Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 07 aug 2021 20:27

meribel schreef:Ja ik herken dat, ik werk al sinds de start op de corona afdeling in het ziekenhuis

Echter iemand die corona heeft doorgemaakt en dan besluit niet te vaccineren is niet te vergelijken met iemand die nog geen corona heeft gehad natuurlijk

Dat klopt. En sorry, ik bedoelde het allemaal niet zo persoonlijk. Ik weet dat er tal van redenen zijn waarom mensen niet vaccineren. Als je al corona hebt gehad, dan is dat voor mij op zich een goede reden. Maar het is dan weer lastig aantoonbaar en ik ben niet meer geneigd mensen maar op hun blauwe ogen te geloven.

Je zegt dat er niet twee kampen zijn, maar de gemakkelijkste indeling is natuurlijk wel "voor" en "tegen". In het tegen-kamp zal ongetwijfeld nog wel wat nuance te vinden zijn, maar je bent het hopelijk met me eens dat er ook vrij veel krankjorums te vinden is. Dat hele 5G-gebeuren bijvoorbeeld. Misschien is het een minderheid, maar dan wel een heel luidruchtige.

Ik weet niet hoe jij in elkaar steekt, maar als iemand in het "voor"-kamp zou staan te beweren dat je van het vaccin superkrachten kreeg, of dat het tegen haaruitval werkt of het spierontwikkeling stimuleert of weet ik wat voor overduidelijke larie allemaal nog meer, dan zou mij dat eerder de andere kant op drijven. Maar dat schijnt bij het "tegen"-kamp nauwelijks het geval. Voor mij is het echt "Hoe meer onzin het ene kamp verkoopt, hoe meer overtuigd ik raak van het gelijk van de ander".
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 aug 2021 20:41

Mortlach schreef:Ja, na bijna 2 jaar is het geduld een beetje op.

Ah jongen, welk geduld? Je hebt je vaccinatie binnen dus waarom zou je nog geduld moeten hebben? Als dat vaccin zo goed werkt is er niets aan het handje voor hen die de vaccinatie hebben gehad.

Oh wacht even, die mutaties, die zijn het probleem. Ach, ja, das een ander verhaal. Maar door heel de eu te vaccineren haal je de mutaties niet uit de wereld hoor. Blijf vooral lekker reizen, als gevaccineerde hoef je niet te testen en kun je zo mooi van alles mee het land in en krijgen de niet gevaccineerden weer de schuld. Niet dat zij het konden voorkomen, maar dat is niet aan de orde. Iemand moet de schuld krijgen hé.

En het grappige is juist dat wij er zelfs over aan het denken zijn om misschien van de winter toch dat vaccin te halen. De kans dat wij dan nog antistoffen hebben is niet heel groot, dat laat ik in september testen. Liefst via de huisarts maar als ze niet meewerken met een zelftest.
Maar ik blijf erbij dat dit niet de oplossing is. Er is niet 1 duidelijke oplossing hiervoor. Er zullen altijd mutaties blijven komen, de ene iets gevaarlijker dan de ander. Er zullen afdelingen nodig blijven, ic bedden ook voor gevaccineerden. Want echt hoor, het werkt niet voor iedereen even goed. Maar de overdracht komt zeker niet alleen door niet gevaccineerden. Ik merk bij veel niet gevaccineerden juist meer afstand en het houden aan de regels.
Zie trouwens verpleeghuis in Duitsland of België. Ik volg het nieuws niet zo, maar er is iets blijven hangen over 7 volledig gevaccineerden die zijn overleden. En dan te bedenken dat bij een van mijn cliënten de arts het niet nodig vond om te testen bij meedere klachten die op corona leken. Nee cliënt is volledig gevaccineerd. Ja droom lekker verder dat ze het dan niet kunnen krijgen ](*,)

En inderdaad corona is besmettelijk. Roken, overgewicht, slechte conditie etc niet. Maar het zijn vaak mensen die in die categorie zitten die dat hard roepen. Verbeter de wereld, begin bij jezelf toch...

Dorpeling
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dorpeling » 07 aug 2021 20:53

Mortlach schreef:Weet je wat het is? Als ik straks wéér een winter en zomer moet binnen zitten omdat er te veel gevallen zijn, dan heb je best kans dat mijn geduld met de vaccinweigeraars een beetje begint op te raken.

Je hoeft helemaal geen geduld met 'ons' te hebben, je kunt toch weer alle kanten op met je groene lichtje?

En waar maakt men zich druk om? Mijn kleine gaat volgende maand voor het eerst naar de kleuterschool. Het zou vervelend zijn als ze daar Corona en een levenslange handicap oploopt. De kans dat Covid ernstig verloopt in kinderen is klein, maar niet 0.
Inderdaad, waar maak je je druk om. Laat haar anders gewoon thuis. Moesten zoveel kinderen de afgelopen jaren en daar had je ook niet veel moeite mee. Wat hadden ze toch te klagen, nietwaar?

En weet je wat het ook is? Jullie, en ik zeg even expres jullie, hebben het er zelf naar gemaakt door met de grootst mogelijk onzinargumenten aan te komen waarom je niet wilt vaccineren. Als je gewoon zegt "Ik wil het niet omdat ik het niet wil," dan is dat verder prima.

Echt? Je berichten doen het tegenovergestelde vermoeden.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 aug 2021 20:58

lammetje schreef:Ah jongen, welk geduld? Je hebt je vaccinatie binnen dus waarom zou je nog geduld moeten hebben? Als dat vaccin zo goed werkt is er niets aan het handje voor hen die de vaccinatie hebben gehad.

Ja, je blijft dat "argument" maar aanhalen, want als je het maar vaak genoeg herhaalt... nietwaar?

Het is alleen een beetje vervelend dat ze mijn dochter van bijna 4 weigeren te vaccineren. Het is ook wat vervelend dat er mensen zijn die om andere redenen niet kunnen worden gevaccineerd. Maar wat kan mij die mensen boeien, nietwaar? Ik denk immers alleen maar aan mezelf!

Oh wacht even, die mutaties, die zijn het probleem. Ach, ja, das een ander verhaal. Maar door heel de eu te vaccineren haal je de mutaties niet uit de wereld hoor. Blijf vooral lekker reizen, als gevaccineerde hoef je niet te testen en kun je zo mooi van alles mee het land in en krijgen de niet gevaccineerden weer de schuld. Niet dat zij het konden voorkomen, maar dat is niet aan de orde. Iemand moet de schuld krijgen hé.

De hele wereld dient dan ook gevaccineerd te worden (op een paar weigeraars na dan). Verder reis ik nooit.

En het grappige is juist dat wij er zelfs over aan het denken zijn om misschien van de winter toch dat vaccin te halen. De kans dat wij dan nog antistoffen hebben is niet heel groot, dat laat ik in september testen. Liefst via de huisarts maar als ze niet meewerken met een zelftest.
Maar ik blijf erbij dat dit niet de oplossing is. Er is niet 1 duidelijke oplossing hiervoor. Er zullen altijd mutaties blijven komen, de ene iets gevaarlijker dan de ander. Er zullen afdelingen nodig blijven, ic bedden ook voor gevaccineerden. Want echt hoor, het werkt niet voor iedereen even goed. Maar de overdracht komt zeker niet alleen door niet gevaccineerden. Ik merk bij veel niet gevaccineerden juist meer afstand en het houden aan de regels.

Misschien is dat het verschil. Hier heb je over het algemeen 2 soorten mensen: de mensen die zich laten vaccineren, dan alsnog een mondkapje dragen en afstand houden; en de mensen die het allemaal maar onzin vinden en gewoon lekker naar grote familiefeesten en dergelijke gaan want corona is allemaal nep.

Vaccineren is niet dé oplossing, maar wel een bijzonder groot onderdeel van de oplossing. Omdat er niet 1 duidelijke oplossing is, betekent niet dat we alle gedeeltelijke oplossingen niet hoeven aan te grijpen.

Zie trouwens verpleeghuis in Duitsland of België. Ik volg het nieuws niet zo, maar er is iets blijven hangen over 7 volledig gevaccineerden die zijn overleden. En dan te bedenken dat bij een van mijn cliënten de arts het niet nodig vond om te testen bij meedere klachten die op corona leken. Nee cliënt is volledig gevaccineerd. Ja droom lekker verder dat ze het dan niet kunnen krijgen ](*,)

Dat is een vreemd verhaal. Je kunt nog steeds corona krijgen ook na een vaccinatie. De kans is alleen stukken kleiner en de gevolgen zijn als het goed is ook minder drastisch in de meeste gevallen. Maar je zou maar net pech hebben...

En inderdaad corona is besmettelijk. Roken, overgewicht, slechte conditie etc niet. Maar het zijn vaak mensen die in die categorie zitten die dat hard roepen. Verbeter de wereld, begin bij jezelf toch...

Ik val in geen enkele van die categorieën...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 08 aug 2021 08:16

Mortlach schreef:Dat klopt. En sorry, ik bedoelde het allemaal niet zo persoonlijk. Ik weet dat er tal van redenen zijn waarom mensen niet vaccineren. Als je al corona hebt gehad, dan is dat voor mij op zich een goede reden. Maar het is dan weer lastig aantoonbaar en ik ben niet meer geneigd mensen maar op hun blauwe ogen te geloven.

Je zegt dat er niet twee kampen zijn, maar de gemakkelijkste indeling is natuurlijk wel "voor" en "tegen". In het tegen-kamp zal ongetwijfeld nog wel wat nuance te vinden zijn, maar je bent het hopelijk met me eens dat er ook vrij veel krankjorums te vinden is. Dat hele 5G-gebeuren bijvoorbeeld. Misschien is het een minderheid, maar dan wel een heel luidruchtige.

Ik weet niet hoe jij in elkaar steekt, maar als iemand in het "voor"-kamp zou staan te beweren dat je van het vaccin superkrachten kreeg, of dat het tegen haaruitval werkt of het spierontwikkeling stimuleert of weet ik wat voor overduidelijke larie allemaal nog meer, dan zou mij dat eerder de andere kant op drijven. Maar dat schijnt bij het "tegen"-kamp nauwelijks het geval. Voor mij is het echt "Hoe meer onzin het ene kamp verkoopt, hoe meer overtuigd ik raak van het gelijk van de ander".

Hoezo niet aan te tonen? Iedereen die na vorige zomer Corona kreeg had kreeg een pcr test en de uitslag staat in DigiD net als je vaccinaties

Ook in het voor kamp zijn vele nuances, zo ben ik voor maar zou mijn vierjarige echt niet prikken. Dat het vaccin nog niet goedgekeurd is voor onder de twaalf is niet zonder reden hoor. Ik ben echt verbaasd dat jij het jammer vind dat je je vierjarige niet mag laten inenten met een nieuw vaccin. Risico op ernstig verloop voor haar is zo bizar klein dat ik heel veel ( besmettelijke) aandoeningen kan opnoemen waar je heel veel banger voor zou moeten zijn Maar daar houdt je haar ook niet thuis voor

Ik denk inderdaad dat we Corona zullen moeten accepteren als een nieuw bestaande ziekte. Op de spoedeisende hulp verhoogt het werkdruk het meeste en bij ons in het ziekenhuis is daar de werkdruk het hoogst door heel veel medewerkers die het voor gezien houden. Elke nieuwe patiënt met ook maar 1 symptoom (koorts bijv) moet volledig geïsoleerd verpleegd totdat de testuitslag er is, nou je begrijpt dat velen die naar de eerste hulp gaan bijv koorts hebben.

Maar op de afdeling zullen we moeten accepteren dat je gewoon een percentage Corona patiënten heb net zoals je altijd andere groepen heb liggen Zolang het ziekenhuis niet meer overstroomt wordt ( en dat is wat ik hoop zal gebeuren door vaccineren) dan is dat de nieuwe realiteit

En iemand die al Corona heeft gehad die heeft helemaal geen grote kans in het ziekenhuis te komen of besmettelijk te zijn. Hoe dat over een aantal jaar is, hoelang een infectie je beschermt ja dat zal uit onderzoek moeten blijken

Maar in feite had Wesley Snijder wel gelijk hè! Je kan beter naast een ongevaccineerde met een negatieve test zitten dan een gevaccineerde zonder test. Dus die coronapassen zijn echt heel raar!!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 aug 2021 09:58

Dorpeling schreef:Je hoeft helemaal geen geduld met 'ons' te hebben, je kunt toch weer alle kanten op met je groene lichtje?

