Moderators: Memmem, Moderafo's
Elbert schreef:Volgens de Britten blijft covid nog wel een jaar of 10 onder ons. Het digitale coronapaspoort is permanent gemaakt door de EU. Er is dus vooralsnog geen sprake van "na de pandemie". We gaan feitelijk richting een endemie, maar we zitten wel aan een doorlopend prikabonnement vast waar we niet vanaf kunnen.
Elbert schreef:Bovendien zien we dat de vaccins voortdurend achter het virus aanhollen. Het virus muteert sneller dan dat de vaccinmakers die kunnen aanpassen. Daar komt ook nog eens het gevaar bij dat de vaccins het ontstaan van vaccin ontwijkende mutaties kunnen versnellen. Tenminste, dat lijkt dit onderzoek te suggereren. Ik heb daar over nagedacht en het zou kunnen dat dit lijkt op het overmatig gebruik van antibiotica: als je dat te vaak toepast en je antibiotica kuur niet afmaakt, dan kweek je bacteriele resistentie. Iets analoogs zou ook met dit virus aan de hand kunnen zijn: als je vaccins maakt tegen het virus zonder dat het virus daardoor verdwijnt (immers: de besmettelijkheid blijft), dan moedig je het virus alleen maar aan om de vaccins te ontwijken.
Marnix schreef:Ik heb het even snel doorgebladerd maar waar staat dat het versneld wordt? Ik lees vooral dat als er becherming is tegen het niet-gemuteerde virus, de wat meer gemuteerde varianten zullen overleven. Daarnaast ontkent het dat de vaccins echt achter de pandemie aanhollen. Dat klinkt wat dramatisch. Ik lees op op hoofdpagina: "Our study sheds light on SARS-CoV-2 evolution and transmission and enables the design of the next-generation mutation-proof vaccines and antibody drugs." We hadden Alpha, toen Delta en en Omikron. De vaccins zijn daar op zich prima aan aan te passen in vrij korte tijd en in tussentijd bieden ook de huidige vaccins nog steeds een behoorlijk hoge beschermingsgraad tegen nieuwe varianten, zeker in het eerste half jaar na de prik.
Maar dat is niet wat ik schreef. Ik schreef alleen tussen haakjes dat ik de groepsgrootte aan de kleine kant vind. (Omdat het wel belangrijk fundamenteel onderzoek betreft dat relevant vervolgonderzoek kan opleveren, kan het wel in Nature gepubliceerd worden.) Je ontwijkt/negeert hiermee dat je eigen bron jouw argumentatie onderuithaalt. Nu blijkt namelijk dat je onderbouwing in werkelijkheid een argument vóór vaccineren is.elbert schreef:Goed, je vindt dat dit artikel onvoldoende bewijs is. (...) Mocht dit onderzoek je ook niet overtuigen, (...)
Mortlach schreef:En lap, de school van onze kleinste tot het nieuwe jaar dicht na een corona uitbraak...
Marnix schreef:Oei balen, maar de hele school direct is wel rigoreus, tenzij de uitbraak ook echt in alle klassen is.
Mortlach schreef:En lap, de school van onze kleinste tot het nieuwe jaar dicht na een corona uitbraak...
lammetje schreef:Dat is het inderdaad. Maar ik denk dat je het, of moet laten gaan zodat iedereen antistoffen aanmaakt of gewoon dicht moet. Wij hebben iedere keer klassen thuis, dan weer naar school, dan weer een juf in quarantaine zonder vervanging... Je wordt er dol van, kun je beter gewoon helemaal dicht gaan hoor, dan weet iedereen waar hij aantoe is. Nu ga je half 7 werken en krijg je na een uur en telefoontje dat je kinderen niet naar school kunnen want geen juf of meerdere kinderen met positieve test. Moet je stel op sprong oppas gaan regelen.
Andere kant is, als iedereen het gewoon heeft gehad ben je er vanaf. Maar ze nemen het mee naar huis dus alle gezinnen plat, mogelijk mee naar opa en oma etc ik begrijp dan de keus om dicht te gaan heel goed
benefietdiner schreef:Wonder van Staphorst? Na plaatsing luchtfilters in klassen geen besmettingen meer op basisscholen.
Sinds er luchtreinigers in klaslokalen van scholen in de gemeente Staphorst staan, zijn er vrijwel geen coronabesmettingen meer onder de basisschooljeugd. Terwijl Staphorst een maand geleden nog de nationale coronabrandhaard was. Wat is hier aan de hand?
https://www.destentor.nl/kop-van-overij ... ~af006e97/
StillAwake schreef: Ik vind dat iedereen recht heeft op een IC-bed. Maar niet iedereen met voorrang.
Nu krijgt een coronapatient voorrang op een ander type patient. In mijn optiek zou dat niet moeten ge3lden voor mensen die bewust dit risico genomen hebben.
Dus: ja, jouw vader heeft in mijn optiek recht op een ziekenhuisbed (of IC-bed), maar niet met de voorrangsregels zoals ze nu gelden.
Van het hele team wat op mijn werk onder mij viel (14 man) heeft slechts 1 persoon geweigerd zich te laten vaccineren (waarvoor ik hem heb moeten ontslaan),
Je kunt de oversterfte vergelijken met andere jaren, en dan zie je dat deze claim van "uitvaartondernemers" (ik heb de indruk dat het er maar één was, waarvan je de opmerking ook nog eens uit het verband getrokken hebt) donweg niet waar kan zijn.
Cathy schreef:Bullshit![]()
Volgens het CBS: 'Gemiddeld overleden in november per week bijna 900 meer mensen dan verwacht, in oktober 350.'
De Corona golf dendert met aantallen over de gewone griepgolf heen.
link CBS
Omdat het moet, nogal wiedes. Veilig voel ik me sws wel. Ik ga niet voor de lol een stok in m'n keel en neus laten steken. Maar áls het dan moet, dan meteen maar meerdere vliegen in 1 klap slaan en er zoveel mogelijk van profiteren binnen 24 uur..Fijn dat je je via TvT laat testen, en je daar ook aan houdt. Maar wees eerlijk, doe je dat omdat je dat een veiliger gevoel geeft, of omdat je dat vinkje zo nu en dan nodig hebt?
Marnix schreef:Klinkt heel leuk maar een maand geleden was er een enorme piek in Staphorst die nu enorm is ingezakt. Niet alleen op scholen maar ook elders. (..) Hetzelfde zie je overigens op Urk bijvoorbeeld waar je ook een opleving had die daarna weer inzakte. Ook op de scholen.
Chaya schreef:Een oude vriend ligt op zijn sterfbed in een ziekenhuis, hij is besmet geraakt met corona. Tweemaal gevaccineerd en als ik het wel heb, ook nog een booster gekregen.
Gelukkig zijn de regels nu iets minder streng en mag de naaste familie (echtgenote en kinderen) om beurten kort op bezoek komen.
Maar na bezoek regelrecht naar huis en in beperkte quarantaine.
Ook worden ze om de dag getest.
Dit is een niet alom bekend gegeven, merk ik.
Dorpeling schreef:Dus in jouw opinie moet jouw vader de allerbeste zorg, ongeacht wat de kosten ervan zijn. En mijn vader zou achteraan in de rij moeten sluiten voor een IC bed..Echt, ongelooflijk hoe de maatschappij aan het veranderen is. Ik verbaas me met de dag meer dat mensen het gewoon heel normaal en zelfs wenselijk vinden dat een medemens(!) gerust kan creperen en naar de rand van de samenleving geduwd mag worden, zelfs het recht op zorg niet meer zonder voorwaarden moet zijn.
Dat je zo laag kunt vallen. Blij toe sommige mensen niet te kunnen begrijpen..
lammetje schreef:Het is een beetje per regio verschillend. Hier mogen ze volledig beschermd in pak erbij. Dan kun je gewoon op de juiste manier uitkleden en weer na uit te waaien buiten gewoon de maatschappij in. Zoals wij als verzorgend personeel
Kies je voor alleen een mond neusmasker moet je eigenlijk een kwartier buiten lopen voor je in de auto stap en thuis meteen douchen.
Maar ja, wie controleert dat??
Chaya schreef:hoe gaat het na het overlijden, wordt de kist dan meteen gesloten? Hoe lang draagt een overledene het virus bij zich en is hij dan nog steeds besmettelijk?
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast