Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

*Annette*
Majoor
Majoor

Afslanken deel 4

Berichtdoor *Annette* » 04 feb 2011 23:00

Ik denk inderdaad dat je daarmee moet oppassen Petra, het wordt vaak zo mooi gebracht maar een gezonde leeftstijl en bewegen daar bereik je toch meer mee, vooral op lange termijn. Al ben je qua bewegen natuurlijk ook wel beperkt en kun je niet zomaar alles aan bewegen doen. Ik heb altijd het idee dat bij zoiets het maar tijdelijk is, als je daarmee stopt dan ga je vaak toch weer op dezelfde voet verder als voorheen.

Is een diëtste dan niet wat voor je? Misschien heeft hij/zij wel handige tips voor je. Via het ziekenfonds kun je daar volgens mij vaak ook wel een gedeelte van terug krijgen.
Wat de toekomst brengen moge........

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 05 feb 2011 02:53

petra85 schreef:Iemand ervaring met Herbalife?

Ben het aan het overwegen, of is het jammer van m'n geld?

Ik heb er geen ervaring mee, maar ben erg skeptisch over dat soort dingen. Ik zou heel, heel goed kijken wat het precies doet.

Ik heb even snel op de officiële site gekeken en vond daar het volgende:

De Formula 1 is de kern van het programma van Herbalife. – Het past iedereen, of u gewicht wilt verliezen, behouden of wilt aankomen. Het is divers, gemakkelijk, lekker en het is klinisch bewezen. Het is complete voeding in een glas!

Best knap, een product dat je laat aankomen en afvallen tegelijk.

Ik zou het geld besteden aan een paar goede wandel/hardloopschoenen of een abonnement op de sportschool (en dan min. 2 keer per week gaan) Dat is waarschijnlijk stukken beter.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 feb 2011 03:20

Ik heb nog even verder gekeken op die site van herbalife.

Formula 2 lijkt een vitaminecocktail. Nergens voor nodig als je een beetje gevarieerd eet, tenzij je heel graag hele dure urine wilt maken. Als je te veel van een vitamine of mineraal binnenkrijgt, plas je die namelijk gewoon weer uit.

Formula 3 lijkt weinig meer dan eiwitpoeder (wei/soja). Dat kan je waarschijnlijk goedkoper halen bij een sportwinkel of voedings/reformzaak. Van die grote plastic tobbes met hele brede mannen erop. Lijkt intimiderend, maar valt in de praktijk reuze mee. Op zich is dat spul best goed trouwens, maar eerder als je fanatiek sport. Veel van de afslankproducten die je kunt krijgen zullen trouwens voornamelijk uit eiwitpoeder bestaan.

Als je een paar pagina's terugzoekt, kun je zien waarom ik vind dat spiermassa de beste (enige) manier is om langdurig gezond af te vallen. Daar heb je geen producten voor nodig, alleen wel de motivatie om het werk ervoor te verzetten.

Het is ook goed je doelen realistisch en gezond te houden. 1 kilo per maand afvallen is meer dan genoeg. Het is er niet allemaal in 3 maanden aangekomen, dus hoeft die 10-15 kilo er ook niet in drie maanden af. Afvallen is een kwestie van een lange adem.

Ik hoorde net vanavond dat een collega, een stevige meid, van de dokter te horen heeft gekregen dat ze pre-diabetes is. Dat is natuurlijk niet leuk als je net 22 bent, maar het maakt de noodzaak tot gewichtsbeheersing wel wat accuut.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 05 feb 2011 08:39

Mijn schoonzusje is eerst 38 kilo afgevallen met Herbalife (en d'r budget viel er nog veel meer van af :? ) maar toen ze er mee stopte groeide het er allemaal weer aan...
Ik denk echt dat het allemaal mooie verhalen zijn en ik geloof niet dat het nou zo heel gezond is. Ik zou een dietiste in de arm nemen Petra, zeker met je medische geschiedenis in je achterhoofd!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 feb 2011 14:55

Saskia schreef:Mijn schoonzusje is eerst 38 kilo afgevallen met Herbalife (en d'r budget viel er nog veel meer van af :? ) maar toen ze er mee stopte groeide het er allemaal weer aan...
Ik denk echt dat het allemaal mooie verhalen zijn en ik geloof niet dat het nou zo heel gezond is. Ik zou een dietiste in de arm nemen Petra, zeker met je medische geschiedenis in je achterhoofd!

Pff, ja, als het om zulke hoeveelheden gaat, kan ik me goed voorstellen dat de 'langzame' aanpak moeilijk is en de 'snelle oplossing' aantrekkelijk lijkt. Met een kilo per maand zou je dik(haha) drie jaar bezig zijn. Als er dan iemand zegt dat het ook in 6 maanden kan...

Met zoveel extra lijkt me de stap om te gaan sporten ook zwaarder, al is het maar vanwege de belasting op je gewrichten. Tot nu toe heb ik nooit meer dan een kilo of 10-15 willen afvallen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 feb 2011 15:00

Saskia schreef:Mijn schoonzusje is eerst 38 kilo afgevallen met Herbalife (en d'r budget viel er nog veel meer van af :? ) maar toen ze er mee stopte groeide het er allemaal weer aan...

Ja, sneu :( Heb je zo je best gedaan, veel geld uitgegeven en voor niets.
Het gaat er in feite alleen maar om, zoveel calorien te eten als jij nodig hebt. Dus meer eten, meer bewegen en dat is fors meer ! Een Mars reep heeft geloof ik anderhalf uur hard fietsen nodig !
Mijn man heeft nu een speciaal programma laten voorschrijven, voor cardio/afvallen, door de trainer op de sportschool.
Hij ging meteen flink aan de slag, te flink, (overschatte zichzelf weer, och och die mannen toch :-oo ) nam 5 kilo meer met het uitstoten en heeft nu dus pijn in schouder en borststreek.

Jensje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jensje » 05 feb 2011 15:04

't Is ook wel heel aantrekkelijk om op die manier gemakkelijk en snel van je overgewicht af te komen. Maar juist 't feit dat 't bij veel mensen er net zo hard weer aankomt heeft mij altijd tegengehouden om zoiets te doen.
En nu gaat 't langzaam.. heeeel langzaam en ik moet nog 10kg tot een gezond bmi. Maar 't gaat wel en t gaat ook niet meer omhoog :D
Achter elke traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinneringen...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 feb 2011 16:18

schelpje3 schreef:Ja, sneu :( Heb je zo je best gedaan, veel geld uitgegeven en voor niets.
Het gaat er in feite alleen maar om, zoveel calorien te eten als jij nodig hebt. Dus meer eten, meer bewegen en dat is fors meer ! Een Mars reep heeft geloof ik anderhalf uur hard fietsen nodig !

Even opgezocht, een marsreep van 100 gram (hoe groot zijn die dingen ook alweer?) bevat 450 kcal. Dat is 12 kilometer fietsen. Anderhalf uur is misschien wat veel, maar een half uur tot 3 kwartier is het zeker.

Mijn man heeft nu een speciaal programma laten voorschrijven, voor cardio/afvallen, door de trainer op de sportschool.
Hij ging meteen flink aan de slag, te flink, (overschatte zichzelf weer, och och die mannen toch :-oo ) nam 5 kilo meer met het uitstoten en heeft nu dus pijn in schouder en borststreek.

Het hangt er nogal vanaf of hij 15 kilo ipv 10, of 45 ipv 40 nam. Goed strekken na de oefeningen is het devies. Ik heb haast nooit spierpijn de volgende dag. Als ik na een paar weken van een oefening het gewicht verzwaar, voel ik het wel natuurlijk.

Wel goed dat ie lekker bezig is, schelpje.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 05 feb 2011 16:22

oke duidelijk niet zo'n goed idee dus!
thanks voor het mee denken!
dan gaan we maar verder waar k mee bezig was, maar dat gaat idd zoooooooo langzaam

Jensje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jensje » 05 feb 2011 17:09

Succes petra85!!

Kan me goed voorstellen dat je er van baalt dat 't zo langzaam gaat. Maar probeer dan ook maar heel kleine doelen voor jezelf te stellen, zodat ze ook haalbaar zijn. Anders werkt 't alleen maar demotiverend..
Achter elke traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinneringen...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 feb 2011 11:29

ik ben net op een site van dr. Frank. Ik heb nog steeds het boek van Sonja, die gebruik ik voor de recepten. Ik heb mij aangemeld voor zijn nieuwsbrief, ik ben benieuwd wat ik kan verwachten! Wat hij schrijft lijkt logisch maar aan ieder voordeel zit ook weer z'n nadeel :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 feb 2011 12:12

@Petra ik zou het gewoon zo blijven proberen al is het zeker niet altijd even makkelijk!

@Kwebbel ik ken een paar mensen die dr frank geprobeerd hebben maar is echt niet alles je mag heel weinig koolhydraten en die zijn juist ook erg belangrijk voor je.
En je moet wel heel erg van hartig houden volgens mij moest die collega als ontbijt gebakken spek met eieren eten en courgette met huttenkase uit de oven :shock: :D
Iemand anders die ik ken kon er echt niet tegen en die viel na een paar dagen ook een aantal keren flauw.

Ik blijf er gewoon bij dat je gevarieerd moet eten en als ik 1400 calorieen per dag at viel ik goed af en had ik nooit geen ''honger''
Sporten/bewegen kun je er bij doen maar is niet perse nodig een van de meiden die meeschreef of het forum is zonder extra te bewegen 40 kilo afgevallen afgelopen jaar en het is er nog steeds af.
Maar je moet wel altijd op blijven letten.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 feb 2011 12:17

Ik ben wel een beetje tegen al die (crash) dieeten zoals SB en dr Frank. Allereerst eet je dan veel te weinig en te eenzijdig. Het gros van de mensen met overgewicht heeft gewoon te veel calorieën naar binnen gewerkt in verhouding tot de beweging die ze krijgen. Ik denk dat als je normaal eet dat dan je gewicht sowieso zal dalen. Als je daarnaast ook nog goed beweegd dan gaat het zeker goed. En wat de meeste mensen vergeten is dat je het overgewicht er ook niet in een maand aan hebt gekregen, dus dat het tijd kost om het ervan af te krijgen.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 06 feb 2011 12:18

bewegen is voor mij ook een moeilijk punt, m'n conditie is waardeloos en revalideer al ruim n half jaar
van frustatie ga ik eten lees snoepen

Liefie: wat at je zoal per dag met 1400 cal. ?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 feb 2011 12:23

Logisch, daar heb ik ook een handje van. Daarom ben ik zelf na beide zwangerschappen de WW gaan doen en ik had zonder honger vrij rap beide keren 7 kg eraf. En dan mag je alles eten en sommige dingen gewoon onbeperkt totdat je verzadigd bent zoals pasta, rijst en gekookte aardappelen voor een vast aantal punten ( groente is ook onbeperkt en fruit verplicht 3 stuks per dag)

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”