Moderators: Memmem, Moderafo's
_Sjors_ schreef:Hier bevind zich een spanningsveld:
Voor gelovigen die zich plaatsen onder de macht van God, is er een betere oplossing dan de pil. Deze smaakt verre van bitter omdat dit geen pil betreft.
Voor mensen die niet geloven in de macht van God, blijven er menselijke alternatieven over: jezelf bij de nekharen uit dat moeras sleuren, omdat we geen vaste, commensurabele zekerheden zouden hebben waaraan we ons kunnen optrekken. Dit kan zich uiten dmv bv. het slikken van (bittere, is mijn ervaring) pillen. Wat in mijn optiek niks anders is dan het beheersen van de problematiek. In ieder geval komt men veelal vast te zitten in een vicieuze cirkel. Dit is voor sommigen geen probleem, zolang de voorraad maar strekt.
Spanningsveld: Niet iedereen zal gaan geloven. Sterker: er zijn er weinig die in zullen gaan door die nauwe poort. Ik leefde in de veronderstelling dat iedereen hier in God geloofde, vandaar mijn stellige reacties, echter blijkt dit is dus niet het geval te zijn heb ik door.
MrD schreef:Wat u doet is mensen een verkeerd beeld geven van deze pillen, en het nog moeilijker maken om te besluiten of ze deze pillen wel of niet moeten gaan nemen.
_Sjors_ schreef:
Echter de gedrags/geest beinvloedende medicatie kunt u het beste ver bij uit de buurt blijven. En daar gaat het mij in mijn schrijven om! En als ik uw probleem zo lees, dan is uw depressie een symptoom (zoals bij veel depressies het geval is) en ligt hier een andere aandoening aan ten grondslag. Dan zou ik mij daar op richten ipv gaten met gaten te vullen.
Met vriendelijke groeten,
Sjors.
rotterdam schreef:Ik mag toch aannemen dat je een gedegen medische opleiding achter de rug hebt om dit allemaal te kunnen beweren ?
_Sjors_ schreef:Voorts is het geval dat ik kom uit een psychotherapeutennest. Zowel mijn vader als moeder zijn ervaren, academisch onderbouwde en gediplomeerde deskundigen op dit gebied.
rotterdam schreef:
Je adviseert mensen geen pillen te gebruiken.
Je toch moeten weten dat "het (opzettelijk) weghouden van ernstig zieke patiënten uit de reguliere geneeskunde een strafbaar feit is".
MrD schreef:
Dat vind ik dus ook zo erg aan zijn reacties hier, toen ik zijn reacties gisteren zag gingen m'n nekharen overeind staan. Ik heb veel aan deze site gehad op het moment dat het echt niet goed ging. Topics hier op forum maar ook antwoorden op de vragen over anti depressiva.
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast