Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 18 okt 2021 09:00

gravo schreef:Dat is ook de reden dat ik zelf besloten heb om met hem geen enkel woord meer te wisselen op dit forum.
Maar af en toe wil ik wel iets zeggen óver deze bouw-pensionado, die al heel lang geleden definitief gestopt is met constructief optreden.

gravo

Ik vind het ook moeilijk scheiding te houden tussen nepnieuws en echt nieuws. Naar mijn mening heeft ben db bd daar ook moeite mee heeft.

Bijvoorbeeld: krijg ik met twee gevaccineerde mensen te maken die alle twee positief op corona getest worden (man en vrouw getrouwd). Het zijn mensen van + 70 jaar. Ze zijn erg verslagen vooral omdat zij zo erg vóór vaccinatie waren en zelfs mijn waarschuwde dat ik mij niet liet vaccineren, het was onverantwoord naar mijn naaste.
En dan krijg ik ook nog eens dit toegestuurd: https://twitter.com/annetwood/status/14 ... 6302956544
Ook gevaccineerde mensen op de ic dus.

Dit is alleen in mijn leef omgeving wat ik hoor. Tja dan ga je wel analyseren natuurlijk en zoeken op internet of er meer van genoemde gevallen zijn. Ja… en dan kom je op frontnieuws terecht.
Ik snap ben db bd wel.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 18 okt 2021 09:22

Antoon leest ook dubieuze sites en vergeleken met wat je daar tegenkomt valt het hier nog wel mee. Ik denk dat hij dat bedoelt :mrgreen:

tulp schreef:Ik verbaas me er gewoon over dat ben db bd een bericht over mysterieuze stijgende sterftecijfers leuk vind.
Ieder sterfgeval gaat gepaard met leed: het gaat over mensen die overlijden en gemist zullen worden door familie/vrienden.
Wat is daar leuk aan? Daar ben ik benieuwd naar.


Wat hij bedoelt is: Ha, ik heb weer iets gevonden wat mijn gelijk onderstreept en dat vind ik leuk. Sommige mensen gaan over lijken (desnoods worden ze verzonnen) om zich beter te voelen dan anderen. Maar hij bedoelt dus niet dat hij de doden leuk vindt maar dat hij weer een half citaat ergens heeft gevonden dat hem gelijk geeft. Het feit dat dat op de meest dubieuze sites gevonden moet worden zegt echter al genoeg. Als je bevestiging zoekt dmv leugens te geloven en te plaatsen loop je vanzelf een keer tegen de lamp.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor tulp » 18 okt 2021 09:28

Marnix schreef:Antoon leest ook dubieuze sites en vergeleken met wat je daar tegenkomt valt het hier nog wel mee. Ik denk dat hij dat bedoelt :mrgreen:



Wat hij bedoelt is: Ha, ik heb weer iets gevonden wat mijn gelijk onderstreept en dat vind ik leuk. Sommige mensen gaan over lijken (desnoods worden ze verzonnen) om zich beter te voelen dan anderen. Maar hij bedoelt dus niet dat hij de doden leuk vindt maar dat hij weer een half citaat ergens heeft gevonden dat hem gelijk geeft. Het feit dat dat op de meest dubieuze sites gevonden moet worden zegt echter al genoeg. Als je bevestiging zoekt dmv leugens te geloven en te plaatsen loop je vanzelf een keer tegen de lamp.


Ik begrijp wat je schrijft maar net als Gravo vul je in wat ben db bd bedoelt.
Ik ben benieuwd naar ben dn bd's eigen uitleg over wat hij zo leuk vindt aan zijn bericht.
Mijn vraag blijft dus staan.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 18 okt 2021 15:47

De afgelopen weken heb ik wat kritische kanttekeningen bij het coronabeleid gezet. Een paar dingen die ik daarbij noemde en wat verdere onderbouwing:

1. vaccineren van jongeren is ongewenst en soms gevaarlijk. Uit cijfers en Engeland en Wales blijkt dat de sterfte onder jongens tussen de 15 en 19 jaar abnormaal hoog is. Die sterfte valt samen met het vaccineren van deze groep:
https://www.hartgroup.org/recent-deaths ... and-wales/
Al eerder werd gewaarschuwd voor myocarditis in deze specifieke groep:
https://pink.pharmaintelligence.informa ... yocarditis
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2109730

In Scandinavie is men op basis van onder andere deze gegevens vooralsnog gestopt met het vaccineren met Moderna van jongeren. Sowieso is het vaccineren van jongeren dubieus. Als je kijkt wie er in het ziekenhuis of op de IC terechtkomen, dan zijn dat nog steeds vooral ouderen.

2. De effectiviteit van het vaccin neemt af met de tijd. Voor Pfizer zakt dat percentage zelfs naar 47% na 6 maanden tijd. Dat betekent dat (met name ouderen) na verloop van tijd een extra prik nodig hebben om beschermd te blijven.

3. Het aantal studies dat natuurlijke immuniteit na besmetting bevestigt, wordt steeds groter. Er zijn inmiddels 81 studies die dat bevestigen. Natuurlijke immuniteit is sterker dan vaccinatie alleen en duurt bovendien langer. Toch komt er naar alle waarschijnlijkheid geen antistoffentest voor in het coronapaspoort, ondanks dat een meerderheid van de Tweede Kamer daarom had gevraagd. Waarom niet? Joost mag het weten, maar als ik er een gooi naar moet doen: natuurlijke immuniteit is naar alle waarschijnlijkheid te ingewikkeld voor de overheid om uit te leggen en staat het gedrongen vaccineren van de hele bevolking maar in de weg. Je zou bijna gaan denken dat de minister van VWS onderhand een marketing consultant is geworden van de farmaceutische industrie, want dit is simpelweg niet logisch. Hij heeft per slot van rekening miljoenen Pfizer shots ingekocht en die zouden anders maar ongebruikt op de plank blijven liggen. Prikken dus maar, ook al is het bij mensen met natuurlijke immuniteit nauwelijks te onderbouwen.

4. Gevaccineerden kunnen het virus net zo goed overdragen als ongevaccineerden. Dit ondergraaft het bestaansrecht van het coronatoegangsbewijs (ook coronapaspoort of QR code genoemd). Nu zie je al dat ook bedrijven waar dit toegangsbewijs strikt wordt nageleefd, toch dicht moeten omdat er besmettingen optreden. "Het kan bij elk bedrijf gebeuren". Inderdaad, en alleen al daarom is zo'n coronatoegangsbewijs een onding, nog afgezien van het feit dat er ethische bezwaren aan zitten en er ook nog eens een hele zwendelindustrie op gang gekomen is om die QR maatschappij te omzeilen. Dat krijg je er namelijk van.

5. Ondertussen ziet men in de zorg met lede ogen de gevolgen van het beleid van de afgelopen jaren aan. De zorg is de afgelopen jaren uitgehold. Vandaar deze brandbrief en zelf kan ik alleen maar instemmend knikken als ik dat lees.

6. De vaccinatiedrang begint ongewenste vormen aan te nemen. Vorige week was er dit filmpje op NPO2 (de omroep NTR) te zien. Nu wordt er gelukkig niet zoveel naar deze zender gekeken, maar of dit nu als satire bedoeld is of niet, hiermee zakt men moreel gezien compleet door het ijs. Filmpjes waarin ongevaccineerden worden neergeschoten zijn walgelijk.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Antoon75

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Antoon75 » 18 okt 2021 16:37

Elbert is een van de weinigen die verbanden aardig ziet en het ook redelijk brengt.

Marnix
Antoon leest ook dubieuze sites en vergeleken met wat je daar tegenkomt valt het hier nog wel mee. Ik denk dat hij dat bedoelt,
Als een site dubieus is lees ik het niet, ik hou mij aan vastgestelde waarheden, die waarheden vind je zeer weinig bij de MSM. wel bij de alternatieven en onderbouwd, ook klamp ik mij niet vast aan een halve zinsnede, of halve waarheden maar ik onderzoek het, iets waar de vaxxi voorstanders totaal geen kaas gegeten hebben, en inderdaad ik ben niet blij met doden , maar ik verbloem de waarheden ook niet.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 18 okt 2021 16:55

elbert schreef:De afgelopen weken heb ik wat kritische kanttekeningen bij het coronabeleid gezet. Een paar dingen die ik daarbij noemde en wat verdere onderbouwing:

1. vaccineren van jongeren is ongewenst en soms gevaarlijk. Uit cijfers en Engeland en Wales blijkt dat de sterfte onder jongens tussen de 15 en 19 jaar abnormaal hoog is. Die sterfte valt samen met het vaccineren van deze groep:
https://www.hartgroup.org/recent-deaths ... and-wales/
Al eerder werd gewaarschuwd voor myocarditis in deze specifieke groep:
https://pink.pharmaintelligence.informa ... yocarditis
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2109730

In Scandinavie is men op basis van onder andere deze gegevens vooralsnog gestopt met het vaccineren met Moderna van jongeren. Sowieso is het vaccineren van jongeren dubieus. Als je kijkt wie er in het ziekenhuis of op de IC terechtkomen, dan zijn dat nog steeds vooral ouderen.


Zeker goed om te onderzoeken, ook al is er volgens mij in Nederland niet echt zoiets zichtbaar in de cijfers.

2. De effectiviteit van het vaccin neemt af met de tijd. Voor Pfizer zakt dat percentage zelfs naar 47% na 6 maanden tijd. Dat betekent dat (met name ouderen) na verloop van tijd een extra prik nodig hebben om beschermd te blijven.


Was al gemeld, gaat wel om bescherming tegen besmetting, de bescherming tegen ernstig ziek worden is nna 6 maanden veel hoger. Wel goed om dat ook te vermelden voor de volledigheid.

3. Het aantal studies dat natuurlijke immuniteit na besmetting bevestigt, wordt steeds groter. Er zijn inmiddels 81 studies die dat bevestigen. Natuurlijke immuniteit is sterker dan vaccinatie alleen en duurt bovendien langer. Toch komt er naar alle waarschijnlijkheid geen antistoffentest voor in het coronapaspoort, ondanks dat een meerderheid van de Tweede Kamer daarom had gevraagd. Waarom niet? Joost mag het weten, maar als ik er een gooi naar moet doen: natuurlijke immuniteit is naar alle waarschijnlijkheid te ingewikkeld voor de overheid om uit te leggen en staat het gedrongen vaccineren van de hele bevolking maar in de weg. Je zou bijna gaan denken dat de minister van VWS onderhand een marketing consultant is geworden van de farmaceutische industrie, want dit is simpelweg niet logisch. Hij heeft per slot van rekening miljoenen Pfizer shots ingekocht en die zouden anders maar ongebruikt op de plank blijven liggen. Prikken dus maar, ook al is het bij mensen met natuurlijke immuniteit nauwelijks te onderbouwen.


Eens. Antistoffentest zou ook moeten kunnen.

4. Gevaccineerden kunnen het virus net zo goed overdragen als ongevaccineerden. Dit ondergraaft het bestaansrecht van het coronatoegangsbewijs (ook coronapaspoort of QR code genoemd). Nu zie je al dat ook bedrijven waar dit toegangsbewijs strikt wordt nageleefd, toch dicht moeten omdat er besmettingen optreden. "Het kan bij elk bedrijf gebeuren". Inderdaad, en alleen al daarom is zo'n coronatoegangsbewijs een onding, nog afgezien van het feit dat er ethische bezwaren aan zitten en er ook nog eens een hele [url=t/]zwendelindustrie[/url] op gang gekomen is om die QR maatschappij te omzeilen. Dat krijg je er namelijk van.


Gevaccineerden kunnen het virus ook overdragen maar de kans lijkt toch veel minder groot te zijn. Dat ze het allebei zouden kunnen overbrengen is de halve waarheid. Ook de besmettingscijfers zijn onder gevaccineerden veel lager dan onder niet-gevaccineerden (mensen zonder antistoffen zie punt 3)
Verder is het argument "logisch dat er zwendel komt" natuurlijk een onzinnig argument. Er zijn altijd mensen die maatregelen proberen te ontlopen. Als je sigaretten verbiedt komt er ook een illegale handel op gang maar is dat dan een goede reden om dat maar niet in te voeren?

5. Ondertussen ziet men in de zorg met lede ogen de gevolgen van het beleid van de afgelopen jaren aan. De zorg is de afgelopen jaren uitgehold. Vandaar deze brandbrief en zelf kan ik alleen maar instemmend knikken als ik dat lees.


Mee eens.

6. De vaccinatiedrang begint ongewenste vormen aan te nemen. Vorige week was er dit filmpje op NPO2 (de omroep NTR) te zien. Nu wordt er gelukkig niet zoveel naar deze zender gekeken, maar of dit nu als satire bedoeld is of niet, hiermee zakt men moreel gezien compleet door het ijs. Filmpjes waarin ongevaccineerden worden neergeschoten zijn walgelijk.


Het wordt allicht satirisch bedoeld, juist om aan te geven hoe men vindt dat er met ongevaccineerden wordt omgegaan. Dus ik vraag het me af of je het kan afdoen als "vaccinatiedrang". Sowieso niet alsof er het "vaccinatiekamp" hun krachten bundelt om de boodschap "laat je vaccineren" uit te stralen. (en als je dat op zo'n manier doet weet je zeker dan het alleen maar averecht werkt. Dit gaat In ieder geval gaat het buiten de overheid / medici om. Ik weet niet wat het doel van de makers was maar smakeloos is het inderdaad wel.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 18 okt 2021 17:45

Antoon75 schreef:Als een site dubieus is lees ik het niet, ik hou mij aan vastgestelde waarheden, die waarheden vind je zeer weinig bij de MSM. wel bij de alternatieven en onderbouwd, ook klamp ik mij niet vast aan een halve zinsnede, of halve waarheden maar ik onderzoek het, iets waar de vaxxi voorstanders totaal geen kaas gegeten hebben, en inderdaad ik ben niet blij met doden , maar ik verbloem de waarheden ook niet.


Vertel me nu eens hoe dat "zelf onderzoeken" er precies uitziet. Voor mij is dat zo: ik lees ergens iets over een bepaalde regio waar heel veel/heel weinig gevallen van Covid is. Een bepaalde dokter zegt iets over de vaccins, dat die iets naars zouden bevatten. Wat ik dan doe is naar de pagina van de overheid gaan en daar naar de covidcijfers te kijken. De naam van de dokter zet ik in Google en zie wat dat in eerste instantie oplevert.

Als uit de overheidscijfers blijkt dat het oorspronkelijke bericht larie was, en de dokter een bekende complotdenker is, (vaak staat het zelfs op hun wikipedia-pagina, maar ook vaak in krantenartikelen) dan weet ik dus genoeg.

Ik stel me zo voor dat jij iets leest op een complotsite, en dan op ANDERE complotsites gaat kijken of die hetzelfde zeggen. En dat je alle berichten die het tegendeel beweren, negeert of voor leugens houdt... Dat "zelf onderzoeken" betekent op die manier natuurlijk niet zo veel...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 18 okt 2021 18:46

Hm ja. Op Xandernieuws kan je bijvoorbeeld lezen dat de grote jongens graag naar een wereldbevolking van 800 miljoen wil. Dat zou ideaal zijn. Er zijn er nu ruim 7 miljard dus eeen slordige 6,5 miljard mensen moeten dood. Daarom corona met bijbehorende vaccin, wiens massaslachting als een holocaust de bevolking gaat decimeren? Nee dat durven we niet hardop te zeggen maar het zou mogelijk kunnen zijn :roll:

En op de MSM hoor je dit niet he. Gelukkig waarschuwt Xandernieuws ons er wel voor…. Maar niets dubieus aan hoor. :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 18 okt 2021 20:07

Kijk en hier was ik dus bang voor. Niet om te zeggen :zie je wel... Maar ik heb het nu gewoon over mijn (terechte) angst. En ik ben overigens best voor vaccinatie als je in de risicogroep valt, maar juist die groep was de eerste en heeft nu waarschijnlijk de minste werking.

Citaat:
In Maastricht voelen ze dezelfde spanning. Zeker omdat het ziekenhuis deze week opeens weer veel opnames ziet. De afdeling waar chirurgische patiënten zijn opgenomen, is nu weer voor de helft ingericht als corona-afdeling. Tien mensen, bijna allemaal boven de 80 jaar, zijn hier opgenomen. Of ze zijn gevaccineerd? Twee vrouwen knikken ‘ja’. Van de tien coronapatiënten op de afdeling, hebben ten minste negen een vaccin gehad

Bron https://www.ad.nl/gezond/ziekenhuizen-s ... ~a8052fe7/

De ziekenhuizen lopen weer vol. En ik weet ook wel dat er ook veel ongevaccineerde 50 plussers liggen. Maar om nu in te zetten op alleen de groep ongevaccineerden...? Volgens mij kunnen ze beter kijken naar de doelgroep in het zh én die een booster prik geven ipv onderzoeken of kinderen van 5 tot 12 er één mogen.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 18 okt 2021 21:01

lammetje schreef:Kijk en hier was ik dus bang voor. Niet om te zeggen :zie je wel... Maar ik heb het nu gewoon over mijn (terechte) angst. En ik ben overigens best voor vaccinatie als je in de risicogroep valt, maar juist die groep was de eerste en heeft nu waarschijnlijk de minste werking.
.
Kleine corona-uitbraak in zorgcentrum Gouda.
Ondanks dat bijna alle bewoners van zorgcentra Ronssehof zijn gevaccineerd, komen coronabesmettingen soms nog voor.
https://www.ad.nl/gouda/kleine-corona-u ... ~acef0f8b/


Corona-uitbraak in Lanakens woonzorgcentrum.
Na een eerste vaststelling op 5 oktober blijkt dat op dit ogenblik elf gevaccineerde bewoners en medewerkers van woonzorgcentrum 3 Eiken in Lanaken positief hebben getest op corona. Dinsdag gaan ze allemaal in een speciale Covidafdeling in afzondering.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211018_95645061


Coronauitbraak in Winsum: tientallen besmettingen na dorpsfeest
Na het dorpsfeest in Winsum zijn tientallen mensen besmet met het coronavirus.
Met corona-check-app toch besmet
https://www.omropfryslan.nl/nieuws/1100 ... dorpsfeest



Corona-uitbraak in woonzorgcentrum Meerssen
Zorgcentrum Beukeloord in Meerssen kampt met een corona-uitbraak. Er zijn tien besmettingen vastgesteld. Alle 51 bewoners zitten op hun eigen kamer in contactbeperking.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20211015_97450049


Corona-uitbraak bij instelling voor mensen met beperking
Het merendeel van de cliënten binnen Pergamijn is gevaccineerd.
https://www.1limburg.nl/corona-uitbraak ... -beperking

Kan er nog veel meer op noemen.
Heeft dat vaccineren nog wel zin?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 18 okt 2021 21:42

benefietdiner schreef:Kleine corona-uitbraak in zorgcentrum Gouda.
Ondanks dat bijna alle bewoners van zorgcentra Ronssehof zijn gevaccineerd, komen coronabesmettingen soms nog voor.

https://www.ad.nl/gouda/kleine-corona-u ... ~acef0f8b/



Na een eerste vaststelling op 5 oktober blijkt dat op dit ogenblik elf gevaccineerde bewoners en medewerkers van woonzorgcentrum 3 Eiken in Lanaken positief hebben getest op corona. Dinsdag gaan ze allemaal in een speciale Covidafdeling in afzondering.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211018_95645061


Ja dat is toch geen nieuw, dat je als je gevaccineerd bent geen 100% garantie hebt dat je geen corona krijgt? Dat is al
lang bekend.

Twee citaten:

Ondanks dat bijna alle bewoners van zorgcentra zijn gevaccineerd, komen coronabesmettingen soms nog voor.

Er bleken toen negen bewoners besmet met het virus. Ze waren bijna allemaal volledig gevaccineerd. De ziekteverschijnselen waren over het algemeen mild.

Natuurlijk heeft het veel zin. Hoeveel mensen in het ziekenhuis waren anders overleden? Hoeveel meer hadden er in het ziekenhuis gelegen? De feiten zijn duidelijk maar ben jij echt zo kortzichtig?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 18 okt 2021 22:00

lammetje schreef:Kijk en hier was ik dus bang voor. Niet om te zeggen :zie je wel... Maar ik heb het nu gewoon over mijn (terechte) angst. En ik ben overigens best voor vaccinatie als je in de risicogroep valt, maar juist die groep was de eerste en heeft nu waarschijnlijk de minste werking.

Citaat:
In Maastricht voelen ze dezelfde spanning. Zeker omdat het ziekenhuis deze week opeens weer veel opnames ziet. De afdeling waar chirurgische patiënten zijn opgenomen, is nu weer voor de helft ingericht als corona-afdeling. Tien mensen, bijna allemaal boven de 80 jaar, zijn hier opgenomen. Of ze zijn gevaccineerd? Twee vrouwen knikken ‘ja’. Van de tien coronapatiënten op de afdeling, hebben ten minste negen een vaccin gehad

Bron https://www.ad.nl/gezond/ziekenhuizen-s ... ~a8052fe7/

De ziekenhuizen lopen weer vol. En ik weet ook wel dat er ook veel ongevaccineerde 50 plussers liggen. Maar om nu in te zetten op alleen de groep ongevaccineerden...? Volgens mij kunnen ze beter kijken naar de doelgroep in het zh én die een booster prik geven ipv onderzoeken of kinderen van 5 tot 12 er één mogen.


Booster voor kwetsbaren lijkt me prima. En ja, als er een nieuwe golf komt zal je twee groepen weer veel in het ziekenhuis gaan zien: niet gevaccineerden en ouderen omdat het vaccin minder werkt, ze die het langs hebben, ze het meest kwetsbaar zijn voor het virus, hun gezondheid vaak brozer is. Dat was vooraf al wel duidelijk.

En als je kijkt hoeveel het er zijn helpt het vaccin toch enorm. Een jaar geleden hadden we met veel meer beperkingen en geen deltavariant veel meer mensen in het ziekenhuis (dubbel) en sterftecijfers nog veel hoger.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Antoon75

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Antoon75 » 19 okt 2021 06:12

En als je kijkt hoeveel het er zijn helpt het vaccin toch enorm. Een jaar geleden hadden we met veel meer beperkingen en geen deltavariant veel meer mensen in het ziekenhuis (dubbel) en sterftecijfers nog veel hoger. schreef Marnix

in de eerste plaats zou ik maar heel voorzichtig zijn om de MSM te geloven, na al die waanzin van bijna 2 jaar geef ik ze weinig of geen krediet meer, er zijn net zo goed berichten van het omgekeerde dat er net zoveel of misschien meer gevaccineerden in het ziekenhuis terechtkomen. op het Blog van Maurice de Hond wordt weleens nuchter op diverse cijfers ingegaan.
Bedenk heel goed dat, nu er steeds meer vaccinaties miljoenen en miljoenen zijn er toch ook steeds meer besmettingen en opnames komen, om van de oneindige reeks van vaccinatie doden en bijwerkingen maar niet te zwijgen.
Er is gewoon totaal geen vooruitgang geboekt, op geen enkel punt. ik kon het van tevoren al zeggen, op de eerste dag van Vaccinatie toen men zo uitgelaten deed op tv. zei ik al "nu gaan er echte doden vallen en de euforie over dat vaccin is geheel onterecht" kan nu echt niet zeggen dat ik ongelijk had.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor gravo » 19 okt 2021 07:48

Antoon75 schreef:(...) in de eerste plaats zou ik maar heel voorzichtig zijn om de MSM te geloven, na al die waanzin van bijna 2 jaar geef ik ze weinig of geen krediet meer, er zijn net zo goed berichten van het omgekeerde dat er net zoveel of misschien meer gevaccineerden in het ziekenhuis terechtkomen.(...)


Het zijn dit soort ongenuanceerde uitspraken die het mij onmogelijk maken om je nog serieus te nemen.

Allereerst dat frame van MSM. Alsof dat bestaat. Er gaat de suggestie van uit dat alle publieke instellingen, van overheid, via wetenschappers, rechtbanken of politici tot journalisten en omroepinstellingen op een voor ons onzichtbare manier met elkaar verbonden zijn om een eenduidige, maar bewust verkeerde boodschap over te brengen. Dat heet een complot. Wie de term MSM gebruikt maakt zich schuldig aan complotdenken.

Wat er in werkelijkheid aan de hand is, is het feit dat wij allemaal in dezelfde werkelijkheid leven. En dat we daarom van allerlei kanten min of meer dezelfde en sterk op elkaar lijkende informatie krijgen. Er is iets gemeenschappelijks aan onze ervaringen, zeker als het gaat om wereldwijde fenomenen. Het is niet zo gek dat wetenschappers over de hele wereld ongeveer dezelfde uitkomsten meten in verband met het coronavirus of de vaccins. En dat de journalistiek dus gelijkluidende berichten heeft. En dat landen, politici, ziekenhuizen en overheden overal min of meer dezelfde dilemma's kennen en met soortgelijke oplossingen of maatregelen komen. Ja, inderdaad zij zeggen en handelen allemaal ongeveer hetzelfde.
Maar dat komt niet door een duister complot, waarbij de boodschap stiekem en leugenachtig op elkaar wordt afgestemd, maar omdat al die partijen eenvoudigweg dezelfde werkelijkheid delen.

De aarde is rond. Overal in de officiële media hoor je dat. Politici, wetenschappers, tv, kranten, de overheid, allen proberen ze jouw hiervan te overtuigen. En wie daar niet in mee gaat wordt wappie genoemd. Iedereen wil je dat doen geloven. Iedereen die er anders over denkt wordt de mond gesnoerd. De hele wereldbevolking wordt gemanipuleerd. De waarheid mag niet meer gezegd worden. Alternatieve media krijgen geen kans. Wat er werkelijk aan de hand is wordt verborgen gehouden. Iedereen gaat als een mak schaap mee met de MSN en moet kennelijk geloven dat de aarde rond is. We zijn onze vrijheid kwijt!

Dit is wat ik bedoel met bovenstaand voorbeeldverhaal: hoeveel van die complotdenkers zijn niet meer in staat om eerlijk om te gaan met de feiten, die voor ons allemaal gelijk zijn? Vanwaar het wantrouwen tegenover de waarheid? Kunnen we sommige aspecten van de waarheid niet meer aan? Is het allemaal redeloze angst dat ons drijft naar de bubbles van complotdenkers in ongecontroleerde hoeken op internet en in social media? Of dulden we geen tegenspraak meer? Laten we ons nooit meer corrigeren? Zijn wij alwetend geworden? Hebben we niemand meer nodig dan alleen ons zelf?

We hebben drie waarheidsinstituten in onze maatschappij: wetenschap, journalistiek en rechtsspraak. Alle drie worden ze gewantrouwd. Maar waar vertrouwen we dan op? Op onze eigen amateur-wetenschap? Op onze eigen amateur-journalistiek? Op ons eigen ongeïnformeerde oordeel?

De feiten van dit leven en deze werkelijkheid zijn vaak niet leuk, soms zelfs verschrikkelijk. Denk aan de pandemie, maar er zijn nog veel meer voorbeelden te vinden. Maar die feiten moeten op een zeker moment, met de kennis van dat moment, wel vast staan! Anders is zin en onzin nooit meer van elkaar te onderscheiden en wordt ons handelen één grote gok.

Wij delen dezelfde werkelijkheid. Als we dat ontkennen zijn we niet meer in staat om samen te werken en de problemen in onze werkelijkheid op te lossen.

Hoe lekker, flink of geruststellend het ook voelt om feiten glashard te ontkennen, het leidt echter tot niets. Want het is in de kern van de zaak struisvogelpolitiek en zelfmisleiding.

gravo
Laatst gewijzigd door gravo op 19 okt 2021 13:09, 2 keer totaal gewijzigd.
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 19 okt 2021 07:59

Marnix schreef:Booster voor kwetsbaren lijkt me prima. En ja, als er een nieuwe golf komt zal je twee groepen weer veel in het ziekenhuis gaan zien: niet gevaccineerden en ouderen omdat het vaccin minder werkt, ze die het langs hebben, ze het meest kwetsbaar zijn voor het virus, hun gezondheid vaak brozer is. Dat was vooraf al wel duidelijk.

En als je kijkt hoeveel het er zijn helpt het vaccin toch enorm. Een jaar geleden hadden we met veel meer beperkingen en geen deltavariant veel meer mensen in het ziekenhuis (dubbel) en sterftecijfers nog veel hoger.


Het vaccin helpt. Enorm wil ik niet zeggen. Want het is net hoe je het bekijkt. Ik vind het namelijk heel erg onterecht dat men denkt dat je met vaccin veilig bent. Met vaccin mag je zoveel. Zonder testen. Maar wat je nu ziet gebeuren is iets waarvoor ik al vanaf het begin waarschuw. Wie ligt er straks in het ziekenhuis?
Gevaccineerden denken dat ze het virus niet overdragen. Ouderen hebben een vaccin met afnemende werking. Je gaat gezellig met vaccin bij oma op bezoek. Jij draagt het over, met vaccin (en ja, dat gebeurd vaker dan je denkt) oma wordt ziek en omdat ze zo oud is en op bed terecht komt krijgt ze longontsteking en overlijd. Dit is wat ik nu om me heen zie gebeuren. Paar maanden terug hadden we inderdaad vooral een beetje zieke mensen maar niet bedlegerig. Nu zijn er erge ziektegevallen. Minder heftig verloop (in de zin van; binnen een uur zo ziek en niet meer aanspreekbaar) maar wel weer vaker met dodelijke afloop.

Ik weet van een heel groot internationaal bedrijf dat al vanaf de start van corona iedere werknemer, iedere bezoeker, echt iedereen die binnen komt eerst laat testen. Vaste medewerkers moeten om de 2 dagen structureel getest. Duur grapje maar serieus echt nog geen enkele besmetting geweest. Wel wat medewerkers positief maar die komen dus niet binnen waardoor er geen uitbraak volgt. Bedrijf hoeft dus niet dicht, kunnen ook niet thuis vandaan werken dus er lopen daar iedere dag honderden mensen binnen.

Hoor nu ook van bedrijven die ongevaccineerden laat testen, gevaccineerden hoeven niet... Daar zijn wel meerdere besmettingen.
Dan doe je iets dus half hè. De kans is kleiner, klopt. En de kans dat een test niet klopt is er ook, maar als je het goed wil doen is dat wel de beste oplossing. (of gewoon loslaten en immuniteit opbouwen, maar blijkbaar hebben we nog steeds geen goed zorgstelsel dat de enkele gevallen van gezonde mensen die corona krijgen aankan)

Dan wordt er door gevaccineerden gezegd: Wat heeft zo'n vaccin dan voor nut? Als je je vrijheid er niet mee terug krijgt?
In dat geval is je motivatie om een vaccin te nemen niet heel realistisch geweest denk ik. Die vrijheid krijg je er voorlopig niet mee terug, zolang de zorg het niet aankan. Want corona krijg je er niet mee weg. Er is maar 1 reden waarvoor het vaccin werkt. En dat ook niet bij iedereen en ook niet lang genoeg. Maar dat is dat je zelf waarschijnlijk niet heel ziek wordt en zo wel, er hoogstwaarschijnlijk niet aan komt te overlijden. Nou dat kan dus ook nog steeds, maar de kans is wel aanzienlijk kleiner. En ik denk in de gevallen van 50 plussers dat je er zeker wel een zh opname mee kunt voorkomen in deze winterperiode.

Ik vind het prima dat ze inzetten en dringend adviseren bij de risicogroepen om te vaccineren. Maar gezonde 20 en 30 jarigen en straks ook kinderen is echt een onverstandig idee. Want je creëert er schijnveiligheid mee.

Nogmaals, goed om de risicogroepen te stimuleren, maar de hele bevolking en al helemaal zij die corona hebben gehad......?
En daarnaast blijf ik het lastig vinden dat de overheid nu de ongevaccineerden aanspreekt op hun verantwoordelijkheid terwijl zij het zijn die op de zorg wilde bezuinigen...


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten