schelpje3 schreef:Tja...![]()
Hoeveel ben je aangekomen dan?
Meestal rest er nog een kilootje of .......wat....
Ik ben nu in totaal 8 kilo aangekomen, valt mee gelukkig

Moderators: Memmem, Moderafo's
schelpje3 schreef:Tja...![]()
Hoeveel ben je aangekomen dan?
Meestal rest er nog een kilootje of .......wat....
Stip schreef:Dat hoop ik ook voor je Jamillah!
Hier gaat het goed, ben nu 14 kilo kwijt en ben begin juni begonnen. Het gaat gestaag door, heerlijk!
Pas kwam nog in het nieuws dat bewegen meestal niet leidt tot afvallen:
check hier
Dat is idd heel goed mogelijk. Ik denk dat daar zeker wel een verband ligt. Het emo-eten is alleen prettig op het moment dat je het eet, dan vergeet je even je sores. En daarna is het voorbij, en baal je ervan dat je het weer opgegeten hebt. Verstandelijk bekeken zéér onlogischMarnix schreef:Het is volgens mij vooral een vrouwending, emo-eten.
Marnix schreef:Waarom wil je iets ongezonds hebben dan? Omdat het lekkerder is? Dan moet je zoeken naar iets wat wel lekker is en toch wel gezond. Maar goed, er zal vast een stofje in ons zitten die graag vet wil en zo.... de vraag is of je dat gevoel kan weerstaan... en of je het wel echt wil. Overigens denk ik niet dat je alleen maar gezonde dingen moet eten.... maar er zijn ook wel alternatieven, dingen die niet vreselijk ongezond zijn maar ook niet supergezond. Daarnaast is gaat er vooral ook om mate. Iets ongezonds eten kan best wel eens... maar dan met mate. Neem 6 blokjes chocola ipv een hele reep, een bakje chips ipv een hele zak... spreek gewoon die hoeveelheid af en ga er rustig van genieten ipv schransen
Evelien schreef:Parsifal, bij sommige vrouwen die net een kind hebben gehad en bv geven vallen soms in korte tijd erg snel af (waaronder ik ook toen ik nog bv gaf, ik was 5 kilo kwijt in 2 weken tijd).
ajl schreef:
Jammer genoeg val ik niet onder die vrouwen. Ik geef nu 3 mnd borstvoeding en afvallen ho maar. Ik ben nog net zo zwaar als in mijn kraamweek ( + 8 kg) ggrrrr.
k wil niet altijd persé iets ongezonds hebben hoor, zo bedoelde ik het niet.
Ik vroeg me meer af waarom ik niet ga watertanden bij de gedachte aan aan wortel, en wel aan chocolade.
Het zou zo makkelijk zijn als het andersom was. Maar het zal wel te maken hebben met de suikers die er in zitten.
Evelien schreef:Losser laten en zelf op zoek gaan naar informatie over gezond eten. En het op je eigen tempo gaan doen. En je vooral niet laten op dragen wat een ander zegt. Dus lezen lezen en proberen (anders) te eten.
Wij merken, vooral we nu anders zijn gaan eten, dat we minder (amper) ziek zijn en ook onze zoon.
En wij eten echt heus wel eens een pizza, patatje of een ijsje zoals afgelopen weekend. Een patatje gehaald, en uit eten geweest. Heerlijk, daar kan ik echt van genieten. Al merk ik wel dat ik duffer en suffer ben door al dat suiker en vet gehalte. Maar we zijn weer thuis.
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten