Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 23 okt 2021 18:25

hans0166 schreef:Aangezien de cijfers flink stijgen, en er heel weinig via officiele kanalen te vinden is over wat "vriendin" en "iemand" vertellen, zou ik het voorlopig nog niet teveel aandacht geven, en gewoon die vaccinatie gaan halen voor er regio's op slot gaan. ( en daar wordt vandaag op meerdere kanalen op gehint.)


Ik weet wel wie mijn vrienden zijn en hoe betrouwbaar ze zijn hoor. Heb ze 16 jaar geleden ontmoet op de opleiding tot verpleegkundige, dus die zogenaamde vrienden waar jij op doelt kun je niet vergelijken met mijn vriendengroep die allemaal nog actief zijn in de zorg.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 23 okt 2021 19:46

lammetje schreef:Deze vind ik dus best verwarrend. In de media wordt veel gesproken over de meerderheid die niet gevaccineerd is.

Maar vanuit het ziekenhuis hoor ik andere berichten. Wie moet ik dan geloven, vriendin die daar zelf werkt of de media?
Al was het tot voor kort inderdaad merendeel niet gevaccineerd, er komen nu steeds meer gevaccineerden. En dat heeft weinig te maken met het vaccinatie percentage want deze is bij de ouderen niet veel hoger dan een paar maanden terug.


Het punt is natuurlijk dat als het goed is de media een beter overzicht heeft dan de mensen in één enkel ziekenhuis tijdens één dienst. Als het goed is worden gevallen toch officieel gemeld en centraal geregistreerd door de overheid. Die cijfers zijn dan op basis van ALLE ziekenhuizen en niet slechts een of twee.

En wat ik ook raar vind, ik hoor vanaf de SEH over steeds meer jongeren met bepaalde stollingsklachten, longembolie, dat percentage ligt nu veel hoger tov een jaar geleden. Het is te kort om te zeggen dat dat komt door vaccinatie natuurlijk, dat gaan ze nu onderzoeken. Maar hier wordt in de media weinig (ik vind het zelfs niets over) aandacht aan gegeven.


Was er niet best wat media-aandacht voor? Voor zover ik het begrepen heb, zijn die klachten vrij gemakkelijk te behandelen en daarom krijgen ze misschien niet alle aandacht. Ik ken zelf één jongere via Twitter die inderdaad een propje had en dat was best nog een hoop ellende omdat er een combinatie van factoren in het spel was.

En hoe komt het dat we op de kraamafdeling ook meer late miskramen tegen komen? Ook daar komt onderzoek naar, als dat inderdaad te maken heeft met vaccinatie, komt dat waarschijnlijk ook naar buiten via de media. Maar dit zijn berichten die ik dus niet van Facebook heb hé....! Of van xandernieuws.


Dat moet uiteraard goed worden onderzocht. Ik lees helaas ook regelmatig over schrijnende gevallen waar baby's erg vroeg moeten worden 'gehaald' omdat de moeder met COVID in coma aan de beademing ligt en ze op deze manier in ieder geval misschien nog 1 leven kunnen redden...

En ja, ik hoorde laatst een oma zeggen dat haar dochter op advies van de verloskundige het vaccin heeft gehad omdat ze juist bij baby's waarvan de moeder tijdens de zwangerschap corona heeft gehad bepaalde afwijkingen heeft. Ze wist niet hoe en wat, maar wat mij betreft is het dus wel een keuze tussen 2 kwaden om tijdens de zwangerschap te vaccineren.


Ik heb nog niks gezien/gehoord/gelezen over afwijkingen aan de vrucht vanwege COVID. Enkel dat als de moeder ernstige covid heeft, het bevallen allemaal erg riskant wordt.

Ik blijf erbij dat de media vooral de positieve kant belicht, wordt er een keer een bijwerking gemeld dan staat er bij dat het vooral heel zeldzaam is. Maar is dit zo, of worden bijwerkingen die pas een tijd later optreden opeens niet als bijwerking gezien?


Tja, hoeveel later kun je iets nog aan het vaccin wijten?

Vorige week iemand gesproken die niet wil dat gaat dochters de vaccinatie gaan halen, terwijl die meiden dat wel willen. Zelf heeft ze menstruatie stoornissen gekregen de maand na het toedienen van het vaccin. Dit wil ze haar kinderen niet aandoen. Maar die meiden willen zonder te testen gewoon kunnen gaan eten/drinken met hun vrienden...


Als ze 16 of ouder zijn, hebben de ouders daar weinig meer over te zeggen, juridisch gezien.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 23 okt 2021 19:54

Mortlach schreef:Het punt is natuurlijk dat als het goed is de media een beter overzicht heeft dan de mensen in één enkel ziekenhuis tijdens één dienst. Als het goed is worden gevallen toch officieel gemeld en centraal geregistreerd door de overheid. Die cijfers zijn dan op basis van ALLE ziekenhuizen en niet slechts een of twee.



Was er niet best wat media-aandacht voor? Voor zover ik het begrepen heb, zijn die klachten vrij gemakkelijk te behandelen en daarom krijgen ze misschien niet alle aandacht. Ik ken zelf één jongere via Twitter die inderdaad een propje had en dat was best nog een hoop ellende omdat er een combinatie van factoren in het spel was.



Dat moet uiteraard goed worden onderzocht. Ik lees helaas ook regelmatig over schrijnende gevallen waar baby's erg vroeg moeten worden 'gehaald' omdat de moeder met COVID in coma aan de beademing ligt en ze op deze manier in ieder geval misschien nog 1 leven kunnen redden...



Ik heb nog niks gezien/gehoord/gelezen over afwijkingen aan de vrucht vanwege COVID. Enkel dat als de moeder ernstige covid heeft, het bevallen allemaal erg riskant wordt.



Tja, hoeveel later kun je iets nog aan het vaccin wijten?



Als ze 16 of ouder zijn, hebben de ouders daar weinig meer over te zeggen, juridisch gezien.


Daarom is het ook zo lastig, je moet een keus maken en ik denk dat het beide consequenties heeft. Eén ding is zeker, of corona krijgt is de vraag, als je het vaccin neemt kun je niet meer terug. De bijwerkingen zijn dan misschien per persoon verschillend, je hebt het wel zelf laten inspuiten hé...

Meiden zijn 13 en 15. Maar vind vooral de reden waarom ze een vaccin willen belangrijk. Heeft niets meer te maken met gezondheid maar met vrijheid.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 23 okt 2021 20:02

lammetje schreef:Daarom is het ook zo lastig, je moet een keus maken en ik denk dat het beide consequenties heeft. Eén ding is zeker, of corona krijgt is de vraag, als je het vaccin neemt kun je niet meer terug. De bijwerkingen zijn dan misschien per persoon verschillend, je hebt het wel zelf laten inspuiten hé...


Volgens mij is het vrijwel gegarandeerd dat je op een gegeven moment Corona krijgt, zeker als de maatregelen allemaal worden teruggedraaid. Maar zelfs die knul die ik noemde met die bloedprop riep mensen op om zich toch te laten vaccineren, juist omdat hij zo'n zeldzaamheid was.

Meiden zijn 13 en 15. Maar vind vooral de reden waarom ze een vaccin willen belangrijk. Heeft niets meer te maken met gezondheid maar met vrijheid.


Het maakt mij echt niet uit waarom ze het vaccin willen, als ik heel eerlijk ben...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 23 okt 2021 21:21

Mwah als je het alleen doet zodat je weer naar horeca en evenementen gaat is dat niet echt het beste motief. En ik snap ook wel dat je als je 13 of 15 bent, de afweging anders is dan voor jou en mij.

Lastige is, persoonlijke overwegingen snap ik vaak best en tegelijkertijd zie je als je naar het totaalplaatje kijkt ook dat hoe meer mensen zich laten vaccineren, hoe beter dat ook is voor de samenleving. Als je kijkt naar hoge druk in ziekenhuizen, juist waar de vaccinatiegraad lager is bijvoorbeeld. In Duitsland zie je het (druk op de zorg is het hoogst in provincies waar de vaccinatiegraad het laagst is enz). Maar de kans dat tieners daar een duidelijke bijdrage aan leveren is nihil. Dat maakt het ingewikkeld, uiteindelijk zijn het vooral (wat) oudere mensen die in het ziekenhuis komen. Maar goed, kijk naar Moskou, daar gaat weer een lockdown van start. Als we allemaal (of alleen mensen onder de 60) de keuze hadden gemaakt om niet te vaccineren waren we onderhand ook weer in de buurt van een lockdown aanbeland. Niks doen en geen maatregelen is dus ook geen haalbare optie.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 23 okt 2021 21:35

Marnix schreef:Mwah als je het alleen doet zodat je weer naar horeca en evenementen gaat is dat niet echt het beste motief. En ik snap ook wel dat je als je 13 of 15 bent, de afweging anders is dan voor jou en mij.


Ik ben eigenlijk alleen geïnteresseerd in het eindresultaat. Als iemand zich laat vaccineren omdat ze denken dat ze dan beter kunnen communiceren met de marsmannetjes, dan vind ik dat helemaal prima :-)

Lastige is, persoonlijke overwegingen snap ik vaak best en tegelijkertijd zie je als je naar het totaalplaatje kijkt ook dat hoe meer mensen zich laten vaccineren, hoe beter dat ook is voor de samenleving. Als je kijkt naar hoge druk in ziekenhuizen, juist waar de vaccinatiegraad lager is bijvoorbeeld. In Duitsland zie je het (druk op de zorg is het hoogst in provincies waar de vaccinatiegraad het laagst is enz).


In verschillende staten in de VS met een lage vaccinatiegraad is het momenteel echt weer afzien in de zorg. Als je in Alaska of op Hawaii woont, mag je hopen dat je de komende tijd niet van een ladder valt, want de kans dat er plek voor je is in het dichtstbijzijnde ziekenhuis, is klein.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 23 okt 2021 22:23

Mortlach schreef:Ik ben eigenlijk alleen geïnteresseerd in het eindresultaat. Als iemand zich laat vaccineren omdat ze denken dat ze dan beter kunnen communiceren met de marsmannetjes, dan vind ik dat helemaal prima :-)

In verschillende staten in de VS met een lage vaccinatiegraad is het momenteel echt weer afzien in de zorg. Als je in Alaska of op Hawaii woont, mag je hopen dat je de komende tijd niet van een ladder valt, want de kans dat er plek voor je is in het dichtstbijzijnde ziekenhuis, is klein.


Ja precies. Alleen liggen er weinig meiden van 13 of 15 jaar daar he. Dus op basis van het grote plaatje kan je zeggen: hoe meer gevaccineerden, hoe beter. Maar op basis van het kleine plaatje zijn die vaccinaties niet relevant. Als het stijgt van 80 naar 85 procent bijvoorbeeld is dat met name interessant omdat daar ook mensen boven de 40, mensen met slechte gezondheid etc bij zitten (hoewel er wel wat winst is bij jongeren omdat die het virus ook minder goed verspreiden
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 24 okt 2021 17:35

lammetje schreef:En hoe komt het dat we op de kraamafdeling ook meer late miskramen tegen komen? Ook daar komt onderzoek naar, als dat inderdaad te maken heeft met vaccinatie, komt dat waarschijnlijk ook naar buiten via de media.


https://www.eurekalert.org/news-releases/932380

Hier een nieuw onderzoek in de New England Journal of Medicine (het meest gerenomeerde vaktijdschrift na The Lancet) dat laat zien dat covid-vaccinatie géén invloed heeft op de zwangerschap in het eerste trimester. Het kan natuurlijk zo zijn dat het later wel wat doet, maar ik verwacht/hoop dat ze de studie voortzetten en ook eventuele effecten later in de zwangerschap weten uit te sluiten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 24 okt 2021 20:49

gravo schreef:Dat wil ik wel even uitleggen. De term MSM wordt tegenwoordig gebruikt als aanduiding voor officiële berichtgevingen over officiële opvattingen.


gravo

Wie niet gevaccineerd is, moet dood geschoten worden, aldus video NPO vrijdag 15 oktober 2021



Heb jij er iets van vernomen in die goede MSM ?

Nederlandse Publieke Omroep toch wel een belangrijke zender voor de overheid, zendt dergelijke walgelijke onzin uit, om zo de niet-gevaccineerden te demoniseren en iedereen te bedreigen, die zich niet laat vaccineren.

Gelukkig stelt er toch nog 1 partij de FVD vragen hier over om te voorkomen dat ons volk met de ogen dicht in de val loopt van een zwaar gecontroleerde samenleving, omdat de overheden menen te kunnen denken, dat de mensen de gezondheid kunnen regelen en het klimaat.

https://www.fvd.nl/kamervragen-over-doo ... -programma

Herinnert je nog de ophef rond de galg die werd meegevoerd tijdens een coronademonstratie in Amsterdam? Een galg die, zo bleek, het einde van de vrijheid van het Nederlandse volk symboliseerde? Iedereen was (zogenaamd) boos en verontwaardigd. Grapperhaus was woest en noemde het 'smakeloos' en “beneden alle peil' De MSM stond er vol mee.

En nu… Waar is die goede MSM…. Waar is de verontwaardiging als op de NPO ongevaccineerden in een zogenaamd satirisch filmpje massaal worden doodgeschoten en dus impliciet met de dood worden bedreigd? Een oorverdovende stilte… ](*,)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 24 okt 2021 21:06

benefietdiner schreef:Nederlandse Publieke Omroep toch wel een belangrijke zender voor de overheid, zendt dergelijke walgelijke onzin uit, om zo de niet-gevaccineerden te demoniseren en iedereen te bedreigen, die zich niet laat vaccineren.

Gelukkig stelt er toch nog 1 partij de FVD vragen hier over om te voorkomen dat ons volk met de ogen dicht in de val loopt van een zwaar gecontroleerde samenleving, omdat de overheden menen te kunnen denken, dat de mensen de gezondheid kunnen regelen en het klimaat.

https://www.fvd.nl/kamervragen-over-doo ... -programma



Misschien even kijken naar "Squid Game", een razend populaire nieuwe serie op Netflix waar dit fragment ongetwijfeld vandaan komt.

Smaakvol? Nee, niet echt, maar geen hond die dit opvat als dat ongevaccineerden moeten worden omgelegd. Dan moet je wel heel erg een stok willen zoeken om mee te slaan.

Herinnert je nog de ophef rond de galg die werd meegevoerd tijdens een coronademonstratie in Amsterdam? Een galg die, zo bleek, het einde van de vrijheid van het Nederlandse volk symboliseerde? Iedereen was (zogenaamd) boos en verontwaardigd. Grapperhaus was woest en noemde het 'smakeloos' en “beneden alle peil' De MSM stond er vol mee.

En nu… Waar is die goede MSM…. Waar is de verontwaardiging als op de NPO ongevaccineerden in een zogenaamd satirisch filmpje massaal worden doodgeschoten en dus impliciet met de dood worden bedreigd? Een oorverdovende stilte… ](*,)



Dat is het nadeel van symbolen. Die worden door verschillende mensen verschillend opgevat en je bent niet heel snugger als je niet doorhebt dat er bij galgen ook een andere uitleg is die behoorlijk voor de hand ligt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor gravo » 24 okt 2021 21:40

benefietdiner schreef:(...) Heb jij er iets van vernomen in die goede MSM ?(...)

Haha, die benefietdiner. Je laat je lekker op sleeptouw nemen.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 24 okt 2021 22:06

benefietdiner schreef:Wie niet gevaccineerd is, moet dood geschoten worden, aldus video NPO vrijdag 15 oktober 2021



Heb jij er iets van vernomen in die goede MSM ?

Nederlandse Publieke Omroep toch wel een belangrijke zender voor de overheid, zendt dergelijke walgelijke onzin uit, om zo de niet-gevaccineerden te demoniseren en iedereen te bedreigen, die zich niet laat vaccineren.

Gelukkig stelt er toch nog 1 partij de FVD vragen hier over om te voorkomen dat ons volk met de ogen dicht in de val loopt van een zwaar gecontroleerde samenleving, omdat de overheden menen te kunnen denken, dat de mensen de gezondheid kunnen regelen en het klimaat.

https://www.fvd.nl/kamervragen-over-doo ... -programma

Herinnert je nog de ophef rond de galg die werd meegevoerd tijdens een coronademonstratie in Amsterdam? Een galg die, zo bleek, het einde van de vrijheid van het Nederlandse volk symboliseerde? Iedereen was (zogenaamd) boos en verontwaardigd. Grapperhaus was woest en noemde het 'smakeloos' en “beneden alle peil' De MSM stond er vol mee.

En nu… Waar is die goede MSM…. Waar is de verontwaardiging als op de NPO ongevaccineerden in een zogenaamd satirisch filmpje massaal worden doodgeschoten en dus impliciet met de dood worden bedreigd? Een oorverdovende stilte… ](*,)


Je loopt een beetje achter, dit werd een week of twee geleden hier al genoemd. Allereerst is dit een programma van een omroep. Wat jij telkens doet is alle omroepen, kranten, radio enzovoorts op een grote hoop gooien en afdoen als "DE mainstream media" wat natuurlijk onzin is. Dit is namelijk een enkele omroep, niet namens het totaal van omroepen of zo. En de NPO is ook verantwoordelijk dus prima om die vragen te stellen. Voor de antwoorden moet je terecht bij de makers van het programma, voor het geval ze die willen geven. Je zou het kunnen zien als "alle niet gevaccineerden worden doodgeschoten" maar ik denk niet dat dat de essentie is. Je zou het ook kunnen zien als "het zichtbaar maken van een hetze van sommige mensen tegen niet-gevaccineerden, die er ook is. Als je niet gevaccineerd bent dan ben je een bedreiging, een gevaar, zo word je vaak behandeld. Dat lijkt mij logischer maar goed, ik heb dit niet gemaakt dus ik weet de intentie niet. Het is in ieder geval satire dus je conclusie ' de makers vinden dat iedereen die niet gevaccineerd is maar moet worden doodgeschoten" is natuurlijk complete onzin. Zolang je de bedoeling achter het filmpje niet weet kan je moeilijk anderen verwijten dat ze niet zo verontwaardigd zijn. Het kan zoals je ziet net zo goed als protest TEGEN het coronabeleid worden gezien of tegen mensen die niet gevaccineerden als gevaarlijk wegzetten.

Wat die galg betreft, die galg zelf veroozaakte niet zoveel beroering, vooral de tweet waarin duidelijk werd aangegeven dat die voor Hugo de Jonge was en dat hij er maar snel aan moest komen te hangen.

Ps1. 31000 kijkers voordat hier aandacht aan werd besteed. Dankzijn deze ruchtbaarheid kent iedereen het filmpje opeens.
Ps2. Powned klaagt over dit filmpje terwijl ze zelf altijd het randje opzoeken en klagen als mensen daar wat van zeggen.
Ps3. Na het galg-incident werd er door jou en vele anderen heel erg genuanceerd: Dat is niet letterlijk bedoeld het is symbolisch. Men bedoelt echt niet dat Hugo daar echt aan moet komen te hangen. Dus tegenover het: Dat van die galg vond men heel erg en hier hoor je niemand over kan je ook wel zeggen: Daar had het anti-kamp heel veel moeite mee en dit vinden ze opeens wel heel erg en moet wel letterlijk worden opgevat enz.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ajl » 25 okt 2021 06:56

lammetje schreef:Deze vind ik dus best verwarrend. In de media wordt veel gesproken over de meerderheid die niet gevaccineerd is.

Maar vanuit het ziekenhuis hoor ik andere berichten. Wie moet ik dan geloven, vriendin die daar zelf werkt of de media?
Al was het tot voor kort inderdaad merendeel niet gevaccineerd, er komen nu steeds meer gevaccineerden. En dat heeft weinig te maken met het vaccinatie percentage want deze is bij de ouderen niet veel hoger dan een paar maanden terug.

En wat ik ook raar vind, ik hoor vanaf de SEH over steeds meer jongeren met bepaalde stollingsklachten, longembolie, dat percentage ligt nu veel hoger tov een jaar geleden. Het is te kort om te zeggen dat dat komt door vaccinatie natuurlijk, dat gaan ze nu onderzoeken. Maar hier wordt in de media weinig (ik vind het zelfs niets over) aandacht aan gegeven.

En hoe komt het dat we op de kraamafdeling ook meer late miskramen tegen komen? Ook daar komt onderzoek naar, als dat inderdaad te maken heeft met vaccinatie, komt dat waarschijnlijk ook naar buiten via de media. Maar dit zijn berichten die ik dus niet van Facebook heb hé....! Of van xandernieuws.
En ja, ik hoorde laatst een oma zeggen dat haar dochter op advies van de verloskundige het vaccin heeft gehad omdat ze juist bij baby's waarvan de moeder tijdens de zwangerschap corona heeft gehad bepaalde afwijkingen heeft. Ze wist niet hoe en wat, maar wat mij betreft is het dus wel een keuze tussen 2 kwaden om tijdens de zwangerschap te vaccineren.

Ik blijf erbij dat de media vooral de positieve kant belicht, wordt er een keer een bijwerking gemeld dan staat er bij dat het vooral heel zeldzaam is. Maar is dit zo, of worden bijwerkingen die pas een tijd later optreden opeens niet als bijwerking gezien?

Vorige week iemand gesproken die niet wil dat gaat dochters de vaccinatie gaan halen, terwijl die meiden dat wel willen. Zelf heeft ze menstruatie stoornissen gekregen de maand na het toedienen van het vaccin. Dit wil ze haar kinderen niet aandoen. Maar die meiden willen zonder te testen gewoon kunnen gaan eten/drinken met hun vrienden...


Ik heb diverse (long) artsen in mijn familie- en kennissenkring en heb hen nog nooit gehoord over dit soort bijwerkingen.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor henkie » 25 okt 2021 10:59

benefietdiner schreef:Wie niet gevaccineerd is, moet dood geschoten worden, aldus video NPO vrijdag 15 oktober 2021



Heb jij er iets van vernomen in die goede MSM ?

Nederlandse Publieke Omroep toch wel een belangrijke zender voor de overheid, zendt dergelijke walgelijke onzin uit, om zo de niet-gevaccineerden te demoniseren en iedereen te bedreigen, die zich niet laat vaccineren.

Gelukkig stelt er toch nog 1 partij de FVD vragen hier over om te voorkomen dat ons volk met de ogen dicht in de val loopt van een zwaar gecontroleerde samenleving, omdat de overheden menen te kunnen denken, dat de mensen de gezondheid kunnen regelen en het klimaat.

https://www.fvd.nl/kamervragen-over-doo ... -programma

Herinnert je nog de ophef rond de galg die werd meegevoerd tijdens een coronademonstratie in Amsterdam? Een galg die, zo bleek, het einde van de vrijheid van het Nederlandse volk symboliseerde? Iedereen was (zogenaamd) boos en verontwaardigd. Grapperhaus was woest en noemde het 'smakeloos' en “beneden alle peil' De MSM stond er vol mee.

En nu… Waar is die goede MSM…. Waar is de verontwaardiging als op de NPO ongevaccineerden in een zogenaamd satirisch filmpje massaal worden doodgeschoten en dus impliciet met de dood worden bedreigd? Een oorverdovende stilte… ](*,)


Dat heet (slechte) satire of een parodie zo je wilt :mrgreen:
Een soort Lucky TV maar dan met weinig kijkers. Inderdaad niet in de MSM maar wel in de NMSM:

https://www.geenstijl.nl/5161614/meta-meta-meta/
https://www.nieuwnieuws.nl/5154348/fvd- ... afbaar-is/

Die van Houwelingen van de FvD tuint er ook in met beide ogen. Ik begreep juist dat die niet-mainstreamers zo van het doe-het-zelfonderzoek waren. :-k

Talmid
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 feb 2021 09:46
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Talmid » 25 okt 2021 12:19

Joepie, Talimd is er weer eens, dit tot vreugde of verdriet? Maakt mij niet uit hoor.
Onze dochter is zwanger en hoopt met Gods zegen in februari te bevallen. Echter, nu mijn discussiepunt of inbreng, het Isala ziekenhuis in Zwolle gaat een onderzoek insstellen naar het grote aantal vroeg geboorten, en dan gebeurt dit vooral bij gevaccineerden.
Ten 2e: bij het Lareb van mevr Kant, komen veel meer meldingen binnen over "ernstige" bijwerkingen na vaccinatie tegen Covid-19.
Ten 3e: Een dochter van een predikant meldde vorige week aan haar vader dat zij sinds haar vaccinatie, al 4mnd geen menstruatie heeft gehad.( niet zwanger)
Dit zijn, beste mensen, toch verhalen die de media niet/nauwelijks halen en dewelke door velen in de "doofpot" worden geschoven omdat het nu eenmaal niet past in de strategie van Rutte/ deJong en kornuiten.

Kan nog wel meer schrijven, maar aangezien mijn reputatie hier "slecht" is bij diverse forumleden hou ik het hier maar bij.
Laatst gewijzigd door Talmid op 25 okt 2021 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ani Ma'amin


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten