Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 18 sep 2010 14:32

Hier gaat het echt goed, al heb ik wel lekker gesnoept van de week tijdens bezoek/visite (maar met mate). En daarnaast gewoon veel water gedronken. Hmm het maatje minder begint nu ook al groot te worden. Opzich leuk maar toch ook niet echt. :wink:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 sep 2010 14:59

Evelien schreef:Hier gaat het echt goed, al heb ik wel lekker gesnoept van de week tijdens bezoek/visite (maar met mate). En daarnaast gewoon veel water gedronken. Hmm het maatje minder begint nu ook al groot te worden. Opzich leuk maar toch ook niet echt. :wink:

Ik snap je helemaal wat kleding betreft erg leuk dat alles te groot wordt maar ook niet echt handig om elke keer nieuwe spullen te moeten kopen want na een tijdje is het weer te groot :D

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 18 sep 2010 16:06

hier is er na weken stilstand ook weer 0.9 af ! :D
dat geeft weer moed :wink:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 sep 2010 18:14

Zo. Net weer minimaal 500 kcal 'achtergelaten' bij de sportschool. Morgen nog een keertje.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 sep 2010 08:39

weer een kilo er af.... =D>

ik sta nu op -7 kg.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 sep 2010 15:41

ik had het er met m'n man over, we gaan naar de sportschool. Van de week ff informeren. Wat kan ik dan het beste doen in de sportschool om calorieën te verliezen ??
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 sep 2010 18:18

kwebbel schreef:ik had het er met m'n man over, we gaan naar de sportschool. Van de week ff informeren. Wat kan ik dan het beste doen in de sportschool om calorieën te verliezen ??

Ten eerste: regelmatig gaan :D

Wat voor mij er goed werkt is interval training op de hometrainer. Dus met wisselende weerstanden fietsen. (25 minuten is 350 Kcal in mijn geval) Roeien is ook bijzonder intensief, maar dat hou ik nooit lang vol.

Wat je ook kunt doen is wat krachttraining. Geen zorgen, je verandert niet meteen in een soort She-Hulk bodybuildster, maar spiermassa is ideaal om vet te verbranden. Een kilo spier verbruikt meer energie per uur om zichzelf in stand te houden dan een kilo vet. Dus als je wat meer spiermassa krijgt, gaat je algemene verbranding omhoog, en dan verlies je calorieën 24 uur per dag, zelfs als je slaapt.

Je kunt kijken naar de groepslessen die een sportschool aanbiedt. Dat werkt vaak motiverender dan in je eentje op zo'n loopband. Ik was zelf enorme fan van de methode van Les Mills, en met name RPM (Hometrainer-intervaltraining, een uur lang. Je zweet je helemaal het leplazerus, maar effectief! Ongelooflijk!) en BodyPump, (groepsles krachttraining voor je hele lijf, ook erg geschikt voor mannen). Voor de lessen Steps en BodyCombat en wat dan ook heb ik de coordinatie niet. Bij BodyPump viel het met de pasjes gelukkig reuze mee. Als ze dit soort lessen geven, zou ik er zeker eens een kijkje nemen.

Succes. Laat je weten of je hier wat aan hebt?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 sep 2010 18:20

*dubbel*

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 sep 2010 19:18

k ben 1 keer op een sportschool geweest..... k ben er gillend vandaan gekomen.

Nu wil ik ga zwemmen, daarnaast fiets en wandel ik veel. Beweging heb ik vollop. Ik krijg altijd het idee dat je naar een sportschool moet. En daar krijg ik dan weer zo'n enorme kriebels van en stijgen mijn haren omhoog. *zucht*

Met het eetpatroon en mijn bewegingsvrijheid val ik af.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 sep 2010 19:29

@Kwebbel, vooral iets doen wat je leuk vindt! niet zomaar wat fitnessen waar je eigenlijk geen zin in hebt.
Ik zit nu elke vrijdagochtend op sportgames, een uur, en dat vind ik superleuk, dus hou ik ook goed vol. Fitnessen vind ik trouwens ook wel leuk, maar omdat het sportgames elke week op hetzelfde tijdstip is, en mijn vriendin ook gaat, sla ik maar heel zelden over. Het is nog competitie ook, en een leuke groep meiden, dus dan gaat het eigenlijk vanzelf.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 sep 2010 19:50

Waar ik sinds het moederschap haar intrede deed erg mee worstel is: waar haal ik de tijd vandaan om te sporten? Als ik thuis ben, dan zorg ik voor kindlief. Genoeg momenten om dan te gaan sporten, maar ik kan moeilijk mijn kind alleen laten...

In de avonden werk ik meestal, dus als ik een vrije avond heb, dan besteed ik die liever met mijn man, maar kunnen we ook niet samen gaan sporten, omdat er een kindje op bed ligt.

Ik vraag me dan altijd af: hoe doen al die papa's en mama's dat? Ik zou best weer willen sporten (ben verder niet aan de lijn, ofzo, maar voor mijn conditie is het gewoon goed), maar ik weet echt niet wanneer!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 sep 2010 20:06

Ik doe het tijdens werktijd...tijdens de luch ga ik meestal 45 minuten sporten. Op mijn werk zijn er sportfaciliteiten. Mijn man sport 's avonds thuis. Hij heeft gewichten thuis liggen en drukt zich een uur op of hij doet buikspieroefeningen. In het weekend gaat hij tijdens het slaapje van de kids hardlopen en anders doet hij dat als ze net op bed liggen....tussen 19.00 en 20.00. Daarna gaat hij ook vaak weer aan het werk.

Is het voor jou mogelijk om bijvoorbeeld de dag dat jij thuis bent met kindlief om hem een uurtje naar je ouders in de buurt te brengen (of je ouders bij jou een uurtje) en dan te gaan sporten of is het daar nog te vroeg voor bij hem?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 sep 2010 20:50

MissF schreef:@Kwebbel, vooral iets doen wat je leuk vindt! niet zomaar wat fitnessen waar je eigenlijk geen zin in hebt.
Ik zit nu elke vrijdagochtend op sportgames, een uur, en dat vind ik superleuk, dus hou ik ook goed vol. Fitnessen vind ik trouwens ook wel leuk, maar omdat het sportgames elke week op hetzelfde tijdstip is, en mijn vriendin ook gaat, sla ik maar heel zelden over. Het is nog competitie ook, en een leuke groep meiden, dus dan gaat het eigenlijk vanzelf.

Dat is natuurlijk ook zo. Je kunt beter iets met wat minder impact doen, maar wat je leuk vindt en daarom blijft doen, dan tegen heug en meug iets doen waardoor je na drie weken stopt.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 sep 2010 05:09

Sporten doe ik samen met mijn man 2 tot 3 keer in de week nooit gedacht dat ik het leuk zou vinden maar geniet er echt wel van.

Ik ben in 2 dagen 2.3kg lichter door normaal te eten maar ja dat is niet zo gek na een vakantie van 2 weken met lekkere broodjes,beleg,chocolade enz maar geeft wel veel moed om door te gaan :D

Evelien met jou gaat het ook goed super!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 20 sep 2010 10:33

@Galateia: ik weet niet of je joggen of fietsen leuk vindt? Anders zou je je zoontje mee kunnen nemen naar het bos: je hebt tegenwoordig van die karretjes, die je al joggend kunt duwen of zo'n bakje achter de fiets... hij lekker in zo'n bakje aan het rondkijken, jij lekker aan het bewegen...

@Kwebbel: ik denk dat je het beste bij de sportschool kunt vragen... ze gaan je sowieso naar je doelen vragen (wil je afvallen, conditie opbouwen, spieren versterken, etc? Hoe eerlijker je bent, des te beter kunnen ze jou adviseren) en naar dat wat je leuk vindt... als je dat (nog) niet weet, vraag dan of ze een gevarieerd programma voor je kunnen samenstellen, zodat je alles uit kunt proberen! :D

Sporten doe ik nog steeds, maar wel iets minder intensief... ik zit er vooral mee dat mijn hartslag niet te hoog mag worden. (vroeger heb ik op gemiddeld 176 per minuut gesport, vond ik prettig... nu mag ik ivm zwangerschap niet meer dan 130.... maar dat is eigenlijk heel erg saai! :( )

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”