Moderators: Memmem, Moderafo's
Mortlach schreef:Ik kijk zo nu en dan nog wel eens op Xandernieuws, hoewel het eigenlijk behoorlijk een hangende plaat is. Maar goed, zo nu en dan hoor je nog wel eens wat leuks.
Zoals vandaag het bericht dat er in Canada talloze gevaccineerde moeders miskramen krijgen. Tot wel 86 in Waterloo, net buiten Toronto. Wel gek dat ik daar niks over heb gehoord. Maar goed.
Ik besloot het 'spoor' te volgen en dat liep van Xander naar Armsyrong Economics, een conspiracy site, van daar naar een Canadese conspiracy site en van daar naar een filmpje waarin iemand een dokter interviewt tijdens een demonstratie. Deze dokter heeft het dan weer 'uit betrouwbare bron' gehoord, zegt hij zelf.
Maar dat is het. Dat is het "bewijs". Iemand heeft iets van iemand gehoord...
Ik heb ook even gezocht naar de officiële cijfers en dan blijkt er zelfs een minimale afname is van miskramen. Maar goed, voor sommige mensen is het feit dat je er officieel niets van hoort bewijs dat het dus juist waar is....
Maar goed, dat is dus al veel meer kritisch onderzoek dan je van de gemiddelde Xander-bezoeker mag verwachten. Die zien een kop of paragraafje en accepteren het direct en werken het in het 'repertoire' en volgende week wordt het gedeeld in de rij voor de kassa van de AH of via facebook. Het is wel bijzonder grappig dat de beweging die zo gebrand is op dat mensen "hun eigen onderzoek doen", juist zo veel mensen aantrekt die geen kritisch bot in hun lijf hebben.
tulp schreef:En toch vind ik dat mechanisme is verdrietigs hebben.
Hoe meer je erom lacht, hoe machtelozer de ander zich voelt en hoe meer hij zich dus gaat oppompen.
Mensen die je uitlachen vertrouw je niet meer, dat snap ik. Waar zoek je het dan? Bij de mensen die zeggen dat je reuze kritisch bent en heel verstandig en slim.
Aan de ene kant erger ik me er aan en aan de andere kant vind ik het verdrietig voor al die mensen die zich de underdog voelen. Dat is echt geen fijn gevoel.
Marnix schreef:Hm dat snap ik en tegelijkertijd kan ik ook wel eens flink sarcastisch doen richting mensen die dingen die niet kloppen als feiten presenteren.Omdat serieus erop ingaan, aantonen dat de feiten niet kloppen en zo ook niet werkt, mensen blijven gewoon dezelfde plaat afspelen en negeren te feiten. Wat is dan het meest verstandig om te doen? Negeren helpt niet echt (mensen blijven elders bevestiging zoeken bij gelijkdenkenden en delen dat hier weer), uitlachen werkt averechts, er serieus op ingaan ook niet. Ik deel je mening dat de fabeltjesfuik iets is waar mensen in gevangen zitten en moeilijk uitkomen en dat dat ook best een trieste zaak is. Wat is dan verstandig? Daar ben ik nog niet echt uit.
Marnix schreef:Hm dat snap ik en tegelijkertijd kan ik ook wel eens flink sarcastisch doen richting mensen die dingen die niet kloppen als feiten presenteren.Omdat serieus erop ingaan, aantonen dat de feiten niet kloppen en zo ook niet werkt, mensen blijven gewoon dezelfde plaat afspelen en negeren te feiten. Wat is dan het meest verstandig om te doen? Negeren helpt niet echt (mensen blijven elders bevestiging zoeken bij gelijkdenkenden en delen dat hier weer), uitlachen werkt averechts, er serieus op ingaan ook niet. Ik deel je mening dat de fabeltjesfuik iets is waar mensen in gevangen zitten en moeilijk uitkomen en dat dat ook best een trieste zaak is. Wat is dan verstandig? Daar ben ik nog niet echt uit.
tulp schreef:Eerlijk gezegd denk ik niet dat er een oplossing is. Dat is best moeilijk om te erkennen.
Ook als iemand zuigt, hoef je niet te happen natuurlijk.
Mij lijkt van alle kwaden misschien negeren de minst kwade omdat uitlachen contra-productief is en het gezichtsverlies van de ander vergroot waardoor de ander nog moeilijker een draai kan maken.
Ik denk niet dat luisteren/lezen zonder te reageren een verandering bewerkstelligt maar ik denk wel dat het een minst kwade is.
2G is een systeem waar geen enkele onderbouwing voor bestaat behalve dan een schandalig misbruik van modellen die daar niet voor bedoeld waren. Deskundigen noemen deze modellen "lachwekkend, volksverlakkerij en onvoldoende gedegen". Bron.StillAwake schreef:Corona blijft een slecht-nieuws-show.
De kamer heeft meer tijd nodig om 2G goed te keuren.
Ergens ook wel een brevet van onvermogen van de kamer dat de urgentie om een besluit te nemen (welk besluit dan ook) blijkbaar niet gevoeld wordt.
Triest ergens wel...
In mijn optiek moeten we z.s.m. naar een 2G systeem toe, zodat de economie weer aan de praat geholpen kan worden, dat mensen die hun verantwoordelijkheid genomen hebben weer een normaal leven kunnen gaan opbouwen, en dat de druk op vaccinatie, en daarmee de vaccinatiegraad, toeneemt.
Marnix schreef:Hm ja misschien wel. Hoewel dat wel moeilijk is, om dingen te negeren. Zeker als het geen één op één gesprek is maar er ook allerlei anderen meediscussieren of meelezen is blijven wijzen of feiten misschien ook wel goed. Zonder sarcasme dan, dat is wel een leerpuntje voor me.
Goed, je vindt dat dit artikel onvoldoende bewijs is. Dan kan ik ook naar dit artikel verwijzen dat onderzoek deed in 13 verpleeghuizen (waar de mensen met het grootste risico op infectie leven, nl. verzwakte ouderen) in Groot-Brittannie. Het resultaat was dat degenen die een symptomatische infectie hadden gehad, een kleine kans hadden om opnieuw besmet te worden. Mocht dit onderzoek je ook niet overtuigen: er zijn nog minstens 30 onderzoeken die dit bevestigen.Pcrtje schreef:Elbert, je haalt dit artikel (met overigens enkele tekortkomingen zoals een nogal kleine groepsgrootte van 77 deelnemers waarbij ze niet eens bij alle deelnemers de S-specifieke beenmergplasmacellen konden detecteren) aan om je bewering te onderbouwen dat je kans op re-infectie "bijzonder klein" is. Die bewering wordt niet door dit artikel ondersteund. De auteurs hebben onderzocht of een SARS-CoV-2-infectie het adaptieve immuunsysteem op normale wijze kan bewegen tot het vormen van geheugencellen:
Ik kreeg covid in april en in juni kreeg ik pas een oproep voor vaccinatie. Toen had ik zoiets van: nu lijkt me dat mosterd na de maaltijd. Sindsdien zit ik in de afwachthouding om te zien hoe deze pandemie zich ontwikkelt. Ik ben pas bereid om eind 2023 eens serieus te kijken of ik me laat vaccineren of niet. Als ik dat al doe, dan zal het met een traditioneel en bewezen vaccin zijn, zoals dat van Novavax.Pcrtje schreef:Overigens had je retrospectief gezien het vaccin natuurlijk moeten krijgen voordat je covid kreeg, maar ik weet niet of de vaccins toen al beschikbaar waren.
Hoezo is 2G een alternatief als het niet werkt en alleen schijnveiligheid biedt? Er is geen onderbouwing voor. Het heeft een hoog "dansen met Jansen" gehalte: het idee dat je iets tegen de pandemie doet, maar feitelijk niet. Dat blijkt ook uit verschillende incidenten waar 2G al werd uitgetest, zoals onlangs een cruiseschip met alleen gevaccineerde mensen, waarbij ook besmettingen en ziekte optraden. Of ook bijvoorbeeld de 2 vliegtuigen uit Zuid-Afrika waarbij in Z-A alle passagiers keurig een coronapaspoort hadden toen ze aan boord gingen, maar waar bij aankomst in Nederland 10% van diezelfde passagiers besmet bleek.StillAwake schreef:En aangezien op dit moment het alternatief voor 2G een langere lockdown is ben ik voorstander van een 2G systeem.
Een langere lockdown raakt namelijk iedereen, waar een 2G-vraiant iedereen de mogelijkheid geeft om weer mee te doen.
En blijf je dan rabiaat weigeren: prima, maar dan is dat gewoon je eigen keuze.
En dat De Jonge terugkomt op zijn eerdere belofte dat een extra prik nooit nodig zou zijn: voortschrijdend inzicht is ook wat waard.
Volgens de Britten blijft covid nog wel een jaar of 10 onder ons. Het digitale coronapaspoort is permanent gemaakt door de EU. Er is dus vooralsnog geen sprake van "na de pandemie". We gaan feitelijk richting een endemie, maar we zitten wel aan een doorlopend prikabonnement vast waar we niet vanaf kunnen.StillAwake schreef:En de tweedeling in de maatschappij: ik geloof daar niet zo in. Als de pandemie is uitgedoofd (en dat gaat gebeuren) zullen alle xG-oplossingen van de baan zijn. 2G is alleen een weg om voor mensen die daar behoefte aan hebben (ik wilde schrijven "weldenkende mensen", maar ik geef toe dat ik niet alle argumenten van weigeraars kan beoordelen) de maatschappij zo open mogelijk kan zijn.
2G geeft iedereen de mogelijkheid om alvast iets van de vrijheid te ervaren die ná de pandemie voor iedereen beschikbaar zal zijn.
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten