Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor jamillah » 25 sep 2013 15:06

schelpje3 schreef:Tja... :D
Hoeveel ben je aangekomen dan?
Meestal rest er nog een kilootje of .......wat.... :lol:

Ik ben nu in totaal 8 kilo aangekomen, valt mee gelukkig :-)

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 25 sep 2013 15:07

Stip schreef:Dat hoop ik ook voor je Jamillah!

Hier gaat het goed, ben nu 14 kilo kwijt en ben begin juni begonnen. Het gaat gestaag door, heerlijk!

Pas kwam nog in het nieuws dat bewegen meestal niet leidt tot afvallen:

check hier

14 kilo in vier maanden is in de buurt van teveel (als je niet in de tussentijd bevallen bent of een operatie hebt ondergaan. En sporten is niet alleen een kwestie van direct verbranden, maar ook spieren kweken die meer energie nodig hebben dan vet. Spieren zijn zwaar, en daarom zie je het niet altijd meteen op de weegschaal, maar vaak wel in de spiegel (en nee vrouwen gaan er echt niet als een gespierde man uitzien als ze wat gespierder worden).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 sep 2013 15:35

Parsifal, bij sommige vrouwen die net een kind hebben gehad en bv geven vallen soms in korte tijd erg snel af (waaronder ik ook toen ik nog bv gaf, ik was 5 kilo kwijt in 2 weken tijd).

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 25 sep 2013 19:13

Marnix schreef:Het is volgens mij vooral een vrouwending, emo-eten.
Dat is idd heel goed mogelijk. Ik denk dat daar zeker wel een verband ligt. Het emo-eten is alleen prettig op het moment dat je het eet, dan vergeet je even je sores. En daarna is het voorbij, en baal je ervan dat je het weer opgegeten hebt. Verstandelijk bekeken zéér onlogisch :D
Ik ga eens even kijken of dat mannen dat niet hebben, wellicht minder dan vrouwen.
Marnix schreef:Waarom wil je iets ongezonds hebben dan? Omdat het lekkerder is? Dan moet je zoeken naar iets wat wel lekker is en toch wel gezond. Maar goed, er zal vast een stofje in ons zitten die graag vet wil en zo.... de vraag is of je dat gevoel kan weerstaan... en of je het wel echt wil. Overigens denk ik niet dat je alleen maar gezonde dingen moet eten.... maar er zijn ook wel alternatieven, dingen die niet vreselijk ongezond zijn maar ook niet supergezond. Daarnaast is gaat er vooral ook om mate. Iets ongezonds eten kan best wel eens... maar dan met mate. Neem 6 blokjes chocola ipv een hele reep, een bakje chips ipv een hele zak... spreek gewoon die hoeveelheid af en ga er rustig van genieten ipv schransen

Ik wil niet altijd persé iets ongezonds hebben hoor, zo bedoelde ik het niet.
Ik vroeg me meer af waarom ik niet ga watertanden bij de gedachte aan aan wortel, en wel aan chocolade.
Het zou zo makkelijk zijn als het andersom was. Maar het zal wel te maken hebben met de suikers die er in zitten.
En uiteraard alles met mate.
Dat is iets wat ik de afgelopen 20 weken wel heb geleerd, en wat ik zeker vol wil blijven houden. Als je minder mag eten, geniet je méér van iets lekkers.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 25 sep 2013 19:22

Zo gauw ik een boek pak... is een chippie zo lekker en hoe spannender hoe meer dat je meeknauwt!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 sep 2013 20:02

Evelien schreef:Parsifal, bij sommige vrouwen die net een kind hebben gehad en bv geven vallen soms in korte tijd erg snel af (waaronder ik ook toen ik nog bv gaf, ik was 5 kilo kwijt in 2 weken tijd).

Jammer genoeg val ik niet onder die vrouwen. Ik geef nu 3 mnd borstvoeding en afvallen ho maar. Ik ben nog net zo zwaar als in mijn kraamweek ( + 8 kg) ggrrrr.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 25 sep 2013 20:05

Tijdens mijn zwangerschap viel ik altijd af.... kon gelijk mijn gewone broeken weer aan...

Dit is een bokketijd om niks ergens vandaan te snaaien.... [-X

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 sep 2013 20:24

ajl schreef:
Jammer genoeg val ik niet onder die vrouwen. Ik geef nu 3 mnd borstvoeding en afvallen ho maar. Ik ben nog net zo zwaar als in mijn kraamweek ( + 8 kg) ggrrrr.

Wees blij dat je er niet onder valt. Op zich fijn dat er wat af ging, maar ik had totaal geen energie plus dat ik er ook nog eens een PND bij had.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 26 sep 2013 21:03

Het zijn inderdaad ook wel kilo's die er na het stoppen van de bv eraan gekomen zijn (tijdens de bv ging het er wel af, maar zodra ik stop vlogen ze er weer aan). En had een overgewicht, de komende kilootjes eraf zal wel meer moeite kosten.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 30 sep 2013 11:53

Mona: I
k wil niet altijd persé iets ongezonds hebben hoor, zo bedoelde ik het niet.
Ik vroeg me meer af waarom ik niet ga watertanden bij de gedachte aan aan wortel, en wel aan chocolade.
Het zou zo makkelijk zijn als het andersom was. Maar het zal wel te maken hebben met de suikers die er in zitten.

Helemaal goed. En niet alleen in snoepgoed. Vooral ook in koolhydraten als aardappels, rijst, pasta, brood. Het is een verslaving.
Dus Mona: geen koolhydraten en ook minder van Mona en gij zult afvallen!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 30 sep 2013 12:07

Ik heb een vriendin met een eetstoornis en nu voel ik me net een beetje als haar...
ben heel druk met wat ik eet en als ik iets "verkeerds " eet voel ik me beetje schuldig, erg gefocust op eten en bewegen. Herkennen jullie dit als normaal beeld of moet ik mijn gedachten wat losser laten gaan?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 sep 2013 12:21

Losser laten en zelf op zoek gaan naar informatie over gezond eten. En het op je eigen tempo gaan doen. En je vooral niet laten op dragen wat een ander zegt. Dus lezen lezen en proberen (anders) te eten.

Wij merken, vooral we nu anders zijn gaan eten, dat we minder (amper) ziek zijn en ook onze zoon.

En wij eten echt heus wel eens een pizza, patatje of een ijsje zoals afgelopen weekend. Een patatje gehaald, en uit eten geweest. Heerlijk, daar kan ik echt van genieten. Al merk ik wel dat ik duffer en suffer ben door al dat suiker en vet gehalte. Maar we zijn weer thuis. :mrgreen:

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 30 sep 2013 13:26

Evelien schreef:Losser laten en zelf op zoek gaan naar informatie over gezond eten. En het op je eigen tempo gaan doen. En je vooral niet laten op dragen wat een ander zegt. Dus lezen lezen en proberen (anders) te eten.
Wij merken, vooral we nu anders zijn gaan eten, dat we minder (amper) ziek zijn en ook onze zoon.
En wij eten echt heus wel eens een pizza, patatje of een ijsje zoals afgelopen weekend. Een patatje gehaald, en uit eten geweest. Heerlijk, daar kan ik echt van genieten. Al merk ik wel dat ik duffer en suffer ben door al dat suiker en vet gehalte. Maar we zijn weer thuis. :mrgreen:

Helemaal waar! Wij eten nu alweer een jaartje gezond, maar af en toe zondigen we toch. En het leuke is dat het mag van mijn diëtiste. Een enkele keer goede patat is zoooooooo lekker.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 30 sep 2013 13:38

Word je van suiker en vet moeier dan... Mijn man eet dit voornamelijk en is zo slank als een den en vreet werkelijk alles wat los en vast en ongezond is. maar klaagt altijd: ik ben moe terwijl hij ook nog eens slecht slaapt... Kan hier een link leggen?

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 30 sep 2013 13:40

Zijn eetpatroon is s morgens brood met hagelslag en koffie met suiker.
eet 6 boterhammen met of vleeswaren bij voorkeur zeeuws spek, filet american, ouwe kaas en dan nog 2 bollen met die zooi.
Tussendoor bakken ze ook nog gerust snacks... vorige week at hij gewoon even 5 frikandellen op (= 1 meter del)
's Middags 2 glazen cola, avondeten, 's avonds 4 glazen cola en 2 biertjes en bij voorkeur nog een halve zak chips want dan heeft hij honger :?

En daar zit ik dan nast #-o

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”