Inderdaad, waar maak je je druk om. Laat haar anders gewoon thuis. Moesten zoveel kinderen de afgelopen jaren en daar had je ook niet veel moeite mee. Wat hadden ze toch te klagen, nietwaar?

Echt? Je berichten doen het tegenovergestelde vermoeden.

Je wil het echt niet snappen he. Een bepaalde vaccinatiegraad is nodig, anders zijn de consequenties van niet vaccineren niet alleen persoonlijk. Dat is al honderd keer uitgelegd en iedere expert zal je dat ook kunnen vertellen. Je zag in juni wat er gebeurt als we maar eventjes versoepelen en alles loslaten. En hoe de grote groep mensen in het ziekenhuis niet gevaccineerd was. En er vervolgens voor iedereen weer beperkingen kwamen. Dus zo simpel als “eigen keuze en als je bent gevaccineerd kan je toch alles weer” is het niet. Maar ik vraag me af of je reacties / argumenten van anderen uberhaupt leest want dan had je dit al lang geweten.

Los van je valse reactie hier waarbij je mensen weer probeert aan te praten dat ze de lockdown leuk vonden, er totaal geen moeite mee hadden wat gewoon een gemene leugen is waarmee je anderen in een kwaad daglicht wil plaatsen. Lekker onchristelijke reactie van je, dit soort steken onder de gordel.

Helemaal met Meribel eens dat de discussie wat meer op een normale manier moet worden gevoerd. Maar dan we graag met feiten. Dit soort reacties bewijzen dat het tegenkamp ook geregeld alles uit de kast trekt om gelijk te halen en daarbij het verdraaien van de feiten geen enkel probleem vindt.

Voor de duidelijkheid:

- niemand heeft hier gezegd: als ik me laat vaccineren kan ik vervolgens weer doen en laten wat ik wil. Dit verdraaisel bedenk je zelf. Zodat je dan kan zeggen: dus zijn mensen die dat niet doen nergens voor verantwoordelijk en als er dan toch weer beperkingen komen kan je roepen: zie je wel het werkt toch niet.

- niemand hier heeft alle beperkingen leuk gevonden. Dat mensen er wel voor waren was omdat niks doen voor overvolle ziekenhuizen zou zorgen. Daarom was het noodzakelijk. En dan ga je nu naar voorstanders roepen: nou je had er eerder ook weinig moeite mee dat kinderen werden opgesloten enz dus moet je nu ook niet zeuren als er beperkingen komen (terwijl er nu een betere oplossing voorhanden is dan vervelende beperkende maatregelen.)
Laatst gewijzigd door Marnix op 08 aug 2021 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 08 aug 2021 10:10

meribel schreef:Maar in feite had Wesley Snijder wel gelijk hè! Je kan beter naast een ongevaccineerde met een negatieve test zitten dan een gevaccineerde zonder test. Dus die coronapassen zijn echt heel raar!!

Nee, natuurlijk had hij geen gelijk. Een ongevaccineerde met een negatieve pcr was op het moment van testen niet positief.
Een gevaccineerde is 24 uur per dag beschermd door het vaccin en daarmee is de kans op positief zijn 24 uur per dag veel en veel lager.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 08 aug 2021 11:22

iemand schreef: Los van je valse reactie hier waarbij je mensen weer probeert aan te praten dat ze de lockdown leuk vonden, er totaal geen moeite mee hadden wat gewoon een gemene leugen is waarmee je anderen in een kwaad daglicht wil plaatsen. Lekker onchristelijke reactie van je, dit soort steken onder de gordel.
wat loopt dit topic uit op oorlog hè!? (wel begrijpelijk vind ik, en helemaal zoals bedoeld).
Persoonlijk denk ik dat ‘één is er één teveel’ niet slaat op zogenaamde Covid ‘besmettingen’, maar in werkelijkheid op ‘één ongevaccineerde is er één teveel’. Daar lijkt namelijk ook de tekst ‘Don’t let COVID follow you in’ op te wijzen, en natuurlijk ook ‘if you’re reading this you should be wearing a mask’. Dat impliceert dat de overheid wel degelijk beseft dat Covid nooit meer weggaat, alle beperkende maatregelen permanent worden, en ongevaccineerden gedwongen uit de samenleving zullen worden verwijderd onder het mom van het uitbannen van ‘mogelijke besmettingsbronnen’.

Waar komt deze quote vandaan? Nou, dit is zomaar`een klein stukje van het commentaar van de filmer en het gaat over zijn filmpje op de 'neppe' alternatieve media waar ik toch heel erg eng van word. ( u weet waar het is te zien? :( ).
Het gaat over spandoeken op de elektrisch beveiligde afrastering van een groot walgelijk ogend, concentratiekamp, met voor mij in ieder geval afzichtelijke barakken,..... gelukkig helemaal in Canada.
Nee nee forumvrienden, als onbekeerlijke complotgelovige weet ik, diep in, dat mijn kwade gedachten ook een 'valse reactie' zijn.
Het concentratiekamp zal immers vrijwel zeker te maken hebben met een reeds jarenlang verwachte invasie van boze marsmannetjes in ufo's, komend met foute bedoelingen, van die kale, onbewoonbare planeet. :?

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 08 aug 2021 11:39

Erik1960 schreef:Nee, natuurlijk had hij geen gelijk. Een ongevaccineerde met een negatieve pcr was op het moment van testen niet positief.
Een gevaccineerde is 24 uur per dag beschermd door het vaccin en daarmee is de kans op positief zijn 24 uur per dag veel en veel lager.

Dat lijkt onderzoek momenteel niet uit te wijzen, en omdat je zelf gevaccineerd bent is de kans juist groter dat je zelf geen symptomen hebt en het ondertussen wel verspreid

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 08 aug 2021 12:08

Waarbij het voor ons zorgmedewerkers uiteraard het meest gunstige is dat iedereen zich vaccineert hoor zodat zo min mogelijk mensen ernstige symptomen krijgen

Maar mensen die zich niet vaccineren omdat ze bijv al Corona hebben gehad die begrijp ik zeker (of om andere redenen en nee mortlach niet om die hele rare redenen maar die groep is alleen groot online en niet in reallife)

Lydia63
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lydia63 » 08 aug 2021 12:09

Erik1960 schreef:Nee, natuurlijk had hij geen gelijk. Een ongevaccineerde met een negatieve pcr was op het moment van testen niet positief.

Wat 'n vreemde logica, de kans dat 'n gevaccineerde veel lager kan zijn op positief wil niet zeggen dat die kans niet aanwezig is.
Als je 'n test doet zoals Wesley Sneijder zegt dan weet je het 100 % zeker.(althans als we al die testen mogen geloven)

https://www.youtube.com/watch?v=HVfvtvraASE
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 aug 2021 12:15

Bij mijn weten zijn zowel een negatieve pcr als dubbele vaccinatie prima dus ik snap inderdaad niet waarom men daar moeite mee heeft. Als hij zich niet vaccineert en voor het reizen zo’n test doet is dat heel veilig.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 08 aug 2021 14:19

Lydia63 schreef:Wat 'n vreemde logica, de kans dat 'n gevaccineerde veel lager kan zijn op positief wil niet zeggen dat die kans niet aanwezig is.
Als je 'n test doet zoals Wesley Sneijder zegt dan weet je het 100 % zeker.(althans als we al die testen mogen geloven)

https://www.youtube.com/watch?v=HVfvtvraASE

Dat klopt wel, alleen die 100% is er alleen op het moment van de test. Als je de testlocatie uitloopt kun je bij wijze van spreken besmet raken.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 aug 2021 15:07

Erik1960 schreef:Dat klopt wel, alleen die 100% is er alleen op het moment van de test. Als je de testlocatie uitloopt kun je bij wijze van spreken besmet raken.

Daarom zijn die tests maar voor een kort periods geldig om de incubatietijd af te vangen.

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 08 aug 2021 15:17

Mortlach schreef:Daarom zijn die tests maar voor een kort periods geldig om de incubatietijd af te vangen.

Maar daarmee is toch de stelling van Sneijder niet houdbaar? Of vergis ik me?

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”