Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor liefie » 06 feb 2011 12:36

petra85 schreef:bewegen is voor mij ook een moeilijk punt, m'n conditie is waardeloos en revalideer al ruim n half jaar
van frustatie ga ik eten lees snoepen

Liefie: wat at je zoal per dag met 1400 cal. ?

Wat ik ongeveer at:

Ontbijt:
brood,beschuit,volkoren cracker, yoghurt met meusli en fruit erdoor

tussendoor
2 crackers met mager beleg of fruit

lunch
3 volkoren boterhammen met beleg en iets van zuivel

tussendoor:
fruit of iets van crackers/beschuit

avondeten
mager vlees/vis minimaal 200 gram groente en rond de 170 gram rijst,aardappels,pasta

tussendoor
fruit of soms cracker klein bakje chips (lays oven baked of snack a jack)

Weet niet precies de verhoudingen meer maar rekende alles via caloriechecker uit en ging bij mij echt al een trein. En als we op vakantie gingen of uit eten dan lette ik niet op de calorieen maar nam ik wat ik lekker vond (alleen nam ik geen nagerecht)

Het moet geen straf zijn om te lijnen/dieten is het voor mij ook nooit geweest en na de bevalling en bv hoop ik er gewoon weer mee verder te gaan.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 feb 2011 13:19

@liefie ik neem aan dat je dan ook veel water dronk/drinkt?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 feb 2011 13:27

@Kwebbel ik drink altijd veel :wink: Zelfs 's nachts drink ik 1 tot 2 grote glazen water.
Ik drink altijd veel water,thee (zonder suiker/zoetjes) en af en toe een mok koffie met melkn\ soms wel eens cola zero of zo maar dat is misschien 1 tot 2 glazen per week.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 06 feb 2011 13:30

Ik geloof ook niet zo in die Sonja Bakker en dr. Frank-dingen. Als dat echt zou werken, waarom heeft dan niemand dit eerder uitgevonden? Of hebben we het misschien al 20x gehad, maar dan onder een andere naam?

Regelmatig en gezond eten, daarbij wat bewegen, volgens mij is dat de beste aanpak.

En nou ben ik weg uit dit topic, want ik ben al twee maanden bezig er om 5 kg aan te krijgen, maar dat lukt ook niet... ;)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 feb 2011 15:03

Saskia schreef:En nou ben ik weg uit dit topic, want ik ben al twee maanden bezig er om 5 kg aan te krijgen, maar dat lukt ook niet... ;)

Aankomen kan voor sommigen inderdaad ook een probleem zijn. Meer chips en roomijs eten dan, Saskia, dat werkte bij mij altijd prima.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 feb 2011 15:15

petra85 schreef:bewegen is voor mij ook een moeilijk punt, m'n conditie is waardeloos en revalideer al ruim n half jaar

Er zijn tegenwoordig hele leuke muziekspelletjes (Rock Band of Guitar Hero) voor de spelcomputer waar je een soort drumstelletje bij kunt kopen en dan met allerlei bekende liedjes mee kunt drummen. Dat is stiekem best een goede workout en misschien minder belastend. Een vriendin van me is er fanatiek op bezig en zegt dat ze duidelijk verschil merkt (met name in de hoeveelheid insuline die ze moet spuiten, ze is diabeet).

1400, pff, dat lijkt me echt weinig maar dat is natuurlijk ook niet te vergelijken.

Dit is wat ik eet op een gemiddelde werkdag:

ontbijt:
1 kom cornflakes met twee scheppen suiker

Tussendoor:
Bekertje chocolademelk

Lunch:
8 volkoren boterhammen met zoet (chocoladepaste of pindakaas)
1 banaan
1 pakje vruchtensap/chocolademelk

Tussendoor:
1 appel

Na het sporten:
500 gram yoghurt
2 bananen
Sap van 3 tot 4 sinaasappels

Avondeten:
Volkorenpasta met zelfgemaakte tomatensaus, of twee grote kommen zelfgemaakte maaltijdsoep met 4 pitabroodjes
1 klein bakje soja-vruchtenyoghurt

Ik zal eens kijken hoeveel kcal dat is. Ben wel benieuwd.

*edit: even snel uitgerekend en ik kom op ongeveer 3100 kcal uit, maar dan heb ik een aantal dingen gegokt omdat de waarden niet logisch waren aangegeven (hoeveel gram is 8 sneeën brood, bijvoorbeeld)?

Maar goed, hiermee val ik dus een kilo per maand af :-)

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 06 feb 2011 15:40

Mortlach schreef:
Saskia schreef:En nou ben ik weg uit dit topic, want ik ben al twee maanden bezig er om 5 kg aan te krijgen, maar dat lukt ook niet... ;)

Aankomen kan voor sommigen inderdaad ook een probleem zijn. Meer chips en roomijs eten dan, Saskia, dat werkte bij mij altijd prima.

O, ik moet gewoon regelmatiger gaan leven en eten, dan zal het al een stuk beter gaan, maar daar heb ik de verkeerde baan voor... ;)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 feb 2011 15:50

Mortlach schreef:

Er zijn tegenwoordig hele leuke muziekspelletjes (Rock Band of Guitar Hero) voor de spelcomputer waar je een soort drumstelletje bij kunt kopen en dan met allerlei bekende liedjes mee kunt drummen. Dat is stiekem best een goede workout en misschien minder belastend. Een vriendin van me is er fanatiek op bezig en zegt dat ze duidelijk verschil merkt (met name in de hoeveelheid insuline die ze moet spuiten, ze is diabeet).

1400, pff, dat lijkt me echt weinig maar dat is natuurlijk ook niet te vergelijken.

Dit is wat ik eet op een gemiddelde werkdag:

ontbijt:
1 kom cornflakes met twee scheppen suiker

Tussendoor:
Bekertje chocolademelk

Lunch:
8 volkoren boterhammen met zoet (chocoladepaste of pindakaas)
1 banaan
1 pakje vruchtensap/chocolademelk

Tussendoor:
1 appel

Na het sporten:
500 gram yoghurt
2 bananen
Sap van 3 tot 4 sinaasappels

Avondeten:
Volkorenpasta met zelfgemaakte tomatensaus, of twee grote kommen zelfgemaakte maaltijdsoep met 4 pitabroodjes
1 klein bakje soja-vruchtenyoghurt

Ik zal eens kijken hoeveel kcal dat is. Ben wel benieuwd.

*edit: even snel uitgerekend en ik kom op ongeveer 3100 kcal uit, maar dan heb ik een aantal dingen gegokt omdat de waarden niet logisch waren aangegeven (hoeveel gram is 8 sneeën brood, bijvoorbeeld)?

Maar goed, hiermee val ik dus een kilo per maand af :-)

Dat is niet te vergelijken nee :wink: Zeker niet omdat jij zoveel sport en ik fietste een half uurtje per dag (als ik tijd had)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 feb 2011 16:23

liefie schreef:Dat is niet te vergelijken nee :wink: Zeker niet omdat jij zoveel sport en ik fietste een half uurtje per dag (als ik tijd had)

Dat sporten van mijn bestaat ook voor ongeveer 50% uit fietsen. :mrgreen: Regelmatig een half uurtje per dag fietsen is erg goed.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 feb 2011 00:14

-1 kg in de afgelopen 2 maanden,
-7 kg totaal ondertussen, op 91 kg.

Ik moet uitkijken dat ik dit positiefs niet negatief ga zien. Ik had eigenlijk wat meer resultaat verwacht van al dat harde werk de afgelopen twee maanden. Maar goed, dat doe ik dus niet. Ik ben er erg blij mee en ga gewoon vrolijk verder.

Linda, de sportinstructrice, heeft me opgedragen meer buikspieroefeningen te doen, veel meer. 'Zo veel mogelijk,' is wat ze zei. Nou, dat heb ik geweten. In plaats van 2x20 crunches vandaag 4x50 gedaan, en ik kan je zeggen, dat voel je wel.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 feb 2011 11:38

@ mortlach eet jij echt elke dag pasta met tomatensaus of een maaltijdsoep? Word je daar niet helemaal zat van om elke dag hetzelfde te eten?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 feb 2011 12:26

ajl schreef:@ mortlach eet jij echt elke dag pasta met tomatensaus of een maaltijdsoep? Word je daar niet helemaal zat van om elke dag hetzelfde te eten?

Nou ja, niet elke dag, maar wel vaak, tussendoor een keer pannenkoeken of spinazie met gebakken aardappeljes of Fahitas. En nee, dat wordt ik niet beu. Het is makkelijk, lekker en er zitten veel groenten in. Als ik kook, kook ik altijd genoeg voor 2 of 3 dagen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 feb 2011 12:38

Mortlach schreef:-1 kg in de afgelopen 2 maanden,
-7 kg totaal ondertussen, op 91 kg.

Ik moet uitkijken dat ik dit positiefs niet negatief ga zien. Ik had eigenlijk wat meer resultaat verwacht van al dat harde werk de afgelopen twee maanden. Maar goed, dat doe ik dus niet. Ik ben er erg blij mee en ga gewoon vrolijk verder.

Linda, de sportinstructrice, heeft me opgedragen meer buikspieroefeningen te doen, veel meer. 'Zo veel mogelijk,' is wat ze zei. Nou, dat heb ik geweten. In plaats van 2x20 crunches vandaag 4x50 gedaan, en ik kan je zeggen, dat voel je wel.

Misschien moet je er niet teveel mee bezig zijn. Het niet zien als een opdracht om zoveel af te vallen, maar gewoon tegen jezelf zeggen:
dit is nu mijn levensstijl. Ik voel me er goed bij en val ik er dan ook nog door af, nou, dat is helemaal meegenomen.
Ja ja, ik zou zo afvalcoach kunnen worden :mrgreen:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 feb 2011 13:02

schelpje3 schreef:Misschien moet je er niet teveel mee bezig zijn. Het niet zien als een opdracht om zoveel af te vallen, maar gewoon tegen jezelf zeggen:
dit is nu mijn levensstijl. Ik voel me er goed bij en val ik er dan ook nog door af, nou, dat is helemaal meegenomen.
Ja ja, ik zou zo afvalcoach kunnen worden :mrgreen:

Hmm, misschien. Aan de andere kant is het wel stukken lastiger de koekjes en de chips te laten staan als je geen duidelijk doel voor ogen hebt.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 09 feb 2011 10:19

Sjonge, jij weet een aardige hoeveelheid voedsel weg te werken op een dag, Mortlach!
Hier gaat het me eigenlijk echt te langzaam...Ook ongeveer 1 kilo per maand. Misschien moet ik toch mijn hardloopschoenen uit het stof halen. Ik vind dat ik best veel beweeg op een dag en niet heel veel eet, maar het gaat toch erg langzaam. Ik fiets per dag vier keer heen en weer naar school, ongeveer een uur bij elkaar (met bakfiets). Verder loop ik tig keer de trap op en af. Maar schijnbaar is dat niet genoeg...Of ik moet toch nog minder eten, maar daar heb ik eigenlijk geen zin in.
Ik eet 's morgens een schaaltje yoghurt met muesli, tussen de middag 3 boterhammen met mager beleg, 's avonds een normale maaltijd, wel zonder vlees, of met een klein stukje. Tussendoor fruit, soms een cracker, cup-a-soup of een koekje. Ik neem misschien wel teveel tussendoor, want dan heb ik gewoon honger. En dan zakt mijn humeur onder het acceptabele niveau. 's Morgens neem ik twee keer iets, 's middags ook, 's avonds eet ik meestal niets, of een klein koekje bij de koffie.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”