Kate Spade schreef:Is een tosti nou eigenlijk ongezonder dan een boterham met kaas?
Geen idee, maar die vette bacon die er op zat was wel errug lekker

Moderators: Memmem, Moderafo's
Kate Spade schreef:Is een tosti nou eigenlijk ongezonder dan een boterham met kaas?
Nee, de calorien veranderen niet, het percentage wel, als je een tosti bakt, verwarmt, verdampt er een hoeveelheid water en komen er meer afvalstoffen in je voeding. Hierdoor is een tosti slechter dan een boterham met kaas. Ook zijn de vetten in de kaas door het opwarmen beter opneembaar in de maag dus ook weer slechter.
Marnix schreef:Niet als je hem in een tosti-apparaat maakt of in de oven. In een koekenpan gebruik je natuurlijk weer extra olie of boter... maar op zich zijn de ingrediënten het zelfde en niet ongezonder. Maar goed, als je op Rhodos tosti's gaat bestellen zullen er wel meer ingredienten dan brood en kaas gebruikt zijn
Stip schreef:Toch verandert er wel wat in de structuur van de kaas. Dus ik heb even gegoogled of er geen verschil in zit en dit is het antwoord:Nee, de calorien veranderen niet, het percentage wel, als je een tosti bakt, verwarmt, verdampt er een hoeveelheid water en komen er meer afvalstoffen in je voeding. Hierdoor is een tosti slechter dan een boterham met kaas. Ook zijn de vetten in de kaas door het opwarmen beter opneembaar in de maag dus ook weer slechter.
*J* schreef:Brenn schreef:Ik weet het zeker, sporten is slecht voor je. Je komt er kneiters veel van aan. Ga naast wegen ook maar eens centimeters meten. Misschien
dat ik me dan wat beter voel
spieren wegen idd meer dan vet. Ik meet sinds een paar weken ook mijn centimeters, kan heel motiverend werken als je wel centimeters kwijt bent ondanks dat je geen kilo's verloren bent
Mortlach schreef:In een aflevering van 'Big meets Bigger' waren twee zwaarlijvige Britten te gast bij een gezin in Argentinië. Ze gingen mee naar de dokter omdat de moeder des huizes toch wel wat gezondsheidsklachten had. Toen de dokter vroeg naar haar eet- en drinkgewoonten, bleek die vrouw 10 liter cola per dag te drinken. Ja, je zou van minder klachten krijgen zeg. Helaas is frisdrank in de Argenijnse sloppenwijken makkelijker verkrijgbaar dan water.
Het gemene is wel dat hoe dikker je bent, hoe minder goed de prikkel dat je vol te zit goed wordt doorgegeven aan het brein.Het is echt een vicieuse cirkel waarbij je op een gegeven moment echt niet meer naar je lijf moet luisteren, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Galateia schreef:Zo, ik zag trouwens gisteren SOS Sonja op TV. Wat eten sommige mensen allemaal! Sjonge, dat is echt bizar! Die ene vrouw ging ook heel snel met afvallen, maar dat vond ik wel logisch: ze stopte gewoon met al die suikerbommen. Ik heb echt met open mond zitten kijken. Soms kan overstappen op een normaal voedingspatroon al alle verschil maken.
schelpje3 schreef:Ik krijg niet eens 10 ltr water in 5 dagen weg !
Dat hoor je vaker, mensen die achterlijk dik zijn, knagen extreme hoeveelheden weg. Daar zijn ze niet mee begonnen dat sluipt er steeds meer in. Waarschuwt hun omgeving dan niet ? Zie je zelf niet hoe stom je bezig bent ? Een hamburger is lekker (nou ja, lekker) maar 12 ???
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten