Menstruatieprobleem.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Maneah
Sergeant
Sergeant

Re: Menstruatieprobleem.

Berichtdoor Maneah » 23 mar 2010 19:11

Joh, da's veel! Weet je wel dat Ibuprofen heel slecht is voor je maag?
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 mar 2010 20:02

Het mag wel, maar wel maximaal een week.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 mar 2010 20:30

Ja, daarom zeg ik het ook met een :oops: , omdat ik weet dat het eigenlijk niet mag. Maar de laatste drie a vier maanden is m'n menstruatie enorm zwaar geworden en ook veel pijnlijker dan voorheen. Anders is het niet te houden joh, en als je dan een peuter rond hebt lopen wil je wel een beetje actief kunnen zijn. Hopelijk is het een 'fase'.

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 23 mar 2010 21:55

Je kan beter ibuprofen in combinatie met paracetamol slikken, heeft een betere pijndekking (versterkt)
PaSaP Hoogh!!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 mar 2010 10:45

Ik heb hier Ibuprofen die 400 mg per tablet is... dat werkt bij mij 8 uur ofzo, en aan die termijn hield (en houd, bij andere pijnen) ik mij ook. Gelukkig slik ik ze slechts zelden.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 24 mar 2010 11:41

Sjonge, wat vervelend als je zoveel moet slikken.

Ik heb de eerste dag ontzettend veel pijn. Als ik niet oplet tot flauwvallen toe. Gelukkig reageer ik heel erg sterk op medicijnen. 1 paracetamol is genoeg voor een hele dag en die werkt na 15 min. al!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 mar 2010 11:44

dat heb ik dus ook, al val ik niet flauw. Ik slik 2 paracetamol en dan is het ook zo weer over. Wel heb ik dan de 2e dag nog zo'n weeig gevoel in m'n onderbuik wat uitstraalt naar m'n boven benen. Dit is wel sinds een jaartje of 2/3.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 24 mar 2010 11:47

Ik heb ook de eerste dag best wel veel pijn. Daarom neem ik direct als ik ongesteld wordt een aleve in (lage dosis, ik weet niet precies hoeveel) en dat werkt gelukkig heel goed. Als ik het niet doe weet ik soms niet waar ik het moet zoeken van de pijn.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 24 mar 2010 11:48

Daatje123 schreef:Sjonge, wat vervelend als je zoveel moet slikken.

Ik heb de eerste dag ontzettend veel pijn. Als ik niet oplet tot flauwvallen toe. Gelukkig reageer ik heel erg sterk op medicijnen. 1 paracetamol is genoeg voor een hele dag en die werkt na 15 min. al!

Grappig eigenlijk, want het is bewezen dat de hoeveelheid werkzame stof in 1 paracetamol eigenlijk veels te weinig is voor een lichaam en technisch gezien dus geen effect heeft. Daarom raden artsen altijd aan om er 2 tegelijk te nemen. Maar als het werkt, lekker blijven doen!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 24 mar 2010 11:58

Nina, gebruik je dan de gewone Aleve?
Ik herken wat jij en Daatje zeggen, ik heb de 1e dag ook heel veel pijn.
En soms is 't zo erg dat ik m'n bezigheden moet laten voor wat 't is, en ik in de
bank of bed moet gaan liggen.. :? Ik ga er soms ook door van m'n stokje
(maar 'k vraag me af of dat niet een andere oorzaak heeft, bloedarmoede ofzo).
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 24 mar 2010 12:03

Stip schreef:

Grappig eigenlijk, want het is bewezen dat de hoeveelheid werkzame stof in 1 paracetamol eigenlijk veels te weinig is voor een lichaam en technisch gezien dus geen effect heeft. Daarom raden artsen altijd aan om er 2 tegelijk te nemen. Maar als het werkt, lekker blijven doen!

Echt? Nooit van gehoord! Vreemd, want bij mij helpt het echt. Nu scheelt het misschien wel dat ik ongeveer 6x per jaar een paracetamol slik. Echt imuun zal ik er niet voor worden. Misschien is het wel ervelijk. Mijn moeder reageerd ook supersnel op medicijnen. Soms moet ze van een pilletje 1/4 nemen omdat het anders te veel is.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 24 mar 2010 12:11

Maneah schreef:Nina, gebruik je dan de gewone Aleve?
En soms is 't zo erg dat ik m'n bezigheden moet laten voor wat 't is, en ik in de

Klopt ja, de gewone Aleve.
Ik weet nu ook van mezelf dat ik er absoluut niet zonder kan, soms probeer ik het weleens maar dat valt altijd tegen.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 24 mar 2010 12:42

Nina87 schreef:
Maneah schreef:Nina, gebruik je dan de gewone Aleve?

Klopt ja, de gewone Aleve.
Ik weet nu ook van mezelf dat ik er absoluut niet zonder kan, soms probeer ik het weleens maar dat valt altijd tegen.

Hier nog iemand die Aleve gebruikt. Ook ik heb de eerste dag altijd vreselijk veel pijn, maar Aleve werkt echt goed!
Het is wel een paardenmiddel volgens mij, maar het is zo fijn om gewoon geen pijn te voelen!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

*Annette*
Majoor
Majoor

Menstruatieprobleem.

Berichtdoor *Annette* » 24 mar 2010 21:05

Ieder lichaam werkt weer anders op pijnstillers, zo werd ik van Aleve Feminax erg misselijk en was de buikpijn erg snel weer terug terwijl je pas na 6 uur de volgende weer mag. Ibuprofen, Naporex ed. mag ik allemaal niet dus het enigste wat overbleef was paracetemol. Heb een tijdje, vooral tijdens de eerste dag, zo'n ontzettende buikpijn gehad dat ik er ook wel n's teveel innam. Halve nacht wakker liggen, beroerd en misselijk. De buikpijn was dragelijk, maar ik giga beroerd van o.a. de maagpijn. Opeens was m'n menstruatie bijna weg en ook de buikpijn, buikpijn kwam langzaam weer terug. Ben nu bijna een jaar aan de pil, de eerste dag heb ik wel wat buikpijn met paracetemol zakt het wel, verder weinig bloedverlies.

Van pijn kun je wel flauwvallen of het gevoel hebben dat je zal flauwvallen. Zo ga ik van pijn erg zweten en word ik ligt in me hoofd.
Wat de toekomst brengen moge........

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 24 mar 2010 21:11

Daatje123 schreef:
Stip schreef:

Echt? Nooit van gehoord! Vreemd, want bij mij helpt het echt. Nu scheelt het misschien wel dat ik ongeveer 6x per jaar een paracetamol slik. Echt imuun zal ik er niet voor worden. Misschien is het wel ervelijk. Mijn moeder reageerd ook supersnel op medicijnen. Soms moet ze van een pilletje 1/4 nemen omdat het anders te veel is.

Ja dat klopt! Patiënten moet ik ook altijd 2 pcm geven. Er wordt namelijk maar een klein deel opgenomen in het bloed, en een goede bloedspiegel is belangrijk voor de werking van pcm. Maar als bij jou 1 prima werkt, dan zou ik me daar niet druk om maken;)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”