Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

gravo
Majoor
Majoor

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor gravo » 21 aug 2021 12:41

MoesTuin schreef:Zo is dat Gravo.
Dit topic is net zoals al die bla bla blaat bladen en iedereen denkt het te weten maar niemand weet het 8)
Wat vraagt de Heere in deze aan ons en onze houding hierin?
En dan in het perspectief geplaatst dat ons menselijk denken zo ienie minnie beperkt is tegenover de Alwetende alles omvattende God.
"onrustig is het hart totdat het Rust vind in God"
Gelukkig de mens die alles kan loslaten in Hem.
Ik leef mijn leven blijmoedig en weet mij beveiligd in Hem hoe dan ook.
Gewoon 2 keer gevaccineerd....3e neem ik ook wel als t moet :mrgreen:

Je stipt een belangrijk punt aan. Al snel laten we ons meeslepen in verwijten over en weer en laten we na om ons eigen gedrag te laten bepalen door wat het geloof in ons leven betekent.

Één van de waarden die voortvloeit uit een nieuw leven is eerlijkheid. Deze waarde is de sleutel in dit soort verwarrende gesprekken. Er is veel desinformatie, veel wantrouwen, veel polarisatie en veel ongenuanceerde, harde veroordeling.

Door eerlijk te zijn komt er al wat meer rust en vertrouwen.

Laten we als christenen eerlijk zijn op de volgende momenten:
1. Als we dingen niet weten of niet zeker weten, zeg dat dan eerlijk.
2. Als je dingen gehoord hebt, zeg dan eerlijk waar en van wie je het hebt gehoord. Noem je bronnen.
3. Wees ook eerlijk in de selectie van je informatie. Een halve waarheid is een hele leugen. Houd geen relevante dingen achter.
4. Wees net zo eerlijk over je eigen fouten als over andermans fouten.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 21 aug 2021 12:53

Dorpeling schreef:Het is overigens gewoon de waarheid dat we in steeds grotere mate te maken krijgen met hersenbloedingen en hartproblemen. Zal dat allemaal puur 'toeval' zijn? Ik denk het eerlijk gezegd niet.

Een buurvrouw hier verderop is een fervente antivaxxer. Iedere keer als ik haar sprak drukte ze me op het hart om me vooral niet in te laten enten. Haar vader zou er aan zijn overleden, (kort na 2e vaccinatie) aan een hersenbloeding.
Deze week is ze met spoed opgenomen in het ziekenhuis met een...... hersenbloeding. Niet gevaccineerd!
Hersenbloedingen op jongere leeftijd komen meestal vanwege een aangeboren aneurysma.
Het kan zelfs voorkomen bij kinderen.
Bij ouderen is het meestal een combinatie van een zwakke ader en langdurig verhoogde bloeddruk.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 21 aug 2021 13:06

Chaya schreef:Een buurvrouw hier verderop is een fervente antivaxxer. Iedere keer als ik haar sprak drukte ze me op het hart om me vooral niet in te laten enten. Haar vader zou er aan zijn overleden, (kort na 2e vaccinatie) aan een hersenbloeding.
Deze week is ze met spoed opgenomen in het ziekenhuis met een...... hersenbloeding. Niet gevaccineerd!
Hersenbloedingen op jongere leeftijd komen meestal vanwege een aangeboren aneurysma.
Het kan zelfs voorkomen bij kinderen.
Bij ouderen is het meestal een combinatie van een zwakke ader en langdurig verhoogde bloeddruk.

Ter aanvulling: https://www.volksgezondheidenzorg.info/onderwerp/beroerte/cijfers-context/trends

gravo

Dorpeling
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dorpeling » 21 aug 2021 13:34

Actuele informatie graag.

gravo schreef:Bron?
Ik geloof niemand meer. Voor hetzelfde geld ben je een wappie!

gravo

Zelf weten hoor. Liever een wappie dan een meeloper.

Bron? Gewoon niet melden is ook een optie om de cijfers laag te houden. Uiteindelijk zal het wel in de statistieken zichtbaar worden.
https://virusvaria.nl/te-weinig-dood-na-vaccinatie/

MoesTuin schreef:Gelukkig de mens die alles kan loslaten in Hem.
Ik leef mijn leven blijmoedig en weet mij beveiligd in Hem hoe dan ook.
Gewoon 2 keer gevaccineerd....3e neem ik ook wel als t moet :mrgreen:

Gelukkig is blijmoedig en veilig leven niet afhankelijk van een vaccinatie.
Gewoon niet gevaccineerd.....3e t/m 50e neem ik ook niet als t moet :mrgreen:
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 21 aug 2021 14:27

Dorpeling schreef:Actuele informatie graag.

Nou, graag!
Jij stelt dat er meer hersenbloedingen voorkomen, begeleid door een suggestieve vraag of dat allemaal toeval is.
Doel je daarmee op een mogelijk effect van toegediende vaccins op het aantal hersenbloedingen?

Kennelijk weet jij meer.
Voor de draad ermee Dorpeling, laat je niet aftroeven!
Eerlijk duurt het langst. Wat is je meest actuele bron?

Dat stukje van virusvaria.nl is overigens niet relevant voor de claim aangaande hersenbloedingen!

gravo

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 aug 2021 15:40

Antoon75 schreef:Daarin moet Marnix matigen om geloofwaardigheid te behouden, vaak is dit een kenmerk van mensen die wel weten dat de opponent weleens troeven uitspeelt, en dit is hun verweer dan, we moeten goed oppassen om niet meegezogen te worden en het ook te doen.

Haha welja, ik mijn mijn geloofwaardigheid proberen te behouden maar dat betekent tenminste dat ik die nog heb… wat anders dan allerlei dingen beweren zonder fatsoenlijke onderbouwing…… op fabeltjes inhoudelijk reageren is overigens wel lastig.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

hans0166
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor hans0166 » 21 aug 2021 15:42

Antoon75 schreef:
En zo volgt een heel lange rij, statistisch zet het geen zoden aan de dijk,

twee incidentele gevallen zul je ook nooit van z'n leven in de statistiek terugvinden .. veel meer dan "mogelijk" verband met de vaccinatie is er niet.. "mogelijk" ook een zwak bloedvat in de hersenen, of een nakende hartstilstand die al weken zat te wachten op een aanleiding openbaar te komen?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 aug 2021 15:50

Dorpeling schreef:Eens. De toon hier wordt steeds agressiever, verdeeldheid ten top. Kerngezond -maar niet gevaccineerd- moet zich gaan schamen, is onchristelijk en zonder naastenliefde, gevaarlijk, verdiend een aparte behandeling, etc.
Blogs zoals van Maurice de Hond etc tonen scherp aan dat er een verdeeldheid gaande is op basis van overdreven paniek en angstzaaierij om aantallen doden, vaccinaties, mutaties, icopnames, besmettingen, boosters.. En dat blijft maar doorgaan. Steeds wordt er weer een nieuwe reden aangebracht. Maar je moet het wel willen zien natuurlijk.
Ik kan niet wachten tot het punt bereikt is dat mensen de ontmenselijking en ingrijpen van overheden genoeg vinden. Als we dat punt al niet voorbij zijn.. Ik vind het wel zorgelijk en tegelijk verbazingwekkend dat alles maar zo gedwee opgevolgd wordt.

Ik heb niets met complotten, 5G en allerlei larie, maar onderhand gaat het er op lijken dat er wel ergens een onderliggende agenda is. Want waarom kunnen we eindelijk niet eens terug naar normaal nu de gestelde doelen bereikt zijn? Waar is het eindpunt dán?
Ik begrijp daarom ook wel dat alles tegengeluiden en demonstraties wegwuiven en verbieden alleen maar het wantrouwen versterkt.

In september alles loslaten? No way. Tegen die tijd lopen de besmettingen en het repro cijfer weer teveel op en vertellen Rutte en de Jonge dat het 'het echt niet kan..' En zo gaat het maar door. Hoelang?

Handig om in een crisis te roepen: laten we alles maar loslaten want we zien niet precies het eindpunt. Overigens is deze vraag al tich keer beantwoord. Het doel is met name om het zorgstelsel te beschermen. Als dat overbelast raakt en je zieke mensen (corona en niet-corona) niet meer kunt helpen omdat er niet genoeg capaciteit is heb je echt een probleem. De beperkingen zijn daar dus vooral op gericht en als de ziekenhuizen weer te vol dreigen te raken en de versoepeling worden daarop aangepast. In juni zag je wat er gebeurt als je roept: nou het moet een keer stoppen dus laten we gewoon nu met alles stoppen….
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 aug 2021 16:02

Marnix schreef:Haha welja, ik mijn mijn geloofwaardigheid proberen te behouden maar dat betekent tenminste dat ik die nog heb… wat anders dan allerlei dingen beweren zonder fatsoenlijke onderbouwing…… op fabeltjes inhoudelijk reageren is overigens wel lastig.

Xandernieuws en dergelijke sites is dan ook een typisch voorbeeldje van 1 dwaas kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 aug 2021 16:03

Dorpeling schreef:Want schrik houdt niet al de hele wereld zo'n 18 maanden in z'n greep?

Het is overigens gewoon de waarheid dat we in steeds grotere mate te maken krijgen met hersenbloedingen en hartproblemen. Zal dat allemaal puur 'toeval' zijn? Ik denk het eerlijk gezegd niet.

Schrik? We hebben gewoon een pandemie, vervelend. Dan moet je wat doen als je niet wil dat je ziekenhuizen omvallen. Toenemend aantal hersenbloedingen is er al jaren, niet sinds het vaccin. Logisch want het is een welvaartsziekte / ouderdomsziekte.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 aug 2021 16:03

hans0166 schreef:twee incidentele gevallen zul je ook nooit van z'n leven in de statistiek terugvinden .. veel meer dan "mogelijk" verband met de vaccinatie is er niet.. "mogelijk" ook een zwak bloedvat in de hersenen, of een nakende hartstilstand die al weken zat te wachten op een aanleiding openbaar te komen?

En in dat ene geval gaat het volgens mij meer om dat die dame "blootmodel" was dan dat ze zou zijn overleden...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 aug 2021 16:07

Marnix schreef:Handig om in een crisis te roepen: laten we alles maar loslaten want we zien niet precies het eindpunt. Overigens is deze vraag al tich keer beantwoord. Het doel is met name om het zorgstelsel te beschermen. Als dat overbelast raakt en je zieke mensen (corona en niet-corona) niet meer kunt helpen omdat er niet genoeg capaciteit is heb je echt een probleem. De beperkingen zijn daar dus vooral op gericht en als de ziekenhuizen weer te vol dreigen te raken en de versoepeling worden daarop aangepast. In juni zag je wat er gebeurt als je roept: nou het moet een keer stoppen dus laten we gewoon nu met alles stoppen….

In verschillende Amerikaanse staten is dit nu aan de gang. Ziekenhuizen die doodzieke mensen naar grotere ziekenhuizen proberen te laten overplaatsen omdat ze daar de zorg die ze nodig hebben zouden moeten kunnen krijgen, maar die grote ziekenhuizen zitten vol, dus die nemen geen overplaatsingen aan. Ik las op Twitter hoe 1 ziekenhuis op een gegeven moment zelf 911 heeft gebeld om een ambulance te laten komen om iemand naar een ander ziekenhuis over te brengen. Dan is het een noodgeval en kan dat andere ziekenhuis niet weigeren.

Maar je zo maar een been breken in een van die staten. "Hier is wat stabilisatiegips en hopelijk hebben we weer plek voordat je bot volledig verkeerd vergroeid is!"

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 aug 2021 16:13

ben db bd schreef:heb ik het nou zo mis als ik vind dat uw postings steeds agressiever van toon en minder van inhoud worden?
Wij allemáál worden overspoeld met MSM reclame. Maar slechts sommigen, (wel groeiend) van ons hebben al heel lang terug ontdekt dat onafhankelijke deskundigen wel de mogelijkheid hebben om eerlijke informatie te verschaffen, zonder in hun carrière geschaad te worden. Dus zonder dat het hun geld kost.
Daar heeft u niets echt op terug, waar u blijkbaar zichtbaar niet tegen kunt, afgaande op uw vijandige uitlatingen. (zie boven)

De officiële vaccinatiedoden zijn voor een paar jaar verplichte Europese cijfers, waar u niet op terug kunt hebben.
Dat die cijfers - de landelijke cijfers bij elkaar opgeteld - lager zijn dan de werkelijkheid, heeft grote logica. Snapt u dat echt niet?
Omdat de vaccinatieschade niet gedekt is door de zorgverzekering vanwege het experimentele karakter van de vaccins, worden zo mogelijk steeds andere doodsoorzaken opgegeven dan de werkelijke. (toch niet zo bevreemdend toch?)
En dat is precies het omgekeerde van de coronadoden zelf, welke steeds geflatteerd waren, zoals regelmatig uitlekte. (al was je al stervende aan je hartkwaal of de kanker bijvoorbeeld, onderliggend lijden genoemd, de corona kwam als reden in de berichten, waar wel íéts in zit, omdat een andere seizoensgriep dat ook altijd doet. )

De hele 'crisis' heeft achterliggende mondiale bedoelingen. Heeft u los van of u dat erkent (herkent) dat nog steeds niet bestudeerd?
kent u echt prof. Klaus Schwab, WEF en volgelingen met hun BBB enz. nog niet? Vele meelezers op dit forum hebben dat wel hoor.
Als de Heere het niet verhoedt, wat Hij reeds enkele keren heeft gedaan in de geschiedenis, dan gaan we nu verder het dal van de Apocalyps in, waarna het Vrederijk beloofd is !!, en zullen nu de weinig batende (want méér maatschappelijk schadende!) lock downs als gevolg van de 'mutaties' in het najaar weer beginnen, waarvan de Duitse plannen reeds zijn uitgelekt.
Eén ding werkt aldus als een tierelier, het opdringen van een slaafse gehoorzaamheid, waarmee we tegen elkaar uitgespeeld worden.

M.i. kunnen de NWO-krachten het nooit meer verliezen, menselijkerwijs gesproken, want virussen zullen altijd blijven, de slaafse MSM zal de ernst zeker blijven opkloppen. En ja, voor wie geleerd heeft het Bijbelboek Openbaring als profetisch geschrift te lezen, i.p.v. als een 'damp' 'wegwaaiende' 'vergeestelijking', die herkent de technische gereedheid van de ontwikkelingen t.b.v. de komst der antichrist.
De coronacrisis zal daar dan een zeer probaat wapen in zijn, door de meesten van ons onderworpen geaccepteerd, zonder te herkennen.

Ik zie nog steeds geen feiten, alleen maar “als de feiten mijn tegendeel bewijzen zeg ik gewoon dat ze niet kloppen” sorry maar op fabeltjes zonder fatsoenlijke onderbouwing kan ik moeilijk ingaan en ik ga pas weer reageren als er feiten op tafel komen in plaats van dit soort verhaaltjes.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dorpeling » 21 aug 2021 21:42

gravo schreef:Nou, graag!
Jij stelt dat er meer hersenbloedingen voorkomen, begeleid door een suggestieve vraag of dat allemaal toeval is.
Doel je daarmee op een mogelijk effect van toegediende vaccins op het aantal hersenbloedingen?

Kennelijk weet jij meer.
Voor de draad ermee Dorpeling, laat je niet aftroeven!
Eerlijk duurt het langst. Wat is je meest actuele bron?

Dat stukje van virusvaria.nl is overigens niet relevant voor de claim aangaande hersenbloedingen!

gravo

Jij komt met een bron met sterftecijfers aan beroertes uit 2019 om te bewijzen dat er geen toename is in 2021 en dan moet ik met een actuele bron komen? Beste gravo, als je goed gelezen had kunnen de cijfers van nu nog niet gezien worden in de statistieken van het CBS. Maar dat komt nog, straks, rijkelijk te laat. En Lareb krijgt geen meldingen dus lijkt het allemaal wel mee te vallen.
In Israel is de sterfte onder jongeren zelfs toegenomen na vaccinatie. Bij 12-17 jarigen zijn 10.000 meldingen gedaan van bijwerkingen na vaccinatie. Maar dat is allemaal van geen waarde hè? Niet relevant, fabels en verhaaltjes. Net als Xandernieuws, Maurice de Hond, artsencollectief.. Tja, als je dan pertinent niet je oogkleppen af wilt zetten kan ik er ook niet meer aan doen.

Marnix schreef:Handig om in een crisis te roepen: laten we alles maar loslaten want we zien niet precies het eindpunt. Overigens is deze vraag al tich keer beantwoord. Het doel is met name om het zorgstelsel te beschermen. Als dat overbelast raakt en je zieke mensen (corona en niet-corona) niet meer kunt helpen omdat er niet genoeg capaciteit is heb je echt een probleem. De beperkingen zijn daar dus vooral op gericht en als de ziekenhuizen weer te vol dreigen te raken en de versoepeling worden daarop aangepast. In juni zag je wat er gebeurt als je roept: nou het moet een keer stoppen dus laten we gewoon nu met alles stoppen….

Crisis? Allang voorbij. Maar als we het zelf dan koste wat kost willen behouden gaan we gewoon nog even door. Want ja, die mutaties hè.. die mutaties zijn helemaal niet zo'n probleem. Een mutatie zorgt er namelijk voor dat het virus weliswaar besmettelijker, maar niet meer ziekmakend wordt. Het wordt een onderdeel van onze omgeving. Overigens worden de ziekenhuisopnames na elke mutatie minder, ook omdat de risicogroepen gevaccineerd zijn. En daar ging het toch om?

Waren de ziekenhuizen overbelast? Ja misschien. Maar komt dat nu echt door het virus? Nou nee, niet direct. Want waar de toenemende hersenbloedingen volgens jou gewoon te maken hebben met onze welvaart (we zullen dat nog maar ff afwachten), heeft de overbelasting van ziekenhuizen ook te maken met vergrijzing, een toename van zorgvraag en een overheid die te weinig doet om dat structureel op te lossen.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 aug 2021 22:51

Dorpeling schreef:Crisis? Allang voorbij. Maar als we het zelf dan koste wat kost willen behouden gaan we gewoon nog even door. Want ja, die mutaties hè.. die mutaties zijn helemaal niet zo'n probleem. Een mutatie zorgt er namelijk voor dat het virus weliswaar besmettelijker, maar niet meer ziekmakend wordt. Het wordt een onderdeel van onze omgeving. Overigens worden de ziekenhuisopnames na elke mutatie minder, ook omdat de risicogroepen gevaccineerd zijn. En daar ging het toch om?

Ja maar we hebben nog steeds wel beperkingen. Je zag in juni dat het toen nog te vroeg is om alle maatregelen los te laten, met het loslaten van enkele maatregelen voor korte tijd steeg het aantal mensen in het ziekenhuis al weer snel. Wat als men toen had gezegd: ach we laten het zo wwnt het moet toch weer een keer normaal worden?! Hoe waren de ziekenhuiscijfers dan nu geweest? Als alle maatregelen kunnen worden losgelaten zonder dat dat zorgt voor voll ziekenhuizen gebeurt dat zeker. Daar kijkt iedereen naar uit. Alleen sommige mensen worden wat sneller ongeduldig.

Waren de ziekenhuizen overbelast? Ja misschien. Maar komt dat nu echt door het virus? Nou nee, niet direct. Want waar de toenemende hersenbloedingen volgens jou gewoon te maken hebben met onze welvaart (we zullen dat nog maar ff afwachten), heeft de overbelasting van ziekenhuizen ook te maken met vergrijzing, een toename van zorgvraag en een overheid die te weinig doet om dat structureel op te lossen.

Toenemende aantal hersenbloedingen hebben wel te maken met welvaart en dat we vergrijzen en steeds ouder worden. En minder snel overlijden aan andere ziekten (oa door vaccins). Maar mee eens dat de overheid vanwege de vergrijzing ook moet proberen de capaciteit wat te vergroten. Tegelijkertijd wil je ook niet teveel capaciteit hebben als die haast nooit wordt gebruikt want de zorgkosten worden al steeds hoger.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”