Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 10 mar 2022 15:26

Door de Oekraine oorlog is het coronaverhaal een beetje ondergesneeuwd en dat is aan de ene kant begrijpelijk omdat de omicronvariant een stuk milder is dan de eerdere varianten. Ondertussen zijn wel de Pfizer test documenten openbaar geworden en degenen die dit bestudeerd hebben, krabben zich op het achterhoofd over wat daar allemaal in staat aan bijwerkingen. Zoals ook dr. Campbell, een Britse arts die gedurende de hele coronacrisis hierover youtube filmpjes gemaakt heeft en daar altijd heel gematigd in heeft gestaan. Hij wordt hier in elk geval niet vrolijk van. De hoeveelheid gerapporteerde bijwerkingen is veel hoger dan bij andere vaccins. In een normale situatie was het Pfizer vaccin nooit toegelaten als geneeskundig middel. Dat is goed om te weten als je nog een extra prik wil nemen. In mijn directe omgeving heeft de 18 jarige zoon van kennissen van ons ernstige klachten gekregen nadat hij de boosterprik had genomen: een hartslag van 230, flauwvallen enzovoorts. Het gaat nu iets beter, maar hij heeft nog steeds klachten. Hij wilde zelf het vaccin, maar dit soort bijwerkingen zijn absurd. Volgens zijn arts is dit een reactie op het vaccin: een soort van long covid opgewekt door de boosterprik. Hoeveel doden zouden er gevallen zijn? Het wordt tijd dat journalisten hier eens wat dieper in duiken.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 10 mar 2022 21:46

elbert schreef:Door de Oekraine oorlog is het coronaverhaal een beetje ondergesneeuwd en dat is aan de ene kant begrijpelijk omdat de omicronvariant een stuk milder is dan de eerdere varianten. Ondertussen zijn wel de Pfizer test documenten openbaar geworden en degenen die dit bestudeerd hebben, krabben zich op het achterhoofd over wat daar allemaal in staat aan bijwerkingen. Zoals ook dr. Campbell, een Britse arts die gedurende de hele coronacrisis hierover youtube filmpjes gemaakt heeft en daar altijd heel gematigd in heeft gestaan. Hij wordt hier in elk geval niet vrolijk van. De hoeveelheid gerapporteerde bijwerkingen is veel hoger dan bij andere vaccins. In een normale situatie was het Pfizer vaccin nooit toegelaten als geneeskundig middel. Dat is goed om te weten als je nog een extra prik wil nemen. In mijn directe omgeving heeft de 18 jarige zoon van kennissen van ons ernstige klachten gekregen nadat hij de boosterprik had genomen: een hartslag van 230, flauwvallen enzovoorts. Het gaat nu iets beter, maar hij heeft nog steeds klachten. Hij wilde zelf het vaccin, maar dit soort bijwerkingen zijn absurd. Volgens zijn arts is dit een reactie op het vaccin: een soort van long covid opgewekt door de boosterprik. Hoeveel doden zouden er gevallen zijn? Het wordt tijd dat journalisten hier eens wat dieper in duiken.


Lijkt me goed om te onderzoeken. Zal het hele filmpje een keer kijken, Campbell is wat conservatoef maar wel gedegen en transparant. Maar eerst wat meer duidelijkheid want allerlei kampen gaan wel soms gelijk met halve waarheden aan de haal.

Wat je voorbeeld betreft, vervelend. Ik weet niet in hoeverre hoe de arts er in staat en zo, maar wat ik me sowieso afvraag: als het een reactie is die het vaccin (of eigenlijk het virus in het vaccin) opwekt, zou een besmetting dan niet een groter risico op hetzelfde (of ernstiger) met zich meebrengen? Hoeveel doden waren er dan zonder vaccin gevallen? Dat moet je wel in het totaalplaatje meenemen. Wat komt door het vaccin en wat komt door het virus. Ik denk dat de conclusie dan nog steeds is dat er veel meer voordelen zijn dan nadelen. Maar goed om de hele procedure goed te evalueren.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 11 mar 2022 08:21

Wat ook in mainstream media onderbelicht blijft is de schade die een corona infectie, ook als die mild is verlopen, geeft op lange termijn aan hart, vaten, hersenen, organen.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 11 mar 2022 08:30

Marnix schreef:Wat je voorbeeld betreft, vervelend. Ik weet niet in hoeverre hoe de arts er in staat en zo, maar wat ik me sowieso afvraag: als het een reactie is die het vaccin (of eigenlijk het virus in het vaccin) opwekt, zou een besmetting dan niet een groter risico op hetzelfde (of ernstiger) met zich meebrengen? Hoeveel doden waren er dan zonder vaccin gevallen? Dat moet je wel in het totaalplaatje meenemen. Wat komt door het vaccin en wat komt door het virus. Ik denk dat de conclusie dan nog steeds is dat er veel meer voordelen zijn dan nadelen. Maar goed om de hele procedure goed te evalueren.
Het zal geen nieuws zijn, maar ik ben nog steeds van mening dat een vaccin bij ouderen zeker voordelen heeft, maar bij jongeren eerder gevaarlijk is dan dat het ze beschermt. Daar hebben ze hun eigen en over het algemeen sterke immuunsysteem voor.
Wat er bij deze jongen waarschijnlijk is gebeurd, is dat de 3 prikken bij hem een overreactie hebben veroorzaakt. Dit was teveel van het goede en hij had in elk geval die 3e prik niet moeten nemen. Sowieso vind ik dat een gezonde jongeman zo'n vaccinatie niet nodig heeft. Het break-even punt van dit vaccin ligt naar mijn mening zo rond de 40 a 50 jaar. Daarboven heeft het zin, daaronder niet of nauwelijks.
De grote makke van de aanpak van dit virus is dat de instanties steeds hebben volgehouden dat voor iedereen dezelfde aanpak steeds het beste is. One size fits all dus. Daar geloof ik niets van.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 11 mar 2022 09:35

elbert schreef:Het zal geen nieuws zijn, maar ik ben nog steeds van mening dat een vaccin bij ouderen zeker voordelen heeft, maar bij jongeren eerder gevaarlijk is dan dat het ze beschermt. Daar hebben ze hun eigen en over het algemeen sterke immuunsysteem voor.
Wat er bij deze jongen waarschijnlijk is gebeurd, is dat de 3 prikken bij hem een overreactie hebben veroorzaakt. Dit was teveel van het goede en hij had in elk geval die 3e prik niet moeten nemen. Sowieso vind ik dat een gezonde jongeman zo'n vaccinatie niet nodig heeft. Het break-even punt van dit vaccin ligt naar mijn mening zo rond de 40 a 50 jaar. Daarboven heeft het zin, daaronder niet of nauwelijks.
De grote makke van de aanpak van dit virus is dat de instanties steeds hebben volgehouden dat voor iedereen dezelfde aanpak steeds het beste is. One size fits all dus. Daar geloof ik niets van.


Ook dat lijkt me prima om te onderzoeken. Want als deze theorie klopt zouden er vele malen meer problemen moeten zijn bij de boostervaccinaties dan bij de eerdere vaccinaties. Terwijl bij de tweede prik er minder meldingen kwamen van anafylaxie dan bij de eerste prik. Het is dus maar sterk de vraag of die theorie klopt. Maar daarom is het goed dat er veel verder wordt onderzocht. Overigens is dat op dit gebied ook wel gedaan en is het een enorm zeldzaam iets.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 16 mar 2022 08:14

Vanmorgen een test gedaan en positief. Ik heb alleen een lichte verkoudheid. De reden voor mijn test was dat ik morgen een afspraak heb bij de kaakchirurg. Ik heb nu een goed excuus om daar onderuit te komen. :mrgreen:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 16 mar 2022 20:18

elbert schreef:Vanmorgen een test gedaan en positief. Ik heb alleen een lichte verkoudheid. De reden voor mijn test was dat ik morgen een afspraak heb bij de kaakchirurg. Ik heb nu een goed excuus om daar onderuit te komen. :mrgreen:


Maar je moet binnenkort toch weer een keer terug ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 17 mar 2022 12:21

elbert schreef:Vanmorgen een test gedaan en positief. Ik heb alleen een lichte verkoudheid. De reden voor mijn test was dat ik morgen een afspraak heb bij de kaakchirurg. Ik heb nu een goed excuus om daar onderuit te komen. :mrgreen:


Beterschap

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 18 mar 2022 15:33

meribel schreef:Beterschap
Bedankt, al voelt het wel wat vreemd om hiervoor beterschapswensen te krijgen.
De afgelopen jaren heb ik elk jaar wel iets gehad:
- april 2019: bronchitis. Daar was ik echt een week goed ziek van, met koorts en fikse vermoeidheid.
- januari 2020 (pre-corona): een hele maand gehoest. Niet leuk.
- april 2021: de Britse variant van het coronavirus. Een beetje moe en mijn thee smaakte wat vreemd.
- maart 2022: de omicron variant van het coronavirus. Een beetje keelpijn en snotterig.

Als ik moet kiezen wat ik het meest ernstig vond, dan staat die bronchitis uit 2019 ruimschoots bovenaan. Die beide coronabesmettingen stellen niet veel voor.
Marnix schreef:Maar je moet binnenkort toch weer een keer terug ;-)
Inderdaad, dat staat nu voor volgende week op de planning.

Ik denk dat jullie nu wel genoeg inzage in mijn medische dossier hebben gekregen. :mrgreen:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 18 mar 2022 16:55

We wensen je beterschap bij iedere ziekte waar we van op de hoogte zijn, of het nou mild is of minder mild ;-) maar klopt, er zijn mensen die bij iedere coronabesmetting opeens met een stortvloed aan wensen komen waardoor je het idee krijgt dat er iets vreselijks met je aan de hand is, terwijl het doorgaans nauwelijks wat voorstelt, daardoor voelt het het soms wat overrated :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 24 mar 2022 09:15

Vorige week knap ziek geweest.
Corona? Nee gelukkig niet, of had ik misschien toch beter die Omnicron variant kunnen hebben?
Want deze griep aanval die ik had was behoorlijk zwaarder als menigeen die ik spreek die corona heeft gehad de afgelopen maanden.
Neemt uiteraard niet weg dat corona een enorme impact kan hebben op iemands leven, want nog dagelijks ervaar ik de gevolgen van mijn corona uit maart 2020.
Maar de volgende variant komt er aan hoor.
Sept, okt 2022 en dan gaan we weer allemaal aan de mondkapjes, alles om een Europese QR code tot stand te kunnen brengen.
Want die komt er!
En Nederland gaar er braaf in mee.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 24 mar 2022 12:00

elburger schreef:Vorige week knap ziek geweest.
Corona? Nee gelukkig niet, of had ik misschien toch beter die Omnicron variant kunnen hebben?
Want deze griep aanval die ik had was behoorlijk zwaarder als menigeen die ik spreek die corona heeft gehad de afgelopen maanden.
Neemt uiteraard niet weg dat corona een enorme impact kan hebben op iemands leven, want nog dagelijks ervaar ik de gevolgen van mijn corona uit maart 2020.
Maar de volgende variant komt er aan hoor.
Sept, okt 2022 en dan gaan we weer allemaal aan de mondkapjes, alles om een Europese QR code tot stand te kunnen brengen.
Want die komt er!
En Nederland gaar er braaf in mee.


De vraag is dan of een volgende variant weer zwaarder wordt of niet. Zo niet, dan komen er ook geen nieuwe maatregelen want die zijn hier ongeveer allemaal afgeschaft zodra men de kans had. Waarmee alle complottheorien dat men het vooral om de beperkingen / mondkapjes / vaccins / qr-codes zou doen onzin zijn gebleken. Het wordt alleen langzamerhand tijd dat de EU ook gaat nadenken over het loslaten van een corona-reisdocument zodat iedereen weer lekker op vakantie kan. Als dat niet snel gebeurt of je twijfelt: Ga lekker op vakantie naar Engeland of Scandinavie!

En ja er komt vast een keer een digitaal Europees ID, volstrekt logisch. Zoooo ouderwets dat we nog steeds met papieren en pasjes rondlopen :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Pcrtje » 12 jun 2022 13:45

Geerkk schreef:Maar ook als ik hoor van verschillende jonge meiden die een half jaar niet menstrueren, of langere tijd geen normale menstruatie hebben, denk ik echt dat het vaccin meer doet, als dat waarvoor het is bedoeld.
Pcrtje schreef:Er loopt nog onderzoek naar, maar ik ben sceptisch wat betreft een causaal verband tussen vaccinaties en menstruatieklachten. En wel om de volgende redenen: (1) Menstruatieklachten waaronder onregelmatigheid komen sowieso heel veel voor. (2) Bij jonge meiden/vrouwen en vrouwen richting de overgang is de menstruatie sowieso al onregelmatig of "regelmatig onregelmatig", als je snapt wat ik bedoel. (3) Het overgrote deel van menstruatieklachten is stressgerelateerd. Daarmee wil ik niet bagetalliseren en ik zeg ook niet dat vrouwen de klachten maar verzinnen. Wat ik bedoel is dat er bij de meeste menstruatieklachten een duidelijke psychosociale-stresscomponent aanwezig is. En wie heeft er de afgelopen twee jaar nou geen stress ervaren? (4) Mensen kunnen vrijelijk hun eigen bijwerkingen melden, waardoor de berichten enorm vertekend zijn. Nader onderzoek moet uitwijzen of er daadwerkelijk een verband is - en dat loopt nog - maar ik vermoed dat het resultaat een niet-significant verschil zal zijn.
Geerkk schreef:En over het menstrueren, als je als 22 jarige altijd vrij normaal ongesteld bent geweest, ook tijdens deze hele corona tijd. En na vaccinatie ineens een half jaar helemaal niet meer. Dan is het opeens stress? Of een meisje rond dezelfde leeftijd, september gevaccineerd, nooit noemenswaardige problemen met menstruatie en nu nog altijd ontregeld. Even verandering kan best, maar dit is niet normaal.
Pcrtje schreef:Nee, dat heb ik niet gezegd. Lees mijn bericht nog eens een keertje. Ik geef daar vier argumenten waarom ik vermoed dat er geen oorzakelijk verband tussen vaccinaties en menstruatieklachten is. Nu ik er zo over nadenk kan ik daar nog meer argumenten voor geven, bijvoorbeeld dat we een verband met menstruatieklachten ook niet van andere en vergelijkbare vaccinaties kennen en dat dierproeven dit verband ook niet tonen. Maar goed, zoals ik al zei loopt er dus nog onderzoek naar, dus we zullen zien of mijn beargumenteerde scepsis gerechtvaardigd was of dat er toch een of ander verband is.
Geerkk schreef:Maar eens worden zullen we het vast niet hierover. Die illusie heb ik niet.


Geerkk, inmiddels zijn er onderzoeksresultaten bekend. Kijk, dit meldt de NOS:

    Volgens het Europees Medicijnagentschap EMA is er geen verband tussen mRNA-coronavaccins en het uitblijven van de menstruatie. De Europese gezondheidstoezichthouder heeft dat onderzocht omdat er meldingen waren van menstruatiestoornissen na een dubbele vaccinatie met Moderna of Pfizer/BioNTech. Bron.
Op de website van het EMA (klik hier) kun je er meer over lezen. Blijkt het toch allemaal reuze mee te vallen.

Kunnen we het nu wel eens worden? :mrgreen: :wink:
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 12 jul 2022 11:03

elburger schreef:Vorige week knap ziek geweest.
Corona? Nee gelukkig niet, of had ik misschien toch beter die Omnicron variant kunnen hebben?
Want deze griep aanval die ik had was behoorlijk zwaarder als menigeen die ik spreek die corona heeft gehad de afgelopen maanden.
Neemt uiteraard niet weg dat corona een enorme impact kan hebben op iemands leven, want nog dagelijks ervaar ik de gevolgen van mijn corona uit maart 2020.
Maar de volgende variant komt er aan hoor.
Sept, okt 2022 en dan gaan we weer allemaal aan de mondkapjes, alles om een Europese QR code tot stand te kunnen brengen.
Want die komt er!
En Nederland gaar er braaf in mee.


Ondanks vrij hoge cijfers (ik denk dat de rioolwatermetingen en ziekenhuisopnamen momenteel het meest betrouwbaar zijn) zie ik nergens enige sturing richting mondkapjes, qr-codes opduiken etcetera. Waaruit blijkt dat wat je hier noemt ook maar een fabeltje was. Want zolang de ziekenhuizen het prima aan kunnen is er niet zoveel aan de hand. Alleen was dat bij eerdere varianten juist het probleem en waren en daarom maatregelen. En als er nieuwe maatregelen komen in het najaar zal dat ook de reden zijn: Omdat de zorg het anders niet aan kan. En als die het wel aankan zal het met de maatregelen wel meevallen. En mocht er ooit een digitaal systeem komen, dan is dat omdat dat een stuk handiger is zoals met veel dingen die naar digitaal zijn gegaan. Blij dat ik geen treinkaart, strippenkaart en zelfs fysieke chipkaart meer nodig heb en geld met mijn mobiel kan overmaken ipv met een acceptgiro. :-)

Ik heb overigens gisteravond voor het eerst in mijn leven positief getest.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Lalage » 13 jul 2022 07:31

Beterschap, Marnix!
Het hangt inderdaad sterk af van of de ziekenhuizen het aan kunnen. Momenteel zijn er veel besmettingen, maar relatief weinig ziekenhuisopnames (al is het wel opgelopen). Dat komt doordat veel ouderen gevaccineerd zijn. Anders had de wereld er heel anders uit gezien momenteel... Zelf had ik ook een extra prik gewild, maar de Gezondheidsraad vindt dat niet nodig.
Het lijkt mij erg vervelend om ziek te worden op vakantie en dat je dan niet terug kunt omdat je in quarantaine moet. Dan moet je dus ter plekke extra overnachtingen zien te boeken (tenzij je per auto reist en wel in staat bent om een stukje te rijden).


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten