Menstruatieprobleem.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 16 okt 2008 19:31

trijntjejohanna schreef:maar als je geen eisprong hebt.. hoe kunnen sommigen dan wel door de pil heen zwanger raken terwijl ze geen pil vergeten zijn....

deze zijn hypervruchtbaar :) perongeluk toch een ovulatie gehad dan. Maar die kans is zeer gering ( de pil remt hormonale afgifte die zorgt voor de rijping van het eitje)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 dec 2008 16:20

ppppffff het is hier ook weer hommeles... ik snap er echt werkelijk waar niks meer van. Het is zo ongeregeld dat ik er gewoon van baal en ik bang ben dat ik op onze trouwdag ongesteld ben.... :? :? :? :x k zie het helemaal voor me: trouwjurk helemaal rood, doorlekkenvlekken bbr..

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 11 dec 2008 18:29

Evelien schreef:ppppffff het is hier ook weer hommeles... ik snap er echt werkelijk waar niks meer van. Het is zo ongeregeld dat ik er gewoon van baal en ik bang ben dat ik op onze trouwdag ongesteld ben.... :? :? :? :x k zie het helemaal voor me: trouwjurk helemaal rood, doorlekkenvlekken bbr..

Ja dat snap ik. Balen zeg.
Maar meestal valt het wel mee. Waarschijnlijk komt het van de spanning dat je beetje ontregeld bent en er is een heleboel te doen tegen rode jurken.
Maar tis idd vervelend, juist nu je ff wilt weten waar je aan toe bent!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 11 dec 2008 19:21

@Evelien: Kun je je menstruatie niet uitstellen daarvoor? Zodat je 'zeker' weet dat je het dan niet bent?
Primolut heb je hiervoor... ik weet niet of dit een optie voor je is? :?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 dec 2008 21:04

@funlover, het is al een tijdje ongeregeld.

En ik wil eigenlijk wel ff met huisarts overleggen hoe of wat.

@NdW, moet je voor dat medicijn naar de huisarts?

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 11 dec 2008 22:02

@Evelien: je zou er ook weer de pil kunnen proberen (als ik me goed herinner heb je die al geprobeerd, toch?)

Als je geen middeltjes wilt gebruiken: ik weet niet hoe hevig je menstrueert, maar doorlekken door al die lagen stof? :shock: Je zou voor de zekerheid een (kleine) tampon/inlegkruisje kunnen proberen... niet zo relaxed natuurlijk, maar de kans dat je doorlekt is dan wel erg klein. (en je kunt het voor meer inwisselen voor het geval dat je toch de pech hebt, ongesteld te worden op je trouwdag...)

Good luck!
elvira

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 dec 2008 22:20

nou de eerste drie dagen menstrueer ik behoorlijk en moet ik zeker om de 2 uur naar toilet om me te verschonen. Maar als ik nu aan de pil ga weet ik niet zo zeker of ik niet menstrueer of geen bloedverlies heb snap je? De laatste keer had ik zeker 3,5 week last van bloedverlies. Het vervelendste bij mij is dat ik het totaal niet merk (dus geen pijn heb etc.) dus het komt meestal onverwachts. En omdat het zo onregelmatig is is dat best lastig.

k ben een beetje ten einde raad.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 13 dec 2008 14:31

Erg vervelend Evelien! Je was toch begonnen met de pil? Ben je er nu weer mee gestopt dan?

Misschien binnenkort eventjes naar je huisarts en het hem/haar voorleggen? Er moet toch gewoon een oplossing voor zijn! En anders misschien eventjes primelot gebruiken tijdens je trouwdag? Via de huisarts te verkrijgen. Begrijp gewoon dat je niet ongesteld wilt zijn tijdens je trouwdag!
Wat de toekomst brengen moge........

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 13 dec 2008 14:42

@Evelien: Je kunt hiervoor idd naar de huisarts. Waarschijnlijk is een belletje al genoeg.
Op internet is er genoeg over te vinden, waaronder:
http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 04&rId=790

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 dec 2008 16:36

oke bedankt voor de info.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 13 dec 2008 16:45

Lastig inderdaad, Evelien. Ik hoop dat die tips van Annette/NdW je helpen!

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 13 dec 2008 16:53

Dat primulot krijg je gewoon mee bij de huisarts, je kunt het zegmara gewoon een aantal dagen uitstellen. Als het misgaat (kleine kans, maar die is altijd :S) en je wordt toch ongesteld, moet je die pilletjes gewoon doorslikken, dan is het een heel stuk minder heftig..
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 13 dec 2008 18:11

Ik heb trouwens wel gehoord dat als je stopt met primolut erge pijnlijke menstruatie kan krijgen.
Vervelend zo vlak voor je bruiloft. Ik zou maar even een afspraak bij de dokter maken.
Ik ken het probleem van onregelmatig ongesteld zijn. p:)q

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 15 dec 2008 16:14

Je kunt bij de grotere drogist ook van die cups kopen. Dat werkt net als een tampon, alleen je kunt er veel langer mee doen en ze werken beter. Vooral als je erg lekt (je voelt het dan ook niet zo, ook wel fijn :wink:) . Ik heb daar ook veel last van en draag de SoftCup regelmatig. Ook 's nachts (anders is het ook een bende zeg maar). Doe er een in (wel altijd verbandje/inlegkruisje erbij) en wissel 's nachts 1 keer of soms slaap ik gewoon door.

Verder: ga aub niet te snel aan de pil! Mijn dokter zei ook dat dat de enigste oplossing was, maar dat is absoluut niet zo!!! Bedenk goed dat de pil wel vol hormonen zit je daar misschien gevoelig voor bent. Ik tenminste wel, vandaar ook dat ik onregelmatig ed ben. Had in het 'pil' topic ook al over geschreven. Ik ben bij http://www.heelhoeve.nl/ langs geweest en zij hebben mij geweldig goed geholpen. Deze pillen waren dus ook op natuurlijke basis dus 'ongevaarlijk'.
Vlak voor mijn trouwen heb ik bij de dokter pillen gehaald die je wat kalmeren. Ongemerkt hou je door de spanning de menstruatie toch vaak tegen. Dat hielp bij mij ook direct.
Succes in ieder geval!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 dec 2008 12:26

Ik gebruik de pil als voorbehoedsmiddel en niet voor m'n menstruatie problemen. :wink:

Maar goed k ben ondertussen ongesteld geworden. (hehe eindelijk)

Morgen toch maar ff bellen met assistente van de huisarts.

Want als ik nu uitreken ben ik zo ongeveer rond onze bruiloft weer ongesteld.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”