Moderators: Memmem, Moderafo's
Dorpeling schreef:Precies dat. Meldde ik gisteren hier ook al. Link zie pag 364, 22:07. Gommers zegt overduidelijk dat gevaccineerden besmettelijk zijn en dat het daardoor komt!
Marnix schreef:Nee hij zegt dat ze ook besmettelijk zijn, niet “juist”. En dat door de versoepelingen de gevaccineerden met corona het virus ook verspreiden. Hij zegt niet dat gevaccineerden besmettelijker zijn dan niet gevaccineerden.
Overigens ben ik voor 1G mits dat haalbaar is (want nu gebrek aan testcapaciteit en je wil ook niet dat de cafe’s en restaurants en zo alsnog in de problemen komen omdat mensen massaal zeggen: nou laat dan maar zitten.
Veendam schreef:Het probleem is, die gevaccineerden, die zijn besmetelijk, en daardoor komt het eigenlijk. (6.20)
Samengevat: Er zijn meer gevaccineerden en die zorgen dus voor de besmettingen (vanaf 8.15)
De besmettingen in die gevaccineerde groep is heel erg groot, is gewoon een heel groot aantal mensen (meer dan 1 miljoen).
Vraag: waar ligt de oorsprong van het aantal besmettingen nu ?
Antwoord (samengevat) door de deltavariant die door het vaccin heen breekt (dat is dus bij gevaccineerden) (vanaf 10.0)
En de rest mag je gewoon zelf beluisteren.
Wat betreft 1G: Is niet wenselijk wat mij betreft, dan moet iedereen zich laten testen wanneer ze ergens heen willen, en dat dus eigenlijk om de dag.
Dat kan de GGD ook absoluut niet aan maar dat is een heel ander verhaal.
Er zijn staten in de VS die gewoon alle maatregelen hebben afgeschaft en daar kunnen de mensen een zelftest doen en dan zelf daar verantwoordelijk mee omgaan. Het aantalbesmettingen is daar extreem minder dan waar ze allemaal maatregelen hebben genomen.
Het verlengstuk van 1G is dat iedereen op het werk gevraagd kan worden om het vinkje te laten zien van 1G, en als je die niet hebt, dan maar ontslag ?
Hoe kijk je daar dan tegen aan ?
lammetje schreef:Bijzonder, 1G het meest veilig, 2G beste tussenoplossing?
Dat kan niet, daar komt 1G niet eens in voor, dat is testenhoe kan dan een tussenoplossing iets zijn waarin testen niet voorkomt?
Veendam schreef:Er zijn staten in de VS die gewoon alle maatregelen hebben afgeschaft en daar kunnen de mensen een zelftest doen en dan zelf daar verantwoordelijk mee omgaan. Het aantalbesmettingen is daar extreem minder dan waar ze allemaal maatregelen hebben genomen.
V.w.b. mijn eigen solidariteit: ik heb me de afgelopen anderhalf jaar netjes aan alle maatregelen gehouden, ook die waar ik mijn vraagtekens bij zet, dus ik vraag me af waar je het vandaan haalt dat ik niet solidair zou (willen) zijn.StillAwake schreef:Dat was een mooie slogan, maar het viel op dat er steeds meer mensen dat "samen" overboord kieperden. vaccin-weigeraars, maar ook mensen die lak hadden aan de landelijk geldende adviezen en maatregelen.
En ik vind het eigenlijk wel grappig dat iemand die juist in alles ageert tegen de QR-code, en ongevaccineerd is een ander aanspreekt op "samen". Voor zover die ongevaccineerden (wat best een gemelleerde groep is) hun verantwoordelijkheid weigeren te nemen houdt solidariteit ergens op. Maar wie zijn nu degenen die de solidariteit niet serieus nemen?
Hoe solidair ben jijzelf? Als ik je tegen bijvoorbeeld een QR-code aan zie schoppen, als ik hoor hoe je er problemen mee hebt dat anderen al een vrijheid hebben gekregen waar jij nog op moet wachten, ligt dat aan de rest van de maatschappij?
Of is het afgunst?
Solidariteit is een mooi principe, maar meot wel van twee kanten komen. En daar ontbreekt het nu een beetje aan.
Dat klopt ten dele: deze groep heeft er zelf voor gekozen om voorlopig extra maatregelen te moeten slikken.
Je mag wat mij betreft vooruitgrijpen op een periode "na de coronapandemie" wat je wilt (hoewel de huidige besmettingsgolf uitwijst dat dat waarschijnlijk een illusie is), maar mijn bezwaar is dat er waarschijnlijk geen "na de coronapandemie" komt in de vorm zoals we die voor ogen hebben. Inmiddels is het ook tot het kabinet doorgedrongen dat dit hele feestje weleens jaren zou kunnen gaan duren en misschien komen we er wel nooit van af. In dat geval is het heel gevaarlijk om dan door te gaan op "tijdelijke" maatregelen die wel eens heel erg permanent kunnen gaan worden. Daaronder vallen wat mij betreft dus de QR codes en de 2G, 3G en 1G regels. Stel je voor dat we die over 5 jaar ook nog zouden hebben? Dat moet niemand willen, nog afgezien van het feit dat die maatregelen waarschijnlijk geen sikkepit gaan helpen.StillAwake schreef:Maar wellicht zit daar het grootste verschil tussen jou en mij, jij vindt dat iedereen moet wachten tot iedereen zover is dat we gezamelijk de coronapandemie achter de rug hebben, waar ik zie dat er voor sommige mensen alvast vooruitgegrepen kan worden op de periode na de pandemie, maar dan wel onder voorwaarden.
Ik ben een beetje bang dat je alleen het "Hugo de Jonge" alternatief als werkbaar ziet. Dat is zelfs iemand als Diederik Gommers niet met je eens (hij heeft liever 1G). Maar om je toch een beetje tegemoet te komen, hier een alternatief:StillAwake schreef:Nogmaals: kom eens met een werkbaar alternatief.
Nou nee. Ik ben niet antivax, ik ben alleen tegen het vaccineren van alles en iedereen. Dat is het one-size-fits all beleid wat simpelweg niet werkt. Als je wilt vaccineren, moet je diegenen vaccineren die het grootste gevaar lopen. Net zoals je een rollator alleen aan mensen geeft die niet meer goed kunnen lopen, geef je het coronavaccins alleen aan de risicogroepen.StillAwake schreef:Boosterprikken: klopt, maar uit de mond van een ongevaccineerde klinkt het toch wel lollig dat dat als uitweg gezien wordt.
Ik kan je de hand geven v.w.b. thuiswerken: ik ben dat ook spuugzat. Tegelijkertijd is deze maatregel weldegelijk effectief in het beperken van contactmomenten waarbij mensen elkaar besmetten. Ik vind het net als jou helemaal niet leuk, maar ik kan niet om de logica ervan heen.StillAwake schreef:Thuiswerken waar nodig (en vooral waar mogelijk) is best aardig, maar dat is nu jijst één van die "maatschappij-op-slot"-maatregelen waar we zo snel mogelijk vanaf moeten, omdat het meer schade oplevert dan dat er winst mee geboekt wordt.
Testen voor drukke plekken: dat houdt dus in dat je vrijwel dagelijks zou moeten testen, en dat begint best onbetaalbaar te worden.
Er zijn steeds meer mensen die echt aan deze maatregelen onderdoor gaan. Mensen zijn sociale wezens, en hebben een sociaal netwerk om zich heen nodig. Als ik naar mijzelf kijk: ik heb ruim een jaar vrijwel volledig thuisgezeten, en merkte dat ik daar echt schade van ondervind. En ik ben niet de enige, ik hoor het van vrienden en collega's ook.
Dat hele 1G, 2G of 3G verhaal heeft alleen zin als iedereen bij iedere gelegenheid waar meerdere mensen samenkomen daaraan gaat voldoen. Dus niet alleen in een restaurant of een cafe, maar ook op school, in de kerk, op het werk, in de supermarkt, op straat, thuis (stel, je gaat bij iemand op bezoek) enzovoorts enzovoorts.Marnix schreef:3G: Gevaccineerden kunnen nog steeds ongevaccineerden besmetten als ze met een test binnenkomen en die lopen dan groter risico (uitgebreid onderbouwd door Dorpeling en Veendam vandaag). Biedt dus minder veiligheid, heeft ook niet heel veel impact.
2G: Gevaccineerden kunnen ongevaccineerden op 2G-locaties niet meer besmetten. Biedt meer veiligheid maar heeft voor niet-gevaccineerden grotere impact
1G: Iedereen testen biedt de meeste veiligheid maar heeft ook de grootste impact
Elbert schreef:Je mag wat mij betreft vooruitgrijpen op een periode "na de coronapandemie" wat je wilt (hoewel de huidige besmettingsgolf uitwijst dat dat waarschijnlijk een illusie is), maar mijn bezwaar is dat er waarschijnlijk geen "na de coronapandemie" komt in de vorm zoals we die voor ogen hebben. Inmiddels is het ook tot het kabinet doorgedrongen dat dit hele feestje weleens jaren zou kunnen gaan duren en misschien komen we er wel nooit van af. In dat geval is het heel gevaarlijk om dan door te gaan op "tijdelijke" maatregelen die wel eens heel erg permanent kunnen gaan worden. Daaronder vallen wat mij betreft dus de QR codes en de 2G, 3G en 1G regels. Stel je voor dat we die over 5 jaar ook nog zouden hebben? Dat moet niemand willen, nog afgezien van het feit dat die maatregelen waarschijnlijk geen sikkepit gaan helpen.
Overigens: de huidige besmettingsgolf is hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door het invoeren van die QR pas met het bijbehorende 3G beleid. Mensen hoefden zich nergens meer aan te houden, een groen vinkje was genoeg. Het resultaat zien we nu: recordbesmettingen en de zorg kraakt weer in al haar voegen. Dit is net zo'n blunder gebleken als het "dansen met Jansen" idee van onze minister van Volksgezondheid, waarbij we dus nu 2 besmettingsgolven hebben die geheel op het conto van de regering geschreven kunnen worden. Dat geeft weinig vertrouwen over de voorstellen voor nieuwe maatregelen.
Dat hele 1G, 2G of 3G verhaal heeft alleen zin als iedereen bij iedere gelegenheid waar meerdere mensen samenkomen daaraan gaan voldoen. Dus niet alleen in een restaurant of een cafe, maar ook op school, in de kerk, op het werk, in de supermarkt, op straat, thuis (stel, je gaat bij iemand op bezoek) enzovoorts enzovoorts.
Dat is bij alle G gevallen onwerkbaar, dus het is eigenlijk per definitie geen oplossing en ook geen tussenoplossing.
Behalve hier op Ref-web daar mag je niet vrij spreken.elbert schreef: We leven in een vrij en democratisch land waar iedere burger zich uit mag spreken. Dat geldt voor jou en dat geldt voor mij en daar maken we volop gebruik van.
benefietdiner schreef:Behalve hier op Ref-web daar mag je niet vrij spreken.
Gisteren had ik een verklaring neer gezet in de vorm van een video clip van Gideon van Meijeren waarin hij een verklaring uitsprak over het aan halen van een voorbeeld van vóór de Twee Wereld oorlog.
En het werd hier verwijderd dat mocht van Ref-web niet, over het vrijenwoord gesproken en….. dat geld dus ook niet (dat vrijenwoord) voor FvD.
Verschillende leden van Forum voor Democratie halen in debatten nog wel eens de Tweede Wereldoorlog als voorbeeld er bij. De hele twee kamer vliegt dan naar de interruptie microfoon wat dat mag niet aangehaald worden. Ook de kamer voorzitter Vera Bergkamp schorst de vergadering want dat kan niet. Maar wat is er zo verkeerd aan om de Tweede Wereldoorlog aan te halen met betrekking tot de QR-code?
Ik ben ervan overtuigd dat weinigen begrijpen wat bedoeld wordt met vóór de Tweede Wereldoorlog en de oorlog zelf. Dat zijn twee aspecten die niet door elkaar gehaald dienen te worden. FvD haalt niet de genocide aan maar het system wat vóóraf ging aan de genocide en dat is vergelijken, waar onze regering mee bezig is, met de QR-code. Mensen uitsluiten die geen vaccin willen.
Mortlach schreef:Ach, natuurlijk. We hebben het niet over 40-45, maar over 30-40, heel wat anders! Heeft verder ook niks met elkaar te maken! Wat gek dat niemand dat doorheeft!
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast