Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor juffiejuf » 09 jan 2012 20:28

Welk dieet volg jij Sophie77??

Ik dacht gewoon heel gezond te gaan leven zonder te snoepen/ taart etc. Fruit als tussendoortjes enz. Doe ik ondertussen al paar weken en er is nog niks af :-k Echt niet leuk!! Die 7 kilo's moeten er af!! Enne.... volgens mij ben ik dus iemand die helemaal niks afvalt van borstvoeding geven :roll:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 09 jan 2012 20:43

Helaas viel ik ook nooit af van BV.

Ik volg -met een paar eigen aanpassingen :wink: - het EGA-dieet, maar ik ga niet naar de weeg- en cursusavonden. Dat deed ik een paar jaar geleden wel, maar ik red het gewoon niet op de tijd/dag dat het is, dus doe ik het gewoon zelf, met coaching van een vriendin :wink:.

Gretchen

Berichtdoor Gretchen » 10 jan 2012 13:36

Goed bezig allemaal, toch fijn om te weten dat ik niet de enige ben die wil afvallen. ;-) Ben nu 8 dagen bezig en ongeveer 0,8 kilo afgevallen. Dat viel me wel tegen. Na 4 dagen was ik een kilo kwijt, en na 8 dagen 0,8 kilo. Ik denk dat m'n weegschaal het niet helemaal doet. ;-) Ik snoep (koek, chocola) niet meer tussendoor. Ik merk dat ik er wel meer hoofdpijn door krijg, dus misschien een soort van verslaafd aan zoetigheid?
Vanavond weer sporten, en misschien van de week nog een keer zwemmen. Ik wil er graag ongeveer 10 kilo af voor mei.
Bij WW mag je toch een bepaald aantal punten eten? Moet je daar ook voor betalen om er aan mee te doen, of niet?
Succes allemaal!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 jan 2012 16:37

juffiejuf schreef:Welk dieet volg jij Sophie77??

Ik dacht gewoon heel gezond te gaan leven zonder te snoepen/ taart etc. Fruit als tussendoortjes enz. Doe ik ondertussen al paar weken en er is nog niks af :-k Echt niet leuk!! Die 7 kilo's moeten er af!! Enne.... volgens mij ben ik dus iemand die helemaal niks afvalt van borstvoeding geven :roll:

Bij mij was het ook in combinatie met geen eetlust.... ik dronk alleen maar water/thee en at alleen maar ontbijt (1 broodje) lunch (1 broodje) en het avond eten kreeg ik maar de helft van binnen. M'n eetlust kwam pas echt na 2 maanden pas weer op gang, al merk ik nu wel dat ik een terugval heb qua eten. Ik ben gewoon zo moe dat ik eigenlijk haast puf/zin heb om te eten.
Heel slecht eigenlijk.

@Gretchen, bij WW moet je betalen ja. Bij online wel. Ik heb het vorig jaar gedaan 3 maanden en daarna wist wel ongeveer wat en hoeveel punten iets was.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 jan 2012 11:44

Zo de eerste week zit erop -4.1 kg :shock: :D Vanaf nu zal het wel minder hard gaan maar dit geeft de burger wel moed. Lekker en gezond eten en goed afvallen. En gelukkig helemaal geen trek in lekkere dingen erg fijn.

Gretchen

Berichtdoor Gretchen » 11 jan 2012 13:24

@liefie: Zo, goed bezig zeg! Hoe krijg je dat voor elkaar?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 jan 2012 14:36

Niet meer dan 1300 calorieen per dag eten (en dat lijkt weinig maar ik heb gewoon 3 volwaardige maaltijden en 2 tussendoortjes.
Voor de rest doe ik er niets voor. :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jan 2012 15:00

Supergoed Liefie! Heerlijk dat het zo makkelijk gaat

Ik heb vandaag mijn beweging wel weer gehad. Het tafelblad helemaal kaal geschuurd en in de beits gezegd. Ik heb gewoon spierpijn in mijn armen :D en gister heb ik voor de wii een spel besteld, ik deed regelmatig hottest stage dancing ofzoiets, maar die was zo oud, daar ken ik geen liedjes van. Dus nu de nieuwste besteld. Hij was zoveel afgeprijsd, kon ik niet laten liggen :) Hopelijk komt die vandaag of morgen, dan kan ik weer sporten thuis
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 jan 2012 15:10

Goed bezig Liefie. =D>

Sinds kort hebben wij ook een TV aangeschaft. We gaan 1 van de 3 slaapkamers opknappen en dat wordt dan de tv/droog/logeerkamer. Dus ik ga denk ik ook maar een WII aanschaffen. Lijkt me erg leuk.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 11 jan 2012 15:14

@liefie. Ben wel benieuwd hoe je dat doet. Ik eet nu nl alleen 3 hoofdmaaltijden en fruit tussendoor. Maar dan zit ik volgens calorieteller al boven 1300.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jan 2012 16:12

Ik denk dat je heel erg op moet letten wat je bijvoorbeeld op je brood eet, en hoeveel boterhammen, en wat voor vlees bij je eten. Want een gehaktbal is vele malen meer kcal dan een stukje kipfilet, en pasta is meer kcal dan sandwichspread.
Sonja's boek heb ik nu gehad, niet helemaal gevolgd hoor, dan was ik vast meer afgevallen, maar dat was ook niet vol te houden, zo weinig eten, plus dat ik dan binnen de korste keren weer aan zou komen. Dus maar weer mijn streep-je-slank boekje tevoorschijn gehaald. En dat gaat weer best zo. Ook de weegschaal maar eens voor een paar dagen in de kast gezet, ik woog elke dag, en werd daar toch wel een beetje gek van. Dus vrijdag maar weer wegen.

Succes allemaal weer!

Leuk Evelien, een wii, jammer dat dat ding zo duur is, he. Mijn ouders hebben er gelukkig 1 die ze niet gebruiken, alleen op vakantie, dus die staat verder bij mij. Nu dus een spel van 19 euro gekocht, dan zijn de kosten niet zo hoog.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 jan 2012 16:49

Dit is mijn menu van vandaag:

o
2 meergranen beschuiten
20 gram filet
t
niks laat ontbeten
l
3 meergranen boterhammen
25 gram kipfilet
15 gram filet
100 gram komkommer
t
150 gram wortels
d
150 gram noedels met een prutje van spitskool,courget,ui,champignons,knoflook,
1 roerei
50 gram schouderham

Dit zijn 1052 calorieen (meestal is het meer omdat ik fruit in de ochtend eet maar was pas laat met ontbijt kwam dus niks van)
Misschien dat ik vanavond nog 2 kiwi's eet dan komen er nog 100 calorieen bij.

Wat MissF al zegt het ligt er echt heel erg aan wat je neemt! En ik weeg alles af als ik invoer 3 abrikozen dan geeft caloriechecker 30 calorieen aan maar het was 30 gram en wat blijkt dat zijn gewoon 82 calorieen.
En wat is een opscheplepel? Die van mij is misschien veel groter als die van jou vandaar dat hier de weegschaal op het aanrecht staat en alles gewogen wordt.
Lijkt veel werk maar dat is het helemaal niet.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 11 jan 2012 21:13

Wauw, dat gaat hard liefie! Ik ben evenveel kwijt, alleen dan in 7 weken... :o
Met ww in combi met borstvoeding gaat hetblijkbaar nog steeds niet hard.. maar ja, alle beetjes helpen :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 jan 2012 08:26

Goed liefie, echt veel afgevallen in 1 week.
Ik was gisteren 0,9 afgevallen. Het begin is er.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 12 jan 2012 08:55

Goed bezig allemaal!

Vandaag ga ik om een nieuwe weegschaal, dus kan ik ook regelmatig kijken of het lijnen loont!

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”