Dorpeling schreef:Als ik de media moet geloven, zijn dat de ongevaccineerden (ja, duh) én kinderen. Gevolgtrekking van die angstzaaierij is dat ze beginnen te roepen dat 'wanneer jongeren tussen 12 - 17 niet gevaccineerd worden; de R-waarde boven de 1,25 uit zal komen en een steeds grotere groep mensen besmet worden' en blabla.
En zo gaan we steeds een stapje verder. Kinderen speelden eerst nauwelijks een rol in de verspreiding en nu ineens moeten ze ook geprikt want anders komt er een nieuwe golf? Hoezo, hoeveel jongeren zijn er ook alweer? En daarbij, alle kwetsbaren en ouderen hebben toch de kans gekregen zich te beschermen?
Maar nee, iedereen moet en zal een prik krijgen. En om dat voor elkaar te krijgen gaan we allerlei doemscenario's bedenken. Het vaccineren was toch vooral om de zorg te ontlasten? En het vaccin zou toch juist voorkomen dat de zorg overbelast wordt? Dat lijkt me nu het geval, ziekenhuizen sluiten de covid afdelingen. En of dat nu door het vaccin komt of doordat het zomer is laten we maar in het midden.
Maar kunnen we aub kappen met dit absurde gepush?! Dit is ietwat belachelijk aan het worden.
Jij bent de eerste van wie ik dit doort absurde pushverhalen hoor dus misschien moet je ze zelf niet zo verspreiden…. Wat ik vandaag heb gelezen:
Het effect van de opmars van de variant lijkt op korte termijn mee te vallen. Uit de powerpoint-presentatie blijkt dat, volgens de huidige modellen, de ziekenhuisopnames deze zomer zullen blijven dalen en dat er ook geen "toename in de nabije toekomst" is voorzien.
(…)
Voor het najaar echter is de nieuwe variant een "punt van zorg', schrijft het RIVM in een later gepubliceerd bericht op de eigen website. De mutant zou dan zelfs een golf van nieuwe besmettingen kunnen veroorzaken, omdat nog niet iedereen in Nederland is gevaccineerd of in elk geval niet volledig.BronEn dat de vaccins zo’n 88 procent bescherming bieden tegen de nieuwe variant en 92 procent tegen ziekenhuisopnamen of zo.
Daarnaast dat er geadviseerd wordt jongeren in te enten en kwetsbare jongeren nu ingeent kunnen worden. Maar net als de afgelopen maanden dat juet is gebeurd wordt ook nu niemand gedwongen en is ieder vrij in het maken van deze keus.
En als laatste, zorgen dat er toch een golf komt in het najaar is omdat er ook nog voldoende mensen zijn die geen vaccin willen en dat zijn niet allemaal jonge gezonde mensen….
Maar waarom bedenk jij eerst zelf een werkelijkheid die niet klopt om er vervolgens tegen te gaan ageren. Je kan beter bij de feiten blijven, dan hoef je ook minder energie te steken in je tegengeluid…