Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

pindas83
Majoor
Majoor

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 03 jul 2021 19:53

meribel schreef:dat je niet wil dat anderen ziek worden staat niet gelijk aan angst of bang zijn vind ik, dat is gewoon gezond verstand. Ik eet mijn kip goed doorbakken en serveer dat zo ook aan mijn kinderen, niet omdat ik bang ben maar omdat ik weet dat je er erg ziek van kan worden als het niet zo is.
Bak ik dan mijn kip goed door met als motivatie angst of met als motivatie gezond verstand?

Ik krijg hier dus honger van, gaar of niet!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 jul 2021 22:39

pindas83 schreef:Ik krijg hier dus honger van, gaar of niet!

Als het kip is zou ik toch maar voor gaar gaan ;-) anders wens je een paar uur later dat je die kip had laten staan;-)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

MoesTuin
Generaal
Generaal

Berichtdoor MoesTuin » 03 jul 2021 23:00

Geef mij maar een ei :wink:

Maar het is inderdaad ook zo zoals al gezegd uit compassie voor je medemens...
Je leeft niet alleen op deze wereld...

Maar ook hierin is de tedens wederom. ...
ikke ikke ikke en de rest kan......

Want ik vind dit en ik vind dat dus .....

Gelukkig hier aan de keukentafel geen discussies hierover.....de (volwassen en deels volwassen) kids kwamen er zelf al mee.....we hebben de afspraken al gemaakt....Top!

Trots ook wel een beetje dat ze ook in dat besef in het leven staan dat we niet voor ons zelf leven, maar uiteindelijk samen met elkaar en dan nog een stapje.....voor de Heer....
Je zou het als een onderdeel naastenliefde kunnen zien....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 04 jul 2021 04:25

MoesTuin schreef:Geef mij maar een ei :wink:

Maar het is inderdaad ook zo zoals al gezegd uit compassie voor je medemens...
Je leeft niet alleen op deze wereld...

Maar ook hierin is de tedens wederom. ...
ikke ikke ikke en de rest kan......

Want ik vind dit en ik vind dat dus .....

Gelukkig hier aan de keukentafel geen discussies hierover.....de (volwassen en deels volwassen) kids kwamen er zelf al mee.....we hebben de afspraken al gemaakt....Top!

Trots ook wel een beetje dat ze ook in dat besef in het leven staan dat we niet voor ons zelf leven, maar uiteindelijk samen met elkaar en dan nog een stapje.....voor de Heer....
Je zou het als een onderdeel naastenliefde kunnen zien....

Nou nou, de naastenliefde druipt er vanaf... vooral richting degene die er anders in staan... :^o

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 jul 2021 22:05

pindas83 schreef:Nou nou, de naastenliefde druipt er vanaf... vooral richting degene die er anders in staan... :^o

Mee eens. Iemand die de keuze maakt om zich niet in te laten enten is daarmee niet opeens direct een egoist en iemand die die keuze wel maakt laat zich niet maar door angst leiden. Zo over elkaar praten / denken maakt te discussie er niet beter op.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 jul 2021 06:10

Ik ben eerlijk gezegd nu vooral benieuwd wat voor mensen positief getest zijn, waardoor de besmettingen nu zo hard oplopen. En als dat niet gevaccineerden zijn, of ze nu 'spijt' hebben en alsnog een vaccin overwegen te halen :-k maar daar zal vast geen onderzoek naar gedaan worden.

Overigens zijn de ziekenhuis opnames nog steeds aan het afnemen dus hoogstwaarschijnlijk worden er ook veel mensen positief getest met weinig tot geen klachten. Positieve uitslagen van testen voor toegang tellen ook mee. Ik ga er vanuit dat dat allemaal mensen zijn zonder klachten of een beetje verkoudheid. Iig niet zwaar ziek. Een groep die voorheen niet getest werd.

MoesTuin
Generaal
Generaal

Berichtdoor MoesTuin » 05 jul 2021 08:00

Marnix schreef:Mee eens. Iemand die de keuze maakt om zich niet in te laten enten is daarmee niet opeens direct een egoist en iemand die die keuze wel maakt laat zich niet maar door angst leiden. Zo over elkaar praten / denken maakt te discussie er niet beter op.

.....dat zijn jou woorden. =; ....(mocht je via via op mijn doelen)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 jul 2021 08:01

lammetje schreef:Ik ben eerlijk gezegd nu vooral benieuwd wat voor mensen positief getest zijn, waardoor de besmettingen nu zo hard oplopen. En als dat niet gevaccineerden zijn, of ze nu 'spijt' hebben en alsnog een vaccin overwegen te halen :-k maar daar zal vast geen onderzoek naar gedaan worden.

Overigens zijn de ziekenhuis opnames nog steeds aan het afnemen dus hoogstwaarschijnlijk worden er ook veel mensen positief getest met weinig tot geen klachten. Positieve uitslagen van testen voor toegang tellen ook mee. Ik ga er vanuit dat dat allemaal mensen zijn zonder klachten of een beetje verkoudheid. Iig niet zwaar ziek. Een groep die voorheen niet getest werd.

Word jij er niet moe van om alles zo negatief te benaderen? Dit is namelijk uitvoerig terug te vinden in het nieuws

De mensen die nu vooral positief getest worden zijn de jeugd en de mensen die nog niet volledig gevaccineerd zijn. De groep 60-65 jaar heeft grotendeels nog maar 1 vaccinatie gehad. Zij werden gevaccineerd met AZ en daar moet tussen de 1e en 2e dosis 3 maanden tussen zitten. Ook de groep onder de 50 jaar is nog niet volledig gevaccineerd. Het is bekend dat twee vaccinaties nodig zijn om beschermd te zijn tegen de deltavariant .
De ziekenhuisopnames betreffen ook alleen maar mensen die nog niet of niet volledig gevaccineerd zijn.
Daarnaast zijn er veel versoepelingen en feesten. Dus meer besmettingen bij de jeugd die er door sneltesten nu sneller uitkomen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 jul 2021 08:42

MoesTuin schreef:.....dat zijn jou woorden. =; ....(mocht je via via op mijn doelen)

Ik doelde op verschillende mensen, jij zat daar ook bij (en daarbij wees ik op jouw woorden) Inhoudelijk erover discussieren is prima maar dat kan best zonder mensen egoisme (of angst) te verwijten bijvoorbeeld.

lammetje schreef:Ik ben eerlijk gezegd nu vooral benieuwd wat voor mensen positief getest zijn, waardoor de besmettingen nu zo hard oplopen. En als dat niet gevaccineerden zijn, of ze nu 'spijt' hebben en alsnog een vaccin overwegen te halen :-k maar daar zal vast geen onderzoek naar gedaan worden.

Het zijn veel niet-gevaccineerden, die mogen natuurlijk ook deelnemen aan de versoepelingen (denk aan de uitbraak in de discotheek in Enschede waar 165 mensen besmet raakten, dat zijn vooral jongeren). Daarnaast zijn het (verhoudingsgewijs minder maar ze zijn er zeker) ook mensen die 1 prik hebben gehad en daardoor niet volledig beschermd zijn. Best nog wel een hoop voorbeelden van mensen die na een inenting besmet raakten. En als laatste zijn er ook wel wat mensen, verhoudingsgewijs nog minder, die twee inentingen hebben gehad en toch positief testen want volledig gevaccineerd ben je voor zo'n 90% beschermd dus waar er normaal 100 besmet zouden raken zijn het er dan misschien 10. Maar niet 0. De meesten zullen omdat ze jong zijn of (deels) ingeënt niet zoveel klachten hebben dus het zal niet veel invloed hebben op de ziekenhuiscijfers

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 jul 2021 09:36

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 16 dec 2024 15:50, 2 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 jul 2021 09:39

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 16 dec 2024 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 jul 2021 09:43

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 16 dec 2024 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 jul 2021 09:53

-

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 jul 2021 09:55

-

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 jul 2021 10:27

StillAwake schreef:Nee, het is alleen dat ik het ingewikkeld vind hoe ik een kind zélf een keuze kan laten maken, zonder dat het ten diepste míjn keuze is.

Je maakt toch de hele dag keuzes voor hem die niet altijd zijn keuzes zijn?

In hoeverre is ene 12-13 jarig in staat om een keuze te maken? In de WGBO is immers niet voor niets geregeld dat een tussen de 12-16 jaar ouders en kinderen toestemming moeten geven.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”