Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 13 jul 2021 21:20

ajl schreef:Aankomend weekend gaan onze kinderen op kamp met de kerk. Mede gezien de besmettingscijfers heb ik er een hard hoofd in. De leiding heeft gewikt en gewogen, willen het door laten gaan, maar begrijpen ook als ouders het niet zien zitten. Lastige keuze!

Gaan ze ver?
Ik zou het wel aandurven. Risico's houd je toch wel. Behalve als ze echt een eind weg gaan en je mogelijk halverwege stel op sprong iedereen naar huis moet sturen.
Wij gaan ook gewoon naar de camping, daar kom je ook in aanraking met anderen.

Haaibaai
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Haaibaai » 13 jul 2021 21:25

Bij ons gaan ze op scoutingkamp. Ja stel er breekt wat uit is dat wel lastig voor onze eigen vakantie die direct aansluitend is….aan de andere kant je kan het overal oplopen thuis blijven ze ook niet binnen

Mensen die verstandig zijn blijven gewoon thuis en zoook geen vacantie kampen voor kinderen.Waarschijnlijk aankomende donderdag gaat NL op donker rood;kortom de toestand is behoorlijk ernstig,maar ja je hebt mensen die willen en zullen en moeten op vacantie; beetje dom zou de Argentijnse zeggen. ](*,) ](*,) [-X
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 13 jul 2021 21:40

Haaibaai schreef:Mensen die verstandig zijn blijven gewoon thuis en zoook geen vacantie kampen voor kinderen.Waarschijnlijk aankomende donderdag gaat NL op donker rood;kortom de toestand is behoorlijk ernstig,maar ja je hebt mensen die willen en zullen en moeten op vacantie; beetje dom zou de Argentijnse zeggen. ](*,) ](*,) [-X

Bedoel je die Argentijnse die midden in de Corona-crisis het vliegtuig naar Griekenland nam voor een vakantietrip?

Dat ‘waarschijnlijk’ mag je weglaten hoor. Tenzij het aantal positieve meldingen spectaculair gaat dalen, zit die rode kleur er aan te komen. Maar laten we niet vergeten dat we een week of 4-5 geleden die status ook hadden.

Dan je oproep om geen vacantie-activiteiten te ontplooien: volgens de reisadviezen van de overheid zijn er best veel landen met status ‘groen’ of ‘geel’. Daar kun je dus prima naar toe reizen. En zet even een streep onder ‘advies’.

Wat wel zal gebeuren, is dat landen aanvullende voorwaarden gaan stellen. Frankrijk is daar een mooi voorbeeld van. Spanje ook. Wanneer je je aan die voorwaarden houdt (en natuurlijk aan de basisregels) zie ik geen belemmering.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 jul 2021 21:50

Ja want van op de camping zitten in de buitenlucht krijg je geen corona. In het ergste geval test je even als er er naartoe gaat en als je weer terugkomt maar de kans om in NL besmet te raken is een stuk groter dan lopend richting Burgos / Santiago de Compostella. Maar dat is nog niet tot iedereen doorgedrongen.

lammetje schreef:Gaan ze ver?
Ik zou het wel aandurven. Risico's houd je toch wel. Behalve als ze echt een eind weg gaan en je mogelijk halverwege stel op sprong iedereen naar huis moet sturen.
Wij gaan ook gewoon naar de camping, daar kom je ook in aanraking met anderen.

Ik zou het ook wel aandurven. Bij twijfel ff testen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 13 jul 2021 22:15

Marnix schreef:Ja want van op de camping zitten in de buitenlucht krijg je geen corona. In het ergste geval test je even als er er naartoe gaat en als je weer terugkomt maar de kans om in NL besmet te raken is een stuk groter dan lopend richting Burgos / Santiago de Compostella. Maar dat is nog niet tot iedereen doorgedrongen.

Ach ja, je moet dingen af en toe even in perspectief plaatsen: Spanje heeft de afgelopen 7 dagen gemiddeld 30 positieve meldingen per 100.000 inwoners. Wij zitten in Nederland op 43. Dus Spanje is veiliger dan Nederland.
Daarbij komt: van de 178.500 positieve meldingen in Spanje gedurende de voorbije 14 dagen werd 55% gemeld in Barcelona (> 600 km van waar ik loop), Valencia (> 500 km) en Andalusië (>700 km). De pelgrimsherbergen (en dan heb ik t natuurlijk niet over die 5-sterren hotels waar sommige nep-pelgrims zich op schijnen te houden) draaien over het algemeen op een capaciteit van 30-40%.
En dan vergeet ik het belangrijkste misschien nog wel: ik ben volledig gevaccineerd.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 13 jul 2021 22:22

Erik1960 schreef:Ach ja, je moet dingen af en toe even in perspectief plaatsen: Spanje heeft de afgelopen 7 dagen gemiddeld 30 positieve meldingen per 100.000 inwoners. Wij zitten in Nederland op 43. Dus Spanje is veiliger dan Nederland.
Daarbij komt: van de 178.500 positieve meldingen in Spanje gedurende de voorbije 14 dagen werd 55% gemeld in Barcelona (> 600 km van waar ik loop), Valencia (> 500 km) en Andalusië (>700 km). De pelgrimsherbergen (en dan heb ik t natuurlijk niet over die 5-sterren hotels waar sommige nep-pelgrims zich op schijnen te houden) draaien over het algemeen op een capaciteit van 30-40%.
En dan vergeet ik het belangrijkste misschien nog wel: ik ben volledig gevaccineerd.

Oh gelukkig.. anders had je deze pelgrimsreis waarschijnlijk niet kunnen gaan na vertellen.

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 13 jul 2021 22:26

Mortlach schreef:https://www.politifact.com/factchecks/2021/jul/12/facebook-posts/theres-no-evidence-these-politicians-were-killed-o/

Conclusie: Leugen.

Maar ja, meer Xandernieuws dus dan valt het te verwachten.

Ach...politifact.com, sponsored by ons aller Bill en Milanda

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 jul 2021 23:42

O ja, ik zou bijna vergeten dat die in bepaalde kringen ook niets goeds meer kunnen doen vanwege de samenzweringen die er allemaal over hen de rondte doen...

Ik kan die link trouwens nergens vinden. Niet bij Politifact zelf, noch op hun wikipedia-pagina maar als jij het zegt, geloof ik het absoluut natuurlijk. Er is toch geen enkele reden te verzinnen waarom complot-sites de mensen die hun leugens aan het daglicht brengen zwart zouden willen maken, toch?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Haaibaai
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Haaibaai » 14 jul 2021 07:58

Mortlach schreef:O ja, ik zou bijna vergeten dat die in bepaalde kringen ook niets goeds meer kunnen doen vanwege de samenzweringen die er allemaal over hen de rondte doen...

Ik kan die link trouwens nergens vinden. Niet bij Politifact zelf, noch op hun wikipedia-pagina maar als jij het zegt, geloof ik het absoluut natuurlijk. Er is toch geen enkele reden te verzinnen waarom complot-sites de mensen die hun leugens aan het daglicht brengen zwart zouden willen maken, toch?

Die bepaalde kringen zouden wel is heel erg gelijk kunnen hebben.In ieder geval zijn ze niet politiek correct en dat is al grote winst ,ze laten zich niet door de gek houden door het bewind Rutte =D> =D>
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 jul 2021 08:27

Erik1960 schreef:Ach ja, je moet dingen af en toe even in perspectief plaatsen: Spanje heeft de afgelopen 7 dagen gemiddeld 30 positieve meldingen per 100.000 inwoners. Wij zitten in Nederland op 43. Dus Spanje is veiliger dan Nederland.

Precies. Je kan het overal oplopen, waar het om gaat is dat je op een verstandige manier op vakantie gaat. Dus wel een pelgrimsroute lopen of op een camping gaan zitten. Niet losgaan in overvolle disco's in Salou of Lloret del mar enz. Als je het op een verstandige manier doet is het vaak veiliger dan in Nederland blijven. Ik voelde me vorig jaar veel meer op mijn gemak in een supermarktje in een Italiaans dorp dan bij ons in de Jumbo :-)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 jul 2021 09:08

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 jul 2021 09:14

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 jul 2021 09:17

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 jul 2021 09:19

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 jul 2021 10:00

Marnix schreef:Precies. Je kan het overal oplopen, waar het om gaat is dat je op een verstandige manier op vakantie gaat. Dus wel een pelgrimsroute lopen of op een camping gaan zitten. Niet losgaan in overvolle disco's in Salou of Lloret del mar enz. Als je het op een verstandige manier doet is het vaak veiliger dan in Nederland blijven. Ik voelde me vorig jaar veel meer op mijn gemak in een supermarktje in een Italiaans dorp dan bij ons in de Jumbo :-)

Inderdaad, ik kijk er naar uit, gelukkig gewoon in Nederland. Beide campings zijn kleinschalig. Midden in de natuur, aan het water. Met eigen sanitair. Ik denk niet dat ik daar corona ga oplopen. Maar je weet nooit. En dan zien we wel weer. Na mijn vakantie heb ik eerst alleen volledig gevaccineerden onder m'n hoede dus dat zou geen problemen moeten opleveren mocht ik onverwachts en ongemerkt toch iets overdragen.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”