Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1933
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Pcrtje » 23 nov 2021 16:52

lammetje schreef:Kinderen in quarantaine vanwege besmettingen op school, allemaal klachten maar allemaal negatief getest. Manlief heeft een week heftige griep gehad. Meerdere testen gedaan, oa ggd pcr na 4 dagen ziek zijn en 3 negatieve zelftesten. Alles negatief. (...) Ons hele dorp ligt plat. Winkel eigenaren ziek, 5 groepen in quarantaine waarvan 75% positief getest en wij niet
Er zijn maar weinig absolute zekerheden in de biologie/geneeskunde. Ook virusoverdrachten zijn een kansproces waarbij er allerlei factoren de kans op een succesvolle overdracht vergroten en verkleinen. Als je de groep groot genoeg maakt (nu ~8 miljard mensen) zijn er percentueel gezien altijd mensen die een uitzonderingspositie innemen.

Bewerkt: onjuiste opmerking verwijderd.
Laatst gewijzigd door Pcrtje op 24 nov 2021 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 23 nov 2021 17:54

Lammetje ik vind het rot dat je nu soort van aangevallen wordt en dat is ook weer onnodig
En ik snap je gevoel als je zelf kiest niet voor vaccinatie en de mensen wel en die worden juist ziek
Maar je moet het grote plaatje echt kijken en dat is dat we met 23000 besmettingen veel minder zkhuis opnames hebben dan vorig jaar

Bekijk het met die ouwe man die rookt en blijft roken en zegt ja iedereen die ik ken die is dood en die rookten niet en ik leef. Zie je dat je best kan blijven roken

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23656
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 23 nov 2021 18:32

Er wordt niemand aangevallen, er wordt gewoon gereageerd op “

“Wel grappig dat de meeste ouders gevaccineerd ziek thuis zitten 8-[ we zijn met een klein groepje ongevaccineerden overgebleven, de meeste twijfelaars hebben hem alsnog gehaald de afgelopen maand en nu zijn ze ziek of in quarantaine. Sorry ik lach ze echt uit :oops:

Wat niet echt lief is…. :roll:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 23 nov 2021 19:23

Nou ik vind de reacties erg fel en onaardig en bovendien erg op haar specifiek gericht hoor. En meteen een stuk of vijf ook

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23656
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 23 nov 2021 20:39

meribel schreef:Nou ik vind de reacties erg fel en onaardig en bovendien erg op haar specifiek gericht hoor. En meteen een stuk of vijf ook


Volgens mij wordt ze vooral aangesproken op de houding (als mensen gevaccineerd zijn en nu met corona zit of in quarantaine omdat er corona in je gezin is lach ik ze echt uit) en dat dat een droevige en niet zo christelijke houding is. Dat lijkt me wel gepast en niet te fel. Als je daar niet tegen kan moet
je dit soort leedvermaak ook niet posten. Dan irriteer je een hoop mensen (met onwaarheden ook nog)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 23 nov 2021 21:01

meribel schreef:Lammetje ik vind het rot dat je nu soort van aangevallen wordt en dat is ook weer onnodig
En ik snap je gevoel als je zelf kiest niet voor vaccinatie en de mensen wel en die worden juist ziek
Maar je moet het grote plaatje echt kijken en dat is dat we met 23000 besmettingen veel minder zkhuis opnames hebben dan vorig jaar

Bekijk het met die ouwe man die rookt en blijft roken en zegt ja iedereen die ik ken die is dood en die rookten niet en ik leef. Zie je dat je best kan blijven roken


Maakt niet uit, ik had niets anders verwacht. Ik ben het spuugzat dat er iedere keer gezeur is in het nieuws en hier ook dat iedereen dat vaccin moet halen. Ik heb het een beetje moeilijk verwoord voor sommige mensen, dat ik erom lach. Maar dat doe ik ook echt. Het spijt me niet. Het is geen leedvermaak, ik lach om het feit dat er zoveel mensen zo achter de 'opdracht' van de overheid aanhollen en precies doet wat ze vragen terwijl er zo overduidelijk in alle cijfers te zien is (lees vooral eens op de site van maurice de hond) dat je niet moet inzetten op dat vaccineren van kinderen bijvoorbeeld. Zoek de risicogroep op. Dat is het probleem van de zorg.
En natuurlijk maak ik me zorgen over de overbelasting van de zorg. Het is juist ook in mijn werk heel druk, bizar hoeveel mensen er overlijden aan covid maar opt moment ook aan heel veel andere aandoeningen. Het is tenslotte het seizoen waarin veel ouderen ziek worden. Maar los daarvan is het ontzettend triest dat de zorg afgeschaald moet worden.
Maar dat is niet mijn schuld omdat ik ongevaccineerd ben. En zo wordt het wel gebracht. Veel mensen denken er zo over, zoek maar op reacties op nieuwsberichten, facebook etc. Net als de opmerkingen dat er allemaal ongevaccineerden hebben gerelt in Rotterdam. Alsof ik daar geweest ben... Er zijn meerdere groepen met meedere redenen. Ik ben de afgelopen 3 weken vaak onbeschermd bij covid cliënten geweest, omdat het toen nog niet uit de test kwam of omdat er alleen mondkapjes aanwezig waren bij de eerste verdenkingen van covid. En ik dacht echt dat ik het weer had opgelopen afgelopen week. Dus of de testen kloppen niet of mijn lichaam werkt te hard om het op te ruimen voor het zichtbaar is bij de test of we hadden gewoon een tik van de normale griep.... Wie zal het zeggen.
Maar het gaat mij erom dat ik aangetoond antistoffen bij me draag en ik tot nu toe nog steeds geen tweede besmetting heb gehad en ik daarom dus ook niet voor een vaccin kies. Maar toch wordt je op de grote hoop van de gevaarlijke ongevaccineerden gegooid. En dat irriteert me mateloos. En ja, dan lach ik om het feit dat mensen voor een vaccin kiezen om overal vanaf te zijn (want dat is wat er beloofd is) hadden ze even doorgezocht dan hadden ze kunnen weten dat dit niet klopte. En natuurlijk kun je dan nog een vaccin nemen als je bang bent om ziek te worden. Prima, maakt mij niet uit. Maar houd je als gevaccineerde wel aan de basis maatregelen. Zeg niet dat je dat niet nodig hebt want je ziet overduidelijk dat je er ondanks vaccin niet aan ontsnapt

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 23 nov 2021 21:04

Marnix schreef:(met onwaarheden ook nog)

Vertel, welke onwaarheden? Ze zitten thuis, in quarantaine, gevaccineerd, zijn ziek....
En ik lach ze niet uit, ik lach om het feit dat ik dit al voorspeld had en niemand mij toen geloofde. Lees de reacties maar terug hier op het forum toen we met begonnen met vaccineren

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 23 nov 2021 21:07

Pcrtje schreef:Wat een vreemde opmerking voor iemand die in de zorg werkt en waarvan toch minimaal een basaal niveau aan biologiekennis verwacht mag worden.

Er zijn maar weinig absolute zekerheden in de biologie/geneeskunde. Ook virusoverdrachten zijn een kansproces waarbij er allerlei factoren de kans op een succesvolle overdracht vergroten en verkleinen. Als je de groep groot genoeg maakt (nu ~8 miljard mensen) zijn er percentueel gezien altijd mensen die een uitzonderingspositie innemen.


Wat is er vreemd aan? Als iemand antistoffen heeft is de kans dat hij is zij er ziek van wordt toch wel een stuk kleiner, behoorlijk stuk zelfs. Ik denk zeker dat het komt door antistoffen waardoor wij als gezin tot nu toe iedere keer de dans ontspringen.

En ja om meteen op ajl te reageren, daar zijn we ontzettend dankbaar voor. Volgens mij heb ik nergens geschreven dat dat eigen verdienste is.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 23 nov 2021 21:11

gravo schreef:Als dit de houding wordt.
Je haalt van alles door elkaar. Natuurlijk is het virus wel gevaarlijk. Namelijk precies voor die mensen die er gevoelig voor zijn: ouderen, mensen met andere ziekten of afweerproblemen. En bedenk ook eens: precies met de houding waarmee jij het gevaar nu stoer wilt trotseren (Kom maar op, besmet me maar, ik word toch niet ziek!), zo zijn er ook andere mensen geweest die ondanks het feit dat ze niet in de risicogroepen vielen toch verrast zijn door het virus en zwaar ziek zijn geworden, tot en met ziekenhuisopname aan toe.

Maar de grootste ergernis die ik heb over je opgetogen Jeanne d'Arc houding is de totale onverschilligheid voor de bijkomende problemen die Covid veroorzaakt. En dan heb ik het over de overbelasting van de zorg, waardoor reguliere zorg op dit moment op grote schaal wordt uitgesteld en acute zorg nog net doorgang kan vinden. Om aan te voelen wat dit betekent voor heel veel Nederlanders met andere ziekten, is enig inlevingsvermogen nodig en ook enig gevoel voor het collectieve belang in een samenleving. Denk ook eens aan een ander.

Je stelt je puur individueel op. Je vindt anderen, die een besmetting wél als een serieuze zaak zien, maar grappig en je spot met iedereen die wel geraakt wordt door Covid. Je bent wel erg met je zelf ingenomen. Je leeft in de roes van het geluk dat je is toebedeeld en in de waan dat je het allemaal zo slim aanpakt. In die roes ben je veel te snel met je woorden en haast je je om de schrijnende opmerking die je aan het eind maakt: ("Sorry, ik lach ze echt uit") nog een beetje goed te maken. Wat niet lukt, want je hebt al een tipje van de sluier opgelicht als het aankomt op hoe je er echt over denkt. Geen vertrouwen meer in de make-up die de tronie moet verhullen.

De samenleving reageert op het feit dat de zorg overbelast wordt en dat komt toch echt door de aanwas van ziekenhuisopnamen en door de grote langdurige bezetting van IC-bedden. Helemaal afgezien van alle discussies over werking, nut en noodzaak van vaccinaties, zou dit feit toch een gedeelde slotsom moeten zijn.
Hoe die mensen daar komen (met of zonder vaccin) zou me in de discussie met mensen zoals jij zelfs om het even kunnen zijn.
Maar dát ze er komen, zou toch al genoeg moeten zijn om de noodzaak van de maatregelen in te zien?

gravo


Waar heb ik gezegd kom maar op besmet me maar?

Verder voel ik me totaal niet aangesproken om te reageren want je hebt mijn posts blijkbaar niet goed gelezen

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 23 nov 2021 21:12

hans0166 schreef:geen beter vermaak dan leedvermaak he?

Wacht even tot je aan het nog lege graf van een dierbare staat... lach je dan nog?
Dwaas.


Heb ik al gestaan, meedere keren. Ook door covid. Veel mensen zien overlijden. En daar lach ik niet om, volgens mij heb je iets gemist

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2018
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor gravo » 23 nov 2021 21:23

lammetje schreef:Waar heb ik gezegd kom maar op besmet me maar?

Verder voel ik me totaal niet aangesproken om te reageren want je hebt mijn posts blijkbaar niet goed gelezen


Om even met dat laatste te beginnen: dank voor het feit dat je je aangesproken voelt en daarom hebt gereageerd.
En dan het eerste verwijt. Ik gaf geen letterlijk citaat, maar als ik je post goed lees en nu wél citeer...:

"Meerdere testen gedaan, oa ggd pcr na 4 dagen ziek zijn en 3 negatieve zelftesten. Alles negatief. Jammer hoor, anders had ik ook mee kunnen draaien met 2G. Blijkbaar hebben wij teveel antistoffen waardoor we niet ziek worden."...

dan heb ik toch echt het idee dat je hierbij het volgende hebt gedacht: Kom maar op, besmet me maar, ik word toch niet ziek!

Jammer hoor!

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 23 nov 2021 21:27

https://www.theguardian.com/world/2021/ ... -scientist

Covid-patiënten op Britse IC zo goed als allemaal ONgevaccineerd
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 23 nov 2021 21:28

gravo schreef:
"Meerdere testen gedaan, oa ggd pcr na 4 dagen ziek zijn en 3 negatieve zelftesten. Alles negatief. Jammer hoor, anders had ik ook mee kunnen draaien met 2G. Blijkbaar hebben wij teveel antistoffen waardoor we niet ziek worden."...

dan heb ik toch echt het idee dat je hierbij het volgende hebt gedacht: Kom maar op, besmet me maar, ik word toch niet ziek!

Jammer hoor!

gravo


Nee ik vind het alleen heel jammer dat ik wel verkouden ben geweest, iets verhoging heb gehad maar dus negatief getest ben. En dat terwijl ik dagelijks in contact kom met heel veel mensen die verdenkt worden van of corona hebben. Want ik wordt er niet ziek van, ik verspreid het hoogstwaarschijnlijk ook niet maar ik heb geen qr code dus mag niet binnen sporten, zwemmen etc. En dat terwijl ik misschien wel veiliger ben voor mijn medemens dan een gevaccineerde.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1933
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Pcrtje » 23 nov 2021 21:30

lammetje schreef:Wat is er vreemd aan? Als iemand antistoffen heeft is de kans dat hij is zij er ziek van wordt toch wel een stuk kleiner, behoorlijk stuk zelfs. Ik denk zeker dat het komt door antistoffen waardoor wij als gezin tot nu toe iedere keer de dans ontspringen.
Excuus, volgens mij had ik je in eerste instantie niet goed begrepen / verkeerd geïnterpreteerd. Ik neem mijn opmerking terug.

Wat ik nog wel raar vind, is dat je je niet-ziek-zijn nu duidt bij je antistoffen - terwijl gevaccineerden die ook hebben. Of ben je van mening dat die van jou op de een of andere manier beter zijn? Jezelf als voorbeeld gebruiken is anekdotisch bewijs.

(Overigens had je het over 'teveel antistoffen'. Het heeft niet zozeer met de hoeveelheid antistoffen te maken, hoor.)
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 23 nov 2021 21:45

Pcrtje schreef:Excuus, volgens mij had ik je in eerste instantie niet goed begrepen / verkeerd geïnterpreteerd. Ik neem mijn opmerking terug.

Wat ik nog wel raar vind, is dat je je niet-ziek-zijn nu duidt bij je antistoffen - terwijl gevaccineerden die ook hebben. Of ben je van mening dat die van jou op de een of andere manier beter zijn? Jezelf als voorbeeld gebruiken is anekdotisch bewijs.

(Overigens had je het over 'teveel antistoffen'. Het heeft niet zozeer met de hoeveelheid antistoffen te maken, hoor.)

"teveel" had er misschien niet tussen moeten staan, maar ik begreep toen ik belde voor mijn bloeduitslagen dat je wel een bepaalde waarde moet hebben willen ze nog bescherming bieden. Het is geen 'aan' of 'uit'. Je kunt ze hebben maar te weinig waardoor je alsnog ziek wordt.
Zowel bij besmetting als vaccinatie overigens.

En inderdaad, vaccinatie geeft ook antistoffen, maar wel vreemd dat je na vaccinatie hier bij de huisarts geen antistoffen test mag doen. En ook is in meerdere onderzoeken aangetoond dat de antistoffen na vaccinatie afnemen. En na natuurlijke doorgemaakte besmetting langer aanwezig zijn.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten