Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Moderators: Memmem, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Marnix » 18 mar 2010 11:03

Dan moet je harder fietsen :D Of het is gewoon een goede stof... en ach, als je een goede sport-bh van dezelfde kleir er onder draagt scheelt dat ook weer een hoop :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 18 mar 2010 11:06

Nou ik fietste, bij mijn weten, hard genoeg, maar ik zweet niet snel ;-) en droeg altijd een goiee sportbh+een hemdje dat absorbeerd ook weer het nodige

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 mar 2010 14:24

Oke, dat scheelt... de een zweet veel sneller en meer dan de ander... sporten met hemden aan doe ik niet aan... hou niet van zo'n strak ding om mijn lijf.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mar 2010 11:51

Vanmorgen ben ik naar sportgames geweest, helemaal gaaf! En intensief, ik was meer moe dan na een uurtje zumba of aerobics ofzo. Helaas is het op woensdagavond en vrijdagochtend, en woensdagavond werk ik bijna altijd, en op vrijdagochtend ook vaak, en dan moet mijn zoontje naar de kinderopvang daar, en ik twijfel of ik dat wel goed vind om dat vaak te doen.
Maar zodra ik kan, ga ik er absoluut heen, erg leuk!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 26 mar 2010 19:00

Als het beetje goed is ga ik over 1.5 week elke dinsdag met mijn buurjongen hardlopen in het bos. Moet er nu eindelijk toch maar eens van komen.
Leef je droom.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 29 mar 2010 12:01

Nu ik klaar ben met belijdeniscatechisatie en school heb ik echt opeens een heleboel vrije tijd over.
Ik heb zitten denken om een abbo op de sportschool te nemen, en dan iets van een sport te gaan doen waarin ik mijn agressie kwijt kan. Ik merk de laatste tijd dat ik geen rust heb vanbinnen, het gevoel dat ik iets moet doen. In het verleden ging ik altijd squashen maar dat is over omdat mijn squashmaatje er mee gestopt is en ik nog niemand anders heb gevonden.

Heeft iemand misschien tips??? Er mag van mij zoveel mogelijk schoppen, slaan en rennen in zitten 8)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 mar 2010 12:40

Een vechtsport?

Wij gaan nu naar een hele grote sportzaak in Antwerpen nieuwe skeelers voor mij kopen ben benieuwd met wat we thuis komen.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 30 mar 2010 10:47

liefie schreef:Een vechtsport?

Wij gaan nu naar een hele grote sportzaak in Antwerpen nieuwe skeelers voor mij kopen ben benieuwd met wat we thuis komen.

Ja, maar welke vechtsport?? Boxen hoeft voor mij oko weer niet 8) :lol:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 mar 2010 10:51

Misschien iets van Judo of zo? Veel andere vechtsporten ken ik eigenlijk niet haha

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 mar 2010 11:01

Bij ons in de sportschool heb je kickfun, beetje trappen en meppen tegen zo'n grote zwarte paal aan. Ik vond het wel stoer, voor 1 x ;)
En omdat ik gewoon voor 1 dagdeel per week betaal, kan ik de ene week dat doen, bij wijze van, en de week erop fitnessen.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 30 mar 2010 21:06

Bij ons in de sportschool heb je Bodycombat, dat is een combinatie van cardiotraining en vechtsport. Je bent dus al rennend aan het boksen etc. Ik vond het best zwaar, maar ben ook niets gewend....

Google maar eens, misschien is het iets voor jou?

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 31 mar 2010 12:33

Zo net even hardgelopen 2km in 10 min ongetraind. Dus over 2 maanden test komt vast goed.
Leef je droom.

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 31 mar 2010 21:00

Ik wil mijn buikspieren wat meer trainen, zijn na de zwangerschap toch wel wat slapjes geworden, wilde eerst gaan zwemmen, weet trouwens niet eens of dat voor je buikspieren goed is, maar goed iets meer beweging zou sowieso al okay zijn. Los van al dat geren en geloop wat ik al doe voor en met de kids. Maar ga nu eerst thuis maar eens wat buikspieroefeningen doen, m'n man is er ook gemotiveerd voor dus liggen we s'avonds voor het slapen gaan samen op de grond oefeningen te doen. Het werkt wel motiverend als je het samen doet, zelf zeg ik toch al gauw laat maar zitten.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 apr 2010 11:57

Zwemmen is goed voor alle spieren... moet je wel een hoop baantjes trekken... maar goed is het wel.

Doe je oefeningen zonder apparaat of met? Als jullie het beiden veel doen kan ik wel zo'n buikspiertrainer aanraden, kost een euro of 30... maar is veel beter dan sit-ups doen. Je kan er veel meer doen, belast je nek niet etc. Wat dan verder kan helpen is een muziekje aan... dat traint sowieso wel lekker... en je kan dan bijvoorbeeld met jezelf afspreken dat je 4 nummers van de cd doet en dat je dan mag stoppen...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 apr 2010 19:26

Net weer een stukje hard gelopen. In totaal 18 minuten hard gelopen en 20 minuten gewandeld. Mijn record weer verbroken ;)
Als het morgen lekker weer is ga ik denk ik eens een route testen op de step. Mijn man heeft 15 van die volwassen steps sinds kort, en dat is zo stoer (en zo vermoeiend). Ik vond het stom, maar heb het een keer geprobeerd, en vind het echt geweldig. Dus morgen maar eens een langere test :)

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”