Marnix schreef:Als je die app weigert te gebruiken is het inderdaad een hele toer om de registratie van dat virus daar te krijgen. Of om uit eten te gaan. En ja het is best erg als die mensen in het ziekenhuis komen maar ze zijn in ieder geval wel vaak genoeg gewaarschuwd toch? We kunnen lastig de hele samenleving op slot houden omdat een groepje mensen het vaccin niet nodig vindt.
Jij vindt het "lastig", maar ik vind dat hier meer op het spel staat dan dat het alleen maar lastig is. Het gaat om grondrechten (bijvoorbeeld het recht op lichamelijke integriteit) en als je daarbij alleen maar kijkt naar wat je "handig" of "lastig" vindt, dan vind je dat geen fundamentele discussie. Ik wel en daarom lopen onze meningen hierover uiteen.
Overigens verzet ik me niet tegen het vaccin, maar wel tegen de QR pas en de vaccinatiedrang die dat tot gevolg heeft. Dat zijn 2 zaken die echt los van elkaar staan.
De enige ratio die achter de QR pas zit, is om mensen te pressen om zich te laten vaccineren. Met bescherming heeft het niets van doen, want wie bescherm je daar dan precies mee? Degenen die zich niet willen laten vaccineren? Die kiezen daar over het algemeen zelf voor en die mensen willen over het algemeen ook niet zo'n QR pas. Dat is dan bescherming tegen wil en dank.
Marnix schreef:Verder begin je je aardig op het pad van het verspreiden van desinformatie te begeven. Had ik niet van je verwacht maar goed. Want de onderzoeken tonen tot nu toe aan dat de bescherming tegen corona wel daalt (bij deltavariant van 88% naar 47 procent in 6 maanden) maar dat is al heel wat anders dan wat jij hier roept, dat je na 5 maanden nauwelijks beter beschermd bent dan iemand zonder prik.
Jij vindt het desinformatie, maar een bescherming van 47 procent is niet om over naar huis te schrijven. Zeker niet omdat het na een jaar dus naar alle waarschijnlijkheid vrijwel niks is. We moeten ons daarbij bedenken dat dit allemaal geen definitieve getallen zijn en dat de bescherming waarschijnlijk een stuk minder goed is dan er nu gerapporteerd wordt. Al die gevaccineerde mensen in het ziekenhuis in Israel (meer dan in januari!) is volgens jou zeker ook desinformatie? Wij lopen in Nederland 4 maanden achter op Israel. Reken dus maar uit hoe het er hier in januari uitziet. Dus al die juichverhalen over "ja, maar het vaccin beschermt nog steeds tegen ernstige ziekte" heeft wat mij betreft een houdbaarheidsdatum. Laten we in januari nog eens een keer hiernaar kijken.
Het zou de eerste keer niet zijn dat wat eerst als goed nieuws werd verpakt, later toch tegen bleek te vallen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)