Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ben db bd » 03 okt 2021 16:01

xander:De officiële cijfers – hoogstwaarschijnlijk veel te laag omdat het rapporteren van vaxslachtoffers in alle landen extreem moeilijk wordt gemaakt – zeggen alles:
Pfizer/BioNTech 12.362 doden 1.054.741 met gezondheidsschade
Moderna 6.907 306.490
AstraZeneca 5.468 1.008.357
Johnson&Johnson 1.304 78.774

In een normale, menselijke samenleving zouden deze injecties al na enkele doden onmiddellijke permanent zijn gestopt omdat ze alle conventies over de mensenrechten en oorlogsmisdaden overtreden. Maar niet in het 21e eeuwse Westen, waar sinds vorig jaar humaniteit en respect voor het menselijke leven lijkt te zijn bedolven onder een dikke laag als ‘licht’ verpakte inktzwarte duisternis.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 okt 2021 16:58

ben db bd schreef:In een normale, menselijke samenleving zouden deze injecties al na enkele doden onmiddellijke permanent zijn gestopt omdat ze alle conventies over de mensenrechten en oorlogsmisdaden overtreden. Maar niet in het 21e eeuwse Westen, waar sinds vorig jaar humaniteit en respect voor het menselijke leven lijkt te zijn bedolven onder een dikke laag als ‘licht’ verpakte inktzwarte duisternis.

Of die cijfers zijn gewoon uit Xanders duim gezogen, dat is ook een optie.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 03 okt 2021 19:00

Marnix schreef:Tja we kunnen niet in de toekomst kijken dus laten we over een half jaar beginnen met een eerste evaluatie. Maar ik zie dat er hier een andere lijn wordt gekozen dan bijvoorbeeld Australie en Italie doen en dat zie je in meer landen om ons heen. En ik vind de conclusie dat als het daar gebeurt, het hier ook gaat gebeuren wat voorbarig. Ps als je het vanuit democratie probeert te benaderen is een meerderheid van de bevolking momenteel voor deze (tijdelijke) maatregel.

Over een half jaar evaluatie. Je hebt toch geen half jaar nodig om te snappen dat dit gewoon een heel slecht plan is. :-k

Meerderheid van de bevolking voor maatregel kan je niet zeggen. Meerderheid van de kamer is toch een iets ander begrip. Ik vraag me af of het stand zou houden wanneer er een referendum over had geweest, ik denk het niet maar we zullen het nooit weten he?!

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 03 okt 2021 19:19

schaapje schreef:Haha hier op het forum hoor ik ze bijna allemaal snurken in een diepe slaap !
Ik heb het idee dat ze niet wakker te krijgen zijn, ze zijn zo overtuigd van eigen gelijk!
Fijn om steeds meer tegengas te lezen van verschillende onderzoekende denkers. =D>

Ach ik denk dat in veel gevallen de wens de vader van de gedachte is. Ik neem het andersdenkenden ook niet kwalijk. Ik zou ook graag willen geloven dat dat de ‘grote en rijke der aarde’ en degene die in hun dienst staan het beste met iedereen voor had. Maar ik kan het simpelweg gewoon niet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 okt 2021 21:45

ben db bd schreef:In een normale, menselijke samenleving zouden deze injecties al na enkele doden onmiddellijke permanent zijn gestopt omdat ze alle conventies over de mensenrechten en oorlogsmisdaden overtreden. Maar niet in het 21e eeuwse Westen, waar sinds vorig jaar humaniteit en respect voor het menselijke leven lijkt te zijn bedolven onder een dikke laag als ‘licht’ verpakte inktzwarte duisternis.

Los van de vraag in hoeverre de cijfers kloppen (vaak is een directe oorzaak niet zo aan te wijzen want het gebeurt zelden dat mensen op een vaccinatiecentrum in elkaar storten) zijn dat in totaal dus zo'n 25000 mensen wereldwijd. Op ruim 6 miljard prikken. Terwijl er op 219 miljoen vastgestelde coronagevallen 4,55 miljoen doden vielen. Heb je ook berekend hoeveel levens daarmee zijn gered? Hoeveel mensen die anders zouden zijn overleden aan corona, dat nu niet deden? Vrij eenvoudig uit te rekenen. Spoiler: Dat zijn er veel meer.

Maar ach, in het 21e eeuwse Westen is bij sommigen humaniteit en respect voor het menselijke leven bedolven onder een dikke laag betweterij en andere vormen van inktzware duisternis. Heel veel levens redden door een prikje, vroeger zou men er voor tekenen, tegenwoordig zijn er mensen die liever via natuurlijke selectie veel mensen aan een pandemie laten sterven.

pindas83 schreef:Over een half jaar evaluatie. Je hebt toch geen half jaar nodig om te snappen dat dit gewoon een heel slecht plan is. :-k

Meerderheid van de bevolking voor maatregel kan je niet zeggen. Meerderheid van de kamer is toch een iets ander begrip. Ik vraag me af of het stand zou houden wanneer er een referendum over had geweest, ik denk het niet maar we zullen het nooit weten he?!

We hadden het over Australie (klopjacht op positief getest iemand) en Italie (coronapas verplicht op werk). Dat zijn inderdaad slechte plannen. Tijdelijk een coronapas in de horeca vind ik best uit te leggen als je naar de cijfers kijkt. En dat laatste keurde niet alleen een kleine meerderheid van de kamer goed, een kleine meerderheid van de Nederlandse bevolking (55%) staat daar ook achter. Als het tijdelijk is. En als het over een half jaar is afgeschaft kunnen we vaststellen dat het echt tijdelijk was.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 okt 2021 07:10

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 okt 2021 07:14

-

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 04 okt 2021 13:10

Afbeelding

Jammer dat de persoon, die de galg mee droeg, in de strop geen streepjescode QR-code gedaan had want dat ziet op het doel namelijk tegen de vaccinatiebewijs. Nu gaat de mainstreammedia er een punt van en het toepassen op minister Hugo de Jonge.
Laatst gewijzigd door benefietdiner op 04 okt 2021 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 okt 2021 13:21

-

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 okt 2021 14:26

StillAwake schreef:Jammer dat de persoon die de galg mee droeg uberhaupt niet te horen gekregen heeft van mede demonstranten dat dit een brug te ver was.
Of was het ten diepste toch wel de algemene overtuiging die hiermee uitgedragen werd?

Misschien was het meer een kwestie van galgenhumor.... Maar inderdaad, als iedereen die normaal nadenkt en tegen QR-codes is nou even afstand wil nemen van dit soort achterlijke randdebielen. En geen praatjes zoals rond jodensterren en andere vergelijkingen met de tweede wereldoorlog als: "Ja nee dat hoeft natuurlijk niet maar ik snap het ook wel weer een beetje"
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 04 okt 2021 15:00

StillAwake schreef:Jammer dat de persoon die de galg mee droeg uberhaupt niet te horen gekregen heeft van mede demonstranten dat dit een brug te ver was.
Of was het ten diepste toch wel de algemene overtuiging die hiermee uitgedragen werd?

Niet degene die de galg meedroeg werd gearresteerd, de galg was immer met een lege strop, maar degene die de verkeerde conclusie trekken namelijk de strop op minister Hugo de Jonge toepassen. De demonstratie was over de mensenrechtelijke aspecten van het kabinetsplan voor een coronatoegangsbewijs en niet op een bepaalt persoon uit dat kabinet. Ik begrijp natuurlijk dat de link dun is naar vicepremier en minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. In zijn rol als minister is hij verantwoordelijk voor de overheidsaanpak tijdens de coronacrisis maar dat doet hij niet in ze eentje.
Blijkbaar mag je hier wel een reactie geven en een isgelijkteken trekken naar een instelling met personen die zwakbegaafd of dementerend zijn.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 okt 2021 15:51

benefietdiner schreef:Niet degene die de galg meedroeg werd gearresteerd, de galg was immer met een lege strop, maar degene die de verkeerde conclusie trekken namelijk de strop op minister Hugo de Jonge toepassen. De demonstratie was over de mensenrechtelijke aspecten van het kabinetsplan voor een coronatoegangsbewijs en niet op een bepaalt persoon uit dat kabinet. Ik begrijp natuurlijk dat de link dun is naar vicepremier en minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. In zijn rol als minister is hij verantwoordelijk voor de overheidsaanpak tijdens de coronacrisis maar dat doet hij niet in ze eentje.
Blijkbaar mag je hier wel een reactie geven en een isgelijkteken trekken naar een instelling met personen die zwakbegaafd of dementerend zijn.

Het maakt helemaal niet zoveel uit hoe de galg bedoeld was. Dat de strop leeg was zegt niet zoveel, dan kan je er juist nog iemand aan hangen. Maar als iemand zegt: "Ik neem de galg mee omdat ik vind dat de mensenrechten niet goed worden bewaakt door het kabinet" is de galg net zo goed misplaatst want niemand wordt de dood veroordeeld. Niet letterlijk en ook niet figuurlijk.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 04 okt 2021 16:04

Minister De Jonge doet aangifte van ‘bedreigende’ galgtweet
Twitteraar die een foto van een galg in verband bracht met minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge wordt door het Openbaar Ministerie (OM) verdacht van bedreiging. Demissionair minister De Jonge heeft aangifte gedaan, zo bevestigt het ministerie. De politie doet onderzoek.

https://www.ad.nl/binnenland/minister-d ... ~aeef5e0d/
‘Wie de schoen past trekt hem aan’ en dat is Hugo de Jonge.
Degene die de galg mee droeg in de demonstratie gaat vrijuit en de twitteraar gaat aan de galg :roll:

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 okt 2021 16:10

-

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 okt 2021 17:59

Sowieso voelen alle protesten en gepiep over onze vrijheid al veel te veel als geïmporteerde Amerikaanse cultuuroorlog, de meeste desinformatie op Nederlandse sites komt rechtstreeks van Amerikaanse complotsites zoals Natural news en dergelijke en die galg doet ook totaal niet denken aan de galg die iemand op 6 januari had meegenomen tijdens de poging de ratificatie van de verkiezingsuitslag te verstoren.

Nog even en mensen beginnen in Nederland over hun tweede amendement

Afbeelding
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”