Marnix schreef:Kijk, dat is nou een mooi voorbeeld van een kulargument. Wn het antwoord is al 30 keer gegeven. Plus dat in die tijd het aantal gevaccineerden in het ziekenhuis verhoudingsgewijs heel laag was en het percentage ongevaccineerden enorm hoog. En het ziekenhuisopnamen een stuk lager dan in eerder golven. Kortom het vaccin werkte prima, ook al waren de besmettingen hoger. Je weet hoe dat kwam. Een andere variant, minder maatregelen etcetera. Moet ik nog even de ziekenhuiscijfers opzoeken van september / oktober 2021 en hoeveel procent gevaccineerd was en ongevaccineerd? Ik neem trouwens aan dat je november 2021 bedoelt wat in september kwamen de cijfers niet in de buurt van december 2020.
Over kulargumenten gesproken: de
officiele reden voor de coronapas is dit: "Het coronatoegangsbewijs is een vooralsnog tijdelijke maatregel die door de rijksoverheid als een belangrijk onderdeel wordt gezien om het aantal
besmettingen tijdens de coronapandemie beperkter te houden."
Dit is gebaseerd op deze uitspraak van toenmalig minister de Jonge: "Coronatoegangsbewijzen kunnen volgens hem een belangrijke rol spelen bij het terugdringen van de
besmettingen."
Ook hier weer het woord: "besmettingen".
De gedachte hierachter was: die coronapas voorkomt dat het aantal besmettingen oploopt en
als gevolg daarvan zal het aantal ziekenhuisopnames ook niet teveel oplopen.
Die hele redenatie klopte dus niet, want de coronapas
voorkwam geen besmettingen en als gevolg daarvan had het ook geen effect op het aantal ziekenhuisopnames.
Dat het aantal ziekenhuisopnames niet de pan uitrees, kan je toeschrijven aan het feit dat mensen gevaccineerd waren of dat ze de ziekte al hadden doorgemaakt (zoals ik), maar niet omdat de coronapas nou zo'n doorslaand succes was. Want dat was het niet.
Je moet dus goed onderscheid maken tussen het succes van de vaccinatie (of natuurlijk opgebouwde weerstand) en het succes van de coronapas. Want die hebben maar uiterst weinig met elkaar te maken.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)