Ik vind psychologie maar duister/gevaarlijk.

Moderators: Memmem, Moderafo's

_Sjors_
Luitenant
Luitenant

Re: Ik vind psychologie maar duister/gevaarlijk.

Berichtdoor _Sjors_ » 19 dec 2015 20:03

Hmmm, zo makkelijk/simpel was het niet hoor om van de pillen(verslaving) af te komen.
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

MrD
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor MrD » 02 jan 2016 19:20

_Sjors_ schreef:Hier bevind zich een spanningsveld:

Voor gelovigen die zich plaatsen onder de macht van God, is er een betere oplossing dan de pil. Deze smaakt verre van bitter omdat dit geen pil betreft.

Voor mensen die niet geloven in de macht van God, blijven er menselijke alternatieven over: jezelf bij de nekharen uit dat moeras sleuren, omdat we geen vaste, commensurabele zekerheden zouden hebben waaraan we ons kunnen optrekken. Dit kan zich uiten dmv bv. het slikken van (bittere, is mijn ervaring) pillen. Wat in mijn optiek niks anders is dan het beheersen van de problematiek. In ieder geval komt men veelal vast te zitten in een vicieuze cirkel. Dit is voor sommigen geen probleem, zolang de voorraad maar strekt.

Spanningsveld: Niet iedereen zal gaan geloven. Sterker: er zijn er weinig die in zullen gaan door die nauwe poort. Ik leefde in de veronderstelling dat iedereen hier in God geloofde, vandaar mijn stellige reacties, echter blijkt dit is dus niet het geval te zijn heb ik door.

Zo dat is een harde uitspraak van iemand die zegt dat ie in God en Jezus gelooft. Ik heb sinds een jaar Tìnnitus en in nog heel lichte mate Hyperacusis... Ik kon daar niet mee omgaan, ondanks dat er om gebeden heb en zelfs om naar God geschreeuwd heb. Maar ik werd alleen maar depressiever, angstiger en gekker.

Omdat je in een depressie niet meer positief kan denken, begon ik te denken dat ik verkeerd leefde en het een straf was voor de dingen die ik deed/gedaan heb.. Dus dan maar volgens de wet leven.. Maakte me nog alleen maar veel ongelukkiger.... Uiteindelijk in een kliniek beland..

Die kliniek had een aantal mensen in dienst die je ook op geloofsgebied kunnen helpen, een daarvan vertelde me weer over wie Jezus was, en zei nog iets veel belangrijker.. Dat die pillen waar jij zo tegen bent, toch ook door God aan de wereld geschonken zijn..

Dus ja ik zit nu aan de pillen, en ben God daar zeer dankbaar voor. Het stellen dat het slikken van pillen uit een geloofsgebrek zou komen is naar mijn een teken dat jezelf God enorm tekort doet. God heeft wijze mensen op deze aarde geplaatst, via deze wijze mensen heeft hij ervoor gezorgd dat onze medische wetenschap zoveel heeft bereikt. Laten we hem daarvoor danken!

_Sjors_
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor _Sjors_ » 02 jan 2016 20:24

Hallo MrD,

Zo hebben we te maken met 2 mensen die beiden weten wat pillen zijn en welk effect ze kunnen sorteren. Ik ben daar ook 1 van... Echter jou aandoening vind ik niet terug in de DSM. De depressie die er uit voortkwam bij jou kan ik wel terugvinden in de DSM. Persoonlijk ben ik ook niet onbekend met depressies. Van God wordt je niet depressief is mijn ervaring. Ik werd juist van pillen depressief, met name als rebound effect.

Ik kan er alleen maar aan toevoegen dat voor de uitvinding van pillen, er net zo goed mensen waren die aan allerlei gebreken leden. Er is niets nieuws onder de zon. En dit werd toen ook opgelost zonder pillen binnen de gemeente van God.

Met vriendelijke groeten,

Sjors.

MrD
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor MrD » 02 jan 2016 22:03

Tjah mensen bestreden hun depressie voor de pillen met o.a. alcohol en andere substanties. Waarbij de alcohol zelfs nog eens een bijbelse basis heeft.

Echter van Alcohol heb je steeds meer nodig en heeft flinke impact of het functioneren.

Een andere oplossing was een zelfverkozen dood...

Nogmaals ik denk dat die pillen een gave van God zijn, en het slikken ervan prima past in de gemeente van God.

Jammer dat ze voor jouw niet geholpen hebben, maar om het gebruik daarvan af te wijzen omdat het niet naar Gods wil zou zijn is echt ridicuul.

_Sjors_
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor _Sjors_ » 03 jan 2016 11:47

MrD,

Als u zware oorsuizingen hebt zou u allereerst en in ieder geval moeten bidden om Hem het probleem voor te leggen, stel mensen om u heen heen op de hoogte zodat ook zij u kunnen gedenken in gebed en eventueel de handen kunnen opleggen. Maar als er in de komende dagen geen verbetering is moet u niet zozeer op bovennatuurlijke genezing wachten dan wel diagnose en medicatie zoeken bij een dokter. Het best een Christelijke dokter, die niet gelijk naar een pil grijpt, maar ook bereid is om moeite te stoppen in alternatieven. Als u een infectie hebt kan u bidden, maar als ze niet weggaat blijf dan niet afhankelijk van bidden alleen maar ga naar de dokter en neem zijn voorgeschreven medicijn. Als er een operatie nodig is om het probleem te verhelpen, neem dan genoegen met een kunstmatig geinduceerde slaap ipv u vol te laten gieten met alcohol. Herinner u dat Lukas een arts was en dat hij zijn artsenij niet opgaf om alleen nog maar mensen de handen op te leggen.

Echter de gedrags/geest beinvloedende medicatie kunt u het beste ver bij uit de buurt blijven. En daar gaat het mij in mijn schrijven om! En als ik uw probleem zo lees, dan is uw depressie een symptoom (zoals bij veel depressies het geval is) en ligt hier een andere aandoening aan ten grondslag. Dan zou ik mij daar op richten ipv gaten met gaten te vullen.

Sjors.

MrD
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor MrD » 03 jan 2016 12:51

Zoals ik al eerder zei: "Ik heb gebeden en gesmeekt tot God". En God bracht me via zijn weg op het pad van de pillen.

Heel veel mensen hebben Oorsuizen de een kan er heel goed mee leven en de andere word er knettergek, depressief en angstig van.

In mijn geval is er geen gehoorverlies gemeten; ik heb zelfs buitengewoon goed gehoor. Hierdoor kon de KNO arts eigenlijk de ernstige zaken wel uitsluiten en gaf ze meteen aan dat ze dit vaak zag bij mensen die het psychisch zwaar hadden.

In de kliniek gaf de arts ook aan dat ze verdacht veel patiënten met een angststoornis had die ook Tinnitus hadden. Een verband is nooit bewezen, maar ik weet wel zeker dat de Tinnitus echt een symptoom is van mijn angst/depressie. Opzich ook niet gek.. Iemand die angstig is heel alert.. Signalen komen veel harder binnen.. Inmiddels is ook bewezen dat bij Tinnitus de hersenen overactief zijn..

Voor depressie en angststoornissen zijn voor de zware gevallen medicijnen uitgevonden. Deze zijn mijn geval niet gedrag veranderend maar normaliserend. Alles komt iets normaler binnen, ook de Tinnitus is over het algemeen flink gekalmeerd.

Wat u doet is mensen een verkeerd beeld geven van deze pillen, en het nog moeilijker maken om te besluiten of ze deze pillen wel of niet moeten gaan nemen. Psychiaters zijn ook artsen, en ik volg hun recept met liefde op.

Overigens is Tinnitus geen aandoening maar een symptoom van allerlei aandoeningen waarbij het steeds meer erop begint te lijken dat een aantal psychische aandoeningen helaas ook dit symptoom geven.

_Sjors_
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor _Sjors_ » 03 jan 2016 13:41

MrD schreef:Wat u doet is mensen een verkeerd beeld geven van deze pillen, en het nog moeilijker maken om te besluiten of ze deze pillen wel of niet moeten gaan nemen.

Daar ben ik het niet mee eens. Ik geef mensen mijn visie op zaken, hoe men dit verder oppikt is aan de ander.

Sjors.

MrD
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor MrD » 03 jan 2016 14:32

U heeft een gevaarlijke visie, een visie die naar mijn mening uit onze wereld dient te verdwijnen. Op de een of andere redenen blijven mensen zoals u een Psychische aandoening niet te erkennen als ziekte maar als een gebrek als geloof. Gelukkig laten voorgangers zich momenteel veel beter voorlichten door mensen die kennis hebben van de verschillende psychische/psychiatrische aandoeningen.

Natuurlijk dient men ook te bidden voor genezing of kracht om om te gaan met deze aandoeningen. Soms geneest God, soms geeft God de kracht, soms brengt God een goede therapeut op je pad en soms brengt hij je op het pad van de pillen.

Het afserveren van medicatie bij de behandeling van deze aandoeningen heeft naar mijn mening geen enkele Bijbelse onderbouwing.

Nu ik zelf aan de betere hand ben dankzij de medicatie heb ik mezelf ook als missie gesteld om de visie zoals u die heeft te bestrijden. Ik raad u aan om het boek "Pil" van Mike Bodde te lezen (wel even over de vloeken heen lezen..).

Ik blijf er bij, u visie geeft een vertekend beeld over deze pillen. Deze pillen reden heel veel levens. Helaas wil de media alleen maar het slechte bekend maken. Tel daarbij op de velen die op internet alleen maar negatieve dingen plaatsen over deze medicatie.. Echt ik was als de dood voor deze pillen. Heb ook in m'n gebed gevraagd: "Here, wilt u mij laten merken of dit de goede weg is". De dag nadat ik de eerste dosis van m'n twee medicijn innam was ik nog zwaar angstig en depressief. Maar ik had wel een gevoel van rust, van dit is de weg!

God heeft zoveel wonderlijke dingen gedaan, waarom zouden die pillen daar niet onder vallen? Ja ze zijn niet perfect, maar wat is nou wel perfect in de wereld? Dat was er maar één!

_Sjors_
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor _Sjors_ » 03 jan 2016 14:39

U hebt recht op uw visie, zoals ik recht heb op de mijne. Als u meent een kruistocht te moeten maken oprukkend naar het land van mijn waarheden, moet u dat vooral doen. Ik leg u geen stro breed in de weg.

Sjors.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 03 jan 2016 15:36

_Sjors_ schreef:
Echter de gedrags/geest beinvloedende medicatie kunt u het beste ver bij uit de buurt blijven. En daar gaat het mij in mijn schrijven om! En als ik uw probleem zo lees, dan is uw depressie een symptoom (zoals bij veel depressies het geval is) en ligt hier een andere aandoening aan ten grondslag. Dan zou ik mij daar op richten ipv gaten met gaten te vullen.

Sjors.

Ik mag toch aannemen dat je een gedegen medische opleiding achter de rug hebt om dit allemaal te kunnen beweren ?

_Sjors_
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor _Sjors_ » 03 jan 2016 16:14

Goedendag rotterdam,

rotterdam schreef:Ik mag toch aannemen dat je een gedegen medische opleiding achter de rug hebt om dit allemaal te kunnen beweren ?

Het is niet een studie die de oorzaak is van mijn kennis, althans geen officiële. Wat ik wel graag mag doen is zelf op zoek gaan. Ik verwijs u voor meer informatie omtrent mijn ervaringsdeskundigheid naar:

viewtopic.php?f=50&t=29087

Voorts is het geval dat ik kom uit een psychotherapeutennest. Zowel mijn vader als moeder zijn ervaren, academisch onderbouwde en gediplomeerde deskundigen op dit gebied. Ik ben goed in luisteren en zodoende heb ik heel wat opgevangen tijdens de gesprekken die pa en ma hebben gehad. Hoe meer verstand ze kregen van de psychotherapie, hoe minder er over God werd gepraat...

Ik heb een aantal jaren als ZZP'er mensen met psychiatrische multi-problematiek in huis gehad om te begeleiden in hun dagelijkse routine. Ik heb allerhande pillen wel voorbij zien komen. De meeste (psychotische) problematiek is zelf geïnduceerd.

Sjors.
Laatst gewijzigd door _Sjors_ op 04 jan 2016 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 03 jan 2016 16:44

_Sjors_ schreef:Voorts is het geval dat ik kom uit een psychotherapeutennest. Zowel mijn vader als moeder zijn ervaren, academisch onderbouwde en gediplomeerde deskundigen op dit gebied.

Je adviseert mensen geen pillen te gebruiken.

Je zou toch moeten weten dat "het (opzettelijk) weghouden van ernstig zieke patiënten uit de reguliere geneeskunde een strafbaar feit is".
Laatst gewijzigd door rotterdam op 03 jan 2016 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.

MrD
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor MrD » 03 jan 2016 16:53

rotterdam schreef:
Je adviseert mensen geen pillen te gebruiken.

Je toch moeten weten dat "het (opzettelijk) weghouden van ernstig zieke patiënten uit de reguliere geneeskunde een strafbaar feit is".

Dat vind ik dus ook zo erg aan zijn reacties hier, toen ik zijn reacties gisteren zag gingen m'n nekharen overeind staan. Ik heb veel aan deze site gehad op het moment dat het echt niet goed ging. Topics hier op forum maar ook antwoorden op de vragen over anti depressiva.

Overigens gaat het door hem gelinkte topic over Ritalin en niet over Anti-Depressiva. Over Ritalin is inderdaad wat discussie ontstaan, maar vooral meer over het feit dat (huis)artsen te snel de diagnose stelden bij iets drukkere kinderen.

_Sjors_
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor _Sjors_ » 03 jan 2016 17:11

Voel u vrij om aangifte te doen wegens het opzettelijk weghouden van ernstig zieke patiënten uit de reguliere zorg. Grapjas.

U bent mij in diskrediet aan het brengen en dat zegt meer over u dan over mij. U voelt zich waarschijnlijk niet zo prettig en dat gevoel moet ten koste van een ander verbeterd worden. Volgens mij noemen ze dat laster en smaad...

Sjors.
Laatst gewijzigd door _Sjors_ op 04 jan 2016 11:02, 2 keer totaal gewijzigd.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 03 jan 2016 17:12

MrD schreef:
Dat vind ik dus ook zo erg aan zijn reacties hier, toen ik zijn reacties gisteren zag gingen m'n nekharen overeind staan. Ik heb veel aan deze site gehad op het moment dat het echt niet goed ging. Topics hier op forum maar ook antwoorden op de vragen over anti depressiva.

Neem mijn advies - niet erg vinden - hij weet er niets van.

Hij schrijft b.v."Ik kan er alleen maar aan toevoegen dat voor de uitvinding van pillen, er net zo goed mensen waren die aan allerlei gebreken leden. Er is niets nieuws onder de zon. En dit werd toen ook opgelost zonder pillen binnen de gemeente van God".

Gekker moet het niet worden, pillen, zalven enz. bestaan al duizenden jaren.
De evangelist Lucas was een dokter - en - op zeker "met pillen".
Hij praat over de tijd dat de gemiddelde leeftijd nog geen 40 jaar was. Ook binnen de gemeente Gods.

Doktertje spelen is een nationale hobby is ons land.
Hou je aan de adviezen van de normale reguliere artsen en luister niet naar kletskousen.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”