Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 14 jul 2021 10:24

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 jul 2021 10:48

Daar ben ik ook nog een beetje bang voor, dat we binnenkort toch niet meer naar het buitenland mogen en dan wordt het wel heel lastig om nog een plekje in Nederland te vinden want Nederland is best volgeboekt.

lammetje schreef:Inderdaad, ik kijk er naar uit, gelukkig gewoon in Nederland. Beide campings zijn kleinschalig. Midden in de natuur, aan het water. Met eigen sanitair. Ik denk niet dat ik daar corona ga oplopen. Maar je weet nooit. En dan zien we wel weer. Na mijn vakantie heb ik eerst alleen volledig gevaccineerden onder m'n hoede dus dat zou geen problemen moeten opleveren mocht ik onverwachts en ongemerkt toch iets overdragen.

Lekker vooruitzicht, waar ga je precies naartoe? Hopelijk goed weer, de mensen die nu in Zuid Limburg staan nu ook aan het water... of erin.... :-)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 jul 2021 10:57

-

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 jul 2021 11:20

StillAwake schreef:Ik heb al even gekeken voor een backup in Nederland, maar met de prijzen die ik tegenkwam besloten dat ik daar niet dat geld voor over heb.
Zuid Limburg klinkt wel leuk (maar als de grenzen dicht zijn wel een redelijk beperkt gebied), maar verder ook niet echt gebieden tegengekomen die er interessant uit zien om in NL vakantie te vieren (mening, geen feit, gezien het aantal mensen wat het wél doet), maar de prijzen die ze durven rekenen heb ik daar niet voor over...

Ook als kampeerder? Ik heb het idee dat kamperen ook in NL wel redelijk betaalbaar is. Als je nu een huisje in Italie of zo wil huren ben je ook belachelijk veel geld kwijt. Dus als we niet naar Oostenrijk mogen ga ik wel een plek op een Nederlandse camping proberen te scoren. Dat is nog steeds wel betaalbaar en ongeacht de omgeving (Nederland is best mooi maar ik ga ook liever naar de bergen) vind ik 's ochtends wakker worden in een tent buiten op je gasstelletje koffie zetten / drinken enz nog steeds een heerlijke rustgevend vooruitzicht. Ik stond laatst 5 nachten op een camping op hemelsbreed 7km van ons huis en had al een enorm vakantiegevoel :) En als er echt nergens meer plek is ga ik wel kijken of ik kan huisruilen met vrienden of zo die wel op vakantie zijn. Dan ben je er tenminste even uit, in een andere omgeving ook. Maar goed ik denk niet dat ze landen helemaal dichtgooien, dan testen ze je gewoon voordat je naar binnen mag of zo.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 jul 2021 11:50

-

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 jul 2021 12:27

Oh haha wij gaan ook 1 week richting Zeeland, maar niet aan het strand zelf. We zijn geen strand mensen. Wel watersporters dus we gaan wel het water op met kajak en tegenwoordig suppen... Maar ik ben benieuwd want het is de eerste keer dat we die kant op gaan. Meestal zitten we in Friesland bij de Friese meren of op het water zelf. Dat is nog het fijnste, maar met corona vorig jaar heel erg druk. Voorheen vaak een 'alleen op de wereld gevoel' midden in de natuur, vorig jaar totaal niet. File varen... was echt jammer. En de mooiste plekjes waren al vroeg bezet, terwijl voorgaande jaren eind van de middag ruimte genoeg was.

Prijzen viel ons ook erg tegen. Tis lastig om nu nog iets te boeken, mooie plekjes zijn echt al bezet. Wij zouden in juli gaan maar dat was niet meer vrij, gaan half augustus pas. Beide campings zijn voor echte rustzoekers, meer dan m'n eigen gezin en spullen heb ik niet nodig :wink: je hoeft mij niet hutjemutje tent aan tent te zetten... 8-[

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 jul 2021 12:51

-

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 jul 2021 13:00

StillAwake schreef:Ik snap je angst niet helemaal.
Je hebt al meerdere malen benadrukt dat kinderen er over het algemeen neit heel ziek van worden.
En als je kinderen niet gevaccineerd zijn (dat was als ik me goed herinner de status) zullen ze het virus toch een keer moeten meemaken om een zekere immuniteit op te bouwen.
Aangezien de meest kwetsbare personen in de maatschappij voor het overgrote deel ingeent zijn ligt daar ook het bezwaar niet.

