Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

jans1
Kapitein
Kapitein

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor jans1 » 08 sep 2010 12:36

Kate Spade schreef:Is een tosti nou eigenlijk ongezonder dan een boterham met kaas?

Geen idee, maar die vette bacon die er op zat was wel errug lekker :mrgreen:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 sep 2010 12:37

Niet als je hem in een tosti-apparaat maakt of in de oven. In een koekenpan gebruik je natuurlijk weer extra olie of boter... maar op zich zijn de ingrediënten het zelfde en niet ongezonder. Maar goed, als je op Rhodos tosti's gaat bestellen zullen er wel meer ingredienten dan brood en kaas gebruikt zijn :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 08 sep 2010 13:50

Toch verandert er wel wat in de structuur van de kaas. Dus ik heb even gegoogled of er geen verschil in zit en dit is het antwoord:

Nee, de calorien veranderen niet, het percentage wel, als je een tosti bakt, verwarmt, verdampt er een hoeveelheid water en komen er meer afvalstoffen in je voeding. Hierdoor is een tosti slechter dan een boterham met kaas. Ook zijn de vetten in de kaas door het opwarmen beter opneembaar in de maag dus ook weer slechter.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 sep 2010 13:52

Marnix schreef:Niet als je hem in een tosti-apparaat maakt of in de oven. In een koekenpan gebruik je natuurlijk weer extra olie of boter... maar op zich zijn de ingrediënten het zelfde en niet ongezonder. Maar goed, als je op Rhodos tosti's gaat bestellen zullen er wel meer ingredienten dan brood en kaas gebruikt zijn :)

als ik een tosti maak en die bereid ik in de koekenpan dan gebruik ik geen boter of olie.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 sep 2010 22:46

Stip schreef:Toch verandert er wel wat in de structuur van de kaas. Dus ik heb even gegoogled of er geen verschil in zit en dit is het antwoord:

Nee, de calorien veranderen niet, het percentage wel, als je een tosti bakt, verwarmt, verdampt er een hoeveelheid water en komen er meer afvalstoffen in je voeding. Hierdoor is een tosti slechter dan een boterham met kaas. Ook zijn de vetten in de kaas door het opwarmen beter opneembaar in de maag dus ook weer slechter.

Uhh... sinds wanneer neemt de maag voedingstoffen op? Daar is de dunne darm toch voor?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 09 sep 2010 08:43

ik heb mijn dieet 2 dagen aan kant gezet en ga nu weer verder waar ik ben gebleven. Even lekker gezondigd met een chocoladereep van Milka. Zo.. ik ben weer helemaal genezen :D en ga lekker verder.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Brenn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Brenn » 09 sep 2010 11:21

*J* schreef:
Brenn schreef:Ik weet het zeker, sporten is slecht voor je. Je komt er kneiters veel van aan. Ga naast wegen ook maar eens centimeters meten. Misschien
dat ik me dan wat beter voel :)

spieren wegen idd meer dan vet. Ik meet sinds een paar weken ook mijn centimeters, kan heel motiverend werken als je wel centimeters kwijt bent ondanks dat je geen kilo's verloren bent

Mag ik vragen waar jij je meet. Buik, taille, benen, zoiets?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 sep 2010 11:45

Wat trouwens ook werkt, is met honger (trek) gaan slapen. Het is de eerste paar dagen even wennen maar het voorkomt dat je 's avonds vanalles gaat snaaien. Of aanwennen later te eten. Als je stipt om 18.00 u. aan de piepers zit, is het natuurlijk niet zo gek dat je om 23.00 u. weer honger hebt.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 sep 2010 11:53

om 23:00 uur lig ik allang in dromen land. :lol:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 sep 2010 13:21

Zo, ik zag trouwens gisteren SOS Sonja op TV. Wat eten sommige mensen allemaal! Sjonge, dat is echt bizar! Die ene vrouw ging ook heel snel met afvallen, maar dat vond ik wel logisch: ze stopte gewoon met al die suikerbommen. Ik heb echt met open mond zitten kijken. Soms kan overstappen op een normaal voedingspatroon al alle verschil maken.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 sep 2010 13:32

Heb ook weleens zoiets gezien en de rillingen lopen over je rug. En dan denk je: hebben die mensen dan zelf niet in de gaten dat ze zo slecht eten....

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 sep 2010 14:29

In een aflevering van 'Big meets Bigger' waren twee zwaarlijvige Britten te gast bij een gezin in Argentinië. Ze gingen mee naar de dokter omdat de moeder des huizes toch wel wat gezondsheidsklachten had. Toen de dokter vroeg naar haar eet- en drinkgewoonten, bleek die vrouw 10 liter cola per dag te drinken. Ja, je zou van minder klachten krijgen zeg. Helaas is frisdrank in de Argenijnse sloppenwijken makkelijker verkrijgbaar dan water.

Het gemene is wel dat hoe dikker je bent, hoe minder goed de prikkel dat je vol te zit goed wordt doorgegeven aan het brein.Het is echt een vicieuse cirkel waarbij je op een gegeven moment echt niet meer naar je lijf moet luisteren, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 sep 2010 14:39

Mortlach schreef:In een aflevering van 'Big meets Bigger' waren twee zwaarlijvige Britten te gast bij een gezin in Argentinië. Ze gingen mee naar de dokter omdat de moeder des huizes toch wel wat gezondsheidsklachten had. Toen de dokter vroeg naar haar eet- en drinkgewoonten, bleek die vrouw 10 liter cola per dag te drinken. Ja, je zou van minder klachten krijgen zeg. Helaas is frisdrank in de Argenijnse sloppenwijken makkelijker verkrijgbaar dan water.

Het gemene is wel dat hoe dikker je bent, hoe minder goed de prikkel dat je vol te zit goed wordt doorgegeven aan het brein.Het is echt een vicieuse cirkel waarbij je op een gegeven moment echt niet meer naar je lijf moet luisteren, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

:? Ik krijg niet eens 10 ltr water in 5 dagen weg !
Dat hoor je vaker, mensen die achterlijk dik zijn, knagen extreme hoeveelheden weg. Daar zijn ze niet mee begonnen dat sluipt er steeds meer in. Waarschuwt hun omgeving dan niet ? Zie je zelf niet hoe stom je bezig bent ? Een hamburger is lekker (nou ja, lekker :| ) maar 12 ???

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 sep 2010 14:43

Galateia schreef:Zo, ik zag trouwens gisteren SOS Sonja op TV. Wat eten sommige mensen allemaal! Sjonge, dat is echt bizar! Die ene vrouw ging ook heel snel met afvallen, maar dat vond ik wel logisch: ze stopte gewoon met al die suikerbommen. Ik heb echt met open mond zitten kijken. Soms kan overstappen op een normaal voedingspatroon al alle verschil maken.

Van lijnen wordt je dik.
Idd die vrouw die alleen al stopte met het volproppen van die suikertroep, valt sowieso al af als ze daar mee stopt.
Soms zitten er zulke onnozele mensen bij ! Maar ja, dat moet natuurlijk voor dat programma, dan is het effect heftiger.
Veel mensen (waaronder mijn man en een paar vriendinnen) vielen af als een tierelier van SB.
Maar volhouden :neeschudden: helaas, ze zitten allemaal weer op hun oude gewicht en hoger

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 sep 2010 14:59

schelpje3 schreef: :? Ik krijg niet eens 10 ltr water in 5 dagen weg !
Dat hoor je vaker, mensen die achterlijk dik zijn, knagen extreme hoeveelheden weg. Daar zijn ze niet mee begonnen dat sluipt er steeds meer in. Waarschuwt hun omgeving dan niet ? Zie je zelf niet hoe stom je bezig bent ? Een hamburger is lekker (nou ja, lekker :| ) maar 12 ???

Zo makkelijk is dat nou ook weer niet. Hoe zeg je op de juiste manier tegen iemand dat hij/zij te dik is. Dus ferm maar ook liefdevol, zonder verwijten te maken. Natuurlijk weten mensen dat ze te dik zijn. Daar voelen ze zich naar bij, en als ze zich naar voelen, gaan ze meer eten.

Andersom speelt er soms ook een hoop schuldgevoel bij de mensen in de omgeving mee. Juist vanwege dat schuldgevoel blijven ze maar eten en drinken aanslepen als de dikke familieleden die zelf niet meer kunnen gaan halen.

Trouwens, een hamburger is best lekker, als je hem zelf maakt dan hè. Maar goed, ik heb vroeger ook wel het nodige fastfood verstouwt. Een paar quaterpounders en daarbovenop nog wat hamburgers was echt geen probleem.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”