ben db bd schreef:In een normale, menselijke samenleving zouden deze injecties al na enkele doden onmiddellijke permanent zijn gestopt omdat ze alle conventies over de mensenrechten en oorlogsmisdaden overtreden. Maar niet in het 21e eeuwse Westen, waar sinds vorig jaar humaniteit en respect voor het menselijke leven lijkt te zijn bedolven onder een dikke laag als ‘licht’ verpakte inktzwarte duisternis.
Los van de vraag in hoeverre de cijfers kloppen (vaak is een directe oorzaak niet zo aan te wijzen want het gebeurt zelden dat mensen op een vaccinatiecentrum in elkaar storten) zijn dat in totaal dus zo'n 25000 mensen wereldwijd. Op ruim 6 miljard prikken. Terwijl er op 219 miljoen vastgestelde coronagevallen 4,55 miljoen doden vielen. Heb je ook berekend hoeveel levens daarmee zijn gered? Hoeveel mensen die anders zouden zijn overleden aan corona, dat nu niet deden? Vrij eenvoudig uit te rekenen. Spoiler: Dat zijn er veel meer.
Maar ach, in het 21e eeuwse Westen is bij sommigen humaniteit en respect voor het menselijke leven bedolven onder een dikke laag betweterij en andere vormen van inktzware duisternis. Heel veel levens redden door een prikje, vroeger zou men er voor tekenen, tegenwoordig zijn er mensen die liever via natuurlijke selectie veel mensen aan een pandemie laten sterven.
pindas83 schreef:Over een half jaar evaluatie. Je hebt toch geen half jaar nodig om te snappen dat dit gewoon een heel slecht plan is.
Meerderheid van de bevolking voor maatregel kan je niet zeggen. Meerderheid van de kamer is toch een iets ander begrip. Ik vraag me af of het stand zou houden wanneer er een referendum over had geweest, ik denk het niet maar we zullen het nooit weten he?!
We hadden het over Australie (klopjacht op positief getest iemand) en Italie (coronapas verplicht op werk). Dat zijn inderdaad slechte plannen. Tijdelijk een coronapas in de horeca vind ik best uit te leggen als je naar de cijfers kijkt. En dat laatste keurde niet alleen een kleine meerderheid van de kamer goed, een kleine meerderheid van de Nederlandse bevolking (55%) staat daar ook achter. Als het tijdelijk is. En als het over een half jaar is afgeschaft kunnen we vaststellen dat het echt tijdelijk was.