Overigens maakt het wel een beetje uit of ze in of buiten NL zitten, omdat het Europees grensbeleid momenteel nog al wisselvallig is...

Angst is een groot woord, maar mijn man krijgt deze week pas zijn tweede vaccinatie en ik pas als zij terug zijn. Daarnaast valt bij besmetting onze vakantie enigszins in het water ivm quarantaine en dat zou ik jammer vinden.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 jul 2021 13:32

lammetje schreef:Oh haha wij gaan ook 1 week richting Zeeland, maar niet aan het strand zelf. We zijn geen strand mensen. Wel watersporters dus we gaan wel het water op met kajak en tegenwoordig suppen... Maar ik ben benieuwd want het is de eerste keer dat we die kant op gaan. Meestal zitten we in Friesland bij de Friese meren of op het water zelf. Dat is nog het fijnste, maar met corona vorig jaar heel erg druk. Voorheen vaak een 'alleen op de wereld gevoel' midden in de natuur, vorig jaar totaal niet. File varen... was echt jammer. En de mooiste plekjes waren al vroeg bezet, terwijl voorgaande jaren eind van de middag ruimte genoeg was.

Gezien je verhaal over in je bikini in de achtertuin liggen had ik dat al wel verwacht, dat je geen strandmens bent. Overigens hou ik er ook niet van om te lang te liggen niksen hoewel ik me met een goed boek, af en toe een duik in de zee en lekker met de kids spelen wel een poos kan vermaken op het strand. :) Jammer dat het zo druk was vorig jaar, misschien wel een nadeel van corona dat zoveel mensen in eigen land blijven.

Prijzen viel ons ook erg tegen. Tis lastig om nu nog iets te boeken, mooie plekjes zijn echt al bezet. Wij zouden in juli gaan maar dat was niet meer vrij, gaan half augustus pas. Beide campings zijn voor echte rustzoekers, meer dan m'n eigen gezin en spullen heb ik niet nodig :wink: je hoeft mij niet hutjemutje tent aan tent te zetten... 8-[

Nee van die massacampings, verschrikkelijk. Ik vind het wel leuk als er wat mensen zijn, als de kids vriendjes en vriendinnetjes hebben waar ze mee spelen en zo maar een kleine camping is dan prima. Waar zit je ergens in Zeeland? Misschien heb ik nog wel tips :)

StillAwake schreef:]campingprijzen in Nederland liggen altijd al een stuk hoger dan in bijvoorbeeld Frankrijk.
En om eerlijk te zijn zie ik niet echt een hoek in Nederland waar ik graag een hele week zou zitten (laat staan langer).
We gingen vroeger met mijn ouders vaak naar Zeeland, en ik denk nog steeds zonder enige vorm van plezier terug aan die vakanties.
Wellicht meot ik het eens doen om een positieve ervaring op te bouwen, maar aan Zeeland heb ik echt een klein trauma overgehouden.
Je ging er heen, de tweede avond gingen we midgetgolfen, en de rest van de vakantie zat je op het strand te wachten tot je weer naar huis mocht ;-)

Tja als je het vergelijkt met Frankrijk wel. Vergelijk je het met Noorwegen of Italie bijvoorbeeld, dan zijn de prijzen redelijk gelijkwaardig. Ik heb als ik zie wat voor auto's je hebt en zo niet het idee dat die 100-200 euro extra zo'n probleem is maar volgens mij heb je dan meer zoiets van: Als ik zoveel geld betaal voor een vakantie wil ik in ieder geval bergen, ruige natuur enz :-D

