Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Jo'tje » 29 jul 2010 08:26

Ontbijtkoek? Koffieleutjes? Gewoon een sultana o.i.d? Eierkoek?
Van rijstwafels kan ik me indenken dat mensen die niet lekker vinden.
Maar er zijn zoveel gezonde alternatieven! Maar ja, die ongezonde alternatieven zijn ook zo heerlijk ;)
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 jul 2010 09:07

schelpje3 schreef:Nee, maar katten en vis ?
Ze eten haringstaartjes, koolvis, ze pikken de restjes tonijn uit blik en dan geen panga !

Je ging een stukje voor hem KOKEN? Geen wonder dat ie het niet lust... ook al eten ze soms ook wel gekookte dingen. Maar ik heb in de natuur nog nooit een beest een stukje vlees of vis zien koen. Ik durf te wedden dat als je de kat de vis rauw had gegeven, die in mum van tijd op was geweest.

*Annet* schreef:
Marnix schreef:OKe, dus... hoeveel kilo wil je kwijt? Ben benieuwd of het gaat lukken! En tja, dat snoepen afleren... rijstwafels gaan eten of zo :) En veel sporten? :)

5 kilo moet eraf, eigenlijk. En ik ben gewoon een zeikerd. Lust alleen maar lekkere dingen. Rijstwafels? Bleeeh! Fruit zal nog wel gaan. Muslirepen vind ik ook niet te kanen.

Zal moeilijk worden in mijn geval. Voor sporten heb ik geen uithoudingsvermogen. Die 5 kilo gaan er nooit af denk ik.

Er zijn genoeg lekkere dingen die gezond zijn. En als je wel een keer wat ongezonds neemt moet je het ook weer verbranden. "Voor sporten heb ik geen uithoudingsvermogen" is wel wat makkelijk. Of heb je geen uithoudingsvermogen omdat je niet sport? Uithoudingsvermogen moet je opbouwen... Wil je daar niet aan werken en ook niet gezond eten, dan wordt die 5 kilo er af inderdaad erg lastig. Als je dat wil moet je er ook wat voor doen. Dat gaat niet vanzelf.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jul 2010 09:48

waaaah m'n broeken worden te groot. :lol:

Ik begin nu wel door te krijgen waar ik van aangekomen ben. :oops: :lol:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 jul 2010 10:11

Goed bezig Evelien! WW is inderdaad een goede leerschool om je slechte gewoontes af te leren. Soms wordt je erg hard met jezelf geconfronteerd :wink: !

Ik ben deze week stil blijven staan op - 5,5 kg ( zwangefschapskilo's zijn er af), maar ben sinds vorige week weer enorm aan het sporten ( van niets naar 3x per week). Je kan niet alles!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jul 2010 10:14

En het is gewoon heerlijk toch eens per week te snoepen (bijv. chips op een avond, of een lekkere koek/taartje) en daar geniet ik toch wel iets meer van dan elke dag ongezond snoepen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 jul 2010 10:19

Klopt, daarom ga ik dit weekend (op basis van een recept van de WW) een heerlijke chocolade/kersen kwarktaart maken. Ik krijg er nu al zin in!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 jul 2010 12:36

Gaat goed Evelien!

Hier gaat het ook super goed (al zeg ik het zelf :oops: :lol: ) zaterdag gaan we een weekje op vakantie met mijn ouders maar gaan veel lopen enz dus komt helemaal goed.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jul 2010 12:38

ik was gisteren even bij de oma van m'n man en die zei: ik zie dat je weer afgevallen bent. :wink:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 jul 2010 20:03

Ik ga gewoon echt proberen zonder koek, chips en snoep. Kauwgom ipv 10 snoepjes bijv. Alcohol geef ik helemaal niet om dus daar hoef ik niet van af te kicken.

Strax komt er vriendin en gaan we nog een avondwandeling doen. Op die manier wil ik beginnen. Hier in het dorp word er op donderdagmiddag gym gegeven, mooi onder schooltijd en vlakbij school dus uitstekend te combineren. Het is een begin en ik hoop dat ik het ook echt ga doen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 30 jul 2010 08:21

Ontzeg jezelf niet altijd alles, want daar wordt het niet makkelijker van :)
Lekker af en toe wandelen, fietsen en zo'n wekelijks gymuurtje is ook al een goede start! d:)b
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 jul 2010 08:54

Prima. Vanavond eten we pizza :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Jensje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jensje » 30 jul 2010 09:09

Na een pauze van een paar weekjes ga ik ook weer met frisse moed verder! Ben in die tijd iig niet aangekomen, dus zit nog steeds ongeveer op -6,8.
Achter elke traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinneringen...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 jul 2010 13:36

ik blijf nu even stilstaan in m'n 4e week...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 jul 2010 15:24

En wat is je BMI nu? Je moet af en toe je aanpak wat bijstellen omdat je anders inderdaad op een gegeven moment niet meer verbrandt. Is met sporten bijvoorbeeld ook. Op een gegeven moment kom je op het punt dat je niet veel progressie meer boekt, dan moet je intensiteit, soort oefeningen enz aan gaan passen om weer een stap verder te komen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 jul 2010 16:46

mijn bmi is 27
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...