lammetje schreef:Ah jongen, welk geduld? Je hebt je vaccinatie binnen dus waarom zou je nog geduld moeten hebben? Als dat vaccin zo goed werkt is er niets aan het handje voor hen die de vaccinatie hebben gehad.
Ja, je blijft dat "argument" maar aanhalen, want als je het maar vaak genoeg herhaalt... nietwaar?
Het is alleen een beetje vervelend dat ze mijn dochter van bijna 4 weigeren te vaccineren. Het is ook wat vervelend dat er mensen zijn die om andere redenen niet kunnen worden gevaccineerd. Maar wat kan mij die mensen boeien, nietwaar? Ik denk immers alleen maar aan mezelf!
Oh wacht even, die mutaties, die zijn het probleem. Ach, ja, das een ander verhaal. Maar door heel de eu te vaccineren haal je de mutaties niet uit de wereld hoor. Blijf vooral lekker reizen, als gevaccineerde hoef je niet te testen en kun je zo mooi van alles mee het land in en krijgen de niet gevaccineerden weer de schuld. Niet dat zij het konden voorkomen, maar dat is niet aan de orde. Iemand moet de schuld krijgen hé.
De hele wereld dient dan ook gevaccineerd te worden (op een paar weigeraars na dan). Verder reis ik nooit.
En het grappige is juist dat wij er zelfs over aan het denken zijn om misschien van de winter toch dat vaccin te halen. De kans dat wij dan nog antistoffen hebben is niet heel groot, dat laat ik in september testen. Liefst via de huisarts maar als ze niet meewerken met een zelftest.
Maar ik blijf erbij dat dit niet de oplossing is. Er is niet 1 duidelijke oplossing hiervoor. Er zullen altijd mutaties blijven komen, de ene iets gevaarlijker dan de ander. Er zullen afdelingen nodig blijven, ic bedden ook voor gevaccineerden. Want echt hoor, het werkt niet voor iedereen even goed. Maar de overdracht komt zeker niet alleen door niet gevaccineerden. Ik merk bij veel niet gevaccineerden juist meer afstand en het houden aan de regels.
Misschien is dat het verschil. Hier heb je over het algemeen 2 soorten mensen: de mensen die zich laten vaccineren, dan alsnog een mondkapje dragen en afstand houden; en de mensen die het allemaal maar onzin vinden en gewoon lekker naar grote familiefeesten en dergelijke gaan want corona is allemaal nep.
Vaccineren is niet dé oplossing, maar wel een bijzonder groot onderdeel van de oplossing. Omdat er niet 1 duidelijke oplossing is, betekent niet dat we alle gedeeltelijke oplossingen niet hoeven aan te grijpen.
Zie trouwens verpleeghuis in Duitsland of België. Ik volg het nieuws niet zo, maar er is iets blijven hangen over 7 volledig gevaccineerden die zijn overleden. En dan te bedenken dat bij een van mijn cliënten de arts het niet nodig vond om te testen bij meedere klachten die op corona leken. Nee cliënt is volledig gevaccineerd. Ja droom lekker verder dat ze het dan niet kunnen krijgen
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Dat is een vreemd verhaal. Je kunt nog steeds corona krijgen ook na een vaccinatie. De kans is alleen stukken kleiner en de gevolgen zijn als het goed is ook minder drastisch in de meeste gevallen. Maar je zou maar net pech hebben...
En inderdaad corona is besmettelijk. Roken, overgewicht, slechte conditie etc niet. Maar het zijn vaak mensen die in die categorie zitten die dat hard roepen. Verbeter de wereld, begin bij jezelf toch...
Ik val in geen enkele van die categorieën...