Mortlach schreef:Weet je, ik moet denken aan een verhaal dat een vriend van mij eens vertelde. Die was sergeant in het leger toen er een enorme overstroming dreigde omdat de rivieren zo hoog stonden. Hij had met zijn peloton de opdracht om de aangelegde nooddijken te bewaken tegen ramptoeristen. Het bevel was: als je iemand op de nooddijk ziet lopen, stuur je ze weg; luisteren ze niet, dan schiet je in de lucht; luisteren ze dan nog niet, dan schiet je gericht!" Heftig? Ja, natuurlijk, maar je wilt toch niet dat door één eigenwijze knurft die weigert te luisteren die een nooddijk beschadigd en half Limburg onder water komt te staan?
Dat je hier aan moet denken zegt al genoeg.
Scheel in jouw geval een enorme vliegreis ook! Maar als de lente straks weer aanbreekt, ben ook jij gewoon van harte welkom hoor.
O, geweldig wat fijn! Ik kijk er naar uit om in real life lekker verder te kibbelen. Lente 2031 wat afspreken? Onder voorbehoud hoor. Wie weet is er dan wel een heeeeeeel eng virus
e gaat toch aan allebei soms dood? Het zijn toch allebei ziekten? Wetenschappers proberen toch voor allebei oplossingen te vinden? Raakvlakken genoeg dus, lijkt me.
Ja hoor.. wie was degene die een paar dagen terug nog HET grote verschil tussen deze twee aanwees? En nu kun je ineens genoeg raakvlakken vinden.
Wel raar dan dat de levensverwachting alleen maar is toegenomen sinds de Bijbelse tijden (even de fantastische leeftijden van Methusalem en dergelijke terzijde).
Psalm 90: 'Aangaande de dagen onzer jaren, daarin zijn zeventig jaren, of, zo wij zeer sterk zijn, tachtig jaren; en het uitnemendste van die is moeite en verdriet; want het wordt snellijk afgesneden, en wij vliegen daarheen'.
En of oud worden voor iedereen wel zo 'fantastisch' is.. daarover zijn de meningen verdeeld.
lammetje schreef:Ik krijg het gevoel dat jullie elkaar een beetje willen dwarsliggen.
Hoe kom je daarbij

ik ga toch lang niet overal op in?
En ik was laatst even per ongeluk naar een alarm oproep gelopen na wat te hebben gedronken. Zonder mondkapje

maar ik was opeens veel beter te verstaan. Tis echt frustrerend voor die oudjes.
Ik denk maar zo dat ze best blij met je geweest zijn. Eindelijk weer iemand met een gezicht naast je bed.
Marnix schreef:Mijn oudste vindt het juist heel interessant om een mondkapje op te zetten, ook al hoeft hij dat niet te doen.

Ja die van mij ook, voor eventjes dan. Maar de hele tijd zo'n ding op je snufferd is echt niet leuk meer. Wees maar met mij blij dat ze in dat opzicht (nog) niet aan kleuters komen, verplicht testen en quarantaine van hele klassen lijkt me vooralsnog meer dan voldoende.
Waar ik (en zelfs mijn kroost!) best van baal, is dat ze weer naar school mogen wanneer er eindelijk sneeuw van betekenis en schaatsplezier verwacht wordt.. het is ook nooit goed. Maar zoveel mogelijk vrije uurtjes meepikken dan. Of gewoon ijsvrij vragen..
Ik moet iets bekennen... ik ben er achter gekomen dat ik, voor mezelf dan hè, die avondklok helemaal niet zo'n gek idee vindt! Echt, wanneer je door de intense stilte terug naar huis peddelt en in een half uur tijd maar 3 voetgangers (met een hondje natuurlijk) tegenkomt.. eigenlijk is het een verademing! En die ene politieagent die ik tegenkwam tufte gewoon voorbij. Blijkbaar zie ik er toch niet zo besmettelijk/gevaarlijk uit.