Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 07 jul 2021 14:19

Mortlach schreef:Heb je daar ook bronnen voor? Dit strookt namelijk niet met hoe ik begrijp dat het afweersysteem werkt, maar ik sta ervoor open dat mijn begrip hier niet volledig is. Ik vraag me alleen wel af hoe je antistoffen kunt hebben tegen een virus dat tot 2 jaar geleden nog niet bestond; of hoe je lichaam na besmetting afkomt van dat virus als je geen antistoffen hebt. Daar ben ik dus oprecht heel erg benieuwd naar.

valt wel wat over te vinden, dit soort dingen:

https://innovationorigins.com/nl/niet-i ... hamen-aan/

Het lijkt erop dat het af en toe voorkomt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jul 2021 14:27

O, dat is interessant. Vrij zeldzaam wel, zo te zien.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 jul 2021 15:37

Mortlach schreef:O, dat is interessant. Vrij zeldzaam wel, zo te zien.

Ja zoals ik al zei, het is niet zomaar dat ze mensen die corona hebben gehad maar 1 prik geven zonder ze eerst op antistoffen te checken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dorpeling » 07 jul 2021 20:11

Marnix schreef:Tja het is daarnaast ook voortschrijdend inzicht omdat er in het uitgaansleven veel besmettingen zijn.

Ja, natuurlijk hadden ze niet verwacht dat deze groep meteen volop aan het feesten zou slaan. Dat valt onder 'voortschrijdend inzicht'.. ](*,)
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 jul 2021 21:17

Dorpeling schreef:Ja, natuurlijk hadden ze niet verwacht dat deze groep meteen volop aan het feesten zou slaan. Dat valt onder 'voortschrijdend inzicht'.. ](*,)

Dat hadden ze wel verwacht, ze hadden niet verwacht dat het tot zoveel besmettingen zou leiden.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 jul 2021 06:46

Nu is 'dansen met Jansen'ook niet heel verstandig geweest als het nog een maand duurt voordat het vaccin gaat werken.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 jul 2021 08:05

ajl schreef:Nu is 'dansen met Jansen'ook niet heel verstandig geweest als het nog een maand duurt voordat het vaccin gaat werken.

Nee inderdaad maar ik weet niet hoeveel jongeren Janssen hebben gehad, volgens mij niet zo heel veel. Veel worden uiteindelijk toch met Pfizer gevaccineerd. Maar de versoepelingen gingen al even geleden in en veel jongeren waren sowieso nog niet gevaccineerd. En als je dan sjoemelt met een test van een ander of je test klopt niet helpt dat ook niet echt.

Ik ben wel benieuwd wat er vandaag gebeurt, ik hoop dat ze toch wel even een stap terug doen in de zin dat dingen binnen 1,5e meter niet mogelijk zijn zodat Nederland niet op rood gaat in andere landen en de vakantie van mensen in het water valt. Ik denk wel dat men zoiets doet, jammer voor de disco's en zo maar als Nederland binnenkort weer op rood gaat kost dat veel meer, ook aan inkomsten door toerisme.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 08 jul 2021 12:18

Mortlach schreef:Heb je daar ook bronnen voor? Dit strookt namelijk niet met hoe ik begrijp dat het afweersysteem werkt, maar ik sta ervoor open dat mijn begrip hier niet volledig is. Ik vraag me alleen wel af hoe je antistoffen kunt hebben tegen een virus dat tot 2 jaar geleden nog niet bestond; of hoe je lichaam na besmetting afkomt van dat virus als je geen antistoffen hebt. Daar ben ik dus oprecht heel erg benieuwd naar.

Ik zag een filmpje van een onderzoek van Leefbewust Nederland, ik kan het helaas niet kopiëren en hier plaatsen.
Ze hebben 3 x 1000 mensen getest en daar kwam uit naar voren dat een groot deel van de mensen met een bepaalde bloedgroep een sterk immuunsysteem heeft. Dat verklaart waarom niet iedereen ziek wordt. Of even ziek.

En:
Bijna de helft van plasmadonoren die Covid-19 hebben gehad, bleek daar geen idee van te hebben. Voor zover ze klachten hadden, weten ze die aan bijvoorbeeld hooikoorts of verkoudheid. Andersom verkeerde een grote groep ten onrechte in de veronderstelling corona te hebben gehad.

Sanquin concludeert dat uit donoronderzoek naar hun symptomen in combinatie met onderzoek naar de aanwezigheid van antistoffen tegen het coronavirus. Liefst 8 van de 10 donoren die dachten corona te hebben gehad, hadden géén antistoffen en hebben de ziekte niet gehad.

Niet iedereen die corona heeft gehad, maakt antistoffen aan. Zaaijer: “Een klein deel ruimt het virus op zonder antistoffen aan te maken. Die mensen hebben een hele goede aangeboren afweer. De meerderheid maakt wel antistoffen aan. Een klein deel daarvan verloor heel snel antistoffen. Ik denk dat dat ook mensen zijn die de antistoffen niet nodig hebben. Bij het merendeel van de deelnemers zie ik geen daling van de antistoffen. Dat vind ik hoopvol.”
https://www.parool.nl/nederland/corona- ... gle.com%2F
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 jul 2021 15:14

2de shot Moderna is binnen!

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 08 jul 2021 17:58

Verbaasd iemand zich over die besmettingen? Ik niet in ieder geval. Nu hopen dat het buiten het ziekenhuis blijft

Mijn 14 jarige heeft ook besloten wel te vaccineren.

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 08 jul 2021 18:23

meribel schreef:Verbaasd iemand zich over die besmettingen? Ik niet in ieder geval. Nu hopen dat het buiten het ziekenhuis blijft

Ik eigenlijk best wel. Ik heb nu al van dichtbij gezien dat meerdere volledig gevaccineerde mensen van middelbare leeftijd besmet zijn (en er gelukkig niet doodziek van zijn).
Blijkbaar helpt het vaccin bar weinig tegen besmet raken?! Ik dacht dat dat stiekem een beetje de bedoeling was van dat prikje, maar kan aan mij liggen.
Het zal wel zo werken dat je wel gewoon besmet raakt en ziek wordt maar niet zo ziek dat je dood gaat...eigenlijk dus wat het in veel gevallen was voordat er een vaccin beschikbaar was... :-k

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 jul 2021 18:29

meribel schreef:Verbaasd iemand zich over die besmettingen? Ik niet in ieder geval. Nu hopen dat het buiten het ziekenhuis blijft

Wow, dat gaat wel heel hard omhoog. Die delta-variant blijkt gewoon mega-besmettelijk.

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 08 jul 2021 18:46

pindas83 schreef:Ik eigenlijk best wel. Ik heb nu al van dichtbij gezien dat meerdere volledig gevaccineerde mensen van middelbare leeftijd besmet zijn (en er gelukkig niet doodziek van zijn).
Blijkbaar helpt het vaccin bar weinig tegen besmet raken?! Ik dacht dat dat stiekem een beetje de bedoeling was van dat prikje, maar kan aan mij liggen.
Het zal wel zo werken dat je wel gewoon besmet raakt en ziek wordt maar niet zo ziek dat je dood gaat...eigenlijk dus wat het in veel gevallen was voordat er een vaccin beschikbaar was... :-k

Het vaccin helpt hartstikke goed tegen besmet raken. Als je naar de cijfers op het COVID dashboard kijkt, zie je dat de stijging in aantal besmettingen gemeten wordt in de leeftijdcategorie van 10 tot 30 jaar.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 jul 2021 19:00

Chaya schreef:Ik zag een filmpje van een onderzoek van Leefbewust Nederland, ik kan het helaas niet kopiëren en hier plaatsen.
Ze hebben 3 x 1000 mensen getest en daar kwam uit naar voren dat een groot deel van de mensen met een bepaalde bloedgroep een sterk immuunsysteem heeft. Dat verklaart waarom niet iedereen ziek wordt. Of even ziek.

Dat schijnt in het geval van corona toch ook grotendeels samen te hangen met de blootstelling. Als je ergens één waterdruppeltje inademt met een paar virusdeeltjes, is de kans dat je ernstig ziek wordt kleiner dan wanneer je urenlang en in een besloten ruimte naast iemand staat die besmet is.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 jul 2021 19:21

Mortlach schreef:Wow, dat gaat wel heel hard omhoog. Die delta-variant blijkt gewoon mega-besmettelijk.

Een beetje maar vooral het heropenen van disco’s en andere evenementen waarbij je met een negatieve test of vaccinatie direct naartoe mocht was niet zo handig. Vorig jaar daalde het aantal besmettingen hard in de zomer maar toen stonden we ook niet tegen elkaar aangepropt in disco’s te zweten :shock:

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”