Wat Zeeland betreft, hoe je vakantie viert bepaal je nu (in tegenstelling tot vroeger) zelf. Vorig jaar stonden we in juni een week op een kleine boerencamping in Zeeland. 1 dag strandweer en ff met de kids bij zee geweest, verder leuke uitstapjes, Middelburg en Veere bezocht, mooie wandelingen door het bos, de duinen en over het strand gemaakt, ze hadden daar een schuur met fietsjes, skelters etc dus als de oudste (4) naar het toilet ging was het altijd de vraag waar hij vervolgens weer mee kwam teruggereden. Verder kon hij er elke dag een stukje ponyrijden met de eigenares. Voor zowel ons als de kids een heerlijke week vakantie. Zo kan het ook ipv op het strand zitten wachten tot je weer naar huis mag :-D

Ik moet zeggen dat ik Salland en Zuid Limburg wel mooie gebieden vindt, maar ben een beetje bang dat ik dat met een week ook wel gezien heb, terwijl we een paar jaar geleden na 6 weken Noorwegen nog steeds het idee hadden dat het te kort was en dat we er pas net waren.

Als je fiets bij je hebt en kan lopen heb je een regio echt niet in een weekje gezien. Ook al mis je dan de bergen. En het alternatief is thuisblijven in dingen doen die je het hele jaar al doet in een omgeving die je pas echt vaak hebt gezien :-D

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 jul 2021 13:34

-

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 jul 2021 13:46

-

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 jul 2021 14:14

Ik moet eerlijk zeggen dat ik vakantie voor mezelf niet echt nodig heb. We wonen hier dichtbij meerdere natuur gebieden, tussen het water en het bos in. Maar even een andere omgeving, geen kans om iets te gaan verbouwen in huis (wat ik graag doe maar veel tijd en rommel kost /geeft)... Even 2 weken family-time.
We zitten 1 week bij colijnsplaat in de buurt. Hebben in elk geval de afspraak 1 avond te gaan paardrijden op het strand. Als dat erg leuk is misschien nog een tweede keer. Volgens mij is het daar niet heel erg druk qua toerisme, maar dat gaan we zien, misschien zit ik er compleet naast en valt het enorm tegen :wink: ik hou van rust, dat is wel duidelijk denk :oops:

Maar goed, dit zijn niet echt corona perikelen.
Ik las net dat er mensen zijn die eerst hun bewijs van vaccinatie halen en daarna snel de rij uitgaan zonder prik. Best slim bekeken, maar kom er dan gewoon voor uit dat je geen vaccin wil :-k
Ik snap wel dat je geen zin hebt om iedere keer te testen, wel vrij wil reizen etc, maar om dat op die manier te regelen...???

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 jul 2021 14:17

StillAwake schreef:Ik heb er altijd een sport van gemaakt om niet al te duur op vakantie te gaan, en in die zin vind ik Nederland dan gewoon te duur geworden.
En inderdaad, ik kan die 200,- extra best hebben, maar als ik veel geld uitgeef moet het ook zijn aan iets wat ik echt wil.
En die auto's: die Porsche was een heel dure, maar heb ik in een slechte staat gekocht en zelf in heel erg veel avonduren opgeknapt.
Daar heb ik echt niet zoveel voor betaald (of zelfs maar kunnen betalen) als wat er tegenwoordig voor wordt neergelegd.
Dus ik ben denk ik minder rijk dan je denkt, ik heb echt geen miljoenen op de bank staan ofzo... ;-) (al zit rijkdom niet in geld kan ik je dan weer wél verklappen)
Maar inderdaad, ik heb een goede baan en een meer dan behoorlijk salaris, maar diep van binnen ben ik nog steeds die armlastige student die het idee heeft elke cent om te moeten draaien ;-)
Misschien moet ik daar eens uit gaan stappen, en minder krenterig worden.

Haha lekker Calvinistisch, wat dat betreft ben je toch meer Hollander dan je soms zou willen :-D Niet dat ik dacht dat je miljonair was nee. Maar af en toe wat meer betalen voor wat meer kwaliteit, kan geen kwaad en vakanties hoeven echt niet zo goedkoop mogelijk, ook al wordt het van duurder niet altijd beter :-D

Maar goed, tijd maakt gelukkig dan geld, ze hebben wel eens onderzocht hoe je het gelukkigst van geld kan worden en je kan dan het beste je geld uitgeven aan dingen die je tijd opleveren. Wat dat betreft is dat nog wel eens lastig, ik was altijd jaloers op die gepensioneerden in Noorwegen die vertelden dat ze twee maanden geleden waren vertrokken en via de Baltische staten naar de Noordkaap waren gereden, nu weer langzaam aan het afzakken waren en over 3 weken weer thuis moesten zijn omdat dan hun kleindochter moest afzwemmen..... :-D Maar goed, een keer een wat extra betalen en dan een keer niet naar Frankrijk gaan kan bijvoorbeeld geen kwaad. Maar ik snap wel dat je daar ook wat voor terug wil krijgen.

dat klopt opp zich wel, maar dan zou ik nog steeds niet voor Zeeland kiezen denk ik. Dan vind ik Friesland, de achterhoek, Zuid Limburg, en noor d Groningen mooier.
Maar je hebt gelijk: een week in Zeeland zou nog wel doenlijk zijn.

Ja misschien wel, op de zee na is omgeving van Zeeland misschien ook wel wat teveel van hetzelfde, ik geef zelf dan doorgaans de voorkeur aan meren of bossen bijvoorbeeld ipv weilanden.

Misschien eens wat vaker gaan fietsen, ik ga sinds coronatijd vaak 's avonds een uur of 2 in de omgeving fietsen en daardoor heb ik de omgeving veel beter leren kennen. Geen vakantie nemen vind ik niet echt een optie, ik ben, zeker in deze coronatijd wel echt aan vakantie toe.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 jul 2021 14:26

lammetje schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik vakantie voor mezelf niet echt nodig heb. We wonen hier dichtbij meerdere natuur gebieden, tussen het water en het bos in. Maar even een andere omgeving, geen kans om iets te gaan verbouwen in huis (wat ik graag doe maar veel tijd en rommel kost /geeft)... Even 2 weken family-time.
We zitten 1 week bij colijnsplaat in de buurt. Hebben in elk geval de afspraak 1 avond te gaan paardrijden op het strand. Als dat erg leuk is misschien nog een tweede keer. Volgens mij is het daar niet heel erg druk qua toerisme, maar dat gaan we zien, misschien zit ik er compleet naast en valt het enorm tegen :wink: ik hou van rust, dat is wel duidelijk denk :oops:

Maar goed, dit zijn niet echt corona perikelen.
Ik las net dat er mensen zijn die eerst hun bewijs van vaccinatie halen en daarna snel de rij uitgaan zonder prik. Best slim bekeken, maar kom er dan gewoon voor uit dat je geen vaccin wil :-k
Ik snap wel dat je geen zin hebt om iedere keer te testen, wel vrij wil reizen etc, maar om dat op die manier te regelen...???

Ja mee eens. Wij wonen ook in een prachtige omgeving hoor. Maar thuis ben je er toch gevoelsmatig iets minder uit, je houdt de dingen die moeten gebeuren en zo, je blijft een beetje in een zelfde ritme, zelfde patronen, zelfde winkels. Wat dat betreft vind ik het als kampeerder heerlijk om niet thuis te zijn, te slapen in een tent, buiten te koken en te leven en verder niks te hoeven.

Colijnsplaat is volgens mij inderdaad niet zo druk, de meeste toeristen zitten dichter bij zee of aan het Veerse meer. Dat is uiteraard wel mooi. Goes is dichtbij en een erg leuke en overzichtelijke stad om een keer naartoe te gaan, Zierikzee idem dito. Veere is ook wel mooi, denk wel druk in de zomer. Voor jonge kinderen in Tropical Zoo in Kwadendamme wel leuk vond ik. Als je mooie natuur / de zee wil zien kan je vanaf Breezand mooi wandelen door Oranjezon maar ik weet niet of je kids van wandelen houden :)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 jul 2021 15:03

-

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”