Mortlach schreef:Heb je daar ook bronnen voor? Dit strookt namelijk niet met hoe ik begrijp dat het afweersysteem werkt, maar ik sta ervoor open dat mijn begrip hier niet volledig is. Ik vraag me alleen wel af hoe je antistoffen kunt hebben tegen een virus dat tot 2 jaar geleden nog niet bestond; of hoe je lichaam na besmetting afkomt van dat virus als je geen antistoffen hebt. Daar ben ik dus oprecht heel erg benieuwd naar.
Ik zag een filmpje van een onderzoek van Leefbewust Nederland, ik kan het helaas niet kopiëren en hier plaatsen.
Ze hebben 3 x 1000 mensen getest en daar kwam uit naar voren dat een groot deel van de mensen met een bepaalde bloedgroep een sterk immuunsysteem heeft. Dat verklaart waarom niet iedereen ziek wordt. Of even ziek.
En:
Bijna de helft van plasmadonoren die Covid-19 hebben gehad, bleek daar geen idee van te hebben. Voor zover ze klachten hadden, weten ze die aan bijvoorbeeld hooikoorts of verkoudheid. Andersom verkeerde een grote groep ten onrechte in de veronderstelling corona te hebben gehad.
Sanquin concludeert dat uit donoronderzoek naar hun symptomen in combinatie met onderzoek naar de aanwezigheid van antistoffen tegen het coronavirus. Liefst 8 van de 10 donoren die dachten corona te hebben gehad, hadden géén antistoffen en hebben de ziekte niet gehad.
Niet iedereen die corona heeft gehad, maakt antistoffen aan. Zaaijer: “Een klein deel ruimt het virus op zonder antistoffen aan te maken. Die mensen hebben een hele goede aangeboren afweer. De meerderheid maakt wel antistoffen aan. Een klein deel daarvan verloor heel snel antistoffen. Ik denk dat dat ook mensen zijn die de antistoffen niet nodig hebben. Bij het merendeel van de deelnemers zie ik geen daling van de antistoffen. Dat vind ik hoopvol.”
https://www.parool.nl/nederland/corona- ... gle.com%2F