Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Moderators: Memmem, Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor liefie » 12 aug 2010 15:36

Wij hebben een partner abbo en betalen per persoon 34,95 voor onbeperkt sporten (per maand) en hij is 6 dagen in de week open een heel jaar (op feestdagen na denk ik)

Vanavond gaan we weer heb er echt zin in.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 13 nov 2010 19:36

Hoe gaat het met onze sporters? Wat doen jullie allemaal tijdens het sporten?
Cardio, krachttraining enz.

Wat voor soort sportbroek dragen jullie, ik bedoel dan meer wat voor soort stof?
Ik wil een nieuwe sportbroek, die ik nu heb vind ik zo onprettig zitten met al dat
gezweet. Ik zweet namelijk behoorlijk...
Wat de toekomst brengen moge........

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 nov 2010 22:09

*Annette* schreef:Hoe gaat het met onze sporters? Wat doen jullie allemaal tijdens het sporten?
Cardio, krachttraining enz.

Qua cardio doe ik voornamelijk fietsen, op de sportschool en dan zo'n 25 minuten (10 km) per keer (als ik echt geen zin heb of moe ben of laat korter, uiteraard). Met 25 minuten verbrand ik zo'n 300kcal.

Ik zou eigenlijk ook wat moeten roeien, maar dat kan ik slecht doseren dus ben ik na 3 minuten helemaal uitgeteld. dus dat doe ik maar niet :-$

Na het fietsen doe ik zo'n drie kwartier krachttraining met losse gewichten en apparaten, maar dan ben ik ook wel helemaal op.

Vandaag ook nog even 20 minuutjes gezwommen naderhand.

Vroeger keek ik altijd of een sportschool groepslessen van LesMills aanbood. Dat is namelijk leuk om te doen, gevarieerd en erg goed voor je conditie. Ik deed voornamelijk BodyPump en RPM. Jammer genoeg is daar hier geen mogelijkheid voor.

Wat voor soort sportbroek dragen jullie, ik bedoel dan meer wat voor soort stof?
Ik wil een nieuwe sportbroek, die ik nu heb vind ik zo onprettig zitten met al dat
gezweet. Ik zweet namelijk behoorlijk...

Poe, geen idee welke stof, gewoon van die adidas-dingen geloof ik. Je kunt wel zoeken naar 'droge' materialen, maar die zijn dan wel weer wat duurder geloof ik. Ik neem gewoon een paar T-shirts mee en wissel dan na het fietsen snel even om. Ik zou het in een sportkledingwinkel even navragen, daar kunnen ze je vast helpen.

En zweten is goed! =D>
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Jozo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jozo » 16 nov 2010 12:55

Bergbeklimmen, squash en hardlopen.

Bergbeklimmen is gewoon een groot avontuur en ik houd er wel van om mijn fysieke grens op te zoeken :D
squash en hardlopen: Lekker snel alle energie er even uitgooien. Maakt mijn hoofd ook weer lekker leeg.
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 nov 2010 14:55

Ik ga vanavond weer lekker tafeltennissen.... blijft een leuke sport, ontzettend snel dus je traint ook je reflexen erg, en zie kunnen best belangrijk zijn. En op wat hoger niveau is het ook nog wel aardig intensief.

Squash is inderdaad ook erg fijn!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 01 mar 2011 14:07

Sinds kort fiets ik op een hometrainer (bij gebrek aan lekker weer). Waarom?
- Om mijn conditie in fatsoen te brengen
- Voor de rust in mijn hoofd, als ik me even goed inspan, stopt mijn hoofd met denken, heerlijk, even niet denken.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 02 mar 2011 16:27

TheKeimpe schreef:Voor de rust in mijn hoofd, als ik me even goed inspan, stopt mijn hoofd met denken, heerlijk, even niet denken.

Dat heb ik ook ontdekt, ik wist nooit dat ik dingen zo goed kon loslaten als tijdens het fitnessen.

Zie hier m'n vraag over sportbroek staan, maar ik moet nog steeds om nieuwe sportkleding ;). Of ik heb geen zin en energie om naar de winkel tegaan en als ik er ben dan denk ik ach ik heb nog sportkleding, zonde van me geld. Al heb ik nu mezelf toegezegd nieuwe te mogen kopen als ik m'n conditie uit het rode gebied heb :wink:.

Ik vind het soms best wel grappig om te zien als er oudere mensen 60+ komen fitnessen, laatst was ik op een morgen zowat de enigste jongere. Als je ze dan soms tekeer ziet gaan op die apparaten, pff dan heb ik wel respect voor ze =D>.
Wat de toekomst brengen moge........

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 02 mar 2011 16:52

Ik heb besloten om morgen ook weer te beginnen met fitnessen. Ik kies daar meestal voor spinnen, met zo´n dvdtje voor je zodat het ´net´ lijkt alsof je door Spanje oid. fietst.
Ik wil ook weer starten om zo mijn gedachten even los te laten en om weer wat conditie op te bouwen.

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 02 mar 2011 17:00

Sinds een tijdje volg ik lessen body pump. Heel fijn :D. Ik doe krachttraining om een beetje aan te komen,
met body pump ga je al je spiergroepen langs. Ik wist niet eens waar triceps zaten, maar nu weet ik ook
dat je daar behoorlijk spierpijn kunt krijgen :D.

Daarnaast ga ik één keer per week gewoon fitnessen, met meer de nadruk op cardio. Dit om een beter conditie
te krijgen en het is gewoon lekker. Inderdaad je hoofd leeg maken, niet denken maar gaan.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 mar 2011 17:22

Petra777 schreef:Sinds een tijdje volg ik lessen body pump. Heel fijn :D. Ik doe krachttraining om een beetje aan te komen,
met body pump ga je al je spiergroepen langs. Ik wist niet eens waar triceps zaten, maar nu weet ik ook
dat je daar behoorlijk spierpijn kunt krijgen :D.

O, BodyPump is helemaal geweldig! Het is jammer dat ze dat hier nergens meer lijken te geven. Je hele lijf wordt door de mangel gehaald, hè. Maar je ziet en voelt wel vrij snel verschil, dat had ik tenminste. Geen idee of het voor dames ook zo snel gaat.

Het is wel fijn dat er ook een 'klasje' is zonder allerlei pasjes voor mensen zoals ik, die geen enkel gevoel voor ritme of links en rechts hebben. Gewoon staan en aan een zwaar ding sjorren.. Heerlijk.

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 09 mar 2011 17:50

Helemaal met je eens! En je wordt inderdaad behoorlijk door de mangel gehaald. Ik merk wel dat het veel meer effect
heeft dan de apparaten. Ik zie zowaar iets van spierballen verschijnen. Mijn hele lichaam voelt gewoon strakker aan en
ik kan het nu ook makkelijker volhouden.

Ik ben ook totaal niet van het dansen en dan is dit ideaal. Bij ons doet er maar één man aan mee. Terwijl je juist bij BodyPump meer mannen zou verwachten....Vind het zelf best stoer, verstand op nul en gewoon doooorgaan. Helpt wel dat er een instucteur bij staat die zegt dat je het best nog acht keer kan.....

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 mar 2011 18:13

Petra777 schreef:Helemaal met je eens! En je wordt inderdaad behoorlijk door de mangel gehaald. Ik merk wel dat het veel meer effect
heeft dan de apparaten. Ik zie zowaar iets van spierballen verschijnen. Mijn hele lichaam voelt gewoon strakker aan en
ik kan het nu ook makkelijker volhouden.

Ik ben ook totaal niet van het dansen en dan is dit ideaal. Bij ons doet er maar één man aan mee. Terwijl je juist bij BodyPump meer mannen zou verwachten....Vind het zelf best stoer, verstand op nul en gewoon doooorgaan. Helpt wel dat er een instucteur bij staat die zegt dat je het best nog acht keer kan.....

Ja, je begint altijd optimistisch 'ach, dit gewicht gaat best wel' maar dat wordt heel snel 'hoe lang duurt dit nummer nog?' en eindigt meestal met 'alsjeblieft, laat het ophouden' :-)

Ik heb tijden gehad dat ik spontaan spierpijn in mijn benen kreeg als ik op de radio(!) het nummer hoorde dat we gebruikten voor de squats :lol:

Je zou inderdaad verwachten dat er meer mannen zouden meedoen; aan de andere kant, als je echt voor snel veel spieren gaat, is bodypump weer niet de beste manier.

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 09 mar 2011 18:22

Precies, de eerste les had ik ook echt teveel gewicht er aan hangen.. de volgende dag hoefde ik maar naar mijn borstspier te wijzen of het deed al pijn :). En als de instructeur zegt: voor meer resultaat kun je bij de lunges ook je voet op de step zetten, dan doe ik dat natuurlijk. Vooral dat: alsjeblieft, laat het ophouden... heel herkenbaar.

Ik sta meestal gewoon te trillen op mijn benen als de lunges en squats geweest zijn. En dan komen de buikspieroefeningen nog. Niet mijn sterkste kant, ik doe meer met mijn rug dan met mijn buik, dus ik doe die wat rustiger en probeer me echt te concentreren op hoe ik ze doe.

Voor snel veel spieren is het niet goed, maar het schijnen wel meer duurzame spieren te zijn? Bij ons deed een keer zo'n wat opgeschoten jongen mee, behoorlijk gepsierd, maar hij hield het echt niet vol. Dat terwijl hij er niet eens zoveel aan had gehangen.

Het is afzien, maar fijn en het resultaat is er inderdaad ook vrij snel. Haal mijn doel ook: ben eindelijk wat aangekomen en dat zit vermoedelijk toch echt in spierweefsel :D

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 mar 2011 18:29

Petra777 schreef:Precies, de eerste les had ik ook echt teveel gewicht er aan hangen.. de volgende dag hoefde ik maar naar mijn borstspier te wijzen of het deed al pijn :). En als de instructeur zegt: voor meer resultaat kun je bij de lunges ook je voet op de step zetten, dan doe ik dat natuurlijk. Vooral dat: alsjeblieft, laat het ophouden... heel herkenbaar.

Bij mij waren het altijd de biceps. En lunges, want dat lukt me eigenlijk helemaal niet. Maar goed, gewoon gaan, 1 dag spierpijn en de dag daarna gewoon weer gaan ;-)

Ik sta meestal gewoon te trillen op mijn benen als de lunges en squats geweest zijn. En dan komen de buikspieroefeningen nog. Niet mijn sterkste kant, ik doe meer met mijn rug dan met mijn buik, dus ik doe die wat rustiger en probeer me echt te concentreren op hoe ik ze doe.

Dat is wel belangrijk. Je wilt je geen blessure crunchen.

Voor snel veel spieren is het niet goed, maar het schijnen wel meer duurzame spieren te zijn? Bij ons deed een keer zo'n wat opgeschoten jongen mee, behoorlijk gepsierd, maar hij hield het echt niet vol. Dat terwijl hij er niet eens zoveel aan had gehangen.

Tja, als ik nu krachttraining doe, pak ik gewichten waarmee ik max. 15 herhalingen kan doen. En komt bodypump en die zegt: doe nou eens 100 herhalingen (hoeveel zijn het er, best veel).

Het is afzien, maar fijn en het resultaat is er inderdaad ook vrij snel. Haal mijn doel ook: ben eindelijk wat aangekomen en dat zit vermoedelijk toch echt in spierweefsel :D

Goeie zaak!

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 09 mar 2011 18:47

Toch jammer dat ze dit in Ierland blijkbaar niet geven :). Al kun je je natuurlijk altijd 'behelpen' met losse gewichten. Met welk doel sport jij?

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”