Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Moderators: Memmem, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 mar 2008 21:15

MissF schreef:Na 3 weken niet te zijn geweest ga ik vanavond weer aan avondje sporten. Naja, een uurtje. Nog geen idee wat, waarschijnlijk iets van aerobics of callanetics.

Ik heb helemaal geen zin. Hoe houden jullie nu echt de moed en zin erin, in dat sporten? Tja, vast dé sport uitkiezen die bij je past, maar de sport die ik echt leuk vind is er zo goed als niet in een volwassen uitvoering. Of alleen op top niveau, en dat heb ik niet :)

Moet je een sportpartner zoeken... dat maakt het al 10x leuker dan in je eentje doen. Samen met een vriendin squashen kan heel leuk zijn hoor, probeer maar eens uit :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 mar 2008 21:39

Ik doe het ook met mijn vriendin.
Maar het nare is, dat wij meer beppen dan sporten :)
Dus lessen zijn sowieso al beter, omdat je dan wel mee móet doen. Maar de meeste lessen vinden we weer stom. Stel meiden zijn we ook :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 25 mar 2008 21:52

Ik heb ook wel eens van die beppende meiden naast me zitten tijdens een spinning les. Ik snap dat niet. Als je nog zo veel kunt praten trap je niet hard genoeg!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 mar 2008 22:08

Precies. Praten doe je maar van tevoren en na afloop. Beetje jammer om zoveel geld uit te geven aan iets wat je ook thuis op de bank kan doen.

Je moet gewoon ontdekken dat er ook andere dingen leuk zijn dan alleen praten ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 25 mar 2008 22:31

MrSokkie schreef:Ik heb ook wel eens van die beppende meiden naast me zitten tijdens een spinning les. Ik snap dat niet. Als je nog zo veel kunt praten trap je niet hard genoeg!

:shock: Dan doen ze toch écht iets niet goed nee...Heb 't een poos terug ook een jaartje gedaan, moest dr niet aan denken om ondertussen ook nog te gaan kletsen! Aan 't eind, moest ik eerst ff weer op adem komen, en drna ging ik pas weer lopen kletsen met m'n zus :shock:

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 25 mar 2008 22:42

MrSokkie schreef:Ik heb ook wel eens van die beppende meiden naast me zitten tijdens een spinning les. Ik snap dat niet. Als je nog zo veel kunt praten trap je niet hard genoeg!

Ik kan niks meer tijdens spinning!
'

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 25 mar 2008 23:23

vanavond weer lekker gevolleybald, ging lekker. bovendien een mooi compliment gehad van iemand die al 20 jaar competitie speelt, nl. dat mijn smashes beter zijn dan die van hem 8)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 mar 2008 00:52

Achja, na 20 jaar gaat het eea natuurlijk wel achteruit.. 8)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 mar 2008 08:20

Volgens alle sportleraren etc doe je het pas goed, sporten om een beetje af te vallen, als je er tussendoor nog kunt praten. Als je je helemaal uitput is dat helemaal niet goed.
Dus het is juist de kunst om te sporten én te praten tegelijk :)

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 26 mar 2008 09:28

Nou ik geloof dat als je tijdens spinning nog kan kletsen, dat je dan toch écht iets verkeerd doet!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 26 mar 2008 09:36

Nou, als je nog uitgebreid kunt kletsen zou ik het meer bewegen willen noemen i.p.v. sporten.
Van sporten wordt je moe. Klaar.
(En ja, ik vind het belachelijk dat schaken een sport wordt genoemd ;) In ieder geval met het woord 'denk' eraan vastgeplakt, dan mag het nog..)
pobody's nerfect

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 26 mar 2008 09:51

Marnix schreef:Moet je een sportpartner zoeken... dat maakt het al 10x leuker dan in je eentje doen. Samen met een vriendin squashen kan heel leuk zijn hoor, probeer maar eens uit :)

zie http://www.beweegmaatje.nl

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 mar 2008 12:49

Het ligt eraan waarom je sport.
Ik sport voor mijn lijn, op dit moment. En dan moet je nog gewoon kunnen praten tijdens het sporten. Als je aan conditieopbouw doet, dan ben je uitgeput ja, maar dan ben je allang het moment van gewichtsafname voorbij, en val je zo goed als niet af. Tenminste, dat zeggen mijn sportleraren en alle briefjes die in de sportschool hangen.

Gisteravond zijn we wezen kickboxen. Whaaa, dat is pas tof! Nog een stk leuker dan aerobics. Dus dat wordt elke woensdag kickboxen :)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 mar 2008 14:57

Nou kijk, als je het maar echt leuk vindt is de motivatie om te sporten er ook wel :)

Maar het "als je moe bent val je niet (meer) af is wel een heel makkelijk smoesje. Van sporten val je af. En van sporten word je als het goed is moe. Dat je op een gegeven moment niet meer zoveel afvalt, prima. Goed voor je conditie is het wel.

Als je wel wil sporten maar niet moe wil worden is dat wel een heel slechte instelling. Ga dan een half uurtje wandelen in het bos, waarom zou je dan nog geld gaan neerleggen.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 27 mar 2008 15:09

MissF schreef:Dus dat wordt elke woensdag kickboxen :)

d:)b Goed zo. En vrouwen die (kick-)boksen zijn pas echt sexy!

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”