Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

petra85
Kapitein
Kapitein

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor petra85 » 26 jul 2010 15:38

J lieffie een voor en na/nu foto !
hier - 4,3 t gaat zo langzaam............. :x

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 26 jul 2010 16:35

Langzaam is toch meestal juist bestendig(er)? 'k Snap dat het frustrerend is hoor, maar als 't dan wel blijvend is...

Hier nog nooit een lijnpoging ondernomen. Vorige week riep onze receptioniste opeens uit 'Hé, je wordt dikker!' 'k Had een tamelijk strak jurkje aan en daarin zag je goed dat mijn buik niet meer zo plat is als een jaar geleden. Tja, dat krijg je van het getrouwde leven met een man die altijd lekker kookt en met minder lichaamsbeweging dan eerst. Nu ga ik inmiddels wel regelmatig met de fiets naar m'n werk en heb ik zaterdag weer een hele dag ouderwets gelopen op het Eleos-ATC, maar ik zou wel wat meer kunnen gaan bewegen... Maar ach, ik ben nog niet echt gemotiveerd want die iets rondere vormen misstaan niet echt. :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 jul 2010 17:03

Bij mij gaat het afvallen wel hard maar blijft er wel af die 5 weken dat ik wist dat ik zwanger was niks gelijnd geen calorieën geteld en niks aangekomen dat zegt dus niks.
Ik ga nu samen met mijn man naar de sportschool toe voor een intake gesprek we willen 2 tot 3 keer in de week gaan sporten samen heb er wel zin in.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 jul 2010 18:42

@liefie: over die foto; kan ik me voorstellen. Er is ook nog zoiets als privé. Het moet niet hoor! Was gewoon benieuwd.

@petra: hoe lang ben je nu bezig? Ik ga m'n 4e week in en stond gisteren op de weegschaal: -3 !
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 26 jul 2010 20:46

Goed bezig jullie afvallers! =D>

Zelf heb ik wel eens een "gezonde dag" maar echt een dieet volgen heb ik nog nooit gedaan. Is ook niet echt nodig met 1.63 en 54 kg. Maar ik vind het wel belangrijk om te promoten dat een gezond gewicht goed is en natuurlijk gezonde voeding en voldoende beweging. Misschien ben ik er nu ook wat meer mee bezig, ik ga namelijk de gym-opleiding doen bij Driestar Educatief. De opleiding is er voor leerkrachten die de bevoegdheid om gymlessen te geven, missen.

Voorheen deed ik niet echt aan sport, wel schaatsen in de winter en op de fiets naar het werk. Vanwege de opleiding vond ik dat ik meer moest gaan sporten. Fietsen vond ik altijd wel leuk, dus ik heb ervoor gekozen om een racefiets aan te schaffen. Mijn man leek dat ook wel wat, dus nu racefietsen we in de vrije uurtjes. (Als we niet aan het klussen zijn)
Dus, dat.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 26 jul 2010 20:49

kwebbel ruim 2 maanden

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 jul 2010 20:57

Kate Spade schreef:Goed bezig jullie afvallers! =D>

Zelf heb ik wel eens een "gezonde dag" maar echt een dieet volgen heb ik nog nooit gedaan. Is ook niet echt nodig met 1.63 en 54 kg. Maar ik vind het wel belangrijk om te promoten dat een gezond gewicht goed is en natuurlijk gezonde voeding en voldoende beweging. Misschien ben ik er nu ook wat meer mee bezig, ik ga namelijk de gym-opleiding doen bij Driestar Educatief. De opleiding is er voor leerkrachten die de bevoegdheid om gymlessen te geven, missen.

Voorheen deed ik niet echt aan sport, wel schaatsen in de winter en op de fiets naar het werk. Vanwege de opleiding vond ik dat ik meer moest gaan sporten. Fietsen vond ik altijd wel leuk, dus ik heb ervoor gekozen om een racefiets aan te schaffen. Mijn man leek dat ook wel wat, dus nu racefietsen we in de vrije uurtjes. (Als we niet aan het klussen zijn)

Haha ik wou net zeggen. Voor je figuur hoef je het niet te doen. Maar ja, gelukkig heeft sporten meer functies: het werkt ontstressend, je gaat je er gezonder door voelen (gezond er uit zien en je gezond voelen zijn twee verschillende dingen)

Maar leuk, racefietsen! Kom je misschien Henkie (de grote baas hier :)) nog wel een keer tegen :) Die doet dat ook :) Als op de Posbank geweest? Leuk als je een keer een uitdaging wil hebben, (richting Rheden en dan omhoog naar het Posbank-paviljoen) het is een stukje klimmen maar dan heb je ook fantastisch uitzicht en een hele mooie omgeving!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 jul 2010 21:18

Wij fietsen nu ook regelmatig, vooral s'avonds. En heb in m'n werk ook veel beweging en fiets naar m'n werk.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 jul 2010 21:21

Net de conditie test gedaan en die was lang zo slecht nog niet zat een stuk boven het gemiddelde :D

Donderdagavond gaan we echt beginnen ben benieuwd ik denk dat ik het nog leuk ga vinden ook :D

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 jul 2010 22:39

De omtrek van mijn kont is meer in cm. als die van mijn man. :oops: Maar zijn buik is weer meer in cm dan de mijne, gemiddeld heb ik minder cm.

Heb van schrik vandaag geen koek meer op, ik heb me toch een honger! Wel gewoon gegeten en vanmiddag 2 x een zout dropje omdat ik me zo leeg voelde. Ik eet (snaai!) gewoon uit verveling, gewoon omdat ik het lekker vind en dat is dus zo langzamerhand toch zichtbaar geworden.
ja, dat is mijn mening dan he.....

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 jul 2010 07:59

petra85 schreef:kwebbel ruim 2 maanden
oke... ik ben nu m'n 4e week ingegaan (maandag)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 28 jul 2010 10:28

*Annet* schreef:De omtrek van mijn kont is meer in cm. als die van mijn man. :oops: Maar zijn buik is weer meer in cm dan de mijne, gemiddeld heb ik minder cm.

Heb van schrik vandaag geen koek meer op, ik heb me toch een honger! Wel gewoon gegeten en vanmiddag 2 x een zout dropje omdat ik me zo leeg voelde. Ik eet (snaai!) gewoon uit verveling, gewoon omdat ik het lekker vind en dat is dus zo langzamerhand toch zichtbaar geworden.

Je kunt ook een muslireep pakken of een plakje ontbijtkoek of wat fruit. Tussendoortjes eten zijn echt belangrijk, maar je moet erop letten wat je neemt.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 28 jul 2010 10:50

En als je behoefte hebt aan wat zout tegen flauwigheid 's middags dan is Opkikker o.i.d. een aanrader.
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 jul 2010 14:08

*Annet* schreef:De omtrek van mijn kont is meer in cm. als die van mijn man. :oops: Maar zijn buik is weer meer in cm dan de mijne, gemiddeld heb ik minder cm.

OKe, dus... hoeveel kilo wil je kwijt? Ben benieuwd of het gaat lukken! En tja, dat snoepen afleren... rijstwafels gaan eten of zo :) En veel sporten? :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 jul 2010 15:55

welke vissoorten mag je eigenlijk wel als je aan het lijnen bent? (diegene met het minste vet natuurlijk...)
ik heb nu een koude pastasalade gemaakt met pasta, tonijn uit blik, paprika, komkommer, tomaat en courgette. Verder geen saus.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”