Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 22 dec 2010 13:57

ik at cracottes en heb in het begin magere melk gedronken en of thee (nu ook nog wel).

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 22 dec 2010 18:20

Ik vind cracottes echt heerlijk om mee te ontbijten. Zou het graag inruilen voor gewoon brood, maar als je het meeneemt overdag dan wordt het zo vies taai. Verder heerlijk!

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 23 dec 2010 10:49

Lekker eten met de feestdagen hoeft niet ongezond te zijn toch? En anders trommel je wat enthousiaste familie/vrienden op voor een lange wandeling. :D

Met kerst heb ik niet zoveel problemen met eten, als ik vol zit dan zit ik ook echt vol dus veel eten doe ik niet echt. Maar met oud&nieuw vind ik die oliebollen zo lekker :)
Dus, dat.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 dec 2010 13:31

Kate Spade schreef:Lekker eten met de feestdagen hoeft niet ongezond te zijn toch?

Hoeft niet, maar is het vaak wel. Veel mensen verwarren 'lekker' met 'veel', en het zijn vaak de sausjes die er allemaal bijkomen. Ik bedacht me trouwens net dat ik nog een paar stukken goede biefstuk in de diepvries heb liggen. Toch binnenkort maar eens iets lekkers mee maken. De laatste paar dagen at ik voornamelijk gerechten met varkensvlees, maar daar sneed ik dan wel eerst de vetrandjes af. Voelde me net een chirurg.

En anders trommel je wat enthousiaste familie/vrienden op voor een lange wandeling. :D

Na een kerstdiner de kou in? Dat is wel heul enthousiast.

Met kerst heb ik niet zoveel problemen met eten, als ik vol zit dan zit ik ook echt vol dus veel eten doe ik niet echt. Maar met oud&nieuw vind ik die oliebollen zo lekker :)

Dat heb ik niet, zeker als het op vlees aan komt (fondue, gourmet, dat soort kerstmaaltijden, maar ook shoarma), lijkt het wel of ik kan blijven eten. Vrienden noemen me dan ook wel de wandelende kliko, het maakt niet uit wat je me voorzet, het gaat wel op als het moet.

Oliebollen kennen ze hier in Ierland niet, geloof ik, dus dat scheelt weer, en ik heb geen zin om zelf wat aan te gaan klooien.

Ik heb de week tussen Kerst en O&N vrij, en de sportschool is wel gewoon (beperkt) open. Kan dus echt even een eindejaarssprint maken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 23 dec 2010 13:53

Dat is ellendig he, als je zelf veel vlees hebt, kun je ook nog eens veel vlees verstouwen... Ik had ooit op een zomerkamp de naam GFT-bak...

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 23 dec 2010 15:08

Mortlach schreef:Na een kerstdiner de kou in? Dat is wel heul enthousiast.

Tegen de kou valt wel te kleden; goede winterjas aan, sjaal, wanten en muts tot over de oren met touwtjes eraan :)

En vetrandjes van het vlees af halen vind ik heel normaal, hier bakken we wel vetranden mee voor de smaak maar we eten het niet op. Bij entrecôte, want ik eet zelf geen varkensvlees.
Dus, dat.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 jan 2011 23:34

Er is een oefening voor je borstspieren, de zogenaamde 'fly'. Op je rug liggend twee halters recht omhoog (boven je borst dus) duwen, dan je armen langzaam spreiden tot ze evenwijdig lopen met je schouders en weer terugbrengen naar de uitgangspositie en dat 15 keer. Hardstikke effectief, maar dan moet je dus niet zoals ik vandaag deed twee verschillende gewichten gebruiken. #-o Ik vond het al zo raar aanvoelen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 jan 2011 23:43

Ondertussen ook een nieuw receptje uitgeprobeerd en dat bevalt erg goed. Al dan niet vegetarische linzensoep.

1 glas linzen
2 flinke aardappels in blokjes
1 of 2 uien
1 blikje tomatenpuree
1 rood pepertje
half bakje champignons of ongeveer 100 gram vlees
2 bouillionblokjes
1 liter water
rozemarijn, knoflook en peper naar smaak.

Alles half uurtje laten pruttelen tot de aardappels gaar zijn en dan opdienen met warme (volkoren) pitabroodjes (broodrooster). Wortel zou volgens mij ook erg goed bij passen. Dat moet ik nog eens proberen.

Bovenstaand is genoeg voor 4 flinke kommen soep (wat dus betekent dat ik er twee dagen van eet). Vet? Alleen het scheutje olijfolie om de uien in te fruiten volgens mij.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 jan 2011 08:05

Wat leuk dat je dat uitgevonden heb.

Ik sta nu op -11. En dat met al die feestdagen vindt ik dat toch wel knap.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 10 jan 2011 21:07

Dat gaat echt goed, Evelien!
Hier staat de stand ongeveer op -5. 't Gaat wel erg langzaam voor mijn idee, maar wel gestaag. Val ongeveer 0,5 kilo per week af.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 jan 2011 22:04

cornelia77 schreef:Dat gaat echt goed, Evelien!
Hier staat de stand ongeveer op -5. 't Gaat wel erg langzaam voor mijn idee, maar wel gestaag. Val ongeveer 0,5 kilo per week af.

Een pond per week, dat is prima hoor. Sneller moet het echt niet gaan (eerder langzamer), want dan zit het er allemaal direct weer aan als je stopt met diëten. Dan duurt het maar wat langer. Het is nog een eind voor het zomer is :-)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 jan 2011 08:56

ik ga ook weer mee doen! Ik stond vorige x op -5 !!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 jan 2011 15:32

Ik zit weer in een fase waarin ik s'middags een beetje misselijk wordt van de trek, zo rond 4 uur.
Ik ben een beetje aan uit vogelen wat een beetje vult en wat toch lekker van smaak is.
Een bakje magere yoghurt met vers fruit erdoorheen, sultana's, cracker met komkommer, liga's (verschillende soorten/merken) en bouilion. Kun je dit eten als aan het afvallen bent? Want ik vindt dat best lastig.

Iemand tips?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 jan 2011 15:41

Ik eet dan meestal een boterham ( met appelstroop ofzo) en fruit ernaast.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jan 2011 17:04

Evelien schreef:Ik zit weer in een fase waarin ik s'middags een beetje misselijk wordt van de trek, zo rond 4 uur.
Ik ben een beetje aan uit vogelen wat een beetje vult en wat toch lekker van smaak is.
Een bakje magere yoghurt met vers fruit erdoorheen, sultana's, cracker met komkommer, liga's (verschillende soorten/merken) en bouilion. Kun je dit eten als aan het afvallen bent? Want ik vindt dat best lastig.

Iemand tips?

Je kunt alles eten als je aan het afvallen bent, als je maar genoeg beweegt. :-) Ik heb meestal een appel bij me. En de automaat geeft warme chocolademelk (suikerrrrr). En anders gewoon brood.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”