Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Boerin » 19 dec 2013 16:38

Ik vind dat zo'n raar dieet, geen graan. Vroeger had je gewoon het brooddieet. De ene dag normaal eten, de volgende dag brood. Daar heb ik wel wat mensen van zien afvallen. Zelf deed ik het 1000 calorieëndieet, maar dat werkte niet echt, want ik smokkelde als ik ze optelde. Oh de ellende als ik eraan terugdenk, en ik nam natuurlijk alleen maar lightdranken en zoetstof. Om toch aan m'n suikerbehoefte te komen had ik toen de 50 pakken kitkat die in de aanbieding waren in een kluis van het universiteitsgebouw tegenover m'n studentenkamer gestopt en elke avond haalde ik er een op.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 19 dec 2013 16:56

Ik vraag me af: gaan er meer mensen dood aan gebrek aan eten, of aan een teveel ervan? :-k
Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat een matig en schraal eetpatroon gezonder is.
mmm.
Toch die zak kerstspekkies maar even wegleggen. :mrgreen:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 dec 2013 17:21

Boerin schreef:Ik vind dat zo'n raar dieet, geen graan. Vroeger had je gewoon het brooddieet. De ene dag normaal eten, de volgende dag brood. Daar heb ik wel wat mensen van zien afvallen. Zelf deed ik het 1000 calorieëndieet, maar dat werkte niet echt, want ik smokkelde als ik ze optelde. Oh de ellende als ik eraan terugdenk, en ik nam natuurlijk alleen maar lightdranken en zoetstof. Om toch aan m'n suikerbehoefte te komen had ik toen de 50 pakken kitkat die in de aanbieding waren in een kluis van het universiteitsgebouw tegenover m'n studentenkamer gestopt en elke avond haalde ik er een op.

Het is het enige wat ik nog kan bedenken is het geen graan dieet, want ik houd te veel van lekker eten. *Pakt schelpje haar zak spekjes, trekt hem op en deelt met Boerin*.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 19 dec 2013 17:33

mohamed schreef:*Pakt schelpje haar zak spekjes, trekt hem op en deelt met Boerin*.

:J inspirerend zo'n afslanktopic
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 19 dec 2013 17:35

=.
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 03:16, 1 keer totaal gewijzigd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 19 dec 2013 20:44

Boerin schreef: :J inspirerend zo'n afslanktopic

Nou he?
Het zijn kerstspekkies met minder kalorietjes :mrgreen:

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 02 jan 2014 15:35

Ik heb slechts 1 oliebol gegeten. Knap hè?

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 02 jan 2014 15:39

Boerin schreef:Ik vind dat zo'n raar dieet, geen graan. Vroeger had je gewoon het brooddieet. De ene dag normaal eten, de volgende dag brood. Daar heb ik wel wat mensen van zien afvallen. Zelf deed ik het 1000 calorieëndieet, maar dat werkte niet echt, want ik smokkelde als ik ze optelde. Oh de ellende als ik eraan terugdenk, en ik nam natuurlijk alleen maar lightdranken en zoetstof. Om toch aan m'n suikerbehoefte te komen had ik toen de 50 pakken kitkat die in de aanbieding waren in een kluis van het universiteitsgebouw tegenover m'n studentenkamer gestopt en elke avond haalde ik er een op.

Waarom ga je niet gezond eten? Niks dieet, niks calorieën tellen:

Wat wel?
3 verzadigende maaltijden per dag.
1 feestdag per week (dan neem je gerust een patatje, boterham met oude kaas of een heel fijn gebakje van de warme bakker of eieren met spek, een oliebol of appelflap).
Geen tussendoortjes.
Veel water/thee drinken.
Max 2 glazen wijn pd.
Bevalt mij prima.
Ik ben er 15 kg mee afgevallen.

PS je mag wel graan, mits niet gemalen (muesli)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 jan 2014 19:03

hubert schreef:Ik heb slechts 1 oliebol gegeten. Knap hè?

Hier geen 1. :wink:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 02 jan 2014 19:13

Zoals Hubert heb ik het ook gedaan en het scheelde 12 kilo!! Nu de laatste weken niet, dus ik denk dat er wel wat bij zit... maar 2-4 kilo afvallen is nog te doen. Ook moet ik vlg wk weer naar school fietsen, dus weer meer beweging...

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 03 jan 2014 10:31

pol schreef:Zoals Hubert heb ik het ook gedaan en het scheelde 12 kilo!! Nu de laatste weken niet, dus ik denk dat er wel wat bij zit... maar 2-4 kilo afvallen is nog te doen. Ook moet ik vlg wk weer naar school fietsen, dus weer meer beweging...

Heel goed Pol. Leuk te horen dat gezond eten werkt.
Veel bewegen is het waar het bij mij nog aan schort.
Ik wil nog 5 kg kwijt en dat zit ik op 95 kg.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 03 jan 2014 10:47

bewegen gaat heel goed... maar in de vakantie is er anderhalve kilo bijgekomen, maar je hangt meer, manlief is een oliebolbakker, en elk pondje gaat door het monde he... :lol:
dus volgende week weer, op zijn hoogst nog 5 kilo en dan proberen stabiel te blijven. dat lijkt me nog het moeilijkst

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 03 jan 2014 10:50

pol schreef:bewegen gaat heel goed... maar in de vakantie is er anderhalve kilo bijgekomen, maar je hangt meer, manlief is een oliebolbakker, en elk pondje gaat door het monde he... :lol:
dus volgende week weer, op zijn hoogst nog 5 kilo en dan proberen stabiel te blijven. dat lijkt me nog het moeilijkst

Het blijft best moeilijk want de verleider ligt op de loer, zoekende wie hij zou kunnen verslinden!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 jan 2014 10:53

@hubert, ik heb nog wel een zoontje waar je veel bij kunt bewegen. Een dagje lenen? :wink: Heb je ook gelijk de krachttraining bij, hij weegt 17,5 kilo en moet soms nog getild worden.

Op een gegeven moment weet je wel waar de valkuilen zitten. Bij mij hielp het radicale niet, juist het stapje voor stapje. Eigenlijk wil ik nog wel 5 kilo kwijt en dan zit ik op een mooi gewicht. Maar ik voel me nu juist ook erg lekker en goed in m'n vel. Mensen vragen of ik nog steeds hoeveel ik weer ben afgevallen. :wink:
Mijn manier van afvallen, helemaal geen dieet ofzo. Ik had een parasiet waardoor ik enorm van afviel.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 03 jan 2014 10:58

hubert schreef:Ik heb slechts 1 oliebol gegeten. Knap hè?

Ik elf maar die laatste was zo droog als de weekendbollen van de AH.. toen ben ik ook maar gestopt.. over een maand of 12 geef ik ze wel weer eens een kans 8)

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”