Jess schreef:Van jongs af aan ben ik heel de wintertijd verkouden. Nu maar binnenblijven tot maart?
Heb ik ook. Knap vervelend. Op het moment hoest ik ook mijn longen er zo ongeveer uit (en nee.. ik ben zondag niet naar de kerk geweest!), test gaf gelukkig negatief aan. Maar dan nog voel je je wel staan in de supermarkt als er zo'n enorme kriebel opkomt.
Ik denk erover een jas aan te schaffen met de tekst 'ja ik hoest, maar ik ben niet gevaarlijk' oid. Man man, wat een blikken heb ik al moeten incasseren. Een hoestje maakt je al verdacht. We gaan de herfst/winter in, dus dat wordt nog wat.
StillAwake schreef: En daarbij blijft het punt staan: deze sector heeft zijn zaken goed voor elkaar. Wellicht een voorbeeld aan nemen in plaats van kritiek op leveren.
En daarbij blijft het punt staan: deze kerk heeft zijn zaken goed voor elkaar. Wellicht een voorbeeld aan nemen in plaats van kritiek op leveren.
StillAwake schreef:Dan ben ik toch benieuwd of het verder genuanceerd is, of dat dit het enige is wat er over solidariteit gezegd is. En als je dat niet op een openbaar forum wilt zetten: het mag ook in PB (ik hoef geen heel preekverslag, maar vraag me af hoe hier verder mee omgegaan is.
Een vervolgstukje wat openbaar gedeeld mag worden:
https://twitter.com/danielgillissen/sta ... 6854857734Gezien de genuanceerde en getuigende reactie van die jonge man zal het wel meevallen met hoe vaak. Ik heb ook wel eens redelijk onverwacht een cameraploeg voor mijn neus gehad waar ik echt niet op zat te wachten. Toch heb je voldoende tijd om je primaire reactie van het wegslaan van die camera opzij te zetten.
Niet helemaal goed op de hoogte.
https://www.rtvoost.nl/nieuws/1318217/S ... oe-kan-datStaphorst had wel lak aan de adviezen, aangezien er gewoon gezongen werd.
Staphorst had wel lak aan de adviezen, aangezien er meer dan 100 man in de zaal zaten.
Staphorst had wel lak aan de adviezen, omdat het mondkapjesadvies van afgelopen vrijdag genegeerd werd.
Ze hadden geen lak aan de regels, omdat die er niet zozeer waren (en zijn, want ook de 30 man die nu "mag" is slechts een advies).
Dat is niet te kwalificeren met 'lak aan adviezen hebben', het is een zorgvuldige afweging geweest van wat van wezenlijk belang is voor een kerkelijke gemeente.
Veel mensen lopen nu wel zo af te geven op die kerk, maar misschien moeten we kijken naar de regels zelf en daar een aanpassing in maken. Gelukkig wordt dat nu ook steeds meer in gezien. Onderscheid maken brengt altijd verdeeldheid.