Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Ruth2 » 08 okt 2013 18:49

Keigoed Stip!

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 08 okt 2013 19:46

Ben er ook superblij mee :-)
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 08 okt 2013 19:50

Heel supergoed... moet je nog heel veel??

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 okt 2013 21:08

goed bezig stip!

Hier ook weer op de goede weg! Ben ook weer 5 keer per week aan het touwtje springen. :D :D

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 11 okt 2013 21:15

en dat helpt?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 okt 2013 21:23

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 12 okt 2013 06:48

en doe je gewoon op strat of in de tuin ofzo?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 okt 2013 07:08

In huis... Voor de tv :lol: :lol: :mrgreen:

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 12 okt 2013 07:09

Ik snap niet hoe jullie dat volhouden.
3 wk geleden bij de diëitste geweest. de eerste week ging het goed, maar als ik dan een zwak moment heb, dan blijft dat doorgaan. Na 1 wk stond mijn weegschaal nog op het zelfde gewicht en daar baal ik ook van. Ik wil gewoon resultaat zien. Als ik een halve liter water drink moet ik dat gewoon kunnen zien.

@Stip, hoe doe jij het? Er moet eerst maar eens 10 kilo af, maar het lijkt wel een berg waar ik niet over kan......
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 12 okt 2013 07:37

Ik denk dat je niet moet kijken naar die grote berg van 10 kilo.... maar meer elk onsje telt.... Als je nu eens een streven heb van 1 kilo per 2 weken. Dan duurt het misschien wat langer, maar dan hoef je zelf niet op zon star strak dieet dat je vreetbuien van ellende krijgt.
Ik ben zelf ook trots op die 700 gram per week en ik eet echt nog wel eens iets heel ongezonds hoor....

Sterkte!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 12 okt 2013 10:51

pannenkoek schreef:Ik snap niet hoe jullie dat volhouden.
3 wk geleden bij de diëitste geweest. de eerste week ging het goed, maar als ik dan een zwak moment heb, dan blijft dat doorgaan. Na 1 wk stond mijn weegschaal nog op het zelfde gewicht en daar baal ik ook van. Ik wil gewoon resultaat zien. Als ik een halve liter water drink moet ik dat gewoon kunnen zien.

@Stip, hoe doe jij het? Er moet eerst maar eens 10 kilo af, maar het lijkt wel een berg waar ik niet over kan......

Frustrerend pannenkoek :? maar je lichaam is geen plank waar je steeds iets afschaaft.
Misschien heb je een tragere stofwisseling en val je wel vet af, maar geen centimeters, of juist precies andersom.
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar als je vlak voor de menopauze zit, is het ook een stuk lastiger om wat pondjes kwijt te raken. Die hormonen he ::((
En bij sommige vrouwen begint dat al in hun 40er jaren.
Bij mij ging het eventjes heel goed, vanwege een buikgriepje, maar het staat nu al een hele week stil.
Het goede nieuws vind ik dan maar, dat ik niks ben aangekomen daarna.
Een paar dagen vasten is wel heilzaam voor je, heb ik gemerkt.
Maar niet op de lange duur vol te houden.
En als je een keer extra op je fietsje stapt? Of je gaat een keer per week baantjes trekken in het zwembad?

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 12 okt 2013 15:23

Om ff jou rijtje langs te gaan Schelpje:
Ik ben 40.
Ja, fietsen zou goed zijn, maar het waait hier altijd hard op het platteland. Ik fiets wel graag maar ben dan een 'mooiweerfietser'
Ja, zwemmen is heerlijk. Afgelopen zomer 3x per wk een half uur gezwommen. En ik ben juist geen mooiweerzwemmer. Maakte mij niet uit of dat het regende of niet. Dan is het juist lekker rustig. En nat word je toch..... Maar nu het buitenbad dicht is moet ik er een half uur voor rijden. En aangezien ik 3 dagen 's morgens en 's middags 2 uur op het bedrijf aan het werk ben blijven er 2 dagen over. Die ik nodig heb voor het huis en de boodschappen. Die 3 gebroken dagen vliegen zo om. ff dit en ff dat, en dan kun je al weer aan het koken.

Ik heb genoeg beweging, daar ligt het niet aan. Maar als ik eenmaal de mist in ga blijft dat. Het is wel zo dat als ik niet aankom het ook goed is, maar ik wil juist afvallen.
Vorige wk fam. foto gemaakt, en dan zie je jezelf staan en denk je 'vreselijk...'
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 okt 2013 10:15

En als je die foto nu op de koelkast c.q. kast hangt. Dan heb je een waarschuwing als je wat wil pakken.

En je moet niet verwachten dat je de kilo's in 1 week kwijt raakt die je er jarenlang aangegeten hebt. Je zal toch een omslag moeten krijgen in je gewoontes.
En het gewone dagelijkse werk is onvoldoende beweging om daarvan af te vallen of spieropbouw te krijgen.

@ TJ was je weer aangekomen dat je weer gaat touwtjes springen?

Hier gaat het erg langzaam met afvallen. Ik ben nu na mn bevalling 10 kg kwijt, nog 6 te gaan. Over 3 weken weer werken en dan weer langzaam het sporten oppakken.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 okt 2013 10:36

pannenkoek schreef:Om ff jou rijtje langs te gaan Schelpje:
Ik ben 40.
Ja, fietsen zou goed zijn, maar het waait hier altijd hard op het platteland. Ik fiets wel graag maar ben dan een 'mooiweerfietser'
Ja, zwemmen is heerlijk. Afgelopen zomer 3x per wk een half uur gezwommen. En ik ben juist geen mooiweerzwemmer. Maakte mij niet uit of dat het regende of niet. Dan is het juist lekker rustig. En nat word je toch..... Maar nu het buitenbad dicht is moet ik er een half uur voor rijden. En aangezien ik 3 dagen 's morgens en 's middags 2 uur op het bedrijf aan het werk ben blijven er 2 dagen over. Die ik nodig heb voor het huis en de boodschappen. Die 3 gebroken dagen vliegen zo om. ff dit en ff dat, en dan kun je al weer aan het koken.

Ik heb genoeg beweging, daar ligt het niet aan. Maar als ik eenmaal de mist in ga blijft dat. Het is wel zo dat als ik niet aankom het ook goed is, maar ik wil juist afvallen.
Vorige wk fam. foto gemaakt, en dan zie je jezelf staan en denk je 'vreselijk...'

Ik snap het. :D Maar meis, je kijkt nu wellicht teveel naar je zwakke punten en zie je die vetrolletjes sterk uitvergroot. Maar je bent meer dan dat!
Dus aan je lichaamsbeweging ligt het zeker niet en kun je daar geen winst uit behalen.
Je gaat de mist in en wel heel erg, begrijp ik? Dus 1 koekje lukt niet, het moeten er 5 (of meer) zijn.
Misschien moet je wat minder focussen op afvallen, maar op een andere manier van eten en leven gericht zijn.
Of duurt het langer voordat je stofwisseling wat sneller gaat werken.
Een lijf is heel complex, weet ik intussen.
Ik kijk wel eens een stukje naar dat programma op SBS, (onsympathieke trainers :-& ) deze mensen zijn extreem zwaarlijvig, zoals dat heet en ze worden afgebeuld! Niet normaal.
Maar ook eten ze best veel, tenminste, zoals je dat ziet.
Maar die mensen zitten in een groep, dus controle en hoeven verder niets anders te doen.
Geen werk, geen gezin, geen verleidingen...
NOG niet.
Er waren meer van die programma's en dan hoor je wel eens dat mensen helemaal teruggezakt zijn op hun oude gewicht. Jammer, terwijl ze zo gemotiveerd waren.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 okt 2013 19:16

ajl: de zwangerschapskilo's zijn er nog niet allemaal af :lol: :lol: 8)

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”