Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ben db bd » 25 aug 2021 14:35

Forum voor Democratie-leider Thierry Baudet zegt op Twitter dat het grote doel van de coronamaatregelen de Great Reset van Klaus Schab en het WEF is, niet de “volksgezondheid.” En die Great Reset komt erop neer dat er een “neocommunistische samenleving” gecreëerd wordt waarin alles en iedereen in de gaten gehouden wordt door De Staat.

Dat is natuurlijk al op mondiale schaal een poosje groeiend bezig, wat dr.Thierry als mee van de meest deskundigen in heel de wetenschap samen met duizenden andere wappies (wat een erenaam hè? 't lijken wel geuzen!) scherp ziet.
Marnix zei: Klopt maar mijn mening wordt wel gesteund door het overgrote deel van de mensen die heeeeeel lang hebben gestudeerd en gewerkt en zodoende de ervaringsdeskundigen van ons land zijn. Artsen, wetenschappers, virologen, epidemiologen etcetera.

Aan dat 'overgrote deel van de mensen', voegen wij dus netjes toe: 'welke onbekritiseerd toegang hebben tot de MSM', en 'wiens inkomens en carrières afhankelijk zijn van hun slaafs volgen van het bovenstaande. (waar jullie - ik niet meer - later veel spijt van zullen krijgen .....)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 25 aug 2021 15:03

ajl schreef:Hoe kom je erbij dat de kans klein is dat je het krijgt? Ik denk namelijk dat de kans 100% is dat iedereen het krijgt.

Als je verder nergens komt... Wij zitten nu heerlijk buiten, niemand die mij hier besmet. Ik zie tenmiste niemand, passeer iemand op een paar meter afstand. In de supermarkt ben ik hooguit 10 minuten binnen, wordt vrij goed geventileerd.... Bij mensen thuis op bezoek zitten we ook vaak buiten of met ramen open. Dat is in de winter natuurlijk niet heel handig, maar ik geloof er nog steeds in dat je niet heel ziek wordt als iemand zelf ook niet heel ziek is,dus geen klachten heeft. En je zelf ook een goede afweer hebt, dus niet in de risicogroep.
Tja dat is mijn gedachte gang, komt aardig overeen met wat ik in mijn omgeving zie. Maar er zullen vast verhalen zijn die het tegendeel bewijzen.
Straks aan het werk is het een heel ander verhaal, maar als je 75 ben, is dat niet aan de orde denk.

Wat ik wel bijzonder vind, ik heb in 2 huizen gewerkt waarbij minimaal 50% van het personeel besmet is geweest, maar niemand met long covid. Ook de bewoners die het hebben overleefd zijn er niet echt op achteruit gegaan. Kostte wel tijd bij de bewoners, maar dat hebben ze met iedere aanval op hun afweer.

Wel collega's met burn out door de werkdruk, maar das wel een heel ander verhaal en die hebben als weinigen ook geen corona gehad (maar 200% inzet getoond en doorgewerkt) werkdruk is heel anders maar met normaal ziekteverzuim in de zomerperiode net zo zwaar!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 25 aug 2021 15:09

Ik las een stuk op LinkedIn, één zin trof me. D66 is zo voor het beslissen over je eigen lichaam zoals bij het voltooid leven. Maar als het over vaccinatie gaat....

Dorpeling
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dorpeling » 25 aug 2021 16:18

lammetje schreef:Ik las een stuk op LinkedIn, één zin trof me. D66 is zo voor het beslissen over je eigen lichaam zoals bij het voltooid leven. Maar als het over vaccinatie gaat....

Inderdaad. En dat terwijl de effectiviteit van een vaccin al na 4 maanden begint te dalen. Komen de gevaccineerde ouderen, waar men 'het toch allemaal voor doet hmhm' straks alsnog in het ziekenhuis. Gelukkig hebben wij onze boosters nog tot in lengte van dagen.. #-o
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 aug 2021 16:20

Je had het toch al gehad? Punt is dat het virus blijft rondgaan en je het uiteindelijk wel een keer krijgt. Tenzij je je leven lang afstand blijft houden en dergelijke maar dat wil niemand. Dat is niet zo onlogisch gedacht toch?

lammetje schreef:Ik las een stuk op LinkedIn, één zin trof me. D66 is zo voor het beslissen over je eigen lichaam zoals bij het voltooid leven. Maar als het over vaccinatie gaat....

Volgens mij is D66 niet voor verplicht vaccineren? Zoals de meeste partijen zeggen ze: Je mag het zelf weten, het kan wel dat er wat consequenties zijn bijvoorbeeld dat je vaker moet testen?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 aug 2021 16:21

Dorpeling schreef:Inderdaad. En dat terwijl de effectiviteit van een vaccin al na 4 maanden begint te dalen. Komen de gevaccineerde ouderen, waar men 'het toch allemaal voor doet hmhm' straks alsnog in het ziekenhuis. Gelukkig hebben wij onze boosters nog tot in lengte van dagen.. #-o

Als dat nodig is zouden ze inderdaad net als met de griepprik ieder jaar een een coronaprik kunnen halen. Wat is daar mis mee als ze dat beschermt?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dorpeling » 25 aug 2021 17:28

Marnix schreef:Als dat nodig is zouden ze inderdaad net als met de griepprik ieder jaar een een coronaprik kunnen halen. Wat is daar mis mee als ze dat beschermt?

Als ze dat zouden willen: niks.
Maar die continue herhaling zou dan voor iedereen gelden en ik denk niet dat iemand daar op zitten te wachten. Of misschien ook wel, wie weet hoe ver men wil gaan. Daarmee houden we dan wel ook meteen die heisa van testen voor toegang en alleen naar het buitenland met een groene codes etc maar in stand.

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 25 aug 2021 17:43

Forum voor Democratie-leider Thierry Baudet denkt dat Hugo de Jonge ooit een “beste vent was,” “een prima basisschoolleraar,” maar dat hij misbruikt werd door anderen om “terreur” ten uitvoer te brengen. Want, stelt Baudet, eigenlijk ging het hem allemaal boven de pet. Anderen speelden schaak op een veel hoger niveau. De Jonge kon er met de pet niet bij… maar werd wel het gezicht van het totalitaire coronawanbeleid van het kabinet.
kijk, daar kan Hugo natuurlijk zelf ook niks aan doen, maar hoeveel duivels zit achter het misbruik van hem?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 25 aug 2021 19:10

Marnix schreef:Je had het toch al gehad? Punt is dat het virus blijft rondgaan en je het uiteindelijk wel een keer krijgt. Tenzij je je leven lang afstand blijft houden en dergelijke maar dat wil niemand. Dat is niet zo onlogisch gedacht toch?

Volgens mij is D66 niet voor verplicht vaccineren? Zoals de meeste partijen zeggen ze: Je mag het zelf weten, het kan wel dat er wat consequenties zijn bijvoorbeeld dat je vaker moet testen?

Ja ik heb het gehad, op mijn werk opgelopen. Ik doelde dus ook op iemand van 75 die hoopt het niet te krijgen/de kans klein acht. Dat kan inderdaad ligt er helemaal aan hoe je je gedraagt. Ik denk dat je het zeker wel kunt voorkomen door bepaalde regels na te volgen. Tis alleen maar net wat je wil... Ik vind het prima om een beetje in te leveren op sociaal gebied. Maar ik vind ook dat je dat mensen niet mag opleggen. Dus restaurants mogen wat mij best open blijven, lijkt me zelfs niet eens echt brandhaarden, maar goed, dat kan ik mis hebben.

Ik vind een jaarlijkse corona vaccinatie zoals met de griepprik prima. Als de risicogroepen (die willen) zijn gevaccineerd en de zorg voldoende is ontlast is er volgens mij ook geen reden om te blijven testen. Accepteer dat het niet te veranderen is. Het is geen polio of pokken hé. Het is iets wat continu muteert, zoals de griep. Voor je de hele wereld hebt gevaccineerd, zijn de eersten alweer uitgewerkt en moeten die voor hun volgende prik. Het prikken gaat te langzaam om corona ooit uitgeroeid te krijgen. Daarnaast is een volledige lockdown met volledige vaccinatie niet haalbaar. Dat is denk ik de enige manier om het weg te krijgen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Re: sars, mers, corona.............

Berichtdoor lammetje » 25 aug 2021 19:40

Mortlach schreef:Als ik gelovig zou zijn, zou ik God op mijn knieën danken dat mijn dochters de kans krijgen om op hun 80ste aan het een of ander te bezwijken omdat ze als kind immuun waren gemaakt voor pokken, mazelen, bof, rode hond, hepatites, malaria, en HPV. Want wat heb je liever? Dat iemand op 80-jarige leeftijd overlijdt met kinderen en kleinkinderen rond het sterfbed, of op 8-jarige leeftijd voordat er ooit echt is begonnen met leven? Beide gevallen zijn toch niet gelijkwaardig?

Ik kwan deze post tegen op pagina 1. Ik begrijp de gedachtegang volledig. Toch weet ik zeker dat je beter jong kunt sterven en voor altijd bij de Heere te mogen zijn dan 80 plus en naar de hel. En daarom is er maar één ding belangrijk in dit leven. Kun je sterven? Ben je bereid?
Zo nee, maak je dan vooral niet druk over vaccinatie, medicatie, maar zoek de Heere. Ik zei het nog tegen mijn dochter laatst, we reden langs een stel mooie huizen waar ze wel wilde wonen. Meid, er is echt maar één ding belangrijk. Rust niet voor je dat hebt. Dat is meer waard dan een groot huis, veel geld en een goede gezondheid. De eeuwigheid duurt zoveel langer dan een mensenleven.
En natuurlijk moet je verder goed voor jezelf, je medemensen de wereld zorgen. Ik zeg niet dat het niet belangrijk is. Maar ik ben er wel steeds meer van overtuigd dat de meeste nieuwe ziektes onze eigen schuld is.

En paar jaar geleden verongelukte een compleet gezin bij ons in de omgeving. Ik hoorde iemand zeggen: het was gelukkig op de terugweg van hun vakantie en niet op de heenweg. Dan hebben ze in elk geval die tijd nog mooi samen gehad. Inderdaad, heel menselijk gesproken, tis waar. Maar denk je dat ze zich dat nog kunnen herinneren? In de hemel is het zoveel mooier dan die vakantie had kunnen zijn. En in de hel kunnen ze nog maar aan één ding denken, wat ben ik dom geweest dat ik niet heb geloofd.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 25 aug 2021 19:44

@antoon. Maar stel je zou corona krijgen, en toch onverhoopt zodanig dat je zuurstof nodig heb. Wil je dan wel naar het ziekenhuis of dat ook niet. En geen ic meer neem ik aan dan toch?

Dorpeling
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dorpeling » 25 aug 2021 20:58

Mooie en vooral waardevolle bijdrage @ Lammetje. Dat is het allerbelangrijkste, te weten dat je in leven én sterven voor rekening ligt van God.

En dan komt er zo'n flodderbel onder te staan:
meribel schreef:@antoon. Maar stel je zou corona krijgen, en toch onverhoopt zodanig dat je zuurstof nodig heb. Wil je dan wel naar het ziekenhuis of dat ook niet. En geen ic meer neem ik aan dan toch?

Triest figuur.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 25 aug 2021 21:14

Alsof ik me verveel: weer een post... zag dat het al een oud bericht is van 3 weken geleden, maar erg interessant
https://www.maurice.nl/2021/08/01/meer- ... mmuniteit/

Hij durft zelfs de vraag te stellen of je niet beter natuurlijke immuniteit kunt opbouwen ipv al die jeugd en jongeren te vaccineren.

Net zoals vroeger iedereen even bij een kennis in de buurt op de koffie ging als daar waterpokken heersten. Dan had je het maar gehad...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 aug 2021 21:45

Waterpokken zijn in 1 op de 100.000 gevallen dodelijk, dus dan kun je het er wel aan wagen. Ik hoorde een tijdje terug alleen ook dat mensen het weer met mazelen aan het doen waren (in ongeveer 1-2 op 1000 gevallen fataal)

Je kunt dus echt niet alle virussen zomaar gelijkstellen
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 aug 2021 22:08

Dorpeling schreef:Als ze dat zouden willen: niks.
Maar die continue herhaling zou dan voor iedereen gelden en ik denk niet dat iemand daar op zitten te wachten. Of misschien ook wel, wie weet hoe ver men wil gaan. Daarmee houden we dan wel ook meteen die heisa van testen voor toegang en alleen naar het buitenland met een groene codes etc maar in stand.

In een aantal landen overwegen ze een derde prik voor een specifieke groep. En dus hoeft niet automatisch iedereen die derde prik te halen. Dus hoevaak dat moet is niet voor iedereen gelijk.

Verder sluit ik me aan bij de laatste reacties maar je laten vaccineren en op andere manieren investeren in je gezondheid en God zoeken is geen of/of maar en/en. Bidden en werken. Dat zeg je ook maar het wordt toch ook als een tegenstelling gebracht. Maak je niet druk om het een maar investeer in het ander. Ik zou beiden doen.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”