Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Moderators: Memmem, Moderafo's

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 17 feb 2008 22:32

Gisteravond weer heel wat gezwommen. Intotaal meer dan 1,5 km.
Leef je droom.

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 18 feb 2008 16:32

Nu met dit mooie weer skate ik regelmatig. Heerlijk om te doen, lekker buiten met de wind om je oren :wink: .

Ik zou heel graag willen hardlopen. Gewoon 1 of 2 keer in de week een stuk(je). Maar dat moet ik wel met nog iemand doen want anders vind ik het echt saai. Helaas ben ik de enige van m´n vrienden/familie die hardlopen leuk vind :?

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 18 feb 2008 18:19

Zou een muziekje erbij niet helpen?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 18 feb 2008 20:54

ik vind hardlopen echt irritant.. geeft op zich wel een goed gevoel als je thuis zit uit te puffen, maar voor dat ik aan t lopen ben... brr!

Ben inmiddels al een poos aan 't squashen, heerlijk! Echt lekker actief en het spelelement vind ik echt leuk!

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 18 feb 2008 22:42

hardlopen kun je leren :wink:
Heel belangrijk is dat je lekker langzaam begint te rennen, en als je je lekker voelt bij dat tempo, ga je er gewoon in door. Als je te hard start - en die neiging heb je erg snel-, ben je snel moe en verlies je je motivatie.
Bij mij helpt muziek wel vaak, maar ik begin er meestal niet mee omdat het ook wel lekker is om alle herrie die je dagelijks om je heen hebt (pc, muziek, verkeer, etc.) te ontvluchten en even helemaal alleen te zijn. Ik loop meestal 2 rondjes á 15 minuten en tijdens de tweede zet ik muziek op. Dat helpt je gedachten te verzetten, want als je aan je moeheid denkt, ontstaat de drang te stoppen met rennen :wink:

Maar hardlopen is inderdaad een sport die veel van je wilskracht vergt, vooral in het begin. Wil je vooral relaxt sporten, dan zou ik daar niet voor kiezen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 feb 2008 10:55

Wat dan ook goed kan helpen is een stopwatch waarmee je je tijd meet. Het feit dat je je beste tijd kan verbeteren kan als je moe bent ook een motivatie zijn om door te lopen. :)

Jannoek, squashen is idd erg lekker. Gisteren zelf 1,5 uur tafeltennistraining en wedstrijden, dat was ook erg intensief.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 19 feb 2008 11:14

Het probleem met vaste tijden lopen is dat het je de ene keer wel lukt, en de andere keer niet; bij mij althans. Want je lichaam is de ene dag beter in vorm dan de andere, en 's middags loop ik ook wat relaxter dan 's ochtends. Vorige keer had ik vette blues in 'n mp3 waarmee ik precies op de maat kon lopen, dat ga ik vandaag weer eens proberen :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 feb 2008 18:15

Ik vind hardlopen buiten niet veel aan, maar op de loopband in de sportschool weer wel.
We doen meestal 2 minuten flink doorlopen, 1 rennen. En we gaan uitbreiden naar 1 rennen, 1 lopen.
Op dat ding heb je tenminste geen tegenwind, geen nare stenen, geen andere mensen die in de weg lopen.

Ik ga zo weer ff sporten. Een uurtje aerobics ofzo en een uurtje fitnessen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 19 feb 2008 21:00

Ik bedoelde eigenlijk dat ik iemand nodig had om het samen mee te doen, om elkaar te motiveren. Maar een muziekje erbij (tegen de saaiheid) is ook een goed idee :D .
Inmiddels heb ik m´n broertje bereid gevonden om 1 keer in de week een stukje met me te gaan hardlopen. ´k ben benieuwd :wink: .

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 feb 2008 21:24

Zo, ik kom net terug van de sportschool. We holden om exact 7 uur een zaal in, bleek het geen aerobics te zijn, maar callanetics. Naja, wij gewoon proberen.
Whaaaaa, wat erg! Het is dus een BBB training, en continu spieroefeningen, een uur lang. Ik wist niet dat ik 30 x kon opdrukken, maar van dat gedoe krijg je zo'n doorzettingsvermogen dat het lukte.
Maar wat hadden we een pijn!! ZOdat we het gelijk op hebben gegeven en niet meer zijn gaan fitnessen, spierpijn genoeg gehad nu ;)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 feb 2008 08:34

MissF schreef:Zo, ik kom net terug van de sportschool. We holden om exact 7 uur een zaal in, bleek het geen aerobics te zijn, maar callanetics. Naja, wij gewoon proberen.
Whaaaaa, wat erg! Het is dus een BBB training, en continu spieroefeningen, een uur lang. Ik wist niet dat ik 30 x kon opdrukken, maar van dat gedoe krijg je zo'n doorzettingsvermogen dat het lukte.
Maar wat hadden we een pijn!! ZOdat we het gelijk op hebben gegeven en niet meer zijn gaan fitnessen, spierpijn genoeg gehad nu ;)

Wacht maar tot je wakker wordt. Dan voel je dat pas echt :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 feb 2008 11:39

Nou, het valt me nog best mee. Alleen dat opdrukken, mn bovenarmen en nek die voel ik wel aardig ja ;)
En de rest ook wel, maar das een lekker gevoel, het idee dat ik toch echt heb gesport :D

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 20 feb 2008 11:42

Dat is de tweede dag op z'n ergst toch?
Ik vind het altijd wel lekker als ik het de dag erna een beetje voel, dan heb ik tenminste het idee dat er gesport is :)
Al is het ook wel weer leuk als het steeds minder wordt, want dan raakt het blijkbaar getraind :)
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 feb 2008 12:38

1e en 2e dag is ongeveer even erg :)

MissF, de voldoening van het lijden omdat het lijden nut had... wat mooi ;) Maar gelukkig valt het mee. Ik heb wel es dat ik me zo lam sport dat 2 dagen lang megaveel spierpijn heb :D Dan wordt het wat minder aangenaam dan wanneer je je spieren en beetje voelt :D

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 21 feb 2008 12:58

jammer genoeg niet kunnen trainen gister... nog niet fit genoeg voor, maar zaterdag geen wedstrijd...
Laat je leiden door Hem!

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”