Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Moderators: Memmem, Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor schelpje3 » 29 jul 2010 12:20

Marnix schreef:
schelpje3 schreef:Zo, zonde van het geld joh. Ik betaal 31 euro voor mijn man. Gaat ook al een poosje niet meer.
Te warm, te hard gewerkt, spierpijn, andere pijntjes, gewoon geen zin dus :D

Klinkt als "schop onder de kont geven" :D Bij deze geef ik Neeltje Jans er ook een. :) Ga lekker sporten. Het kost even wat wilskracht om je te motiveren maar je weet dat als je weer aan het sporten bent, het ook heel lekker voelt :)

@ schelpje: het is niet zo dat je blessures krijgt als je geen warming up doet. De kans dat het gebeurt is echter wel groter, dat is wel bewezen. Als iemand spierpijn heeft is het ook een aanrader om warming up / cooling down aanraden. Het gaat er vast niet helemaal zomaar van over, spieren moeten aansterken omdat ze de inspanning niet gewend zijn... maar het scheelt wel in hoeveel last je hebt en hoe lang :)

Alstie nou terug schopt ? :lol:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 jul 2010 13:10

Ik ben weer begonnen met sporten. Het meeste sport ik op mn werk; 1x in de week een half uur buikspieroefeningen ( onder leiding van een sportdocent) en een half uur loopband, 1x per week club power met allemaal gewichten en in het weekend een keer hardlopen. Nu ik eenmaal weer bezig ben, voel ik mij prima.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 jul 2010 14:12

schelpje3 schreef:
Marnix schreef:
schelpje3 schreef:Zo, zonde van het geld joh. Ik betaal 31 euro voor mijn man. Gaat ook al een poosje niet meer.
Te warm, te hard gewerkt, spierpijn, andere pijntjes, gewoon geen zin dus :D

Klinkt als "schop onder de kont geven" :D Bij deze geef ik Neeltje Jans er ook een. :) Ga lekker sporten. Het kost even wat wilskracht om je te motiveren maar je weet dat als je weer aan het sporten bent, het ook heel lekker voelt :)

@ schelpje: het is niet zo dat je blessures krijgt als je geen warming up doet. De kans dat het gebeurt is echter wel groter, dat is wel bewezen. Als iemand spierpijn heeft is het ook een aanrader om warming up / cooling down aanraden. Het gaat er vast niet helemaal zomaar van over, spieren moeten aansterken omdat ze de inspanning niet gewend zijn... maar het scheelt wel in hoeveel last je hebt en hoe lang :)

Alstie nou terug schopt ? :lol:

Spreekwoordelijk gezien. Schopt hij spreekwoordelijk terug, dan moet je daar tegen kunnen... en misschien heeft hij daar dan ook wel een goede reden voor :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 jul 2010 16:04

Nou mijn man luistert goed naar mij, net zo goed als ik naar hem :lol:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 jul 2010 18:30

Wij zijn ook weer sportief aan het doen. 2 fietstochten gemaakt (27 en 44 km) en flink aan de wandel. Dagelijks een uurtje met de hond en pas 8 km gelopen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

*Annette*
Majoor
Majoor

Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor *Annette* » 11 aug 2010 11:49

Ik word zo ontzettend moe van sporten... Soms ben ik geneigd om er maar weer mee te stoppen. Maar het is beter om dat niet tedoen, m'n lichaam gaat dan alleen maar meer achteruit. En als jonge meid wil je toch niet net 'n bejaarde lijken [-X. Met behulp van de fysio is er een opbouwschema, het kon nog wel 4-5 maanden duren voordat ik zeggen kon dat het me wat gemakkelijker af ging :shock:.
Wat de toekomst brengen moge........

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 aug 2010 12:35

Nou, succes, volhouden... en probeer er een beetje plezier in te krijgen, dat helpt een hoop. Waarom vind je sporten eigenlijk zo vervelend?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

*J*
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor *J* » 11 aug 2010 16:56

Ik heb een abonnement op de sportschool. Daar ga ik meestal naar fitness, en soms (als het uitkomt met mijn onregelmatige werk en er is een les die ik leuk vind) neem ik er een groepslesje bij. Spinning of steps vind ik bijvoorbeeld erg leuk.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 12 aug 2010 09:15

Ik ben ook weer aan het fitnessen! Was even zoeken. Sportschool in de buurt was 40 euro per maand. Dan had je sauna, zonnebank, groepslessen, cardio- en krachttraining. Maar ja, dat is nogal een bedrag :o
Even verder gezocht. In het centrum (2 minuten verder fietsen ;)) zit een basic sportschool. Alleen cardio- en krachttraining. Geen groepslessen, geen sauna, geen luxe bar met uitgebreide zithoek. Wel schoon, moderne apparatuur, fatsoenlijke kleedkamers, kluisjes en douchemogelijkheid. Als je een persoonlijk schema laat maken kost je dat eenmalig een bedrag en krijg je ook wat begeleiding in die maanden. Je betaalt dus echt alleen voor wat je gebruikt. Ideaal. €15 per maand :)
pobody's nerfect

*J*
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor *J* » 12 aug 2010 10:02

Ik betaal ook bijna 40 euro per maand. Daarvoor kan ik onbeperkt sporten, zonnebank, sauna, groepslessen, kan daar naar de fysio als dat nodig is, kan alle begeleiding krijgen die ik wil, dus het is wel heel uitgebreid. En kan terecht bij 2 verschillende sportscholen. Ik heb zelf gekozen voor een uitgebreid abonnement, het abonnement waarmee je 1x per week mag komen is goedkoper.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 aug 2010 10:12

Hm ja... het is doorgaans wel duur. Maar onbeperkt sporten voor 15 euro is wel lekker. Dan ben je voor 180 euro per jaar klaar in plaats van voor 480 euro... Wel erg veel extra geld voor groepslessen, een zonnebank en een sauna :)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 12 aug 2010 10:15

Ja, bij die 'dure' sportschool kon je ook kiezen voor eens per week en dan alleen fitness. Maar dan was het alsnog 25 euro. Ze moeten tenslotte toch ergens die groepslessen, sauna's etc. van betalen ;)
Bovendien wil ik sowieso twee keer per week cardio kunnen doen, dus dan ga je al naar onbeperkt inclusief al dat andere wat ik niet nodig heb. Zit weinig tussenin. Daarom vond ik dit wel ideaal. Groepslessen vind ik wel leuk, maar nu ik 5 dagen werk zit ik ook nog eens aan de avonden vast. Moet al flink opschieten om dan om half 8 bijvoorbeeld op de sportschool te zijn en dan lig je daar met volle maag buikspieroefeningen te doen en dansjes uit te voeren. Nee, voorlopig houd ik het maar bij cardio op mijn eigen tijden, dat vind ik wel prettig.
pobody's nerfect

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 aug 2010 14:07

Maar als je graag naar de sauna en onder de zonnebank gaat is 40 euro weer niet zo veel. Als je nast het sporten ook nog eens moet betalen voor een sauna of zonnebank ben ik je toch ook wel heel wat kwijt.
Ik betaal 79 euro per 3 maanden voor 1 dagdeel per week. Dat is ook inclusief alle groepslessen. Ik ga dus altijd naar sportgames. Liefst zou ik 2 keer per week gaan, maar dat red ik gewoon niet qua tijd, dus hou ik het maar hierbij.
Morgenochtend sla ik sportgames maar over, dan kom ik uit de nacht, maar volgende week weer vol goeie moed aan de slag :D (onze sportschool is in de zomer 4 weken gesloten)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 12 aug 2010 14:44

4 weken dicht? Dat is lekker dan als je buiten het seizoen op vakantie gaat!
Hier wel aangepaste tijden, uur eerder dicht 's avonds en wat later open 's ochtends geloof ik, maar daar heb je amper last van, tenzij je altijd voor werktijd gaat ofzo.

En natuurlijk is €40 niet veel als je van alle faciliteiten gebruik maakt. Het foute aan die methode is dat er geen alternatief is voor de mensen die er géén gebruik van maken en gewoon twee keer in de week willen sporten. Ik heb helemaal geen tijd om ook nog eens een half uur in de sauna te gaan zitten en uitgebreid te zonnebanken. Dus wil ik ook niet voor die dingen betalen. Helaas is daar bij veel sportscholen geen mogelijkheid voor. Ben blij dat ik nu een goeie gevonden heb.
pobody's nerfect

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 12 aug 2010 15:33

Heb ook even naar de sportschool gekeken,
maar dat kost 40 euro p/m als je één keer in de week wilt, en 60 euro p/m voor onbeperkt.
Hmz... laat dat maar zitten.

We hebben sinds kort spullen gekocht om te windsurfen.
Heb het nog maar een paar keer gedaan, maar 'k vind het echt leuk. :D

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”