Evelien schreef:Persoonlijk vindt ik de bmi nog niet eens zo heel belangrijk.
Als je maar goed in je vel zit.
Ik kreeg allemaal nare opmerkingen. Maar dat waren juist mensen die mij in tig jaren niet hadden gezien.
Dat is wel zo, maar BMI is wel een indicatie van wat een gezond gewicht voor je is. Bij een te lageBMI is je weerstand minder, bij een te hoge BMI is de kans op bepaalde kwalen groter.
kirsten schreef:Ik vind dat bmi maar raar. Vorig jaar had ik een bmi van 19 en toen zat ik lekker in mn vel. Na ons trouwen ben ik een kilo of 4-5 aangekomen. Nu heb ik blijkbaar een prima bmi, maar ik heb nu echt een buikje en zwembandjes. Het lijkt wel of mijn figuur veranderd is. Nu moet het er weer af

.
Het is een indicatie. Het kan per persoon nog wel verschillen, ligt er ook aan hoe zwaar je botten zijn, hoeveel spiermassa je hebt. Daarnaast kan je een heel gezonde BMI hebben maar wel overtollig vet wat je liever niet hebt bijvoorbeeld.
Ik denk dat het in jouw geval verstandiger is om je buikje / zwembandjes kwijt te raken door te gaan fitnessen ofzo (geen cardio maar oefeningen met apparaten met gewichten... of zo'n buikspierapparaat aan te schaffen. Dan krijg je meer spiermassa en dat weegt ook wel wat... op die manier kan je aan je figuur werken zonder dat je gelijk weer die 4-5 kilo kwijt raakt.