Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 31 aug 2010 09:27

Ik mag weer meer punten (37). Iemand ervaring ermee? Ik heb mijn 1e doel bereikt.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 31 aug 2010 12:02

@Evelien super dat je je eerste doel bereikt hebt. Ik dacht juist hoe minder je weegt hoe minder punten?

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 31 aug 2010 12:28

Hier -5 kilo in 1/1,5 dag tijd! Gaat erg hard zo 8)

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 31 aug 2010 12:39

-Judith- schreef:Hier -5 kilo in 1/1,5 dag tijd! Gaat erg hard zo 8)

Was je ziek?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 31 aug 2010 12:46

liefie schreef:@Evelien super dat je je eerste doel bereikt hebt. Ik dacht juist hoe minder je weegt hoe minder punten?

dat dacht ik ook.

Maar 10 oktober ga ik het abbo.online opzeggen en ga ik gewoon zelf verder (want eigenlijk vergeet ik zo vaak online in te vullen wat ik eet enzo).

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 31 aug 2010 13:08

Bumba schreef:
-Judith- schreef:Hier -5 kilo in 1/1,5 dag tijd! Gaat erg hard zo 8)

Was je ziek?

Ja :wink: Dus zal er ook vast wel weer zo aanzitten, had me net de dag ervoor gewogen, en vanmorgen weer.. Ik stond echt even te knipperen met m'n ogen :lol:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 31 aug 2010 16:54

het nadeel is dat het er meestal weer zo aanzit...
ik heb al even niet gewogen, voel me wel lichter dus nog weer volhouden want de kilo's volgen wellicht wat later.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 sep 2010 19:39

Ik zal morgens eens kijken of ik een sportschool in de buurt kan vinden. Ik heb nou 's avonds veel meer tijd die ik in mijn luie stoel voor de tv doorbreng. Ik heb eigenlijk wel weer zin om lekker te gaan sporten.

Ik schreef al eerder dat ik sinds kort naar de BBC-serie Big meets Bigger kijk (gedownload, want ik heb geen televisieontvangst, nergens voor nodig ook). Maar goed, in aflevering twee waren de deelnemers te gast bij een gezin op Kreta dat ernstig overgewicht had. De dochter van 10 jaar oud woog 120 kilo! Dat was echt schokkend, maar als je ook zag wat er allemaal wordt gegeten: vlees, vlees, vlees, kaas, vlees, meer kaas, nog wat vlees, en alles druipt van de olie. Het is niet vreemd dat je dan zo groot wordt. Ik kan me ook best voorstellen dat het erg lastig is terug te komen in zo'n cultuur en als je al op het punt bent dat de weegschaal doorslaat.

Maar goed, over vlees gesproken: weinig is goed. Ik merkte de laatste tijd bij mijn ouders dat de stukken vlees steeds groter werden, zodat ik vaak mijn stuk door de helft sneed en de rest terug deed. 100 gram per persoon is meer dan genoeg, en als je minder koopt, kun je voor hetzelfde geld dus ook kwalitatief beter vlees nemen. Biefstuk en kalkoen en lam enzo. Ik koop hier zo'n 2 kilo vlees per keer en dat gaat dan in de vriezer en daar eet ik makkelijk drie weken of langer van.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

*J*
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor *J* » 01 sep 2010 20:54

morgen weer weegdag... ben benieuwd

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 sep 2010 21:00

vanavond heerlijk een ijsje gegeten. :mrgreen:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 sep 2010 08:42

en zo hou je het ook het beste vol, af en toe even lekker snoepen. Anders wordt het zo streng en ben je geneigd sneller te stoppen (ik wel tenminste)
3 dagen nu op m'n andere afdeling op het werk. Ben er behoorlijk ingevallen (2 zieken al op de eerste dag) maar goed, het viel niet tegen :D .... het is een stuk intensiever werk met veel meer liften en fysiotherapie, activeren, wisselligging enz enz.
Er staan op deze afdeling een stuk meer potten snoep, chocolade, gebakjes..... lekker slecht voor m'n lijn! Toch een chocolaatje gisteren gegeten en ik stond vanmorgen op een halve kilo minder!
Tel ik afgelopen zomer mee dan ben ik er nu 6,5 kwijt, maar ik tel m'n eigenlijk vanaf 10 weken geleden dus 4,5 er af :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 sep 2010 09:50

kwebbel schreef:en zo hou je het ook het beste vol, af en toe even lekker snoepen. Anders wordt het zo streng en ben je geneigd sneller te stoppen (ik wel tenminste)
3 dagen nu op m'n andere afdeling op het werk. Ben er behoorlijk ingevallen (2 zieken al op de eerste dag) maar goed, het viel niet tegen :D .... het is een stuk intensiever werk met veel meer liften en fysiotherapie, activeren, wisselligging enz enz.
Er staan op deze afdeling een stuk meer potten snoep, chocolade, gebakjes..... lekker slecht voor m'n lijn! Toch een chocolaatje gisteren gegeten en ik stond vanmorgen op een halve kilo minder!
Tel ik afgelopen zomer mee dan ben ik er nu 6,5 kwijt, maar ik tel m'n eigenlijk vanaf 10 weken geleden dus 4,5 er af :D

Ja, je moet jezelf zo nu en dan wel iets gunnen, anders wordt je helemaal gek. Of je gaat na drie weken één keer de fout in, en geeft er dan helemaal de brui aan. Wel uitkijken dat het bij iets blijft, en bij zo nu en dan.

Wat ik deed was 13 dagen echt heel gezond en zo veel mogelijk suikervrij eten, en dan de 14e dag een 'balansdag' wat in mijn geval dus pizza, ijs, chips en cola was, alles waar ik zin in had. Het grappige is dat zelfs op die dagen ik ook maar van alles een beetje at, niet omdat ik mezelf in moets houden, maar omdat ik gewoon niet meer hoefde of lustte. Zeker als je een tijd geen frisdrank gedronken hebt, gaat dat echt tegenstaan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

*J*
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor *J* » 02 sep 2010 09:57

Vanmorgen gewogen: niks erbij en niks eraf. Wat me nog meevalt eigenlijk

Brenn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Brenn » 02 sep 2010 14:51

Ik weet het zeker, sporten is slecht voor je. Je komt er kneiters veel van aan. Ga naast wegen ook maar eens centimeters meten. Misschien
dat ik me dan wat beter voel :)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 sep 2010 15:17

omdat spieren meer wegen dan vet......
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)