Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 30 mei 2021 15:54

De dame van de Jodensterren heeft het product ondertussen uit de Handel genomen want "ze bedoelde het niet zo"
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 30 mei 2021 18:55

Die moet dan toch ook een klap met een stoel in dr gezicht. Mafdoos.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3499
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 31 mei 2021 08:26

Deze week riep president Biden China op tot meer openheid over wat er is gebeurd in een onderzoekslaboratorium in Wuhan. Onderzoeksjournalist Nicholas Wade maakte het al aannemelijk:

het virus is doelbewust gefabriceerd, en vervolgens uit een lab ontsnapt.
https://www.rd.nl/artikel/929331-china- ... t-ontsnapt

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8859
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 31 mei 2021 10:52

benefietdiner schreef:het virus is doelbewust gefabriceerd, en vervolgens uit een lab ontsnapt.
https://www.rd.nl/artikel/929331-china- ... t-ontsnapt
Aangezien niet iedereen een abonnement op het RD heeft, hier een link naar een artikel in een Brits dagblad, waarin een Britse en een Noorse wetenschapper tot dezelfde conclusie komen.

Gain of function research (waar het laboratorium in Wuhan van wordt verdacht) is omstreden, want je kunt er uiterst dodelijke virussen mee maken. Wat dat betreft valt het met dat COVID-19 virus nog mee. Maar als zo'n virus ontsnapt (en dat gebeurt nu eenmaal), is dat mogelijk uiterst gevaarlijk. In Rotterdam, dicht bij huis dus, is in een niet voldoende beveiligd laboratorium een virus gemaakt (en wordt het daar bewaard) dat ongeveer 60 keer dodelijker is dan COVID-19. Stel dat het daaruit zou ontsnappen, dan zijn de gevolgen niet te overzien. Het lijkt me dat we dit soort onderzoek en de beveiliging van onze laboratoria eens goed tegen het licht moeten houden. En ook degenen die daaraan verbonden zijn, zoals de virologen en inmiddels bekende Nederlanders Ab Osterhaus en Marion Koopmans (lid OMT). Ik begrijp nu beter waarom zij beiden niet zo van die laboratorium-theorie houden: ze zitten beiden tot hun oren in dit soort onderzoek.
Interessant artikel dat dit blootlegt.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 31 mei 2021 12:10

Wel een artikel in The Daily Mail, een bron waarvan Wikipedia zegt dat hij niet betrouwbaar genoeg is om te gebruiken. Als Wikipedia dit al zegt...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Clavius

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Clavius » 31 mei 2021 12:46

Speciaal voor dit topic heb ik een account aangemaakt. Ik begrijp niet goed hoe gelaten Christenen met deze vaccinaties omgaan. Zeker gezien het pad waar het ons op zet.

Ikzelf heb alle kindervaccins gehad. Ook mijn dochter hebben we laten vaccineren, zelfs met de 12-jaars prik tegen HPV. Dus ik ben niet van het kamp "antivax" zeg maar. Ik was ook van plan het Covid19 vaccin te nemen, totdat ik toch indirecte dwang voelde. Hoe men momenteel reageert op Covid en de vaccinaties beangstigd mij zeer. Niet het vaccin zelf, maar de gevolgen ervan en de autoritaire controle erop. Sinds het vaccin er is bid ik iedere dag voor wijsheid in deze, maar mijn gevoel blijft tot op heden dat linke soep is. Ik zal het even verder uitleggen.

Openbaringen:
"16 En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;

17 En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams."


Het vaccinatie-paspoort is recentelijk goedgekeurd. Als je vaccinaties up-to-date zijn, dan heb je straks bepaalde extra vrijheden en rechten. Nu alleen nog bij reizen en toegang tot bepaalde evenementen. Maar wat gaan ze daar allemaal nog meer aan hangen? Krijg ik over een tijdje nog wel een verklaring van goed gedrag als mijn vaccinatiepaspoort niet bij is? Geen VOG betekend geen werk in mijn geval. Dus ook geen geld. Kunnen we nog wel bepaalde winkels binnen? Moeten we straks ons vaccinatiepaspoort scannen om overal binnen te mogen? Om winkels binnen te kunnen? Of gaat dat automatisch via gezichtsherkenning? En zeg niet "dat zullen ze nooit doen" want dat zeiden ze over het vaccinatie-paspoort ook 6 maanden geleden.

Mede daarom ben vooral benieuwd naar Bijbelse onderbouwingen die me hierover gerust kunnen stellen.
Laatst gewijzigd door Clavius op 31 mei 2021 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 31 mei 2021 13:14

Tja, zonder rijbewijs mag je ook geen auto rijden en soms heb je wel een auto nodig voor je werk.

Het is al jaren zo dat je bepaalde landen niet in komt zonder bepaalde vaccinaties. Toen ik naar Canada verhuisde moest ik bewijs overleggen dat ik geen TBC had.

Ik zou niet eens weten of ik een vaccinatiepaspoort heb. De kinderen ook niet maar dat ligt misschien ergens tussen de paperassen. Ik maak me er allemaal niet zo druk om.

Als de covid straks achter ons ligt, of in ieder geval voldoende onder controle dat er slecht een keer per jaar een uitbraak is in gemeenschappen met een lage vaccinatiegraad, dan hoor je niemand meer over dat paspoort.

En leg me eens uit wat het doel van de overheid zou zijn met jou het werken onmogelijk te maken? Meestal wil de overheid méér mensen aan het werk, niet minder.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Clavius

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Clavius » 31 mei 2021 13:28

Mortlach schreef:Ik zou niet eens weten of ik een vaccinatiepaspoort heb. De kinderen ook niet maar dat ligt misschien ergens tussen de paperassen. Ik maak me er allemaal niet zo druk om.

Dat paspoort moet er nog komen. https://www.ad.nl/binnenland/het-vaccinatiepaspoort-komt-eraan-vijf-vragen-en-antwoorden~aa2a2262/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Met de vaccinaties mag je straks reizen en naar evenementen. Mensen zonder vaccinaties moeten getest worden, in quarantaine, etc.


Mortlach schreef:En leg me eens uit wat het doel van de overheid zou zijn met jou het werken onmogelijk te maken? Meestal wil de overheid méér mensen aan het werk, niet minder.

Leg me eens uit wat het doel van de overheid is om zoveel horeca ondernemingen zo lang gesloten te houden dat er zo veel failliet gaan? Meestal wil de overheid méér gezonde bedrijven, niet minder.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8859
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 31 mei 2021 13:39

Mortlach schreef:Wel een artikel in The Daily Mail, een bron waarvan Wikipedia zegt dat hij niet betrouwbaar genoeg is om te gebruiken. Als Wikipedia dit al zegt...
Je kunt natuurlijk ook het wetenschappelijke artikel lezen dat over een paar dagen uitkomt. Tenzij je natuurlijk denkt dat The Daily Mail daarover liegt en er helemaal geen wetenschappelijk artikel komt. Maar ik denk niet dat de genoemde wetenschappers (en dat zijn geen kleine jongens) zich met foto en al in een krant laten zetten plus kopietjes van de samenvatting en de conclusie van dat artikel als ze helemaal geen artikel gaan plaatsen.
Daar komt nog eens bij dat wat er in dit artikel beweerd wordt, ook door meer gerenommeerde media wordt overgenomen en regeringen er onderzoek naar laten doen, waaronder de Amerikaanse.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 31 mei 2021 13:40

Clavius schreef:Dat paspoort moet er nog komen. https://www.ad.nl/binnenland/het-vaccinatiepaspoort-komt-eraan-vijf-vragen-en-antwoorden~aa2a2262/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Met de vaccinaties mag je straks reizen en naar evenementen. Mensen zonder vaccinaties moeten getest worden, in quarantaine, etc.


Wordt nog leuk dan, want mijn huisarts die mij als kind vaccinaties heeft gegeven is al jaren dood.


Leg me eens uit wat het doel van de overheid is om zoveel horeca ondernemingen zo lang gesloten te houden dat er zo veel failliet gaan? Meestal wil de overheid méér gezonde bedrijven, niet minder.


Ja, en je weet dat er een dodelijke pandemie gaande is? Daar is de afgelopen tijd een en ander over in het nieuws geweest. De overheid heeft een taak om de burgers te beschermen en ik neem aan dat je begrijpt dat je bij een via de lucht overgedragen virus nu eenmaal geen stampvolle kroegen wilt hebben.

Maar dat is dus van een totaal andere orde dan straks, als de crisis grotendeels voorbij is en er geen maatregelen meer nodig zijn om mensen te beschermen, een vaccinatiepaspoort opleggen om jou het werk onmogelijk te maken. Een tegenvraag stellen is iets anders dan de vraag beantwoorden, dus ik wacht verder rustig af wat jij denkt dat de motieven van de overheid hiervoor zouden zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 31 mei 2021 13:45

elbert schreef:Je kunt natuurlijk ook het wetenschappelijke artikel lezen dat over een paar dagen uitkomt. Tenzij je natuurlijk denkt dat The Daily Mail daarover liegt en er helemaal geen wetenschappelijk artikel komt. Maar ik denk niet dat de genoemde wetenschappers (en dat zijn geen kleine jongens) zich met foto en al in een krant laten zetten als ze geen artikel gaan plaatsen.
Daar komt nog eens bij dat wat er in dit artikel beweerd wordt, ook door meer gerenommeerde media wordt overgenomen en regeringen er onderzoek naar laten doen, waaronder de Amerikaanse.


Je verwijt me het wetenschappelijke artikel niet te hebben gelezen dat IN DE TOEKOMST moet uitkomen? Bijzonder.

Dat iets in de Daily Mail staat, betekent niet automatisch dat het niet waar is. Ik zeg alleen dat het aanhalen van deze bron weinig vertrouwen wekt. Als het allemaal wel waar blijkt te zijn,is dat natuurlijk best belangrijk, maar je zult het me moeten vergeven dat ik even afwacht totdat het in een meer gerenomeerde bron verschijnt.

Dat er een foto in een krant staat, is een wat vreemde onderbouwing. Je zou de fotocredits moeten nagaan of deze door fotografen van de DM zijn genomen. Eentje is van AP, dus dat kan gewoon een generieke foto zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8859
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 31 mei 2021 13:49

Mortlach schreef:Je verwijt me het wetenschappelijke artikel niet te hebben gelezen dat IN DE TOEKOMST moet uitkomen? Bijzonder.
Ik verwijt je dat je het krantenartikel niet gelezen hebt, waaronder de samenvatting en de conclusie van het wetenschappelijke artikel die je beide alvast kunt lezen. Het is een primeur van de krant met een preview van het artikel dat uitkomt. Daaruit zou je op kunnen maken dat de Daily Mail in dit geval hoogstwaarschijnlijk geen onzin verkoopt.
Ik begrijp best dat er artikelen in de Daily Mail staan die je met een korreltje zout moet nemen, maar dit lijkt me er niet zo eentje te zijn, omdat ze zich helemaal belachelijk zouden maken als dit niet zou kloppen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Clavius

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Clavius » 31 mei 2021 14:07

Mortlach schreef:Ja, en je weet dat er een dodelijke pandemie gaande is? Daar is de afgelopen tijd een en ander over in het nieuws geweest. De overheid heeft een taak om de burgers te beschermen en ik neem aan dat je begrijpt dat je bij een via de lucht overgedragen virus nu eenmaal geen stampvolle kroegen wilt hebben.

Maar dat is dus van een totaal andere orde dan straks, als de crisis grotendeels voorbij is en er geen maatregelen meer nodig zijn om mensen te beschermen, een vaccinatiepaspoort opleggen om jou het werk onmogelijk te maken. Een tegenvraag stellen is iets anders dan de vraag beantwoorden, dus ik wacht verder rustig af wat jij denkt dat de motieven van de overheid hiervoor zouden zijn.


Je hebt nu dan echt niet door dat je je eigen vraag beantwoord hebt? Waarom ga je ervan uit dat de crisis straks achter de rug is? Als het toch maar tijdelijk is, waarom dan zo'n internationaal vaccinatie-paspoort in het leven roepen? De overheid gaat er niet van uit dat dit allemaal tijdelijk is, waarom jij dan wel? Waar baseer je dat op? Straks is er gewoon nog steeds die behoefte om mensen te beschermen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 31 mei 2021 14:11

elbert schreef:Ik begrijp best dat er artikelen in de Daily Mail staan die je met een korreltje zout moet nemen, maar dit lijkt me er niet zo eentje te zijn, omdat ze zich helemaal belachelijk zouden maken als dit niet zou kloppen.


Je belachelijk maken kan alleen als mensen nog verwachtingen hebben wat betreft je geloofwaardigheid. :-) Maar goed, we gaan het zien zodra er wat meer over wordt vrijgegeven.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 31 mei 2021 14:17

Clavius schreef:Je hebt nu dan echt niet door dat je je eigen vraag beantwoord hebt? Waarom ga je ervan uit dat de crisis straks achter de rug is? Als het toch maar tijdelijk is, waarom dan zo'n internationaal vaccinatie-paspoort in het leven roepen? De overheid gaat er niet van uit dat dit allemaal tijdelijk is, waarom jij dan wel? Waar baseer je dat op? Straks is er gewoon nog steeds die behoefte om mensen te beschermen.


Tja, tegen dat soort paranoia is geen kruid gewassen, natuurlijk. Vaccinatiepaspoorten bestaan al jaren. Volgens mij kun je allerlei verschillende landen al niet in zonder bepaalde vaccins en daar hoor je niemand over. Probeer eens een reis door Afrika te maken zonder vaccinaties en laat maar weten hoe ver je komt.

Het is mij echt een raadsel waarom ineens zo goed als ALLE landen van de een op de andere dag blijkbaar zo dictatoriaal zijn geworden dat ze dit ineens gaan uitvoeren en nogmaals, nog niemand heeft me er een reden voor kunnen geven.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten