Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 10 aug 2021 09:41

Ook in het Nederlands te lezen:

https://www.nu.nl/coronavirus/6150625/0 ... virus.html

Kortom, we moeten er voorlopig inderdaad mee leren leven en daarom zijn de vaccins zo belangrijk: die verkleinen het risico enorm en dragen zo ook erg bij aan minder druk op de zorg, minder mensen in ziekenhuizen en op de IC. Logisch dat men dat zoveel mogelijk aan wil moedigen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 10 aug 2021 18:45

Mortlach schrijft:
Nieuwe Amerikaanse cijfers. En wat blijkt? Vaccins wérken!

vergun mij u eerst hartelijk dank toe te mogen brullen voor de relativering als 'Canadees' van de functie der 'concentratiekampen'.
ik voel mij gelijk voorlopig veel minder beangstigd. En voor wat komen zal verlaat ik mij op Gods Woord, hoewel dat duidelijk waarschuwt
Nou bent u zichtbaar beter geïnformeerd als de gemiddelde forummer. Maar dan zijn u de cijfers uit het u vijandige kamp toch ook welbekend?
Als ik lees dat de vaccindoden van dit zgn vaccin verplicht geopenbaard moeten worden door de EU en dat die 70 jaar eerdere vaccinaties cumulatief overtreffen, dan weet ik niet hoe dat tot de lariekoek prullenbak verwezen zou moeten worden.
De vaccinaties helpen, maar doden dus ook. Daar worden de meest vreselijke cijfers bij genoemd. Dat die voor 0% waar zijn en dus voor 100% :D gelogen, komt voor mij niet overeen met de indruk van betrouwbaarheid welke ik opdoe bij diverse alternatieve woordvoerders.
ik herinner mij van vroeger dat ik soms op de deurmat reeds zicht had hoe die aannemer mij kwam besodemieteren.
Zulke dingen helpen bij waarheidsvinding, toch? ik hoef u niet te overtuigen van hoe immens de coronaweerstand aan het worden is.
(maar zolang die onder de meerderheid blijft kan die gewoon de nek worden omgedraaid, en straks ook wel daarboven als de dictatuur volkomen zal zijn gesetteld, toch? ik lees Op.13:15-17 niet dom 'vergeestelijkend' hoor.)
ik ben al vele jaren trouw m'n prik gaan halen, maar nu staan de oproepen reeds maanden in de brievenstandaard, wachtend tot ik de geest krijg om meneer de Jonge te gehoorzamen. En dat wordt er niet beter op, eerlijk gezegd. Want dat zijn type volkomen in staat is de dwang tot het summum op te voeren, teneinde de 'stofjes' in onze corpus delictum te krijgen t.b.v. een slaafse ondergang, is voor mij gewoon reformatorisch Bijbels.
Tot slot zomaar weer een: 'CDC directeur erkent op TV dat de ‘vaccins’ GEEN besmettingen voorkomen.' smerige leugen?
Ach, denk ik dan, de besmettingen behoeven alleen niet tot ziekte te leiden... zou dát zijn waar het om gaat?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 aug 2021 19:48

ben db bd schreef:vergun mij u eerst hartelijk dank toe te mogen brullen voor de relativering als 'Canadees' van de functie der 'concentratiekampen'.
ik voel mij gelijk voorlopig veel minder beangstigd.

Daar ben ik blij om. Ik neem aan dat je het oprecht meent. Ik vertelde mijn vrouw gisteren over deze door de overheid georganiseerde faciliteiten en haar eerste reactie was "wat goed dat ze daar aan hebben gedacht!"

Nou bent u zichtbaar beter geïnformeerd als de gemiddelde forummer. Maar dan zijn u de cijfers uit het u vijandige kamp toch ook welbekend?
Als ik lees dat de vaccindoden van dit zgn vaccin verplicht geopenbaard moeten worden door de EU en dat die 70 jaar eerdere vaccinaties cumulatief overtreffen, dan weet ik niet hoe dat tot de lariekoek prullenbak verwezen zou moeten worden.

Je zou om te beginnen naar de bron kunnen kijken. (en deze ook even geven, want ik heb geen idee welke cijfers jij precies bedoelt). En als de bron via Xandernieuws loopt, is dat voor mij voldoende om het als lariekoek naar de prullenbak te verwijzen.

De vaccinaties helpen, maar doden dus ook. Daar worden de meest vreselijke cijfers bij genoemd. Dat die voor 0% waar zijn en dus voor 100% :D gelogen, komt voor mij niet overeen met de indruk van betrouwbaarheid welke ik opdoe bij diverse alternatieve woordvoerders.

Tja, daar kan ik je ondertussen niet meer mee helpen. Het RD waarschuwt, Zoeklicht waarschuwt, Refoweb waarschuwt, maar ze geven jou een betrouwbare indruk... Die spanning zul je zelf moeten oplossen. Ik kan er slechts op wijzen dat tot nu toe alles van Xandernieuws waarmee je komt aanzetten, gelogen is. Maar ze wekken een betrouwbare indruk, dus wie zal het zeggen?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 aug 2021 20:44

Laten we binnenkort even naar de oversterftecijfers kijken, dan moet deze massasterfte toch wel heel zichtbaar worden… :roll:

Dat gebeurt natuurlijk niet en dan kan men (en jij) niets anders dan beweren dat die gemanipuleerd zijn en zo val je van de ene leugen in de ander. Zonde baart zonde he, de ene leugen brengt de ander voort. En zo kom je uiteindelijk vanzelf bij vooropgezette complotten terecht want de enige andere optie is toegeven dat je ongelijk had :roll:

Maar het is eenvoudig rekenwerk, een sommetje optellen en aftrekken: hoeveel mensen zijn er, hoeveel worden er geboren en hoeveel sterven er? Daar kan niet opeens een groot gat zijn van talloze mensen (hoeveel zijn het er volgens de fabeltjeskrant?) die opeens aan vaccinatie overleden zijn zonder dat Lareb het meldt enzovoorts. En waarom zou men dan doorgaan als het doel van de vaccins is om levens te redden?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 aug 2021 09:29

Behandeling voor mensen met corona die geen antistoffen aanmaken na het vaccin. Nog niet volledig goedgekeurd, maar ik denk wel dat dit goed nieuws is.

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/07/30/no ... n-a4053078

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 aug 2021 12:37

lammetje schreef:Behandeling voor mensen met corona die geen antistoffen aanmaken na het vaccin. Nog niet volledig goedgekeurd, maar ik denk wel dat dit goed nieuws is.

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/07/30/no ... n-a4053078

Dat denk ik ook!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 12 aug 2021 13:50

Marnix schreef:Zou kunnen, ook al is het wel iets makkelijk dat je Zweden noemt. Dunbevolkt, een redelijk afstandelijke cultuur en ouderen die voor de zekerheid vaak toch maar thuisbleven. Je had natuurlijk ook Brazilie kunnen kiezen, had ook geen lockdowns dacht ik ;-)
Zweden lijkt veel meer op Nederland (klimaat, bebouwing, economie, gezondheidszorg, cultuur) dan Brazilie, dus is dat een betere vergelijking volgens mij.
Het feit dat ik Zweden noem en die cijfers dus in het rekenvoorbeeld (meer is het niet, uiteindelijk is het toch nattevingerwerk) noem, geeft aan dat ik ook erken dat een lockdown slachtoffers voorkomt, vanwege de hogere sterftecijfers in Zweden. Daar staat tegenover dat we het aantal slachtoffers door een lockdown ook serieus moeten nemen. Waar het break-even point (het punt waarop een lockdown zin heeft versus het niet doen) ligt, daar kun je over twisten, maar die 520.000 levensjaren in de schatting van de ambtenaren van EZK is niet niks. Dus voordat we de komende winterperiode weer over zo'n lockdown nadenken (en mark my words: dat gaat eraan komen met de deltavariant) moeten we dat serieus meenemen.
Marnix schreef:Op zich mee eens maar je kan de risico’s op een eenvoudige manier enorm terugbrengen en dat is met één of twee prikjes in je arm. Daarnaast ben ik het voor de langere termijn wel met je eens maar op het moment dat de ziekenhuizen dreigen overbelast te raken moet je op korte termijn toch wat doen en kan je nuet zeggen: ach we moeten er maar aan wennen. Dan moet de gezondheidszorg eerst op de schop, voldoende mensen gevaccineerd zijn of we moeten geduld hebben.
We zitten nu 18 maanden in de coronapandemie. Ik heb nog weinig gezien over het op de schop gaan van de gezondheidszorg. Die wordt momenteel als statisch gegeven gezien, zonder dat er initiatieven zijn om die qua capaciteit echt structureel te versterken en uit te breiden.
Marnix schreef:Als dat niet ten koste van anderen gaat, prima. Maar als je ziet hoe snel de cijfers opliepen en men al snel weer de disco’s, festivals en dergelijke verbood vraag ik me af hoe de ziekenhuisbezetting zou zijn als men de zomer gewoon door was gegaan met feesten en festivals. En als de zorg het aantal mensen in het ziekenhuis / op de IC niet aankan, andere zorg weer wordt afgeschaald enz wordt het lastig om te zeggen: laat de verantwoordelijkheid gewoon weer alleen bij de mensen zelf liggen.
Deze zomer is er geen sprake van geweest dat de ziekenhuis- en IC bezetting overbelast zou geraken. Naar ik meen hebben de IC's iets van 200 covid patienten gehad, terwijl de capaciteit 750 bedden (in normale bezetting) is. Geen reden om erover te piepen dus, zou je zeggen. Je ziet bovendien in de communicatie een verschuiving van ziekenhuiscapaciteit naar het aantal besmettingen, terwijl dat laatste dus echt niets zegt. Als duizenden mensen een snotneus hebben, maar er van die duizenden niemand in het ziekenhuis komt, is er dus geen probleem. Die besmettingscijfers zeggen bovendien veel minder omdat ook gevaccineerden besmet kunnen zijn, maar over het algemeen minder ernstige klachten hebben. De hele coronacrisis door is de zorgcapaciteit het probleem geweest en zolang daarin geen grenzen overschreden worden (en je als politiek er ook alles aan doet om die capaciteit te ondersteunen, waar ik aan twijfel), is het geen tijd voor paniek.
Marnix schreef:Het is niet besmettelijk dus moet je het anders bestrijden. Ik ontken niet dat het ook een probleem is. En dat daar meer tegen gedaan mag worden. Punt is dat omdat het niet besmettelijk is, men je niet gaat verplichten om geen overgewicht te hebben of zo. Allicht komt er de komende tijd op dat gebied ook wat meer een aanmoedigingsbeleid.
Het punt is dus dat wanneer er geen obesitas zou zijn, er ook veel minder coronapatienten op de IC terecht zouden komen. Dat is een rechtstreeks verband, want obesitas is de grootste risicofactor om met covid in een ziekenhuis terecht te komen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 13 aug 2021 15:09

Marnix schreef:Laten we binnenkort even naar de oversterftecijfers kijken, dan moet deze massasterfte toch wel heel zichtbaar worden… Dat gebeurt natuurlijk niet en dan kan men (en jij) niets anders dan beweren dat die gemanipuleerd zijn en zo val je van de ene leugen in de ander. Zonde baart zonde he, de ene leugen brengt de ander voort. En zo kom je uiteindelijk vanzelf bij vooropgezette complotten terecht want de enige andere optie is toegeven dat je ongelijk had.
Maar het is eenvoudig rekenwerk, een sommetje optellen en aftrekken: hoeveel mensen zijn er, hoeveel worden er geboren en hoeveel sterven er? Daar kan niet opeens een groot gat zijn van talloze mensen (hoeveel zijn het er volgens de fabeltjeskrant?) die opeens aan vaccinatie overleden zijn zonder dat Lareb het meldt enzovoorts. En waarom zou men dan doorgaan als het doel van de vaccins is om levens te redden?

Dat is het nou hè? 'Als het doel is om levens te redden.'
Ja dan! Maar als het dat doel nou eens helemaal niet zou zijn? Als de hele boel juist als doel heeft om de wereldbevolking sterk te decimeren teneinde 'onze' (van een selectie) kansen om te overleven te vergroten, door het sleets zijn van deze planeet nog een paar eeuwen voor ons uit te kunnen schuiven?
De duivel is daar smerig genoeg voor om die slaven van hem daarin te steunen, weten we, toch?
Er is niks zo gewillig als cijfers, weten we. En alle cijfers kunnen we in een welgevallig rijtje zetten om gelijk te krijgen. (maar ook hebben?)
Is het dan niet heel dom om elkaar te verplichten om te 'erkennen' dat die andere partij toenemend ongelijk heeft?

Bestaan er echt geen vooropgezette complotten? Als er nou zoveel gepensioneerden en andere niet vanwege hun broodwinning gebonden wetenschappers zijn, die met heel andere logisch klinkende cijfers en -motieven komen, moeten die echt allemaal op één hoop worden weggeworpen? Is dat werkelijk de hoogste wijsheid?
Als de Heere, onze grote Schepper, nou eens deze tijd, ten behoeve van die hele mooie tijd welke Hij beloofd heeft, aan het afsluiten is geslagen, zoals in Zijn laatste Bijbelboek al was opgetekend, en duizenden dat menen te herkennen, moet dat slechts gesmaad worden?
Dat duidt voor mij an sich al op een teken des tijds!
Als ik lees in Openbaring dat los van alle andere doden eerst een kwart en dan eenderde van de wereldbevolking sneuvelt, dan werkt de duivel daar nu al graag aan mee hoor. Is Build Back Better (echter wel eerst alles vernietigen) daar niet bruikbaar voor en de 'heerlijk' vernieuwbare virus (d.m.v. mutatie en/of in laboratorium) die we Corona noemen een strijdwapen?
En ja Marnix, als het virus een strijdwapen zou zijn, dan zijn ze gek als de 'vaccinatie' niet ook als zodanig wordt aangewend.

Kijk, gelukkig is het niet de bedoeling van de Canadese regering dat de gebouwde 'concentratiekampen' (zo zien ze er wel echt uit) een kwaadaardige functie krijgen, doch voor de vrije quarantaine dienst moeten doen. Maar dat kan toch ook in een geplande na de middag anders besloten worden? Laten we toch alert blijven, want voor een beetje flinke seizoensgriep, haalt m.i. niemand met zinnig denken de hele wereld zo ver over hoop dat de schade zichtbaar kwader is dan heel de kwaal zelf.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 aug 2021 15:26

ben db bd schreef:Is het dan niet heel dom om elkaar te verplichten om te 'erkennen' dat die andere partij toenemend ongelijk heeft?

Je moet natuurlijk helemaal niks. Je mag Xandernieuws en de andere complotsites gewoon blijven geloven. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat een prettig mensbeeld of toekomstbeeld oplevert. Want om al die zaken te kunnen geloven, zie je blijkbaar mensen die in staat zijn meerdere miljarden mensen (man, vrouw én kind) over de kling te jagen. Ook wantrouw je alle overheden en instanties; dat kan geen pretje zijn. (Ik neem aan dat je je AOW wel gewoon net dankbaarheid van de overheid aanneemt, trouwens). Maar goed, het lijkt me verschrikkelijk om te geloven wat jij gelooft en daarom blijf ik maar proberen je je ogen te laten openen...

Als de Heere, onze grote Schepper, nou eens deze tijd, ten behoeve van die hele mooie tijd welke Hij beloofd heeft, aan het afsluiten is geslagen, zoals in Zijn laatste Bijbelboek al was opgetekend, en duizenden dat menen te herkennen, moet dat slechts gesmaad worden?
Dat duidt voor mij an sich al op een teken des tijds!

Dat is het lastige van dit soort complotten: verzet tegen het complot is deel van het complot. Hoe sterker het verzet, hoe sterker het gevoel dat het dus allemaal waar is. Ik laat het aan jou over om het probleem met deze houding te ontdekken.

Kijk, gelukkig is het niet de bedoeling van de Canadese regering dat de gebouwde 'concentratiekampen' (zo zien ze er wel echt uit) een kwaadaardige functie krijgen, doch voor de vrije quarantaine dienst moeten doen. Maar dat kan toch ook in een geplande na de middag anders besloten worden?

Die barakken zijn identiek aan de barakken waar ze soldaten van de plaatselijke luchtmachtbasis in huisvesten. We rijden daar een paar keer per week langs als we in de stad moeten zijn. Die luchtmachtbasis is ook omringt met hekken/prikkeldraad. Echt, ik wou dat je hierheen kon komen om het met eigen ogen te bekijken, want dan zou je zelf kunnen zien dat het allemaal echt wel meeval.

En ja, kan er in de toekomst iets anders besloten worden? Uiteraard, maar we kunnen de toekomst niet voorspellen. En ik heb dan weer genoeg vertrouwen in mijn medelanders hier dat als er echt dingen gebeuren die niet kunnen, men wel in verzet zou komen. En dat vertrouwen geeft mij een prettig gevoel. Het lijkt me verschrikkelijk zo wantrouwend en angstig te zijn voor de toekomst. Ik wens oprecht dat je nog van dat gevoel af kunt komen...

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 13 aug 2021 16:59

Mortlach, heb dank voor uw reactie! En blijf oefenen om mij de ogen te openen, want ik luister wel goed naar u. En ik behoef echt niet naar Canada te komen om uw (huidig) gelijk inzake de barakken aan te nemen. Want er is goed en er is kwaad. Edoch de duivel wordt door de Heere Jezus de overste dezer wereld genoemd, dat vind ik geen lage rang. Zo ook de leugenaar van den beginne. (ook eng)
Ondanks dat mijn lichamelijke vermogens zeer zijn afgenomen, (mijn geheugen ook wel hoor), ben ik alle dagen wonderlijk blij.
Dat komt omdat ik samen met miljoenen andere gelovigen over de (mogelijk) komende zeer zware tijd heen heb leren kijken, niet het minst door het laatste Bijbelboek eerlijk te lezen, en zoals elders gezegd, ik dat al heb aangetekend op onze kamerglobe, naar die nimmer eindigende heerlijke eeuwigheid, waarin geen ziekte en dood, ook welke mensen elkander aandoen, meer zal bestaan!!
Op een Refoweb moeten we daar gewoon eerlijk over mogen zijn, vind ik.

Ik kan mij zo moeilijk voorstellen dat de alternatieve media, waar iedereen zich moet verantwoorden inzake zijn/haar bron, op straffe van idioot hoge boetes bij aantoonbare leugens, en straks ook bij onwelgevallige uitlatingen, nou toch zo principieel liegen. Wat nut hen??
Wat nut het Mark en al zijn vazallen om ons regelmatig voor het lapje te houden? Hugo doet mij zelfs aan de oorlogsjaren terug denken, daar kan ik niks aan doen, het 'abloos weck van die Strasse' ben ik nooit kwijt geraakt. (ze zaten klem naast ons). Ook zie ik hem goedwillende Kamerleden bestraffen in plaats van beantwoorden. Ja, hunlieder hachje is EUropees (mondiaal ook?) veilig gesteld tot in lengte van jaren, verwacht ik.

En dan nog aangaande de toekomt, de profetieën voorzeggen daar best veel over, vinden wij. En het zal ook wel meer en meer duidelijk worden in de nabije toekomst hoor. ik wens oprecht dat jullie daar allemaal meer en meer voor open zullen gaan staan, naarmate e.e.a. steeds duidelijker wordt, in blijde verwachting van eeuwig heil in Christus. Hij maakt m.i. nog niet eens Zijn eigen handen vuil om satan in de vuurpoel te gooien, waar hij dag en nacht gepijnigd zal worden in alle eeuwigheid. (het Lam is ook een Leeuw hoor).

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 aug 2021 19:03

ben db schreef:
Ik kan mij zo moeilijk voorstellen dat de alternatieve media, waar iedereen zich moet verantwoorden inzake zijn/haar bron, op straffe van idioot hoge boetes bij aantoonbare leugens, en straks ook bij onwelgevallige uitlatingen, nou toch zo principieel liegen. Wat nut hen??

Nut? De Mannon, natuurlijk, of denk je dat ze bij Xandernieuws vrijwilligerswerk leveren? En torenhoge boetes? Kijk, dat is weer zo'n typisch iets. Ik kan dat nergens vinden. Ik lees dat maximaal boetes in de 3de categorie voor netnieuws, oftewel nog geen 9000 euro. Ik vermoed dat jij die verhalen over torenhoge boetes vooral van die sites zelf hebt... en waarom zoude zij nou liegen over het gevaar dat ze zogenaamd lopen? Slachtofferrol?

Maar daarnaast is het perfect. Want doet de overheid niets, nou, dan is dat omdat ze weten dat Xandernieuws de waarheid aan hun zijde heeft; grijpt de overheid wél in, nou, dan zijn ze dus bang voor de waarheid en proberen ze die te onderdrukken. Wat er ook gebeurt, de conclusie is altijd dat Xandernieuws de waarheid spreekt.

Maar ik daag je uit: zoek eens een bericht in de Mainstream media over die torenhoge boetes. En wanneer dat niet kunt vinden, heb dan het lef om toe te geven dat je door Xandernieuws bent belazerd.

En dan nog aangaande de toekomt, de profetieën voorzeggen daar best veel over, vinden wij. En het zal ook wel meer en meer duidelijk worden in de nabije toekomst hoor. ik wens oprecht dat jullie daar allemaal meer en meer voor open zullen gaan staan, naarmate e.e.a. steeds duidelijker wordt, in blijde verwachting van eeuwig heil in Christus. Hij maakt m.i. nog niet eens Zijn eigen handen vuil om satan in de vuurpoel te gooien, waar hij dag en nacht gepijnigd zal worden in alle eeuwigheid. (het Lam is ook een Leeuw hoor).

Ik zie alleen zinloos lijden en sterven omdat mensen vaccins weigeren die 99,99% veilig zijn. Of mensen die stoppen met hun HIV medicijnen omdat ze is wijsgemaakt dat HIV geen AIDS veroorzaakt. En vier jaar later is zo,n persoon dan dus dood aan AIDS. Miljoenen gezinnen voorgoed uiteen gerukt door nodeloze sterfgevallen...

Prisma23
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Prisma23 » 13 aug 2021 19:50

https://www.nu.nl/coronavirus/6151323/k ... penen.html

Zouden wij dan ook per 1 november weer "met z'n allen" naar de kerk kunnen? Als er iets is waar ik naar uitkijk!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 aug 2021 20:55

Prisma23 schreef:https://www.nu.nl/coronavirus/6151323/kabinet-hoopt-1-november-alle-regels-te-schrappen-en-nachtleven-te-heropenen.html

Zouden wij dan ook per 1 november weer "met z'n allen" naar de kerk kunnen? Als er iets is waar ik naar uitkijk!

Dat dacht ik ook meteen. Ik denk het wel.

Al verwacht ik eerlijk gezegd dat de maatregelen snel weer terug zijn in de herfst. Laatst weer een volledig gevaccineerde collega positief getest. Niet heel ziek, maar dus wel corona.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 13 aug 2021 21:20

Ik las trouwens dat het ineens wel plausibel dat het perongeluk uit een lab is ‘ontsnapt’. Toen trump dat suggereerde werd hij nog zo uitgelachen

Prisma23
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Prisma23 » 14 aug 2021 11:52

Pandemie nu ook mogelijk gevaarlijk voor honden en andere huisdieren!

https://www.gld.nl/nieuws/7343397/hond- ... nazelftest

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”