Doe gewoon zoals je onderschrift luidt: come as you are. Als je het niet ziet zitten om te stoppen met wiet, of je wilt wel stoppen maar het lukt je niet, vertel dat gewoon aan God en vraag Hem om hulp en kracht. Hij wil dat echt doen
Ik ben zelf niet bekend met wiet dus ik weet niet wat het werkelijk inhoud om daarmee te stoppen, maar ik weet wel dat God je van een verslaving af kan helpen. 14 jaar geleden vertelde iemand mij dat ik alleen met hulp van God van mijn seksverslaving kon afkomen. Had ik maar geluisterd... Nu weet ik dat hij gelijk heeft. Ik ben 25 jaar (heel erg diep) verslaafd geweest, en God heeft me ervan af geholpen. Sterker nog: God deed meer dan dat. Hij zorgde er ook voor dat de mensen om mij heen me niet als een baksteen lieten vallen, waar ik wel bang voor was. Ik moet nog veel leren en vooral afleren voordat ik niet meer de giga egoïst ben die ik altijd geweest ben, maar met Gods hulp heb ik er vertrouwen in dat het goed komt. Dit komt mede door een preek die ik hoorde over Nathanael. Jezus zegt tegen nathanael: je gelooft nu omdat Ik jou al zag onder de vijgenboom, maar je zult grotere dingen zien dan dit! God is zo machtig!
Ik zou zeggen: als je echt wilt, zorg voor mensen om je heen die je kunnen steunen, en sluit je aan bij een kerk om Gods woorden voor jou te horen. Dáár zit pas echte zekerheid in, want God kan niet liegen! Satan wel, die liegt alles bij elkaar, maar die hoef je niet te geloven want God is machtiger en heeft satan overwonnen. En het mooie is, die overwinning wil Hij delen met ons!
Laat je even weten hoe het met je gaat?
Een hartelijke groet, al ken ik je verder niet.