Moderators: Memmem, Moderafo's
Citta1998 schreef:Ik heb het gevoel en gedachtes die ik niet onder controle heb. Het voelt alsof ik een atheïst aan het worden ben. Het lasterende gedachtes over de Heilige geest. En mijn gedachtes gaan elke keer die kant op, terwijl ik het niet wil. En aan de andere kant ben ik bang dat het gekoesterde gedachtes zijn. Ik ben echt heel bang. Help mij. Tips om die gedachten cirkel te doorbreken. Ik hoor het graag.
Citta1998 schreef:Ik heb het gevoel en gedachtes die ik niet onder controle heb. Het voelt alsof ik een atheïst aan het worden ben. Het lasterende gedachtes over de Heilige geest. En mijn gedachtes gaan elke keer die kant op, terwijl ik het niet wil. En aan de andere kant ben ik bang dat het gekoesterde gedachtes zijn. Ik ben echt heel bang. Help mij. Tips om die gedachten cirkel te doorbreken. Ik hoor het graag.
Marnix schreef:Nog een aanvulling op het antwoord waar Benefietdiner naar verwijst: zoek iemand met wie je dit kan delen, die met je en voor je kan bidden. Wij zijn van onszelf niet goed, maar God is sterker dan de satan, Jezus is de overwinnaar bij Hem is verlossing en bevrijding te vinden van jezelf, je slechte gedachten, je angst.
U hebt de Geest niet ontvangen om opnieuw als slaven in angst te leven, u hebt de Geest ontvangen om Gods kinderen te worden – door Hem roepen wij God aan met ‘Abba, Vader’. (Romeinen 8:14)
Nu wij een hooggeplaatste hogepriester hebben die de hemelsferen is doorgegaan, Jezus, de Zoon van God, moeten we vasthouden aan het geloof dat we belijden. Want deze hogepriester kan met onze zwakheden meevoelen omdat Hij, net als wij, in elk opzicht op de proef is gesteld, maar dan zonder te zondigen. Laten we dus zonder schroom de troon van Gods genade naderen, waar we telkens als we hulp nodig hebben barmhartigheid en genade vinden. (Heb 4:14-16)
Ik wens je Gods zegen toe.
Citta1998 schreef:Bedankt! Echter ben ik bang dat de gedachten terug komen en dat dan wel bewust is. Ik heb al gepraat met de pastoor.
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten