Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23656
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 04 okt 2021 18:50

benefietdiner schreef:Minister De Jonge doet aangifte van ‘bedreigende’ galgtweet
Twitteraar die een foto van een galg in verband bracht met minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge wordt door het Openbaar Ministerie (OM) verdacht van bedreiging. Demissionair minister De Jonge heeft aangifte gedaan, zo bevestigt het ministerie. De politie doet onderzoek.

https://www.ad.nl/binnenland/minister-d ... ~aeef5e0d/
‘Wie de schoen past trekt hem aan’ en dat is Hugo de Jonge.
Degene die de galg mee droeg in de demonstratie gaat vrijuit en de twitteraar gaat aan de galg :roll:


Tja vrijheid van meningsuiting he. Mensen die ongepast jodensterren droegen of nazipakken werden ook niet gearresteerd he. Maar daarom gaan ze nog wel veel te ver.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3493
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 04 okt 2021 19:00

Mortlach schreef:Sowieso voelen alle protesten en gepiep over onze vrijheid al veel te veel als geïmporteerde Amerikaanse cultuuroorlog, de meeste desinformatie op Nederlandse sites komt rechtstreeks van Amerikaanse complotsites zoals Natural news en dergelijke en die galg doet ook totaal niet denken aan de galg die iemand op 6 januari had meegenomen tijdens de poging de ratificatie van de verkiezingsuitslag te verstoren.

Nog even en mensen beginnen in Nederland over hun tweede amendement

Ik hoop dat al dat gedoe over coronatestbewijzen zo snel mogelijk verdwijnt als dat het gekomen is en dat ziet er naar uit als de Coronapil molnupiravir van Merck/Ridgeback op de markt gekomen is. Nee dit staat niet in complotsites maar gewoon o.a. in de Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/financieel/176 ... or-vaccins
Je kunt het oraal innemen tegen corona net als b.v. een paracetamol tegen griep.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3493
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 04 okt 2021 19:26

Marnix schreef:Tja vrijheid van meningsuiting he. Mensen die ongepast jodensterren droegen of nazipakken werden ook niet gearresteerd he. Maar daarom gaan ze nog wel veel te ver.

Dat is maar hoe je het bedoeld
Als je er het doel (vrijheid) mee wil bereiken is het mijn inziens toegestaan. Je wilt met een protest gehoord worden en dan ga je langs het randje. Als je het voorbeeld wil gebruiken van de WOII jodensterren / nazipakken enz. omdat dat ook het innemen van vrijheid was (doel) dan heb je de Joden of de Duitsers an sich niet op het oog maar het bereiken van vrijheid. Het ligt inderdaad gevoelig maar dat is doelbewust, zoals gezegd langs het randje.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 04 okt 2021 19:33

benefietdiner schreef:Ik hoop dat al dat gedoe over coronatestbewijzen zo snel mogelijk verdwijnt als dat het gekomen is en dat ziet er naar uit als de Coronapil molnupiravir van Merck/Ridgeback op de markt gekomen is. Nee dit staat niet in complotsites maar gewoon o.a. in de Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/financieel/176 ... or-vaccins
Je kunt het oraal innemen tegen corona net als b.v. een paracetamol tegen griep.


Sorry, maar in 2 jaar tijd een nieuw medicijn ontwikkelen en jij denkt dat dat veilig is? Zoiets duurt normaal gesproken 10 jaar, dus de kantjes zijn er ongetwijfeld vanaf gelopen. Wat zijn trouwens de lange termijn effecten van die pil? Weten ze nog niet hè, dus ik neem die experimentele pil echt niet. Ik heb ook gehoord dat er grafeen nanondeeltjes in zitten. Geen idee wat dat is, maar het klinkt eng dus dan zal het wel.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 04 okt 2021 19:53

:lol:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23656
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 04 okt 2021 20:10

benefietdiner schreef:Ik hoop dat al dat gedoe over coronatestbewijzen zo snel mogelijk verdwijnt als dat het gekomen is en dat ziet er naar uit als de Coronapil molnupiravir van Merck/Ridgeback op de markt gekomen is. Nee dit staat niet in complotsites maar gewoon o.a. in de Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/financieel/176 ... or-vaccins
Je kunt het oraal innemen tegen corona net als b.v. een paracetamol tegen griep.


Een pil is toch prima? Ik weet dat die worden ontwikkeld en geloof dat ze best mooie dingen kunnen maken. Maar jij vertrouwde de medische wetenschap toch niet? En ons immuunsysteem kon dit virus toch prima oplossen. Pfizer is ook bezig met zo’n pil bijvoorbeeld. Maar je wil niet een vaccin (hielp ook in de strijd tegen beperkingen) maar wel een pil? Wat is het grote verschil? Vaccins lijken wat betere resultaten te geven maar daarnaast en voor wie geen vaccin wil of toch ziek wordt is zo’n pil prima hoor.

Ps een paracetamolletje helpt je niet zomaar van je griep af hoor ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3493
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 04 okt 2021 20:53

Mortlach schreef:Sorry, maar in 2 jaar tijd een nieuw medicijn ontwikkelen en jij denkt dat dat veilig is? Zoiets duurt normaal gesproken 10 jaar, dus de kantjes zijn er ongetwijfeld vanaf gelopen. Wat zijn trouwens de lange termijn effecten van die pil? Weten ze nog niet hè, dus ik neem die experimentele pil echt niet. Ik heb ook gehoord dat er grafeen nanondeeltjes in zitten. Geen idee wat dat is, maar het klinkt eng dus dan zal het wel.

:mrgreen:
Nee die pil neem ik ook niet maar als die pil komt bemoeid de overheid zich misschien niet meer met onze vrijheid met o.a. coronapassen / testen enz. zoals we ook al de jaren vrij zijn om de griepprik te nemen of niet.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 04 okt 2021 21:05

benefietdiner schreef::mrgreen:
Nee die pil neem ik ook niet maar als die pil komt bemoeid de overheid zich misschien niet meer met onze vrijheid met o.a. coronapassen / testen enz. zoals we ook al de jaren vrij zijn om de griepprik te nemen of niet.



En als hij ook in zetpil vorm komt, kunnen we het de verzetspil noemen misschien :-k

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23656
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 04 okt 2021 23:14

benefietdiner schreef::mrgreen:
Nee die pil neem ik ook niet maar als die pil komt bemoeid de overheid zich misschien niet meer met onze vrijheid met o.a. coronapassen / testen enz. zoals we ook al de jaren vrij zijn om de griepprik te nemen of niet.


Als er geen enorme pandemie is die zoveel druk op de zorg geeft heb je die vrijheid sowieso hoor!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 05 okt 2021 02:22

Facebook was vandaag de hele dag onbereikbaar, maar ook Xandernieuws... toeval? Ik denk het niet!

Daar schuilen de reptielmensen van de Bilderberg-conferentie achter, in samenwerking met Mastercard, omdat ze er niet tegen kunnen dat de waarheid boven tafel komt... :mrgreen:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 05 okt 2021 07:38

benefietdiner schreef::mrgreen:
Nee die pil neem ik ook niet maar als die pil komt bemoeid de overheid zich misschien niet meer met onze vrijheid met o.a. coronapassen / testen enz. zoals we ook al de jaren vrij zijn om de griepprik te nemen of niet.


Dus als jij flink ziek wordt van iets ga je liever dood dan dat je een pil neemt?

Doet me enorm denken aan dat verhaaltje van die verdrinkende man die voor hulp bidt maar geen hulp aanneemt van een voorbijvarend schip want komt niet uit de hemel

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23656
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 05 okt 2021 08:23

meribel schreef:Dus als jij flink ziek wordt van iets ga je liever dood dan dat je een pil neemt?

Doet me enorm denken aan dat verhaaltje van die verdrinkende man die voor hulp bidt maar geen hulp aanneemt van een voorbijvarend schip want komt niet uit de hemel


Meestal komen ze daar wel van terug als ze echt een beetje ziek worden. Ik gebruik dat voorbeeld ook vaak maar als iemand echt aan het verdrinken is is elke hulp welkom. En als iemand die roept dat zijn / haar lichaam corona prima kan afhandelen en heel ziek wordt zijn ze ook wel blij met medicijnen. De vraag is hooguit of de hulp op tijd komt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23656
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 05 okt 2021 11:21

“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 05 okt 2021 12:25

Mortlach schreef:Sorry, maar in 2 jaar tijd een nieuw medicijn ontwikkelen en jij denkt dat dat veilig is? Zoiets duurt normaal gesproken 10 jaar, dus de kantjes zijn er ongetwijfeld vanaf gelopen. Wat zijn trouwens de lange termijn effecten van die pil? Weten ze nog niet hè, dus ik neem die experimentele pil echt niet. Ik heb ook gehoord dat er grafeen nanondeeltjes in zitten. Geen idee wat dat is, maar het klinkt eng dus dan zal het wel.


Leuk bedacht, maar je vergeet 1 groot verschil. Deze pil kun je innemen als je corona hebt. Dat is heel wat anders dan vooraf iets inspuiten wat je mogelijk helemaal niet nodig hebt. Er zijn nog steeds heel veel mensen die geen corona hebben gehad (of in elk geval niets hebben gemerkt)

En inderdaad, ik neem nog geen paracetamol in als ik hoofdpijn heb. Geen antibiotica als het een beginnende ontsteking is. Tot ik op een punt kom dat er geen keus meer is. Dan wordt het een ander verhaal. En zo zie ik dat met medicatie voor corona ook.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23656
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 05 okt 2021 13:14

lammetje schreef:Leuk bedacht, maar je vergeet 1 groot verschil. Deze pil kun je innemen als je corona hebt. Dat is heel wat anders dan vooraf iets inspuiten wat je mogelijk helemaal niet nodig hebt. Er zijn nog steeds heel veel mensen die geen corona hebben gehad (of in elk geval niets hebben gemerkt)

En inderdaad, ik neem nog geen paracetamol in als ik hoofdpijn heb. Geen antibiotica als het een beginnende ontsteking is. Tot ik op een punt kom dat er geen keus meer is. Dan wordt het een ander verhaal. En zo zie ik dat met medicatie voor corona ook.


Het nadeel met deze pil is dat als je ermee begint als er geen keus meer is, je al veel te laat bent. Daarom adviseren ze hem vooral bij mensen die in zo'n hoge risicogroep zitten dat je maar beter direct kan beginnen met medicatie als je positief test.

Dat je bij vaccinatie iets inspuit wat je misschien niet nodig hebt klopt, dat is altijd zo met vaccins. Met verzekeringen is dat in zekere zin ook zo. Daarom hebben sommige mensen er denk ik ook moeite mee maar als je er netto een hoop levens mee redt en overlijden / blijvende klachten voorkomt is het volgens mij ethisch gezien goed uit te leggen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten