Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor schelpje3 » 31 dec 2012 16:17

Fijn dat je nog wat (frituur)olie erbij gooit.
Goede jaarwisseling gewenst mw en lees voortaan mijn postings met wat minder vooroordeel.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 31 dec 2012 16:34

Succes Mw, alle respect! Goede jaarwisseling.

Schelpje er is geen sprake van vooroordelen of niet goed lezen. Ik denk dat je zelf even goed moet kijken zoals ik eerder aangaf dat het bij veel mensen met obesitas het geen kwestie is van een zakje patat of een kroket wat jij omschrijft zoals je het omschreef en dat is respectloos, want we hebben het gewoon over onze medemensen.

Je gebruikt dan niet het woordje "fout" maar de ondertoon is zeer kwetsend alsof mensen alles maar in hun strot proppen, of hoe jij het ook noemde.

Bovendien stel je jezelf boven iedereen die geen discipline kan opbrengen en stel je jezelf als norm. Dat doe je niet alleen in dit topic over letterlijk voedsel, maar ook over het geestelijke voedsel.

Ik denk dat je een prachtig plekje in de hemel krijgt.

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kvinna » 31 dec 2012 16:36

schelpje3 schreef:Fijn dat je nog wat (frituur)olie erbij gooit.
Goede jaarwisseling gewenst mw en lees voortaan mijn postings met wat minder vooroordeel.

Schelpje, als meer mensen op een bepaalde manier je berichten lezen, zou je je toch eens achter de oren moeten krabben of ze soms (een beetje) gelijk hebben.
Onbedoeld komen geschreven berichten soms anders (feller, gelijkhebberiger, stelliger) over dan je bedoelt.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 31 dec 2012 16:37

Hoeveel mensen ik niet gedachteloos zie eten. Op de markt een zak patat of dikke frikadel in hun handen, ze hebben niet eens in de gaten dat ze dingen in hun mik stoppen.

Hoezo bepaal jij dat dat "gedachteloos" is en hoe denigrerend is je taalgebruik?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 31 dec 2012 16:40

Schelpje je hebt geen notie van het verdriet wat schuil gaat achter mensen die er zoveel aan doen om wat slanker te zijn en je woorden hakken erin als een vlijmscherp zwaard.
En ik kan het weten want ik spreek de mensen die zich noodgedwongen laten opereren en hun hele leven niet meer gewoon kunnen eten zoals jij, en in hun mik stoppen was nooit aan de orde.
Is dit een houding die past bij een Christen?

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 31 dec 2012 19:54

Jess schreef:Van appels krijg ik bijv. echt trek in eten, zijn er meer die daar last van hebben?
Wat nemen jullie bijv. om 11 uur? Te vroeg voor de lunch maar dan ben ik inmiddels wel aardig leeg. Evenzo om 16 uur.

Wat iemand die ik ken, doet, is tegen 16.00 uur een kopje drinkbouillon nemen. Schijnt de trek echt te stillen.
Tegen 11 uur, geen idee. Banaan?
Beschuitje? Cracker?
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 jan 2013 03:17

Wilsophie schreef:Ongebrande amandelen zijn in Duitsland goedkoop , maar bij ons in Nederland peperduur.
En waarom een snack?

Omdat ik het dus echt niet red met alleen een maaltijd om 08:00, 13:00 en 19:00 uur.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 jan 2013 10:16

@Jess, wat je zou kunnen doen is een vezelrijke cracker met een laag roomboter (ongezout) nemen. Met een lekker kopje thee. Ik zou niet iets eten/drinken met zout erin. Wat ik ook wel eens doe is, kwark/biogarde met (diepvries)fruit. Geen idee of je het lekker vindt... maar mij hielp het wel.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 01 jan 2013 10:41

voor wie meer geinteresseerd is in een gezonder, sterker en (volgens de meeste mensen) mooier uiterlijk.
Focus op krachttraining en eet gezond en vooral redelijk wat eiwitten:

http://www.nerdfitness.com/blog/2011/07 ... uper-hero/

Het kan zijn dat je in gewicht toeneemt, maar je vet gaat er behoorlijk op achteruit.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 jan 2013 11:19

parsifal schreef:voor wie meer geinteresseerd is in een gezonder, sterker en (volgens de meeste mensen) mooier uiterlijk.

Het kan zijn dat je in gewicht toeneemt, maar je vet gaat er behoorlijk op achteruit.

Krachttraining, ik roep het al 2 jaar. Jammer dat er voor vrouwen zo'n stigma aan vastzit - en dat het vaak niet het meest uitnodigende gedeelte van de sportschool is (lijkt)...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 01 jan 2013 11:26

parsifal schreef:voor wie meer geinteresseerd is in een gezonder, sterker en (volgens de meeste mensen) mooier uiterlijk.

Krachtoefeningen allemaal flauwe kul, als mensen is gewoon zouden bewegen en maar twee keer per dag zouden eten wat gezond is en niet snoepen en niet alles maar in hun mik stoppen zou men kern gezond zijn en slank. 8-[ 8-[ 8-[ 8-[ 8-[ 8)
VERITAS VOS LIBERABIT.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 01 jan 2013 11:34

Ha, de papegaai is er ook weer.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 01 jan 2013 11:37

Lichtzwaard schreef:
Krachtoefeningen allemaal flauwe kul, als mensen is gewoon zouden bewegen en maar twee keer per dag zouden eten wat gezond is en niet snoepen en niet alles maar in hun mik stoppen zou men kern gezond zijn en slank. 8-[ 8-[ 8-[ 8-[ 8-[ 8)

anorexia is zo gezond inderdaad.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 01 jan 2013 11:42

anorexia is zo gezond inderdaad------CITAAT.

Prikt wel he anders zou je niet zo achterlijk reageren.

Gewoon bewegen twee keer per dag eten en gezond eten niet snoepen;dat volstaat. 8) 8) 8)
VERITAS VOS LIBERABIT.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 01 jan 2013 12:15

Lichtzwaard schreef:anorexia is zo gezond inderdaad------CITAAT.

Prikt wel he anders zou je niet zo achterlijk reageren.

Gewoon bewegen twee keer per dag eten en gezond eten niet snoepen;dat volstaat. 8) 8) 8)

twee keer per dag eten komt bij normale maaltijden neer op minder dan 1500 kcal per dag. Dat is gewoon idioot weinig en zeker niet gezond, zeker niet als je normaal beweegt. Ik hoop dat niemand je advies opvolgt. Je valt inderdaad af, maar tot anorexia proporties.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”