Menstruatieprobleem.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Dine
Luitenant
Luitenant
Berichten: 572
Lid geworden op: 31 mei 2007 17:47

Berichtdoor Dine » 17 dec 2008 12:35

kirsten schreef:Ik heb trouwens wel gehoord dat als je stopt met primolut erge pijnlijke menstruatie kan krijgen.
Vervelend zo vlak voor je bruiloft. Ik zou maar even een afspraak bij de dokter maken.


Klopt, ik had het voor de vakantie gevraagd en gekregen, maar ben het niet gaan gebruiken omdat minstens 2 nichtjes aangaven dat ze een jaar lang verschrikkelijke buikpijn hadden daarna als ze ongesteld waren en dat daarvoor nooit hadden :?
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 17 dec 2008 12:36

zou dat daar aan gelegen hebben?

Het is bij mij ook onregelmatig pijn. Soms voel ik gewoon niet dat ik ongesteld ben (heel vaag) en soms heb ik zoveel pijn (voor en tijdens) dat ik echt pijnstillers moet slikken. (de ene keer vloei behoorlijk en de andere keer is het veel minder heftig).

Gebruikersavatar
Dine
Luitenant
Luitenant
Berichten: 572
Lid geworden op: 31 mei 2007 17:47

Berichtdoor Dine » 17 dec 2008 12:48

De huisarts zei van wel.. het is één van de bijwerkingen. Het is denk ik een keuze: of zoiezo niet ongesteld, of wel misschien ongesteld en dan een paar keer daarna wat extra last. maar daar heb je ook weer middeltjes voor natuurlijk. Gebruik zelf altijd Feminax, een paardenmiddel, maar je hebt geen rugpijn en geen buikpijn meer!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Liesien
Luitenant
Luitenant
Berichten: 600
Lid geworden op: 17 sep 2004 20:03
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 17 dec 2008 17:22

Tja, zoiets weet je nooit zeker. Ik heb met primolut absoluut geen problemen gehad. De keer dat ik daarna ongesteld werd had ik juist veel minder buikpijn en was 't minder heftig. Succes Evelien.. ;) Ongesteld zijn tijdens je bruiloft lijkt me ook niet echt fijn.
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 17 dec 2008 17:25

Mijn ma is altijd gigantisch ongesteld en ze zou het ook zijn met ons trouwen dus heeft ze ook primolut geslikt en dat ging heel erg goed.
Niks geen problemen mee gehad. Mijn ma vind het echt een aanrader.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 17 dec 2008 17:27

Tja, en als je echt niks wilt slikken, met een beetje handigheid werkt elk uurtje naar het toilet ook prima hoor ;) Hup, al die stof omhoog en achterstevoren gaat prima :)
Maar voor een huwelijksnachts (tenminste, als je dan voor het eerst echt het 'echtelijke' bed deelt ;) ) lijkt het me echt niet leuk om ongesteld te zijn.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
linde
Kapitein
Kapitein
Berichten: 756
Lid geworden op: 24 dec 2002 14:59
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor linde » 17 dec 2008 23:34

Heb ook vanaf mn 11e enorme pijn tijdens menstruatie, vanalles geprobeerd aan pijnstillers maar het bleef 3 dagen helemaal uit de running ook regelmatig flauwgevallen van de pijn. (het enige wat een beetje hielp was aleve en pcm cod. maar ja dat laatste wil je ook niet slikken eigenlijk..) ook qua tijd was er geen touw aan vast te knopen soms na drie weken soms na 2 maanden weer...
Totdat ik de pil ben gaan slikken en hem ook doorslik een half jaar, dan stop ik 1 maand met weer hele erge pijn maar dat heb ik er dan maar even voor over :wink:
Mn huisarts nu (die ik sinds 2 jaar heb) wil eigenlijk wel dat ik allerlei onderzoeken laat doen maar als k naar mn zus en moeder kijk dan schijnt het na de eerste bevalling over te zijn maar dat ligt nog niet echt in de planning :wink:

Evelien als ik jou was zou k echt naar de huisarts gaan er zijn zoveel mogelijkheden!
PaSaP Hoogh!!

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Menstruatieprobleem

Berichtdoor *Annette* » 30 mar 2009 11:07

Weet iemand hoe het zit met het gebruik van primelot N. en een onregelmatige menstruatie?
Bijna altijd als we op vakantie zijn word ik ongesteld. Hier baal ik altijd vreselijk van, en wil dan
ook absoluut van de zomer (het duurt nog wel even magoed) niet ongesteld zijn tijdens de
vakantie.

Magoed ik weet nooit wanneer ik ongesteld word, meestal zit het rond de 5 weken, maar de laaste
keer was het weer 4 weken. Dusja hoe doe je dat dan?

Dacht laat ik het eerst hier eens even vragen, of er misschien zijn die het weten, er ervaring mee
hebben voordat ik tegen die tijd er bij de huisarts om vraag...
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Menstruatieprobleem.

Berichtdoor MissF » 30 mar 2009 11:18

De gewone pil, dan kun je het zelf plannen, is dat een idee?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Menstruatieprobleem

Berichtdoor *Annette* » 09 apr 2009 21:18

Soms lijkt het me ook wel heerlijk om het gewoon zelf te kunnen regelen. Magoed ben er nog niet overuit...

Wou eigenlijks eerst ff weten of het wel mogelijk was het gebruik van primelot N. en een onregelmatige
menstruatie. Of mensen er ervaring mee hebben...

Magoed als ik dan zie dat sinds de zomer ik veel minder ongesteld ben, het eigenlijks niks voorsteld wat ik
anders op dag 5 had heb ik nu op dag 1. Had ook eigenlijks geen last van buikpijn o.i.d. Maar helaas word
de buikpijn per keer heftiger. En eigenlijks zie ik er iedere keer weer tegenop om ongesteld te worden, dat
ik weer zo beroerd ga worden.

En snap eigenlijks ook niet zo goed, hoe het kan dat je zo onregelmatig menstueert. Je hebt toch een cyclus
hoe kan deze steeds zo verspringen? Raar lichaam :roll:...

@ Funlover; ben je toen nog na de huisarts geweest? Of is je menstruatie vanzelf weer helemaal op gang gekomen?
Wat de toekomst brengen moge........

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Re: Menstruatieprobleem.

Berichtdoor kirsten » 09 apr 2009 21:31

Ik ben ook mijn cyclus kwijt geloof ik. Ene keer 5 weken of langer en de andere keer weer precies op tijd.
Ik voel me op dit moment ook telkens beroerd. Ik was vanmiddag helemaal duizelig en ik dacht echt dat ik onderuit zou gaan. Iemand een idee om zoiets tegen te gaan?

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Re: Menstruatieprobleem.

Berichtdoor em_ma » 09 apr 2009 22:01

Bij mij was het vannacht ook weer feest.... Ik was ongesteld geworden en werd s nachts wakker van de pijn. Ibuprofen gegeten, werkt altijd super. Maar nu dus niet, drie uur wakker gelegen van de pijn en mega brak de volgende dag. Echt geen pretje :?

@ Kirsten: je kan er weinig tegen doen, ik ben paar maand terug ook heel licht in mn hoofd tijdens mn menstruatie geweest. Als je het voelt aankomen: hoofd tussen je benen en liefst door iemand anders je hoofd naar beneden laten drukken. Ff rustig aandoen en dan zakt het meestal wel weer weg.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Menstruatieprobleem.

Berichtdoor Jo'tje » 10 apr 2009 08:14

Ik heb er vroeger ook veel last van gehad. Dat lichte gevoel ging wel weg door voldoende zout binnen te krijgen. Drop ofzo, of één of ander goedje wat ook tegen diarree helpt. Uit een zakje, oplossen in water, maar ik weet niet meer hoe het heet :P
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
petra85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 965
Lid geworden op: 17 apr 2008 16:29

Re: Menstruatieprobleem.

Berichtdoor petra85 » 10 apr 2009 08:16

Heet dat goedje ORS?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Menstruatieprobleem.

Berichtdoor Jo'tje » 10 apr 2009 08:58

Ik weet het echt niet, de keren dat ik dat kreeg (bij een vriendin tijdens de vakantie :() was ik zo ziek dat die naam me echt niet is bijgebleven. Maar het zou zomaar kunnen. Het hielp in ieder geval :)
pobody's nerfect


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten