Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor kirsten » 23 sep 2010 08:54

Sporten gaat hier gewoon even niet echt lukken. Wil wel, maar lichamelijk lukt het even niet. Hopelijk gaat het volgende week een stuk beter, want ik vind sporten heerlijk.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 sep 2010 18:53

ik heb nu voor t eerst weer 2x opgeschept vanavond (chili con carne). O wat zit ik vol !!!! Maar even niet meer doen dan.... :P pfff ik voel me net een koe :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 sep 2010 19:01

Ik heb maar een groter lunchtrommeltje gekocht, want 4 boterhammen tussen de middag is toch niet genoeg met mijn sportschema.

Ik gebruik trouwens ineens ook nauwelijks zout meer als ik kook, maar gisteren toevallig eitjes gebakken en daar deed ik dus wel zout op, in de hoeveelheid die ik ben gewend. Nou, zo zout had ik ze zelden gegeten zeg... (haha)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 sep 2010 15:58

Weer gaan sporten vandaag, was erg rustig op de sportschool, maar die leuke instructrice was er wel, dus daar heb ik even gezellig mee kunnen babbelen. Ze was verbaasd ende trots toen ik zei dat ik nu 5 keer per week sport. Ik ben benieuwd wat de scores zijn op mijn weegmoment over 3 weken. =D>

Het ergste van sporten trouwens is naderhand dat kleffe T-shirt uittrekken, voornamelijk omdat je dan je armen boven je schouders moet tillen 8)

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 27 sep 2010 15:23

Mortlach schreef:Weer gaan sporten vandaag, was erg rustig op de sportschool, maar die leuke instructrice was er wel, dus daar heb ik even gezellig mee kunnen babbelen. Ze was verbaasd ende trots toen ik zei dat ik nu 5 keer per week sport. Ik ben benieuwd wat de scores zijn op mijn weegmoment over 3 weken. =D>

Het ergste van sporten trouwens is naderhand dat kleffe T-shirt uittrekken, voornamelijk omdat je dan je armen boven je schouders moet tillen 8)

5 x per week sporten??? :shock:
Vindt je niet dat je een beetje te veel met je lichaam bezig bent?
Je moet je lichaam goed verzorgen, maar dit vind ik een beetje absurt...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 sep 2010 15:26

Dat mag je natuurlijk gewoon vinden, daar voel ik verder niks van.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 sep 2010 15:27

Hier gaat het steeds beter, ik val gewoon lekker af. =D> Ik ga mijn man nog eens voorbij (maar die weegt ook absurd weinig hoor).

Binnenkort ga ik achter een hometrainer aan.

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 27 sep 2010 15:45

Evelien schreef:Hier gaat het steeds beter, ik val gewoon lekker af. =D> Ik ga mijn man nog eens voorbij (maar die weegt ook absurd weinig hoor).

Binnenkort ga ik achter een hometrainer aan.

Wat fijn voor je, Evelien! =D>

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 sep 2010 20:23

Anne 80 schreef:5 x per week sporten??? :shock:
Vindt je niet dat je een beetje te veel met je lichaam bezig bent?
Je moet je lichaam goed verzorgen, maar dit vind ik een beetje absurt...

Nou, vooruit, omdat ik me er toch meer aan erger dan zou moeten...

Absurd zeg je. Is het werkelijk absurd dat ik een uur en een kwartier lichaamsbeweging verkies boven diezelfde tijd in een stoel hangen en tv kijken? Noem je iemand die een half uur van zijn werk/school af woont en 5 keer per week op de fiets daarheen en terug gaat ook absurd? Of iemand met een krantenwijk? Of iemand die een half uurtje per dag dingen moet tillen in een magazijn of iets dergelijks?

Ik heb geen gezin dat op me wacht met het eten. Ik heb geen kinderen op te halen of weg te brengen. Ik ben om 18.00 klaar met werken, ga dan sporten en ben om 20.00 thuis om te eten.

Ben ik met mijn lichaam bezig? Ja. Vind ik het mooi dat arm- en schouderspieren langzaam wat meer vorm beginnen te krijgen? Natuurlijk, anders deed ik niet zo veel moeite. Ik doe het omdat ik 15 kilo af wil vallen (zal ondertussen trouwens al een stuk minder zijn) en geen zin heb om mezelf suf te verhongeren. Mijn lichaamsbeweging is het equivalent van een hele dag niks eten in de week. Dieet daar maar eens tegenop. Ik kan tenminste als ik wil gewoon pizza of hamburgers eten ;-)

In plaats van te vragen wat ik precies doe op die sportschool of hoeveel tijd ik daar besteed komt er meteen het oordeel 'absurd', en dat is stiekem toch een beetje jammer.

Ik doel niet op iemand specifiek hier, maar wil toch zeggen dat ik niet overtuigd ben dat elke dag op de weegschaal staan en elk onsje erbij of eraf in de gaten houden een goede manier van afvallen is. Naast vet verlies je ook een hoop spiermassa.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 sep 2010 19:54

salmonellavergiftiging oplopen werkt ook prima. In 3 dagen tijd 1,5 kilo afgevallen zag ik net. Toch een mooi voordeel van dat ziek zijn :D Nu maar hopen dat het er ook nog een beetje afblijft
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 sep 2010 20:03

Mortlach schreef:Ik doel niet op iemand specifiek hier, maar wil toch zeggen dat ik niet overtuigd ben dat elke dag op de weegschaal staan en elk onsje erbij of eraf in de gaten houden een goede manier van afvallen is. Naast vet verlies je ook een hoop spiermassa.

lekker blijven sporten Mortlach. Zolang je het volhoud en voldoening geeft is het alleen maar mooi meegenomen.

Ik kan mij tegenwoordig nog maar 2 keer per maand wegen. Niet omdat het echt niet anders kan, maar omdat ik mij op de weegschaal van het werk weeg zodra ik een slaapdienst heb. meestal heb ik er 2 a 3 in de maand. Als ik thuis weeg, ben ik er elke keer veel gefixeerder mee bezig. nu staat er wel ergens een weegschaal in huis maar doet mij niets. Je moet namelijk toch altijd op 1 en dezelfde wegen voor een goed beeld.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 sep 2010 20:36

ik weeg me de laatste tijd veel minder. Ik wil me vrijdagochtend maar weer eens gaan wegen.

Vanavond zijn we wel lekker uit eten geweest, morgen dan maar iets meer bewegen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 sep 2010 20:57

MissF schreef:salmonellavergiftiging oplopen werkt ook prima. In 3 dagen tijd 1,5 kilo afgevallen zag ik net. Toch een mooi voordeel van dat ziek zijn :D Nu maar hopen dat het er ook nog een beetje afblijft

Een been afzagen werkt ook erg goed, en is zeker permanent :-oo

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 sep 2010 08:11

MissF schreef:salmonellavergiftiging oplopen werkt ook prima. In 3 dagen tijd 1,5 kilo afgevallen zag ik net. Toch een mooi voordeel van dat ziek zijn :D Nu maar hopen dat het er ook nog een beetje afblijft
als ik ziek ben en ik val af dan gaat t het er meestal weer zo aan.. maar dan ga ik langzamerhand weer wat meer en beter eten....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 okt 2010 17:04

Weer een uurtje sportschool gedaan vandaag. Stiekem even op de weegschaal gestaan en het gewicht gaat langzaam omlaag, terwijl de spieren langzaam meer uitgesproken worden. Over twee weken een 'doormeet-moment' waarbij mijn vetpercentage weer wordt gemeten. Was 25,4% een maand geleden. Ik ben erg benieuwd wat het over twee weken zal zijn.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”