Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

hubert
Majoor
Majoor

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor hubert » 21 mei 2013 14:37

Het meeste wat in de supermarkt te koop is, is niet goed.
Beperk je tot een koolhydraatarm dieet bestaande uit groenten, fruit, vlees en noten en je valt vanzelf enorm af. Het voedsel dat Adam al zag in de Hof van Eden.
3 goed verzadigende maaltijden per dag is echt voldoende.
Dat heeft de Schepper goed bedacht.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 25 mei 2013 14:40

Zonet las ik een interessant artikel op Telegraaf.nl. Het gaat over verborgen suikers.
Heel leerzaam.
http://www.telegraaf.nl/vrouw/gezond/ge ... ers__.html
Er zit meer suiker in gezonde voedingsmiddelen dan je zou denken.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 mei 2013 15:50

Tsja... De Telegraaf... =; =;

hmm...

Fruityoghurt, chips, ontbijtkoek.... zijn gezonde producten??? Nou die heb ik dus nog nooit als gezond gezien. :-&

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 25 mei 2013 16:00

Evelien schreef:Tsja... De Telegraaf... =; =;

hmm...

Fruityoghurt, chips, ontbijtkoek.... zijn gezonde producten??? Nou die heb ik dus nog nooit als gezond gezien. :-&

In de ogen van velen wel Evelien.
Met name de waarschuwing voor ontbijtkoek, vind ik wel opmerkelijk. Ik eet het niet, want ik lust niet.
Maar ik had geen idee dat er zoveel suiker in zou zitten.
De mensen die gesonjabeed hebben of nog doen, eten zich ongans aan ontbijtkoek en eierkoeken :roll:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 mei 2013 17:27

Maar dan vast de light versie.. :wink:

Wat de een gezond vind vind de ander dat weer niet. Dat zal je altijd blijven houden.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 mei 2013 07:01

Nee hoor, bij Sonja B eet je over de hele linie genomen zo weinig caloriën dat je die suikers hard nodig hebt om de dag enigszins door te komen.

Wauw Sophie. Na de bevalling lichter dan voor die tijd. Daar zou ik ook voor tekenen. Hier stond de teller afgelopen vrijdag op +14,2 kg. Vanmorgen durdfde ik er niet op te staan. Van het weekend zouter gegeten dan normaal en ik merk het nu goed. Een paar dagen normaal eten en ik hoop het weer kwijt te zijn.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 27 mei 2013 15:33

Het meeste wat in de supermarkt te koop is, is niet goed. Geen zout en suiker!
Beperk je tot een koolhydraatarm dieet bestaande uit groenten, fruit, vlees en noten en je valt vanzelf enorm af. 3 goed verzadigende maaltijden per dag is echt voldoende. 1 feestdag per week mag. Dan neem je eens een heel lekker taartje, patatje of een bruin volkoren broodje met oude kaas. Hmmmmmmmmmmmmmmm
Mijn dikke buik is helemaal verdwenen. 15 kg minder! Nog 5 kg dit jaar en dan heb ik weer dat goddelijke lichaam van vroeger.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 mei 2013 15:47

hubert schreef:Het meeste wat in de supermarkt te koop is, is niet goed. Geen zout en suiker!
Beperk je tot een koolhydraatarm dieet bestaande uit groenten, fruit, vlees en noten en je valt vanzelf enorm af. 3 goed verzadigende maaltijden per dag is echt voldoende. 1 feestdag per week mag. Dan neem je eens een heel lekker taartje, patatje of een bruin volkoren broodje met oude kaas. Hmmmmmmmmmmmmmmm
Mijn dikke buik is helemaal verdwenen. 15 kg minder! Nog 5 kg dit jaar en dan heb ik weer dat goddelijke lichaam van vroeger.

Maar wat eet jij dan zo op een dag?
Ik eet ook bescheiden, maar moet er niet aan denken om een dag zonder mn bruine bammetjes te doen. :?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 27 mei 2013 15:55

Dat is een Atkins dieet alleen groenten, fruit, vlees, noten
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 mei 2013 16:00

Dat heeft manlief ook een keer geprobeerd. =;
Hij ging er niet beter van uitzien en ik vond het verlies van kilo's tegenvallen.
Hij had het meest succes met E G A en later van SonjaB, vooral die koeken tussendoor, was helemaal je van het, voor hem :mrgreen:
Hij is een snoeperd :P

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 27 mei 2013 16:09

Lees toch gewoon de etiketten, dat schiet al een hoop op. Suikers uit de weg gaan is verstandig. De suikers die ik nu binnenkrijg komen voornamelijk uit fruit en melkprodukten (lactose). Verder gaat het er natuurlijk om wat je doel is. Gewicht verliezen of gezonder worden.
Als je veel en gezond sport neem je niet veel in gewicht af, maar als het allemaal wat meer spier wordt en minder vet is het toch wel beter dan hetzelfde vetverlies maar zonder spiertoename.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

maaarten

Berichtdoor maaarten » 27 mei 2013 20:05

hubert schreef:Beperk je tot een koolhydraatarm dieet bestaande uit groenten, fruit, vlees en noten en je valt vanzelf enorm af.

Hmmm, met noten moet je misschien wel een beetje oppassen als het puur om het afvallen gaat. Er zitten superveel gezonde stoffen (mineralen enzo) in noten, en er zitten gezonde vetten in, maar volgens mij zitten er in een handje noten meer calorieën dan in een handje suiker. Ik bedoel, in de meeste noten zitten 550-650 calorieën per 100gr. Walnoten gaat geloof ik om bijna 700 per 100 gram.

Noten zijn heel gezond hoor, maar je moet wel een beetje actief zijn om al die energie die erin zit te gebruiken. :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 mei 2013 20:12

Je kunt beter ongebrande noten eten (en ongezouten natuurlijk). :wink:

Het is ook een soort van proces wat je door moet maken als je anders wilt gaan eten en leven.
Ik vindt alles al vrij snel iets te zoet en iets te zout (als ik bij anderen eet dan).

maaarten

Berichtdoor maaarten » 27 mei 2013 21:50

Ik heb het nog even ongezocht, pure suiker is 387kcal/100g en walnoten 654kcal/100g :mrgreen:

Verder ben ik het wel met je eens dat het een proces is waar je smaak verandert en gewend raakt aan gezonde dingen. Maar als je een beetje creatief bent met kruiden, dan hoeft eten zonder zout echt niet flauw te smaken.

Overigens, als je veel en hard sport, kun je beter voor en na het sporten niet te zuinig zijn met suiker. Als ik 15km ben wezen hardlopen ofzo, dan neem ik vaak een eetlepel honing als ik terug ben, want al die suiker heb ik onderhand wel verbruikt dan, dus dat heeft mijn lichaam hard nodig. :wink:

Maar dat moet ik natuurlijk niet te vaak proberen, zonder dat ik veel ben wezen sporten.....

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 28 mei 2013 08:09

Zout zou ik me trouwens niet teveel van aantrekken vanwege het gewicht (er zijn andere nadelen). Dat gaat om tijdelijk meer vocht vasthouden, maar dat heeft weinig effect op je lichaamsvet e.d.

Als je zo op je gewicht gefocusd bent dat je dit belangrijk vindt dan zou ik aanraden om elke keer net voor je weegt naar de sauna te gaan. Daar verlies je ook gewicht door (wat je terugkrijgt als je weer wat drinkt).
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”